8 Mart 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

8 Mart 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

m 2 VAKIT M. Vekili İzmir, 7 (Vakıt) — Milli mü- Abtülhalik B. bu- gün Afyonkarahisar trenile An- karaya hareket etmiştir. İzmir ihtivaç | stesi İzmir, 7 (Vakıt) — Kambiyo | kararnamesi tatbikatına başlan- mıştır. Dündenberi detterdar'ığa müteaddit omüraacaatlar vuku bulmuştur ihtiyaç (| listelerinin tastiki istenmiştir. İzmirde millet mek- tepleri Izmir, 7 (Vakıt) — Şehrimiz- de Millet mektepleri imtihan- larına 15 marttan itibaren baş- lanacaktır. 8 Mirt dafaa vekili aa a lini paranın istikrarından son- raya tehir etmelidir. Osmanlı bankasının bu tekli- finde Devlet bankası teşkilini | her nasıl olursa olsun bir kerre tehir ettirmek, ondan sonra üç sene nihayetinde Bankanın hi- tam bulacak olan imtiyazını tem- dide çalışmak emeli hissedilmek- tedir. Osmanlı Bankasının bu eme- lini istihsâl edebilmek için dü- şündüğü çare de teklifinin ikinci noktasını teşkil eden ecnebi ma- liye mütahassısı olduğu zanne- dilmektedir. 2— Filhakika Osmanlı Banka- sı elyevm İspanyada bulunmakta olan bir maliye mütabassısına paramızın istikrarı şerailıni tet- kik ettirmeği tavsiye etmiştir. Bu mütahassıs Bank dö Fransın nüfuzlu bir adamı olmakla bera- ber Cemiyeti Akvam tarafından bazı memleketlerin maliye işle- rini murakabaya memur edilmiş olan bir zattır. Hükümetin daha evvel kont Volpi ve M. Müller gibi biri İtalyan, diğeri Alman iki mühim maliye mütahassısına müracaat ederek bunların para meselesin- deki fikirlerini sormuş ve öğren miş olduğu malüm olduğuna gö- re icap ederse yeniden bir mü- tahassısa müracaat etmesinde bir beis yok ise de Osmanlı Ban- kasının bilhassa isim zikrederek mütahassıs tavsiye etmesi biraz manalı görülmektedir. 1959 ŞÇ amamız EM e e a Sular yavaş yavaş çekılıyor 1500 ev yıkılmış, şimdiye kadar 400 ölü bulunmuştur Tuluz, 6 (A.A) — Sular çekilmektedir. geniş bir sahada hayattan eser Muasak mıntakasında yoktur, Şimdiye kadar 400 ölü bulunmuştur. 1500 ev yıkılmış veya yıkılacak hale gelmiştir. Yardım için 30 milyon Paris, 6 (A.A) — Son feyezanlardan müteessir olan ahaliye hükümetçe yapılacak muavenet hakkında meclisi meb'usanda vuku bulan istizaha cevaben başvekil M. Tardyö hükümetin 30 milyon tahsisat talep ettiğini fakat, felâketin vehamet ve azameti karşısın- da bu kredinin 50 milyona iblağ edildiğini söylemiş ve daha tahsi- sat talep edeceğini ilâve etmiştir. Bundan sonra başvekil felâket hakkında hükümetin aldığı haberleri mecise bildirmiş ve reisicüm- hurun yarm feyezan sahasına gideceğini ve kendisinin müşarün- ileyhe refaket eyliyeceğini iâve etmiştir. İngilizlerin teessürü Paris, 7 (A. A.) — İngiliz sefiri Fransanın cenubu garbisinde vukua gelen müthiş felâketler dolayısile M. Briana teessürlerini mübeyyin bir mektup tevdi etmiştir. 15 kişi tanındı Montoban, 7 (A. A.) — Suar çekildikçe naaşlar ve harabeler meydana çıkmaktadır, Boğulanlardan şimdiye kadar yalnız 15 kişinin büviyeti tesbit edilmiştir. Çamur tabakası Montoban, 7 (A. A.) - Sular tedricen metre kalınlığında bir çamur tabakası bırakmaktadır. Evlerine dönenler Montoban, 7 (A.A.)— Sular yavaş yavaş çekilmektedir. Ahali evlerine avdet etmiye başlamışlardır. Posta müvezzileri ilk tevzile- rini yapmışlardır. Telgraf ve telefon muhaberatının ne vakit tesis edileceğini şimdiden tahmin etmek mümkün değildir. Bir çok naaş- | lar çıkarılmıştır. 100 milyon. kredi Paris, (A.A.) — Meb'usan meclisi feyezanda felâkete uğrıyan- | lar için hükümetin talep etmiş olduğu 100 milyon frank krediyi ittifak ile kabul etmiştir. Yunan komünistleri | Atina, 7 (A.A) — Komünistler | belediye dairesi önünde nümayış | yapmıya teşebbüs etmişlerse de polis tarafından dağıtılmışlardır. | 42 kişi tevkif olunmuştur. Mem- | leketin her tarafından nümayişler | sükün içinde cereyan etmiştir. ! vekâleten Arnavul kabinesi Tiran, 6 (A.A.)—Yeni kabine M. Pandeli Evangelinin riyase- tinde teşekkül etmiştir. Rauf bey Fiço hariciye nezareti ile dahiliye nezaretini deruhte etmiştir. çekilmekte ve 25 santi- | i ateşi taati edilmiştir. VAKIT ın telgraf ve telefon haberleri fransa tufanı | İspanyada Amele nümayiş yapıyor Sevil, 6 (A. A.) Nümayış | yapan bir çok amele alay halin- | de hükümet dairesine yirmişler- dır. Vali ile belediye reisi ame- le tarafından gönderilen bir he- | yeti kabul etmişlerdir. Nümayış- İ ler sükün içinde cereyan etmiş- tir, Amerikada işsizler 75000 kişi nümayiş yaptı rada işsizler tarafından yapılan büyük nümayiş esnasında birçok kimseler tevkif edilmiştir. Reisi- cümhur M. Hoover bu esnada nümayiş yerinden ancak birkaç yüz metre mesafede bulunan bürosunda çalışmakta idi. Nev- yorkta takriben 75 bin kişi nümayiş yapmış ve birçok hatip- ler mubtelif kürsülerde nutuklar söylemişlerdir. Bir kısım halk enternasyonal marşını teganni etmiştir. Bolşeviklerle polis arasında Bilbao, 7 (A.A) — Komünist- lerle polis arasında bir müsa- deme olmuştur. Birçok revolver Bir jan- darma ile bir nümayişçi ağır surette yaralanmışlardır. Bir çok kimseler tevkif olunmuştur. i ekenle i fiatı Amsterdam, 6 A Ay pe lemenk bankâsı iskonto fiatinı Martın yedisinden itibaren yüzde 4 ten 3,5 uğa indirmiştir. Romanyada tayinler mustâfi M. Junyan'ın yerine ad- liye nazırlığına tayin edilmiştir. M. Voycu Nitzesco keza müstafi M. Vlad'ın yerine ticaret nezaretine | münhal kalan dahiliye müste- şarlığına meb'uslardan M. An- gelesco tayin o'unmuştur. VAKİT ın tetrikası: 112 Yazan : Hüseyin Rahmi Kartaloz karı hemen koştu: — Velinimet şimdicik.. Şim- dicik.. Avuntusile tekrar kayboldu.. Aman yarabbi bu adam artık rakıyı neresine içecekti?. Çok sürmedi, ortaya donanmış bir tepsi geldi. Kocakarı, Adelina, ben tepsinin etrafına dizildik. | Ben içmek niyetinde değildim. Karnım açtı.. Tabakları bol bol dolduran türlü mezelere yutkuna yutkuna bakıyordum. Nasıh Bey ağız egri göz şaşı: — Huri kızı doldur doldur bakalım... Hepimiz aşkına ya- nalım... Diye mırıldanıyor daha bir takim yaveler (o yumurtliyordu.. Adelina üç kadeh doldurdu.. ne o? Aman yarabbi bu kade- hin biri benim içindi.. teklif | ederlerse içecek midım? Hayır... | Hayır içmiyecktim. Adelina çok | nazlı bir eda ile Nasıh Beye evvelâ kadeh, sonra meze ve | yanak takdim etti. Turfanda şeftaliye ihtiyarın salyalı buru- şuk dudakları yapısırken kıs- | kançtan yüreğim burguldu: Kız bakışlarındaki cazibeyi artı- rarak ikinci dolu kadehle geldi benim önümde dardu. Onun bu tatlı takdimi (karşısında ben içmeden sarhoş olarak sende- ledim. Hayır içmiyecektim. Ka- rarım bu idi.. fakat şimdi hayır redd edemiyecektim.. kadehi eli- me uzattı, Gözlerini de gözlerime kaydırdı. Bende reddetmek im- | kânı kalmadı. Beş dakika sonra öleceğimi bilsem gene içecek- tim.. kadehi hemen diktim. Bir okka içmiş kadar birden sarhoş oldum.. Bana yanaktan değil tabaktan meze verdi. Ben kimden o utanacaktım? Sarhoştan mı? Koca karıdan mı? Cüretimi ileri götürerek kızın beline saldırdım? Dudak- larımla yanaklarını aradım. Fa- kat vahşi bir ceylan gibi silkin- di kaçtı. Tekrar üzerine var- dım. Fıkırdıyarak: — Yapma, dedi.. — Neye? — İştahını sakla geceye.. — Sahimi? — Sana yalan olurmu eşim...? — Ah bende sana bitmişim... Ne vakit benim olacaksın? Kulağıma eğildi. Gül kokulu ilik nefesile yüzümü okşıyarak: — Sarhoşu sızdıralım.. sonra birbirimizin olalım. Dedi. Sarhoş içiyor, içiyor lâkin vay geçmişi kmalı sizmr- yordu. Kızdan da benden de boyuna yanak meze alıyor, utan- madan orama burama el atıyor- du.. ben her tecavüze teham- mül ediyordum; çünkü herif nbardıktan sonra Adelina be- nim olacaktı. Nihayet velinimetin dili pek | ağırlaştı. Gözleri aralana aralana çok şükür büsbütün kapandı. Aman görseniz muşmula suratı ne çirkin oldu. Onu bir ölü gibi bacaklarından, omuzlarından tu- tup karyolaya götürdüler... Şimdi masa başı bize kaldı. koca karı Odaya başka gelen yoktu. Güzel kızla karşı karşıya atıştırıyor- duk. Sıra mezeye gelince belin- de eye yi yüzünden aa ni ölmeli a İn ağai lakin ortadan kayboldu. ! Şeftaliler alıyordum. Kâh. döre- yor kâh kaçarak fındıkçılık edi- yordu... Bu şeytan kızım niyeti neydi? Beni de sızdırıp elimden kurtul- mak midi? Ben haydi yatalım dedikce o başka lâflar karıştı- rıyordu.. İçtik, içtik, çok meze yedik. benim işrete idmanım yoktu. En sonunda kız bana yeşilimtirek tatlıca bir şey içirdi. Baktım ki yavaş yavaş kendimden geçiyo- rum... Adelinaya öyle bir sarıl- dım ki kollarımı koparmadıkca beni ondan ayırmak kabil değil- di. Yanaklarının tadına bir tür lü doyamıyordum. Dudaklarının üzerinde nefesini içe içe onunla öyle sım sıkı göğüs göğüse ken- dimden geçmişim... Nekadar zaman öyle sıza kalmışım bil- miyorum.. ağır ağır kendime gelmeğe başladığım zaman halâ Adelinayı kollarımın arasında tutmakta olduğumu gördüm. Fakat o ne? Adelinanın saçları dökülmüş başı kabak kalmış, göğsü kolları takır takır zayıf- lamış.. vücudü uzamış. etrafa saçılan nefesinde iğrenç bir i koku peyda olmuş. Mevkümi tayiri için bir de şöyle başımı kaldırıp etrafıma bakımayım ki ben neredeyim? Aman yarabbi Vaşington, 6 (A.A) — Bu: | Bükreş, 7 (A.A.) — M. Mirto, | tayin olunmuştur. M. Mirtodan || | karyolada Nâsili> Bayla ke özle sn sk .Sabık bir meb Hatasını itiraf eder8 tekrar C.H fırkası girmek istiyor Akşam refikimizde yazıldığı! nazaran sabık Trabzon meb! Eyip zade Rabmi 8. tekrar ci huriyet halk fırkasına girri için müracaatta bulunmuştur Rahmi B. kendisini vaki inkılâp ordusundan ayıran İ | hatlarında isabet olmadığı, kılâbın parlak zaferlerile tal men tezahür ettiğini söyl İ ve: İnsan hatadan münezi olamaz, asıl fenalık hatası i dana çıkan bir fikir ve içtih inat ve ısrar edilmesidir, miştir. Çek sefirinin balos Ankara, 7 (Vakıt)— Çek sicümhuru Hz.inin80yaşına gi hasebile buradaki Çek sefiri napları bu gece bir suvare mişlerdir. “Aslan, batıyor Bandırmada Karaya otu şeker yüklü Sadık zade biradi lere ait vapu: kurtarılması ümidi temamen Kk! silmiştir. Vapurun baş tara dön denize er Arslan Dün 3 Mart günü tevsi sedilen numaralar üzerinde kur'a çekildi; | | 34l0 * numaraya beş lira isabet ği etti; diğer muhtelif hediye" ler kazanan nu, ar şun lardır: 6154 214 3751 gı 1567 3969 o 4678 Bugün de 4 Mart günü tevzi (o edilen neticesi öbür günkü nüshs” mızda ilân olunacaktır. dayım... Affedersiniz yarı b den aşağı öyle dekolta bir de ben vücüt vücuda ona lina niyetine okadar sıkı bir rampa etmişim ki... Ne, sorunuz ne ben anlatayım. yanan elektirik ampulü kuvvetli bir ışıkla aydınlatıyo Bir de bakayım ki bende, İ numda, döşekte, Allah bel verşin o edepsiz herif te miz berbat olmuşuz... Ken den, döşekten, o heriften dar iğrendim ki artık etrs” bakmıyarak oda kapısına tum. Yokladım açıldı. aydınlıktı. Meydanda kim ler yoktu. Galiba herkes muştı. Kendimi aşağıya s2 nm.. sokak kapısının an çevirdim. Dışarıya fırladı” Saat kaç? Ne bileyii” az aklım başımda fakat ” tön ayık değilim sendeliy” kusmak istidadile midem rıyor. Etrafıma bakındım pe” şıda bir otomobil duruyor “ doğru bir adam koştu: för“ bakayım ki gündüz 9 ii — Vay birader sen ç dim. — Benim dedi. | — Ne arıyorsun bü “Ang ia, nn nini