20 Nisan 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

20 Nisan 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 6 — VAKIT 20 AN Nisan 1930 DÜŞKÜNLER: 3 Oğ ul | Yazan * Sadrı Etem Sağ bacağını kızın baldırlarına, sol bacağıme Sacidin baldırlarına | sıkı sıkı yapıştırdı. Sacit pişkindi, kız biraz ama pek az toy için bir iki defa rahatsız olmuş gibi iskemlesinde kımıldandı, iskemlesini biraz daha sağa çek- | ti, Fakat iki dakika sonra ihti- yar kadın bütün vücudunun sik- leti ile genç kızın kalçalarına doğru hamletti. Bacaklarını ger- di.. Gerdi. Genç kızın bacakla- rının mafsalları, kendi bacakleri- nın mafsallarna uysun diye. Kaçma ve kovalama pek uzun sürmedi. Bir hadde durdu. Son haddini bulduktan sonra madam Neri sağ baldırını kızın baldır larına yapıştırmak için kıza dön- dü, gözlerini süzerek: «— Cicim Dedi. niz adınız ne idi?.. Sacidin kardeşi zampara ve paralı bir erkek karşısında gibi kınlarak, süzülerek iğildi, bükük dü.. “— Muallâ,... Dedi.. Bu işten sonra doğrusu içime şüphe gir- di. Biraz evvel rüc'at eder gibi gözüken, ve baldırlarını geri, ge- ri çeken kadın madam Nerinin bu işleri şişmanlıktan dolayı ya- pıp .yapmadığını anlamak, onu imtihan etmek istediğine hük- mettim, Yemek devam ettiği müddet- kardeşi | olduğu Affedersi- çe masanın üstünde pıçak ve | | likte çıktık. çatallar masanın altında baldır- lar, ayaklar oynadı, birbirlerine | yaklaştı, uzaklaştı. Bu baldır ve bacak dokun- | durma faslı o kadar maharetle idare ediliyordu ki sol köşede oturan Sacit madamın yalniz | kendisine saldırdığım, sağ kö- şede oturan Muallâ hanım da kadının yalnız kendisile meşgul olduğunu zannediyordu. Hele Madamın iltifatları pek tubaftı, Sacide : “ — Ne de güzel bir teniniz var... Spora meraklısınız galiba... Kaç kilo kaldırırsınız.. diye so- ruyor... Kızın yanaklarma döğru eği- liyor : | « — Cicim ne de gözel bakı- şınız var... diyordu. Tabii koca uyukluyor, ben ve Fasteri biri- birimize bakıp gülüyoruz. Yemek faslı böyle geçti... Yemek biter, mın elleri birden aşağıya indi... Madamın hareketine dikkat eden Fasteri : “ — Madanın nöbeti geldi... Yine kriz geçiriyor diye beni ikaz etti... Dikkat etttim, Madam Neri iki kardeşe birden saldırmıştı. Yemek bitince Madam Neri ! bozulan bitmez Mada- | bana döndü: | «— Bir kare yapsaydık yeni ve sevimli dostlarımızın taliini denerdik... “.- Bundan sonramı? Dedim beni mazur görün yarın çok er- ken kalkıp tekrar çalışacağım çok isterdim ama ne yapalım | başka bir seansa ben de iştirak ederim, Sacide: “— Siz, dedim, riyle oyun yapın. Madam Neriye döndüm: “ Siz, varsımz dedim Mu- allâ H. M. Fatseri ve Sacit B. de var, Kare tamam. Ayağa kalktı- lar. Madam Neri hesapları gör- dü, Kalktık, tek gözlüklü kadın Madam Ne- | da gitmiye kazırlanıyordu. Hik- met masasında ileri hatlarda karakol nöbeti bekliyen bir as- ker tavrile kadını bekliyordu. Madam Neri Fatseri Muallâ ve sacit bir otomobile atladılar. Otomobil hareket eder etmez derinden bir : — Ohhh çektim. sırtımdan kocaman bir çeki taşı kalkmış gibi idi. Tekrar bara döndüm. Tek gözlüklü kadın da kalk- mıştı, Hikmette usul usul yürü- yor du. Ben içeri girerken ka- dın bir aynanın önünde saçlarını düzeltiyor, dudaklarının eskiyen, boyasını o tazeliyordu. Hikmetin yanına yaklaştım. — Ne haber dedim. O sadece — İyi, dedi. Yürüdük barın çıkma kapısın- da kadınla tekrar karşilaştık ve kendisine yol verdik. Maamafih bardan kadınla bir- Hikmet kadına: « — Şurada bir kahve altı etsek diye teklif etti. Benim karnım oldukca toktu ama Hik- melin sözünü yerine getirmiş olmak için: “— Hay hay... dedim. “Pet- rograt,, en iyisidir diye ilâve ettim çünkü kadının halinde hafif tertip bir ürkeklik sezdim. i Petrograt onu korkutmıyan bir yerdi. “.— Oraya hiç gitmedim, dedi. “— Oraya dedem sabahleyin artistler gelir... Vakıa demokrat bir yerdir ama rahat edilir. Bitmedi Istanbul # üncü icra memurluğundan: Mukaddema Fenerbahçede Belvü oteli itöşalinde Rali köşkünde wüukim iken halen ikâmetgihı meçhul İsteleno veledi Aleksandr Rali Efendiye Jor veledi Alfret Çişnellin zimme tinizdeki alacağına mekebil ipotek irse ettiğiniz Demirkapıda Emit mahallesinin atik Detirkapı caddesinde cedit Demirkapı İ ve Rali geçidinde atik 9-9-0.9-9.0.9.9.9 9 cedit 4-10.19-14-4-1.18.90.97.94-3. 5-0-8 numaralı elyevm beş babı dükkin ve dört bab mağaza ve hodrum ve hanın on İki hisse ftibarile bir hissesinin İ 28 nisan 980 pazartesi günü saat onda takdiri kiymet ve vaziyet müarmelesi ifa kılınacağından mezkör gün ve saatte mahalli O mezkördn hazır bulunmanız ilân olunur. Doktor İhsan Şükrü Sinir hastalıkları mütehasissi Cuma Ve pazardan maada 2 den 6 ya kadar Tepebaşı 73. Tel Beyoğlu 862, Kadıköy 49 Defterdarlık ilâna Bayilerin nazarı dikkatine Biri Noterlerce ve diğeri ef- radı ahalice istimal edilmek üz- | re bir ve iki numara tahtında ve on, yirmi ve elli kuruş kıy- metinde soğuk damyalı iki nev,i icar ve İsticar mukavelenameleri malsandıklarınca satılmakta ol- duğundan evvelce tayyare ce- miyetinden alınmış olanların sa- İ tılması caiz o olamıyacağından bayilerin © bulundukları (mahal mal sandıklarına müracaatla bun- lardan alıp satmaları lâzım ge- leceği ilân olunur. Gemlik malmüdür- lüğünden: Tersane kulubesi, Yalıayazma, Tuzla, Kavak, Amahiros, Narlı ayazma Göztepe, Zeytinburnu, Armutlu, Kolana, Miliso, Koca- çukur namındaki 12 parça dal- yanın mayıs 931 gayesine kadar icara verilmek üzere 28 nisan 930 tarihine müsadif pazartesi günü ihaleleri mukarrer oldu- | ğundan taliplerin Gemlik mal- müdürlüğne ve mahalli mal memurluklarına müracaatları, ğü ölürken ekle ür ne min id Gayri menkul malların açık artırma ilânı İstanbul dördüncü itra memurlu- andan: Açık artırma ile paraya çevri- lecek gayri menkulün ve olduğu bir bap hanenin tsmamı. Gayri menkulün bulunduğu mevkii mahallesi (o sokağı numaras: Beyoğlu Kamer hatun mahallesi Kızılcık sokak 6 Na Takdir olunan kıymet 2896 lirr. Artırmanın yapılacağı Yer, gün, Sas, İstanbul dördüncü icra dairesi 20-5-930 perşembe 14 ilâ 16 ya kadar. 1 — İşbu gayri menkulün arurma şarınamesi 7-5-030 tarihinden itibaren 990.6 numara ile İstanbul dördüncü icri dairesinin muayyen numarasında herkesin görebilmesi için açıktır. İlândâ yazılı olanlardan fazla malümat #lmak isteyenler işbu şartnameye ve 9206 dosya N. müracaat etmeleri, 2 — Artırmaya iştirak için yukarda | İstanbul mıntakası sanayi | Oğurluyan efendi. yazılı kıymetin yüzde recektir, 3 — Hakları tapo sicili ile sabit olmayan ipotekli (alacaklıların o diğer teminat göste“ alacaklıların ve irtifak hakkı sahiplerinin / ve hüususile faiz ve masarife dair olan iddialarını o işbu ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bir- likte o memuriyedmize bildirmeleri eder. Aksi halde hakları tapo sicillile sabir olmayanlar satış bedelinin paylaşmasın- dan hariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde (artırmaya iştirak (edenler artırma (şartnamesini okumuş ve lüzumlu malümatı Almış bunları #mamen Kabul etmişad ve itibar olunur. Üstünde bırakılan gayri menkultin bedeli zamanında varilmezse gayri menkol ikinci bir artırma ile satılır. Ve bedeli farkı yüzde 5 ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memuriyetimizce alici dan #absli olunur. $ N.lu fıkradaki şarı tahakkuk etmek kaydile üç defa bağrıl- dıktan gayri menkil en çok artranın üstünde bırakılır. Şart tahak- sonra kuk etmezse artırma geri bırakılup alıcı | taahhüdünder ( kurtulur. Ve teminata kalkâr, 5 — Artırmanın birinci ve ya ikinci olmasınd ve gayri menküle taallâk eden kanun! hakka ve satışın tarzına göre diğer şartlar. Artırma İkincidir. birinci artırmanın en son bedeli 2000 liradır. Bilcümle tektlif müşreriye aittir. Yazilan bir bap hanenin vukarıda gösterilen 20-5-930 tarihinde İstanbul 4 üncü icra memurluğu Odasında işbu ilân ve gösterilen artırma Şşaftnamesi dairesinde sanlacağı ilân olunur. Satılık arsa Haydarpaşa yel değirmeni Nemlizade «sokağı Alman 'mektebine muttasl ara satılıktır. Bekçi Musufa Efendiden sorüla. Jandarma imalâtkanesi müdüriye- #inden: 10 ilâ 20 bin mewe minder İ kılıfık bez pazarlıkla satn alınacaktır. İ Pazarlık 28 nisan 930 çarşamba günü saat İ$te Gedik pâşada” Jandarma imalâthanesinde yapılacaktır İ ları Sınai müesseseleri 928 senei maliyesi zarfındaki muam icap ve mahrum Kaelinan | dürlüğünden: Yedikulede Birinci eaddede No 1-1 de Salih Zihni efendi: Şehzadebaşında Kalender ağa mahallesinde Karadana 20 de Ethem biraderler. Fatih Kermasti mahallesi İmam sokak No 5 Burhanettin B Muhatrem Efendiler. Cağaloğlunda Çatal sokağında No 3 de İsmail Halis Çarşambada Beyceğiz mahallesinde No 36 da Bedri Bey. Pangaltıda Bilezikçi sokağında No. 250 de Mustafa Bekir ” Osmanbeyde Kır sokağında No 4 de Hâmit Bey. Kadıköyde Yoğurtane sokağında No 5 de Mehmet Emin Beyazıtta Hasanpaşa caddesinde No 17 de Emine Hanım. Eminönünde Sebzehane sokağında No 11 de Bodos Ko Efendi. Çenberlitaşta Tavukpazarında No 40 da Tahir Efendi. Harbiyede 35 numaralı hanede Halil İbrahim bey. Taksimde Sıraservilerde No. 137 de apartımanda Flip Şe vasıtasile Keorg Rihter efendi. Kadirgada Şehsuvar mahallesinde No. 29 da Mehmet Ali” Süleymaniyede Ayşekadın hamam sokak No. 27 de Envtf Beşiktaşta Türkaliağa mahallesinde Orta sokak No. p | Mehmet Galip efendi. Beyazıtta Parmakkapıda No. 23 te Murat Vehbi Ef. Tarakçılarda Bekirdede Merdivenli sokakta No. 2 de A Şehremininde Hacievliya mahallesinde Mevlâhane cadd No. 26 da Mustafa efendi. Hayrettinpaşa Sebzeci sokak No. 15 te Osman Ef, Tarakçılarda No. 76 da Mehmet ve Ahmet efendiler. Sütlücede Karaağaçta No. 165 tuğla fabrikası sahibi Rifat Bey Çarşambada Beyceğiz mahallesinde No. 36 da Mehmet Efendi. Gedikpaşada Eminsinan mahallesinde Tephirhane sokâj” No. 19 da Osman Abdurrahman Ef. ül Nişantaşı Teşvikiye Çiftebakkallar No. 83 de Mümtaz ve “| man efendiler. Çakmakçılarda Muratyan hanında No. 5-2 de Ali Şevki # Pangaltıda Taysokağında No. 19 da Ekrem Lâfif Bey. Aksarayda kahveci dede mahallesinde No 22 de Yaşar ©! Çenberlitaşta Nuruosmaniye caddesinde No 1-3 Alek$””| Malinin efendi. i Sultanselimde . Debağ Yunus . mahallesinde No 75 te Hüsnü efendi. i a Galatada Perşenbe pazarında Ticaret hanında No 6-7 de # Beyazıtta Hasanpaşa Karakol caddesinde No 78 de Hamdi efendi. Sipahi zade Küçük Osman ve Mıstafa efendiler Adap Hendek caddesinde No 9 da. İkametgâhı kanunileri yukarda yânlı zevatın işletmekte i mübeyyin olup teşviki sanayi kanununun 33 üncü maddesi itasına mecbur oldukları senelik iş cetvellerinin müddeti yesi zarfında ita eylememeleri üzerine kendilerine tahriren t icra edilmiş isede adreslerinde bulunmadıklarından me: cetvelleri tarihi ilândan iki ay hitamına kadar itâ eylemeleri * mu tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. j Emlâk ve eytam bankası Istanf şubesinden: Satılık emlâk PEŞİN PARA İLE Mevkii ve nevi Kandilli Mezarlık sokağı 23 No. (36 1/2 dönüm) arazi. Kandilli Mektep Hanımoğlu sokağı 25/14 (49 1/2 dünum arazi) Kandilli Mezarlık sokağı 26 No, (50 dö- nüm) arazi. Kandilli Mezarlık dönüm) arazi. SEKİZ TAKSİTLE: Yedikule Fatih Sultan Mehmet mahallesi Salhane çıkmazı sokak yeni 20/1 No.lı arsa. PAZARLIKLA: Ayazağa çifliği müştemilâtından Hacı Os- man bayırı gazino ve odayı müştemil 14 dönüm dutluk. Büyükdere Hacı Osman bayırı yeni 8 No. hı maa karakolhane arsa. 206 Cenderede 6 dönüm 2 No. lı bahçe. 208 (o Cenderede 33 dönüm 4 No. lı bahçe. Balâda evsafı muharrer emlâk aleni müzayede ile s8* dan taliplerin 7-5-930 çarşamba günü saat 16 da şub racaatları ilân olunur. (B.) sokağı 27 No. (70 1/2 198 —m—ea sz EFES LAĞ ED —»az İLDE