5 Mayıs 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

5 Mayıs 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

özece yıl sayı 4427) azartesi Sine Maya? 1 1930 Gazi çifliğinin yıldönümü Bugün hususi merasimle tes'it edilecek Çiftliğin umumi faaliyeti hakkında güzel bir eser hazırlandı Gezi çiftliğinde müdüriyet binasi Ankara, 4 (Telefon) — Gazi çifiliğinin kuruluş yıldönümü ag masebetile yarın öğleden sonra çiftlikte merasim yapılacak avetlilere çiftliğin şimdiye kadarki faaliyetini gösterir güzel birer Sap verilecek, ayran ikram edilecektir. < — İrmperatorlı ık. borçları Ankaradaki müzake- | relerin ilk neticeleri Uyuşutan noktalar içinde tenzilât ni meselesi de vardır anna te 4 (Telefon) — Maliye vekili ile Dayinler vekilleri temas- org ugün de devam ettiler. Yeni itilâf onoktaları içinde ekin miktarından tenzilât yapılması mevcuttur. & iller M. Rit isminde bir Maliyeciyi çağıracaklardır. Bun- Ny esat Türkiyenin düyunu umumiyeyi tediyesi hususundaki ay, tidarının derecesini ölçmektir. Mütehassıs tetkikatından Ki, vereceği rapora göre hükümet ile dayinler arasında yeni Ke mukavele yapılacak, bunda Düyunu umumiyenin yeni at plânı tesbit olunacak, icap ederse Türkiye için harici | — ikraz meselesi ondan sonra konuşulacaktır. Her halde hazi- Biti, itibaren tediyesi lâzım taksitler bu sene için tecil edil © Fırka grupunun salı günkü içtimanda Başvekil, bu X müftülüğünden bildi- | Bayazıt, Beşiktaş gibi yerlerde tek tök sürülerle kurban mıya başlanmıştır. Zöre kurban bayramı 9 gününe tesadüf et- miyetle kurban geçen seneye na- Mmünasebetile çarşılar- | zaran az olup fiatlar da yüksek- al fazlalaşmış ve Ana- | tir. Vasati bir koyun ancak oyun gelmeğe, Fatih, | 16-17 bira arasındadır. anlarda varılan neticeler hakkında beyanatta bulunacaktır. satıl- | Fakat umu- | ga YE Takdir varakası kazanan kari: lerimizin isimlerini derce 4üncü sayıfada devam ediyoruz ! istiftahaberi | Venizelos diyorki: Resmen tekzip ediliyor Ankara, 4 (Telefo) — Ad- Harbin verdiği neticeden sonra | Rumları sinemizde topladık liye vekilinin istifası hakkındaki neşriyatı asılsızdır. e A) — Adliye ve- | kili Mahmut Esat beyin istifasını Başvekil İsmet Pş. Hz. ne tak- dim ettikleri hakkında Yarın i gazetesinde intişar eden haberi tekzibe Anadolu Ajansı mezun- | dur. Erkek muallim mektebi tarih muallimi İhsan Şerif bey hoca- ğa intisabının 44 üncü yıldö- nümünü idrak etmiştir. Bu mü- nasebetle dün gece mektepte bir müsamere verilmiştir. Mektebin konferans salonunu dolduran talebe tarafından ba- ba diye sevilen ve yadedilen kıymetli muallime bir buket ve- rilmiş, kendisi hararetle tebrik edilmiştir. Talebeden bir genç, İhsan Şerif Beyin hayatı ve eser- leri hakkında Söz söylemiş, bir perdelik bir piyes temsil edil- | miş, monoloğ ve mektep şarkı- İ ları söylenmiştir. İhsan Şerif B. 1866 senesinde İstanbulda doğ- muştur. Altmış dört yaşındadır. 44 senedir tedris hayatında bulunmaktadır. İlk muallimliği İstanbulda (Nümunei ( terakki mektebindedir. Bir aralık Ap- tülhamit zamanında Urfaya nef- yedilmiş, meşrutiyetin © ilânıni müteakip Urfada idadi müdür- löğüne tayin edilmişti. ilâhare Istanbulda darülmu- allimin müdür muavinliğine ve tarih muallimliğine terfian tayin edilmiştir. 44 senedir memle- kete birçok kiymetli gençler ömür dileriz. Ankara, 4 (Telefon) — Da- rülfünun Tıp fakültesinde mün- hal mebadii dahiliye müderris- liğine Lozanda yedi s:nedenberi icrayi sana't eden doktor Kâzım Esat Bey tavin edildi. yetiştiren İhsan Şerif Beye uzun | E. M. mektebinde dön geceki müsamerede X işaretli zat İhsan Şerif Beydir) —— Şair ve müderris Ali ık Kemal zade Ali Ekrem Böylemdi Darülfünun “Şerhi mü tun,, müderrisi, Üstadı o edebiyat odasının. kapı İ sında buldum, 7 çıkıyordu. Rica- ii larımla beraber i anket mevzuu- nu da söyle yince yeşil göz“ lerinde hayretle karışık bir ebem- niyetle ; kaş” larını çattı: — Oo... bun- lar umuru mu- azzamadan oğ- lum, bunlar w- uru Muazza- müderrisi ag ge ağ SO İbi Tip fakültesinde bir tayin) madan! Bunlara | derhal nasıl ce- | vap verilir, dü- | şönülür, taşımılır da sonra konu- İ şulur, dedi. Maahaza yüzümdeki | muammayı belli belirsiz farketmiş olacak ki seri bir intikal ile: Müderris Ali Ekrem B. Anadolu üzerinde hiç bir emelimiz yoktur! Atina, 4 ( Anek ) — M. Venizelos Şikagoda münteşir Deyli 44 senelik hoca İhsan Şerif Beyin bu feyizli yıldönümü | dün gece E. M. mektebinde tes'it edildi Niyuzun muhabirine beyanatında Yunanistanın sulhperverane si- yasetini izah ile Balkan devlet- lerile itilâf taraftarı olduğunu söylemiş ve Sırbistanla aktedi- len itilâfı ove muallâik mesele- leri hal için elyevm Bulgaristan- la Yunanistan arasında cereyan eden müzakeratı misal olarak göstermiştir. M. Venizelos Türk - Yunanis- tan münasebatına da temas e derek demiştir ki ; “—Türkiye ile mevcut ihtilâfat emlâke mütaalik olup siyasi bir mahiyeti haiz değildir. Yunanis- tan Türkiyeye karşıda diğer devletlere takip ettiği sulhper- verane siyaseti takip etmek ni- yetindedir. Harbin verdiği neticeden ve aktedilen -muahedelerden sonra Yunanistan Rum ahalisini sinesin- de topladığı Anadolu üzerinde artık hiç bir emel beslemiyor. Hükümet mütecanis halkının kuvvetlenmesine o çalışacak ve muhacirleri de nafıa ve iktisadi işlerde kullanacaktır.,, Yeni anketimiz NE OKUYACAĞIZ ? Bunlar umuru muazzama oğlum.. Ümurumuazzama Millette okumağa karşı görülen lâkaydi düçar olduğumuz musibetlerin neticesidir Ekrem beyin fikirleri: 1 — Fakat acele ise derhal da konuşabiliriz. — Teşekkür ederim efendim. — Estağfurullah. Şimdi sor bakalım birinci sualini? — Bugünkü okumak vazi- yetimizi o nasıl buluyorsunuz? — Benim iti- kadımca. dün- künden daha fena değildir. Esasen millette okumağa karşı lâkaydi vardır. Bu da düçar olduğumuz bir çok musibetle- rin: neticesidir. Bakın size bir misal o söyliye- yeyim. . Vaktile pederimin külli- yatını bastırıyordum, her cüzün- den dört beş bin nusha satılı- yordu, derken efendim, Tarab-