27 Haziran 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

27 Haziran 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

Muna ün - — İm yam (Ge), Doktorlardan sporculara “Spor İş erinin ne feci halde bulunduğu anlaşıldı! , Doktorlar “ Federasyon reislerinin sözleri spor işlerine ilmin müdahalesi lüzumunu gösteriyor ! ,, diyorlar Güzellik kıraliçesinin şişman- AYıp zayıflaması münakaşasından Şıkan mesele gittikçe dallanıp budaklanıyor. İşe spor federasi- yonları reisleri de karışarak ta- biatile Selim Sırrı Beyin lehinde bulundular, Münakaşayı açan doktor Şevki B. bugünkü şu mek- tubu ile buzevata cevap veriyor: «Eldeki kanunlara göre mesle- ğimin hakkını aramak için etib- odasına bir takrir veriyorken Azılarının müşkillerini hal ve ze- apların. tashih etmeğe mecbur alacağımı tahmin etmemiştim. €ğer sırf mesleğimin işi olan ir meselede kendilerini davaya arışmakta haklı görenler ve tıb- bın en tabii haklarında okendi- lerinde söz söylemek salâhiyet- leri olduğu zehabında bulanan- ar ne kadar çokmuş. Güreş ve top federasiyonla- "nin reisleri de asıl meseleyi anlamak istemiyerek ve diğer bazılar, gibi Avrupadan misal er getirerek karşımıza çıktılar. U o mwuhtelif | federasyonların ve irfanları yalnır görenekten ibaret olduğunu zannetmiyorum, her halde dağarcıklarında ilim kırıntısı bulunması lâzımdır.Böy- le mütehakkim heyanat yerine gösterişsiz, mütevazı cümlelerden mürekkep olsada, biraz ilim kokusunu ihtiva eden satırlar yazmaları, bizi karşı karşıya ko- buşmakta daha haklı göstere- cekti. Güreş federasyono reisi sıcak hava banyoları, terleyici koşu- ları ve idmanları okadar ehem miyetsiz ve kendileri için okadar tabii bir hak olarak görüyorlar- ki sanki bu işlerde tıbbın hiç bir vazifesi yokmuş gibi söz (Almarafı #öncü sayılamızda) reisleri olan Beylerin bütün ilim : Cuma günlerininasıl geçirmeli : 16 ay en aya aaym “Moda güzel ve yakın bir eğlence yeridir .. . yi :. sie ötürecek a günün her saatinde sizi gö Bura sün vasıtası bulabilirsiniz Moda kuyundan bir manzara Şirin Boğazın mesire yerlerini bu sütunlarda birer birer gör“ ükten sonra bugün artık Mar- Mara sahillerindeki o tenezzüh Yerlerine dönecek ve evvelâ bu Sivara en yakın tenezzüh yeri van Modayı anlatacağız. Marmara sularının sakin bir “Yu ve İstanbulun şık bir deniz *siresi olan Moda, Köprüden mil mesafededir. Seyrisefain | | | “Apurları buraya 20 dakikada | "asıl olurlar, Birinci mevki gidip Selme 22 ikinçi 17,5 kuruştur. ha tu, rekat ederler. ii Mita odaya Modadan Köpüğü e *4 ali 1205 1450 *Purlar şu tarife mucibince | 17,8$ Bu tarife doğru Moda hattı dır. Bundan mada köprüden hemen hemen her yarım saatte bir hareket eden Kadıköy pos- | tası ilede Modaya gidilir. Kadı- köyden Modaya muntazam bir olobüş servisi vardır. Ücret adam başına 10 kuruştur. Yeşil ağaç- larle süslü ve günün her saatinde | ılk bir hava bu koy sıra sıra gazinolarla çevrilmiştir. Ayrıca muntazam bir hamamı da vardır. Ve hamam hususi kabinelere ayrılmış küçük fakat butün bu sahilin temiz ve ucuz bir hamamıdır. Bu sene yeni taksimat ilâve edilen ha- manda banyo ücreti 15 Kuruy- taşıyan deniz | Şer. VAKTT 97 Haziran 1930 işin içinden iş çıkıyor / intikam maçı © Sabıkalı Cemali vuran Macar fakımı bugün Fe nerle ikinci defa olarak karşılaşıyor Mısırlı hakem edecek Şehrimizde bulunan Macar ta- Maçı kımı bugün üçüncü maçını Fe- | nerbahçe Je yapacaktır. firlerimiz Fenerle ilk maçlarında | | Macar gençler takımı o gün bilhassa ikinci dev- | sarı lâcivert- etmişlerdi. temsili karşılaşmışlar ve lileri 2-1 mağlüp likinin | rede üstün bir oyun oynıyama- mış olmasına rağmen Fener- bahçenin birtek beraberlik sayı- sı yapamaması hasebile ve bir- az da talin sevkile galip gek | mişti, işte bugün İstanbul şam- | piyonu Macar takımını mağlüp | ederek © muvaffakıyetsizliğin acısını çıkarmak © arzusundadır. Fakat bugün sahaya alışmış ve iyicene dinlenmiş olarak çıka- cak olan Macarların da o gün- künden daha farklı bir oyunla Fenerin ümidini boşa çıkarma- ları çok muhtemeldir. Her halde | bu iddialı bahis bugün gerek | misafirlerimizi, gerek Feneri güzel| İ bir oyun peşinde çalıştıracaktır. i Fener İ nelmilel İ muz için İzmirde caatı kabul İ met Paşa Hazretlerinin zır takımının haf hattında | Beşiktaş kaptanı Hüsnünün yer alacağından (o behsedilmektedir. Maç şehrimizde bulunan bey- hakemlerden (Yusuf Muhammet B. tarafından idare edilecektir İ Macarlar izmire gidecekler İzmirde çıkan “Anadolu,, re- fikimizin Overdiği bir habere | göre” şehrimizde “bulunan Macat takımı İzmirdeki Altay kulübüne” | müracaat ederek 4, 6, 11 tem- UÇ maç yap- mağı teklif, Altay da bu müra- etmiştir. Maç kat'i surette tekarrür ettiği takdirde Macarlar Altay, Karşıyaka ve iki takımın mubteliti ile üç maç | yapacaklardır. ——e——— Talebemiz çağrılıyor Yeni mektepler açılacak Maarif vekâleti (o şehrimizde yeniden iki orta mekteple bir lise açılmasını tasavvur etmek- tedir. Eylülde rının intacından sonra ilk ve orta mekteplerden çıkacak ta- lebeyi mevcut mekteplere yer- leştirmek mümkün zaman lise ve orta açlacaktır. olmazsa 6 mektepler ——— Nişan kumandanı Ali Hik- küçük kerimeleri Hanımefendi ile As. eri tıbbiye müzakerecilerinden Dr. Sadettin Derviş Beyin nişan merasimi dün Balıkesirde ya- pılmıştır. İki tarafada ebedi sa- adetler dileriz. mai Daha deniz mevsim gelmemesine ragmen banyolara şimdiden rağbet başlamıştır. Gazinolar banyoların deki sarp sahilde ve denize na- bir mevkidedir. Bunlardan (Moda gazinesunda ) cuma ve pazar günleri cazbant vardır. Çay kahve 15 ve' bira 60 kuruştur. Kolordu Bu gazinonun karşısında, banyo- | lardan biraz uzakta olan (Safa) bahçesinde ise her akşam car- bant vardır, Fiatları diğerlerinin aynıdır. idare | Misa- | ikmal imtihanla | üstüm | komiser mua Vak'a esnasında sa rhoş o'dukları anl vinleri aşıldığı için mi tevkif edildile,? ei Bekçi içeri girdiği vakit .. Üç gün Kadıköyünde zabıta memurları tarafından der- destine teşebbüs edildiği sırada öldürülen Cemalin vefatı had- sesine müddei umumilikçe vazı- evvel yet edildiğini, iki komiser mua- | vininin tevkif olunduklarını dün yazmıştık. Polis müdürü diyor ki Dün bu mesele hakkında po- lis müdürü Ali Rıza Beyden ma- lümat istedik. Ali Rıza Bey şun- ları söyledi: —Evet, Kurbağalıdere muavini Süleyman ve Acıbadem muavini | Bican efendiler Üsküdar müddei umumiliğince tevkif edilmişler- | dir. Bu, tahkikatın harici cephe- | sidir. Yakında tahkikatın ikma- lile mesele tenevvür edecektir. Şimdilik fazla bir şey söyliye- | memi,, Ankarada yeni ; kalanlardan iki amelenin öldü iesele nedir ?, na Bi mes uliyetin tamamen avine teveccüh ett his olmaktadır. olanlardan birinin mul arririmize ıttığına nazaran, vak'a 6 ak- an şam şöyle ce an etm Gece yarısı birde bir kadin koşa koşa Kurbağalı ka- rakoluna gelerk b neye mahküm | lin evinde — Gece saat on ir buçuk se- ve firari Cema- olduğunu haber ve- Bunun üzerine Kurbağalı Acibadem Beyler yanlarına polis Kâzım efendi. ile Hünkar imamı bekçisini alıyorlar ve eve riyor. muavini Süleyma ve muavini Bican giriyorlar. Bekçi ile Polis Kâzım efendi dışarıda kalıyorlar. İçe- risi köçük bir idare ile aydın latılan dar ve yıkık dehlizdir v bir adam elinde ufak bir bıçak tutarak mıştır. bunun dibinde saklan- Akşamdan © beraberce bulunup bir gazinoda içki içtik | leri rivayet olunan iki muavin bi hayale bağırıyorlar — Teslim ol ulanl, Kurşun yağmuru Buna Cemal cevap vermiyor. Daha doğrusu veremiyor Çün- Ankaradaki iahidati; yapılan bir binanın birdenbire çöktüğünü, altında ğü nü, birkısmının da yaralandığını yazmıştık, Resimlerimiz bu facı- ayı tesbit ediyor, (İ) numaralı resim yıkılan binayı, (2) numa rah birini, resim ölen bir ameleden (3) kazayı müteakıp mahalli hadi- numaralı resim de seye gelen Dahiliye Vekili Şükrü Kaya beyi göstermektedir.