27 Haziran 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

27 Haziran 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

“VAKIT Gazi köprüsü İnşası paramısın. istikrarı- na kadar gecikecek Şehremaneti Gazi köprüsünün inşasına bir an evvel başlamağa arar vermiş ve bunun için 240 © bin İngiliz lirası almak lâzım | Zeldiğinden Maliye vekâletine müracaatta bulunmuştur. Diğer taraftan şehrimize ge- m bir habere göre vekâlet Şu sırada bu kadar büyük mik- kambiyo o mübayaasını muvafık görmediğinden köprü- Dün inşası paramızın kıymeti karer! laşıncıya kadar gecikecektir. Emanette: Oktruva borçları Bunların taksıtle ödenmesi muvafık görüldü Müterakim oktruva vergisin- den borcu olan bazı fabrikalara manetçe haciz konması Üzerine fabrika sahipleri Ankaraya mü- racaât etmişlerdir. Haber aldığımıza göre fab- rikatörlerin müracaatı hükümetçe bul edilmiş ve bunlara biraz daha mühlet verilerek borçları- Dın taksitle tabsil edilmesi mu- vafık görülmüştür. Kanalizasyon Evleri yıkılmağa mail “hale mi getiriyor ? Kanalizasyon inşaatı dolayısile <Yeşildirekte bazı binaların maili inhidam bir hale geldiği iddia edilmektedir. Emanetin noktai Mazarına göre, bu mümkün deği dir, çünkü ameliyata başlanma- dan evvel sokakların ve binala- nn vaziyeti tesbit edilmekte ve İnhidama mani olacak şekilde İnşaat yapılmaktadır. , Asri ahırlar İnek abırlarının asri şekle if- rağı için verilen mühlet 20 tem- muzda bitmektedir. Bundan sonra eski tarzdaki ahırlar kapatıla- caktır. a9 tetkiki hesabı Cemiyeti belediye tetkiki he- sabat komisyonu 929 senesi tet- kiki hesabatıma başlamıştır. inhisarlarda: Maliye mürakipleri © “vekâleti inhisarlar mü- rakiplikleri hakkında bir tali- © Mmatmame hazırlamıştır. Bu tali- © Matnameye (göre o mürakipler İdare meclislerinin vazifelerini ifa edeceklerdir. Mürakiplerin İtihabina yakında başlanacak © V€ bir rivayete göre muhtelit Mübadele komisyonu sabık mü- Hwirlerinden Muvaffak B. müs- irat inhisarı mürakipliğine ge- rilecektir, Maarine © Maarif Vekili if vekili Cemal Hüsnü bu günlerde şehrimize © beklenmektedir. Bu etle dün sabah maarif râffer, müdür Haydar m ” yede: Ge gömlekle, yalın ayak... Babasını öldürmekten dün idama mahküm olan Süleyman,Temyiz hükmü” tasdik ederse, böyle asılacak ! Şilede Manşar köyünde babası Süleyman Ef. yi balta ile öldür- mekle maznun otuz beş yaşında Süleymanın muhakemesi, dün Istanbul ağır ceza mahkemesinde icra edilecektir. Süleymanın anası öldükten sonra babasının Şerife H. is minde bir kadınla evlenerek or- taya kendisinden başka bir va- ris çıkarması endişesile babasını öldürüp ormana gömdüğü mev- zuu bahistir. İbrahim, jandarma- lara babasının gömülü bulundu- ğu yeri göstermiş, ceset, mey- dana çıkarılmıştır. Süleyman, jandarmalar tarafından döğüldü- ğünü, tazyik gördüğünü iddia ediyordu. Dün mahkemede, evvelce ve- rilen tahkikatın tevsii kararı mucibince köy muhtarları dinle- nilmiş, Süleymanın asi bir evlât babasının iyi bir adam olduğunu babasının oğlunu hor görmeyip bilâkis oğlun babasını dövdüğü- nü anlatmışlardır. Reis Hasan Lütfi, aza Nusrat ve Asım Beyler, cürmü sabit görmüşler, Süleymanın teammüt- le babasını öldürdüğünü kabul etmişler, ceza kanununun 450 inci maddesinin birinci ve dör- düncü fıkrasını uyan filinden dolayı idamına karar vermişler- dir. Maznun hükmü dinlerken hayli sararmıştı. Temyiz, hükmü tasdik ederse Süleyman, baba katlinden dola- yı siyah gömlek giydirilerek ya- lin ayak idam sehpasına götürü- lecektir. Sineme deveyle Dün vilâyette bir içtima yapıldı Devetiyeleri defterdarlık verecek Yeni istihlâk kanununu tat- biki dolayısile defterdarlık hiç kimsenin sinemalara dubuliye vermaksizin giremiyeceklerini id- dia etmişti. Maliye vekâletinin va- zifedar zevatın duhuliyesiz gire- bilecekleri hakkındaki izahı üze- rine dün vilâyette muavin Fazl B. in riyasetinde bir içtima ya” pılmış, bu içtimaa müddei umu- mi Kenan, defterdar Şefik Bey- lerle polis ve merkez kumandan- lığı muavinleri iştirak dir. Dünkü toplantıda vazifedar resmi zevatın bir listesi hazır- lanmıştır. Bulisteye göre vilâ- yete, müddei umumilik, polis noktalarına evvelce tahsis edilen yerler, bundan sonra da tahsis edilecektir. Zabıtanın girmesini icap etlirecek salonlarda polis- lere hususi vesika verilecektir. Resmi dairelerden başka bazı mutat zevatın da (girebilmesi için vekâlete müracaat edilmiş” tir. Bunlar arasında gazeteciler de vardır. Evvelce davetiyeleri sinema sabipleri verirdi, şimdi defter- darlık verecektir. Kibrit inhisarında Amerika şi şirketi işe başlıyor Tahir Kevkep B. ay başına işten çekilecek ! Haber aldığımıza göre kibrit inhisarını alan Amerikan grupu bu ay başından itibaren faali- yete geçmek için bütün hazır lıklarını ikmal etmiş ve yeni postane arkaâındaki (Cebbare) hanımı, idare merkezi yapmıştır. Gurup memurin ve müstahdi- min kadrosunu da tesbit ede- rek şimdiki inhisardan yalnız yirmi memur almış, muhasebeci ve müâmelât amiri gibi şeflerle diğer 12 memuru kabul etme- miştir. Şirket, oumumi müdürlükte Tahir Kevkep B.in ipkasını tek- lif etmişse: de * mumaileyh bunu kabul etmiyerek 1 temmuzdan itibaren vezifesinden çekilece- ğini söylemiştir. Bunun üzerine müdiri umumi- liğe Sanayi ve Maadin bankasi meclisi idare reisi ve eski kib- rit şirketi müdürü Emin B. tayin edilmiştir. Şirket © memurinden O başka kadrosunda 150 lira ücretle üç müfettişlik ihdas etmiş ve bun- lara Üsküdar tramvayları eski müdürü Manyasi zade Feridun, sabık radyo ispikeri Südullah ve Beykoz parkı sahibi Reşit Aayyaz beyler getirilmiştir. Şirket vapuru Dümeni bozuldu, deniz ortasında kaldı Dün gece Buğazdan İstanbula gelen Şirketi Hayriye vapurla rından biri Çubuklu açıkla- rında bozulmuş, kaptan vapuru deniz ortasında ( durdurmuştur. Bu ani tevkifden yolcular he- yecana gelmişlerdir ve derhal can kurtaran simitlerini kapış- mağa başlamışlardır. OÇalınan imdat düdükleri üzerine civar- dan geçen vapurlar bozuk vapu- run yolcularını âlıp İstanbula getirmişlerdir. Ziraat bankası müdürü Evelki gün şehrimize gelen zi- raat bankası umum müdürü Şük- rü-B.- Ankaraya dönmüştür. Hicri B. geldi İlk tedrisat umum müdür muavini Hicri Bey şehrimize gel- miştir. Efgan sefiri geldi Efganistanm Türkiye sefiri Gulâm Nebi Han yazı Istanbulda geçirmek üzere dün Ankaradan şebrimize gelmiştir. em ie ge VAKİT 27 Hariranl930 sa SEMİR HABERLERİ. J Eczacı mektebi mezunları aya me bu sene mezun olan hanım ve Ef.ler czacı mektebi son sınıf imtihanları dün bi bu sene on beş gnç mezun olmuştur. Paya, ol Mazhar OsmanB. ! Bir oturuşta bir hindi mi yiyormuş Mazhar Osmen B. bu iddiaya ne diyor ? Konyada bir doktor sabah akşam domates yenilmesini tav- siye etmiş, domatesin vitamini ihtiva etmesi dolayısile vücude pek nafi olduğunu söylemişti. Meşhur ucuz yemek listeleri hazırlıyan Dr. Mazhar Osman B. de bu noktai nazara iştirak etmişti. Bu münasebetle Mazhar B. in arkadaşlarından olduğunu söyliyen bir doktor demiştir ki: «— Siz onun bir kaşık yoğurtlaj halkın günü gün etmesini tav- siye etmesine bakmayınız. Mazhar Osman B. bir oturuşta bir hindi, her sabah da iki okka Gayri mübadillere tevziat başladı Gayri mübadillerden arazi sa- hiplerine dünden itibaren tevzi- ata başlanmıştır. Bundan sonra her perşembe 50 kişiye tevziat | yapılacaktır. Tevziat saat 9dan 16 ya kadar devam edecektir. e e kiraz yer, hem de çekirdekleri ile... Göztepedeki köşküne gidin bakınız. Bahçesine hep kirar ağacı dikmiştir.,, Mazhar Osman B. ye bu söz- ne diyeceğini sorduk, ceva- “— Soğukluk, dedi, bu sıcak larda anlaşılan soğukluğa ihtiyaç hasıl olmuş ta... Ve başka söz söylemedi. Topanede tesis edilen büyük Otomobil ve Kamyon fabrikası Türkiyede sanayi terakki ve inkişaf etmekte ve yer yer fabrika ve imalathaneler vücüde getirilmek suretiler mühim hatveler atılmakta olduğu görülmesi cidden şayanı Mtibardır. n Bilhassa Ford fabrikasının mil- yonlarca lira sarfı ile Topanede tesis eylediği büyük otomobil ve kamyon fabrikasında yüzler- ce Türk san'atkâr ve işçilerimiz mütehassıs müşavirlerin tahtı na- zaretinde çalışarak imal eyledik- leri Ford otomobil ve kamyon- larını Amerikadaki her türlü ve- saili fenniye ve mibanikiye ile mücehhez vasi ve muazzam fab- rikalarda yapılan arabaların ay- nı derecei mükemmeliyette çıka- rılması, bakikaten Türk işçileri- mizin kabiliyeti sınaiyelerine bü- yük bir delil teşkil etmektedir. Ford fabrikasının Türkiyenin her tarafındaki mükemmel ser- vis teşkilâtı sayesinde ve esasen yapıhışları ve güzellikleri İtibarile | teşkil edecelelerdir.: 1; / |.) ve güzellikleri itibarile fevkalâde rağbet bulmakta olan Ford mamulâtı her yerde terci- hen aranmaktadır. Türk san'atkâr ve işçilerimizin sây ve emeklerile imal edilmekte olan Fort otomobil ve kam on- ları sair memleketlere de ihraç edilmekte olduğu cihetle ihra- catımız Üzerinde de pek çok tesir ve hizmetler ifa etmekte ve serveti milliyemizin çoğalma- sına medar olmaktadır. Bundan başka memleketimizde tesis edilen Ford fabrikası saye- sinde bir çok san'atkâr ve işçi- lerimiz fenni ve mihaniki ihtisas- larını daha ziyade tevsi ederek Türkiye otomobilciliğinin ve bil- hassa makine sanayiinin daha fazla inkişafında mühim amiller teşkil edeceklerdir. tanbül Binel Bankasi Esnaf Bankasından: Bankaya ait sobacı silindiri kordon makinesi kenet makinesi (55) adet küçük araba tekerleği ve bir mıktar hurdu demir 28 haziran 1930 cumartesi günü saat 14 te Arap camiinde Sirma 80- .kağında 16 numaradaki depoda satılacağı ilân olunur. KANSIZLII | yaz emin ez EL ÜR SIROP DESCHLENS, PARS sama Mörüntei zafiyet w Chlorost eli