7 Temmuz 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

7 Temmuz 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

Kasüteminda çan yan e» vertelerin Külüm haklan wahfandar Careteye gönderilecek mektupların üzerine idare içisse Cİdare> yazıya alt se (Yazı) işareti konulmalıdır. mame, Üymesi wukallerein seekteplarm V yuhmaş paralar Çi) arm m Cn daniraten dan & KİREMİT & le Asri Fabrikası < / kiremidi Avrupa'daki Emsali a ? Yy Ayarında ve bazı Evsafça Onlara Hatta Faik Olduğu Fenni Tahlil 1 Raporile Tahakkuk etmiştir. $ Son Sanayi Sergisinde Takdirle gorülmüştür. ,Istanbul âcentesi : Refik Sabri ve Şsı Tütün Gümrük No: 26 — Tel. Ist, 2319 Darülfünun emanetinden: Türkiye ctimhuriyetinin büyük banisi ve ilk reisinin ismine iza- fetle ve (Gazi Mustafa Kemal mükâfatı) namile ilmi bir mükâfat tesis edilmiştir. Bu mükâfat 1500 liralıktır. Demokrasiye ve Cüm- huriyete ve bilhassa Türkiye cümhuriyetine ve demokrasisine mü- teallik ve isim ve mevzuundaki ulviyet, ciddiyet, ehemmiyetle mü- tenasip ve ilmi usule müstenit olarak yazılmış en iyi eserin sahibi- ne cümhuriyet bayramı olan 29 teşrinevvelden bir gün evvel ita olunacaktır. Eserler, eylülün birine kadar kabul edilecektir. Eserler makbuz mukabilinde emanet kalemine tevdi edilmelidir. tebi müdürlüğünden: 7 Gazi muallim mektebi bir ihzari ve bir mesleki kısmından mü- rekkep yüksek dereceli ve leyli bir muallim mektebidir. N Ibzari kısmın tedris müddeti iki sene olup ikinci senede talebe © © fen' vö edebiyat şubelerinden birine dirilir. Mektebin ilizari kısmı- hı bitirenler mesleki kısma geçerler. Mesleki kısım; 1 — Riyaziye 2 — Tabiiye 3 — Tarih, coğrafiya 4 — Edebiyat 5 — Pedegoji Şubelerini havidir. Mesleki şubelerin tahsil müddeti üç sömes- tirtlir. Bü şubelerden birini bitirenler orta mekteplere muallim mekteplerine muallim olurlar. Mesleki kısım mezunları Darülfünun Fen ve Edebiyat şubeleri- ne girerek üç sömestir daha devamdan sonra lisan imtihanına iş- tirak etmek hakkım kazanırlar. Gazi muallim mektebinin ibzari kısmına aşağıdaki şartları haiz talebe kabül olunur : 1 — Vücudü sağlam ve kusursuz olmak. 2 — Yaşı 25ten fazla olmamak. 3 — İlk muallim mektebi mezunu olmak. 4 — Mektebe kabul için yapılacak müsabaka imtihanında mu- saftak olmak mektebin ihzari kısmının müsabaka imtihanına girmek istiyenler temmuz 1930 nihayetine kadar ilk muallim mektepleri müdürlüklerine ve muallim mektebi bulunmıyan yerlerde orta mektep müdürlüklerine müracaat etmelidirler. Yapılacak müsabaka imtibanının tarihi 2 ağustos cumartesi ve 4 ağustos pazartesi gün- leridir. İmtihanlar muallim mekteplerinde bulunmıyan yerlerde Orta mi tabriri olarak yapılacaktır. İmtihan süalleri Gazi muallim mektebinden gönderilecektir. Gazi muallim mektebinin mesleki kısmına ihzari kısmı bitiren- lerden başka aşağıdaki şârtları haiz olanlar da kabul olunur: 1 — Vücudu sağlam ve kusursuz olmak. 2 — Yaşı yirmi beşten fazla olmamak. 3 — Liseden mezun olmak. A — Mesleki kismın pedağoji şubesine geçmek için ihzari © kısmına girmezden evvel iki sene ilk mektep muallimliği yapmış bulunmak şarttır. vi B — Mesleki kısım girecek lise mezunlar 20 eylül © 930 tarihine kadar mektep, müdürlüğüne müracaat etmelidir. ispirto ve'ispirtolu içkiler inhisarı - umum Müdürlüğünden: © İspirto ve İspirtolu içkiler inhisar idaresinin Istanbul içinde kamyonla bir sene zarfında yaptıracağı nakliyatın münakasa ruse- © ile 15-6 930 tarihinde ihalesi muarrerken görülen lüzum üzerine © münakâsa temdit edilmiştir. 22-7-930 tarihinde mütaaahhide ihale edileceğinden taliplerin şartları anlamak ve pey sürmek için umum Müdürlük ticaret şubesine müracaatları, LL —— İstanbul Erkek muallim mek- ! 2 sayısı MATBAA Küçüklerin biaman düşmanı! Beş yaşına varmadan ölen çocukların dört. 7 te biri çocuklara mahsus Ishalin kurbanıdır,) İshalin vesair bir çok hastalıkların vasıtat sirayet adi sineklerdir. Yavrunuzun has yatını korumak iöln sinekleri Fiit istima- “ie imha ediniz. Flit sinek, sivri sinek,! pire, güve, karınca, hamam böceği ve tah- ta kurularını öldürür ve yumurtalarını ka- *iyen imha eder. Tehlikesizdir. Leke yap- maz. FIRI haşarat öldürücü diğer mayi- lerle karıştırmayınız. Sarı tenekeye - si- yah kuşağa dikkat ediniz, , ELİT e Daha -çabuk Zidürür Umumi Deposu :J. BERT ve ŞÜREKÂSI İstanbul - Galata Voyvoda Hari Tahlisiye. U, Müdürlüğünden: Rumeli Tahlisiye mıntakası merkezi olan Kumköy (Kilyos) mev- kündeki tahlisiye mebanisile iskeleye kadar olan yolun, Arnavut kaldırım tarzında yeniden mşası yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya vezedilmiştir. Bedeli keşif (16848) liradan ibaret olan mezkür yolun ihalesi 16 Temmuz 930 Çarşamba günü saat 14 de icra kılınacağından tahplerin bu baptaki şatnameyi gör” mek üzere Galatada rıhtım caddesindeki idarei merkeziyeye mü- (8 racatları. Balıkesir çilâyeti encümeni da- umisinden: Firengi mücadelesi için lüzumu olan 2000 liralık Mayıster lüç- yüz markalı neosalvarsan ve 700 liralık tos markalı bizmojenol 500 liralık kodeks - iyodür döpotas 21 temmuz 930 tarihine müsadif pazartesi günü saat on beşte ihale edilmek üzere yirmi gün müd- detle aleni münakasaya vazedilmiştir. ba evvel vezneye teslim ile makbuzları ve yabut banka mektupla” rile birlikte yevmi mezkürda encümeni vilâyete müracaatları ilân olunur, Muğla vlâyet nafıa baş muhen- dısliğinden; Bodrum-Akyol üzerinde Bodrum mebde itibarile altışar metre açıklığında 9--600kilo M. da 2456,92 lira bedeli keşifli Hacı imam ve 12--666“K. M. deki 6257,64 lira bedeli keşifli Hacı Mahmut ve 17-4-650 K. M. de 3168,88 lira bedeli keşif Koca sahreç köprü- lerile 40,000 ve 41--000 ve 424-000 K. M. larda ikişer metro açıklığında üç adet muhtelif menfez 28 temmuz 1930 salı günü saat on beşte kapalı zarf usulile ihale edilmek üzre münakasaya çıkarıldığından taliplerin vilâyet merkezlerinde bulunan şeraiti umumiye dairesinde hareket eylemek kaydile teklifnamelerini kanune muayyen teminatlarile : birlikte Muğla vilâyetine göndermeleri ve fazla malümat istiyenlerin beş lira mukabilinde Muğla Nafia daire- sinden evrak suretlerini celbetmeleri ilân olunur. Tapo ve Kadastro U. Müdürlü- günden: Dairemizin yeniden teclidi mukarrer defterler için yirmi gün müddetle münakasaya konulmuştur. Taliplerin şeraiti ve defterleri görüp anlamak için 112 buçuk liralık itibar mektubu ve yabut deftardarlığın depozito ilmühaberini hamilen tapu dairesindeki mü- bayaat komisyonuna müracaatları, İSTANBUL, Babıali, Ankara caddesinde MER YERDE 8 KURUŞ EE VE İDAREHANE: “VAKIT YURDU, | Mahkeme veicrallânları | Istanbul ikinci icra memurlağundan Bir borçtan dolayı satılması mukarrer olan altı metre mikâ- bı gürgen kereste temmuzun 12 sine müsadif cumartesi günü saat ondan itibaren Tophanede Lülecilerde açık artırma ile satı- lacağndan luzumu halinde se- tışa ertesi günü dahi devam edileceğinden talip olanların yev- mi mezkür ve saatta Dairemi- zin 930-2029 dosya numarasını hamilen hacız memuruna müra- caatları ilân olunur. Falih sulh üçüncü hukuk hâkim- Liğinden: Kereste tacirlerinden mütevef- fa Hacı Salih efendinin mırası açılmış ve emvali paraya çevril- miştir, Varislerin sıfatı irsiyeleri hakkında veraset ilâm ibraz edilmiş olduğundan mütefanın alacak ve borçlularının bir ay içinde mahkeme, e müracaatla kaydettirmeleri i bar Istanbul Üçüncü hukuk kaz Müddei M. M. Ermeniye tarafın- dan müddeiye Obanes efendi aleyhine ikame eylediği on beş sene evvel terk sebebile boşan- ma davası arzuhâli müddea- aleyhin mahalli ikametinin meçhul) olmasına mebni bir ay içinde cevap verilmek üzere evvelce ilânen tebliğ edilmiş olduğu ta- telebile bu kerre müddeti hitam bularak tahkikat 25 eylul per- şembe saat on buçuğa birakıl- mış olduğundan yevmi“ve--saati mezkürda bizzat maheknteye'göls mesi veya tarafından bir vekil göndermesi lüzumu ilân olunur. ALEMDAR zade VAPURLARI Seri ve lüks Karadeniz postası | Millet PAZARTESİ vapuru 7 Temmuz günü akşamı saat 18de Sirkeci rıh- 4 tımından hareketle (Zonguldak, £ İnebolu, Samsun, Ordu, Gire- # son, İ decektir. Talip olanların yüzde yedi bacı nisbetinde pey akçelerini da- Trabzon, Rizeye gi- Müracaat mahalli: Istanbul Meymenet Hanı altındaki ya- zıhane. Telefon İstanbul 1154 BARTIN Postası hatu Jüks ekspres AYDIN. Ti... .Pazartes er ey hareketle Ereğli, Dame Bartın, Kurucaşile ve Üideye azimet ve avdet bei Tafsilât için: Sirkeci salonu karşısında Nizam oğlu Han No.2 Telefon: Ist. 354 Yelkenci UPURLARI Karadeniz postası VATAN sm. Çarşamba mı Sirkeci rıhi an hareketle (Zonguldak, İnebolu, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Sürmene, ve Rize ) ye azimet ve avdet ecel Tafsilât için Sirkecide Yel- kenci hanında kâin acentasına müracaat, Tel. İstanbul :1515 Mso'ul wüdür:Reffk Ahal