14 Ağustos 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

14 Ağustos 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

Epe —— 6 — VAKIT 14 Ağustos 1930 Kıral Jorj Yunanistana avdet mi ni ediyor ? Fi enkte intişar eden bazı ! rlere göre Ingiltere hükü- © meti sabık kıral ikinci Jorjun © tekrar Yunan tabtına geçmesine taraftar imiş. Yakında kıra! be- “şinci Jorj, sabık Yunan kıralı ve M. Venizelos arasinda bir mü- » lâkat vukua gelecekmiş. Gelecek © sonbaharda Yunanistanda fev- kalâde hadiseler vukuuna intizar olunuyor. Ingiltere kıralı ile ola- © cak mülâkattan sonra kıral Jor- 4 jen mütenekkiren Atinaya gide- rek Yunan. milleitini emrivaki © karşisında © bırakacağı temin | » ediliyor. Linç! © Amerikada halkın vah- “ geti hâlâdevam ediyor © Amerikada haftada bir kaç linç vak'ası olmakta bir kaç bedbaht zencinin kanı akıtılmaktadır. Bir “kaç gün evvel böyle bir vak'a En- 'diyana cümhuriyeti dahilinde ol i j Bir beyâzi rövolverle öldürmek, ve nişanlısını dövmekle maznun plan iki zenci halk tarafından zin- dandan çıkarılıp asılmışlardır. Zabıta ağlatıcı bombalarla sa- atlerce halkın hücumuna karşı dur- | muştur. Fakat bombalar tükenince mii- taarrızlar zindanı demir kapısına ; nirci örsile hücum etmişlerdir. Zencilerden birini tekmelerle yer- lerde sürükliye sürükliye zindan dan yüz metre mesafeye götürmüş ler ve bir ağaca asmışlardır. Arka- “daşr ise zindanın parmaklığma a sılmıştır. Üçüncü bir zenci de ada dayak yemiş ve asıla- per nahiye müdürü bunun cinayette zimethal olmadığıma hal- sı iknaa muvaffak olmuştur. Tüneme rekoru! Bir Amerikalı ağaçtan düşüp öldü... Amerikada Kantükkide Nelson Mak İnloş isminde bir delikanlı bir rekor kırmak istemiş; bir agaç üstünde en uzun müddet kalmak rekoru! Delikanlı her sene beğendiği bir ağaca çıkar orada saatlerce oturur- muş. Son defasında (496) saat dur! muş, halbuki (500) saâti bulmadı» ğından inmemeğe karar verdiğin- den vazgeçmesi hakkındaki ibram ları dinlememiş. Validesi kendisine sıcak bir ye- mek getirmiş, tam o sırada deli- iki me re irtifamdan yere'düşerek kafa tası kırılmış, az sonra hastas nede ölmüştür. Şunu işaret edelim kii tatil za-(ğ manında birkaç pesinde ml — i ire sında İki PAİN Et halini al İdesi İzmir Türk ocağı hadisesi etrafında Hizmet gazetesi; rakı esi mese. lesi yüzünden ve ank yin könfertnsini müteakip” en İzmir Türkocağı Idare heyetini teşkil” eden zevsan O. EL F, otafından aynen namzet “olarak gösterileceğini" yazmakta» dır. Hizmet, eyni zsmandi Ankarada yapunlan ocak binası için birbuçuk mik yon. Jiri sarfedilmesini tenkit etmekte, 180 bin liralık bir bins yapılsaydı da mü» tebeki part ile iki bin köyde ikibin mektep inşa edilseydi Türklüğe daha az mı hizmet edilmiş olurdu dtmekte ve bahsi şu satırlarla bitiemektedir: — İdealist mi? O dediğimiz şey bizleriz ki ocakta fçdğimiz yi sa dah parasını derhal veririz. Oradan" mü- aş, otadın düriyalık beklemeyiz. Billkis üzerine pütü vermekten zevk alınız. Hay- di bu günde sözü burada keselim. a çu, Şehremaneti ilânları Bedeli sekiz senede ödenmek üzre Satılık arsa arsanın yüzü Metro mürabbatnın sart kiymet metro metro murabbat | ira Fatih yangın yerinde Eski Ali paşada ralı arsalar arasında 188, 3İS7 harita numa- 5,50 35,30 25 Fatih yangın yerinde Kaptam Sinan mahallesinde Hastane 50- kağında 165-2 inci adada 4008 harita numaralı arsa yanında Fatih yangın yerinde 143 ada- da 3826, 1187, 1530, 1531, 1534 harita numaralı arsalar arasında Fatih yangın yerinde 105 - adada Mirimiran Hasanpaşa ma- 23 6,60 5,31 5,25 25 25 2 “hallesinde 3111, 3109, 3110 ha- rita numaralı arsalar arasında Fatih yangın yerinde 147 inci adada Kadıasker Mehmet efendi | 3,63 mahallesinde 3362 3823-1 harita | 8,35 numaralı arsalar arasında Fatih yangın yerinde 163 ada- | 0,65 da Molla Abyulfenari mahalle- sinde 3926, 3891 harita numara- li arsalar arasında Yukarda yazılı emanet malı arsalarm bedeli sekiz senede ve sekiz müsavi taksitle ödenmek üzre ayrı ayrı açık müzayedeye “konmuştur. Taliplerin şartnameyi görmek için her gün müzâye- | deye girmek için ihale günü olan 4 Eylül 930 Petşembe günü Levazım Müdürlüğüne gelmeleri, Şebremanetinden: Fatih yangın yerinde 103 üncü adada hoca Hayrettin mahallesinde 3072, 3074, 3073, 3071 harita numaralı arsalar arasında 38,28 metro mürabbaı yüzsüz arsanın metro İ murabbama 225 kuruş kıymet takdir olunarak satılmak için alâ- kadarları arasında açık müzayedeye konmuştur, Taliplerin şart- nameyi görmek için her gün müzayedeye girmek için ihale gü- nü olan 3 Eylül 930 Çarşamba günü Levazım Müdürlüğüne gelmeleri. kanlı ağaçtan yuvarlanmış ve oni | | | Kara Ali B. Hstanbul Afletizm Hey'etinder 17 Ağustos 1930 pazar günü. Tak: *im Stadyumunda teşvik müsabakalarının ikincisi yapılacaktır. Müsabakalar umuma köşadedir. şel Yak ödeceklerin Pazar günü east dörde kadar Stadyumda Atleriz bey'etine mü- racdat etmeleri mercudur. 17 Ağustos programı 100 Mewe (o Büyükler 0 > Küçükler 80 » Büyükler Üç ödim atlama » Yüksek atlam . Girit atma ” Yüzme şampiyonu Modam. Mersedes Çanakkale boğazını yüzerek geçecek Ingiliz kadın yüzme şampiyo- nu Mm. Mersedes şehrimize gel- miştir. Mm. Mersedes cuma gü- nü- Çanakkale “ boğazını yüzerek geçmeğe teşebbüs edecektir. Dün. Çanakkaleye. gitmiştir, Bu gece Ferah tiyatroda K. Fahd B iemsilleri Tiyazro Sinema veryete zengin program. elli imtihanı 31 Ağustos 930 da yapı'acak Maliye müfettiş muavjnliği müsabaka imtihanına girmek istiyenlerin, memurin kanunüpun dördüncü maddesindeki evsafı haiz olduktan mada, yirmi! dörtten aşağı ve otuzdan yukarı'yaşta bulunmamaları ve yüksek mekteple-. rin birinden mezun olmalârı şarttır. Imtihana talip olanlar, 25 Ağustos 930 triine kadar An- - karada Maliye teftiş heyeti reisliğine istida il8 taüracant #de- ceklerdir. İstidaya şu vesikaların raptı lâzımdır: 1) Nüfus tezkeresi sureti ve ikametgâh adresi; 2) Kendi Celi zalarile terciimeihâl hülâsası, 3) Askerliklerini yapı veya tecil edildiklerine dair askerlik şubesinden yerilmiğ ye vesika , 4) Mektep şehadetnamesi veya mezuniyeti mutazam- inm tastikname, (Bütün bu evrakin hoterlikten müsaddak su retleri de verilebilir.) 5) Hastalığı bulunmadığına ve yolentuk yorgunluklarına dayanabileceğine dair hükümet doktorluğun! dan verilmiş rapor. İstenilen evsafı haiz bulunanlar tahriri ve şifâlit iki İmtiha- na gireceklerdir. Tabriri imtihan Ankarada ve Istanbulda, ve. bunda muvaffak olanların şifahi imtihanı da Ankarada yapı- lacaktir. Istanbuldaki imtihan için Istanbul Dehararla | Maliye baş müfettişliğine müracaat olunacaktır. İMTIHAN PROGRAMI: İ. IKTİSAT: Servetin istihsal, tedavül, inkisam ve istiblâki bahisleri 2. MALİYE: Maliye ilminin nazari kısımları, Devlet masraf» ları, bütçe bahisleri, umumi kredi ve istikrar, Türkiye düyünü umnmiyesi, vergiler ve tarh tahakkuk ve tahsil usölleri, mu- hasebei umumiye kanununun esasları, Türkiyedeki vasıtalı ve vasıtasız vergiler ve tarh tahakkuk ve tahsil şekilleri, muhas * sebe ve varidat teşkilâtı (umumi malümat) 3. HESAP ve HENDESE: Kesirler, tenasip; Faiz ve İskon-” to, yeni mikyaslar, sâtıh ve hâcim mesahaları, 4. TICARET USULÜ DEFTERİSİ: Esaslı ve pratik malümat. 5. HUKUKU İDARE, CEZA MUHAKEMELERİ USULÜ. G ve TEFERRÜATI, KANUNU MEDENİNIN GAYRİ MENKUR3/ TASARRUFUNA MÜTEALLİK HÜKÜMLERİ. 6. FRANSIZCA, 7. Türkiyenin tabii, iktisadi coğrafyası ve malf tarihi hak- kında umumi malümat, N 3 Bu imtihanlarda muvaffak olanlar âzami üç sene nihayetinde ehliyet imtihanı geçirdikten sonra müfettişliğe. t#yin - edilerek * bir sene staj görmek İçin Fransaya gönderilirler, Müfettiş muavinliği imtihanına iki sefer girip ani olanlar üçüncü imtihana iştirak edemezler. Emvali metruke müdürlüğünden : Satılık hane « Kınalıadada Ankara Livadya caddesinde birinci Kat:- bir oda) bir sofa, bir'mulfak bir kiler bir balâ. Ikinci kat; üçoda bir sofa bir halâ ve ittisalindeki 48 numaralı hane'ile müşterek samıç ve bir miktar bahçeyi havi atik 50 edit 48/1 numaralı hanenin bedeli dört taksitte ödenmek üzere 2000 lira bedeli mukârrer ile 19:85 tarihine müsadif salı günü saat 14 de temdiden icrayı mi eşi mukarrerdir. Taliplerin © 7,50 teminat makbuzlarile ul Milli emlâk müdüriyeti satış komisyenuna müracaat eylemeleri, Hariciye vekâletinden:; Hariciye vekâleti matbasında tabedilecek ayın tarihi ile yevmi (ecnebi gazeteleri hülâsaları) nın bütün malzemesi vekâletçe veyil- mek şartiyle yalmz tertip ve badettabı hurufatm kasalara tevzi 931 senesi mayıs gayesine kadar bir müteabhide verileceğinden istiyenlerin şerditi anlamak için her gün levazım müdürlüğüne ve Istanbul da vilâyet matbuat memurluğuna tekliflerini yapmak üzere 27 -8 - 939 tarihine müsadif çarşanba günü mübayaat komisyoatına müracaat etmeleri. Leylimekteplere girmek istiyenler çoktur... Leyli liselere —parâsız. girmek Kadın tayyareci hastalandı Fransız kadın tayyareci Mile Mari böbreklerinden hastalanmış tedavi edilmek üzere Fransız hastanesine yatırılmıştır. için müracaatlar * çoğalmıştır. Imtihanlar Eylülün bant yapılacaklır,