September 3, 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

September 3, 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

—— 2 — VAKIT 3 Eyi 1930 N PİNİ, | | - Mersi | Vila Velabi e veTELEFENM | | Via Velabita al ne zaman açılacak? Yugoslav ticavet mekte” —— HABERLERİ: İ93İ senesi ağustos ayı zar- da doğru Samsun - Mersin tuna açılma merasimi yapıla- © Merasim © proğramı rlanmış gibidir. Küşat günü- nün 30 ağustos olması arzu dilmekte isede Büyük Millet isinin intihap devresi hitam İscağı cihetle umumi intiha- n 30 ağostusta icrası pek ümküin olduğundan küşat me- imi 29 ağostusta Samsundan arak Mersinde hitam bu- aktır, © Meskükât müzesi yakında ir açılıyor © Asarı atika müzesinde eski n ükât ve müzeyyenat müzesi ayrılan salonların hazır- nası bitmiştir. Bu salonların il niheyetinde açılması muh- dir. Şimdi teferrüata ait t yapılmaktadır. m. tetkik etmektedir. “Dolapdere, Heybeli, Burgaz iye müdürleri müstesna ol- İleri kâmilen tayin edilmiştir. Belediye ile idarei bhususiye mubasebeleri bir binada bulu- macaklardır. ( Vilâyette müsait ir daire bulunmazsa eski em- ; sandığı binası kiralana- taktır. © Hakkı huzur yok! Yeni belediye talimatnamesi bince 1 Eylülden itibaren diyede hakkı huzurlu komis- nlar lâğvedilmiştir. Bunların ellerindeki evrak ve işler yeni teşkil olunacak hakkı hu- uz komisyonlara verilecektir. © Daimi enetimen teşekkül edin- tiye kadar Emanet encümeni fesine'devam edecektir. Yal- bu encümenin kırk lira tu- satı beee © Emanet encümeni memurinin muhakemesine de bakamıyacak- , Belediye zabıtası talimatna- ri ile ceza hükümleri talimat- esinin tatbikatını kolaylaş- üzre polisler için gece açılacaktır. Polis mek- ders programına da bir zabıtası dersi ilâve 4 Emanet merkezindeki za memurları kazalara taksim den © YAKIT in tefrikası : : 74 Li 3 MUHARRIRI * Şi Mile paketini çıkararak cıgara aldı. Aksi şeytan bir kalmıştı. Halbuki sabaha bir hayli zaman Cıgara; onun sokakları i bu saatlerde yağâne ve 'yegâne (arkadaşı bu acı duman, yalniz devrettiği böyle gece- “değil bütüt hayatında son yegâne teselli idi. C ün bu geç satinde bak- al şrmak imkânsızdı. OÖle- beri odasında iki üç paket cıgar bulundururdu. n gece sabaha kadar Ha- ölüsünü beklemek, sersemleştirmişdi. Onun i akşamdan cıgara almayi hemen | özere diğer nahiye müdür- | İsterlin Sukut ettiği takdirde Tacirlerimizin (zarar etmemeleri için ted- birler alındı Ankara, 2 (Telefon) — Âli iktısat meclisi salonundaki içti- malara buğün de devam olum muştur. Yarın gene devam edi- lecektir. Bugün sabah içtimama Başve- kil riyaset etmiştir. İçtimalarda buradaki vekillerin hepsi de bulunmuştur. Içtimalar bazı ma- li meselelerle para istikrarmı idameye matuftur. Çünkü ihra- cat mevsimi olmak itibarile memleketimize fazla düviz gire- cektir. Bu vaziyette piyasaya arz çoğalacağından döviz kıyme- ti tenezzül edecektir Bu va- ziyette İngiliz lirasım bugüngü piyasa Üzerinden hesap ederek malını satmış olan bir tacir bu sukut neticesi zarar tehlikesi karşısındadır. Hükümet hem bu zarardan vikaye, hem de ithalât oyapıldıkca elde döviz istoku bulundurmak için bazı tedbirler alınmaktadır, Hükümet ve konsorsiyom fazla dövizleri mübayaa ederek bu gayeyi temin edecektir. ihracat ( tacirlerini Münür B. Fransa hükümeti muva- fakat etti Ankara, 2 (Telefon) elçimiz Münür Beyin Paris elçi- liğine tayini hakkında Fransa dan yapılan istimzaca muvafa- kat cevabı gelmiştir. Ankara, 2 (A.A) — Paris büyük Elçiliğine Bern elçimiz Münür beyin tayini bakkındaki istimzaca Oo muvafakat: cevabı gelmiştir. Cevat ve Fahri Beyler Ankara, 2 (Telefon) rif orla tetrisat umum müdürü Cevat, posta ve telgraf umum müdürü Fahri Beyler o posta trenile Istanbula Binielest ettiler. EŞMAHALLES SELAHATTİN ENİS ca odasına gitmekti. Oda öyle yaptı. Mesçidin küçük bahçe kapısını açtı. Mu- tat hilâfına bir gayri tabiilik hissetti. e Yeknazarda bir şey anlıyamadı. Solda mesçide ve mahalleye izafe edilen evliyanın mezarı, sağda tabutlukla onun yanında iki bekçinin ve kendisi- akşamları bu evliyanın hatire- sinde yanan zeytinyağı kandili buralarını aydınlattığı halde bu gece, cuma olmamasına rağmen garip bir ışık hissediliyordu. O zaman Rüştü, etrafını göz- den geçirdi. Ve şayanı hayret bir manzarayâ şahit oldu: Tabutluğun kapısı açıktı. Ve Yapılacak şey, doğ- ' aralıktan sızan incebir ziya nin odası vardı. Yalnız cuma İ YAKIT in TELGRAF Kost ilerliyor Paris, 1 (A.A) — Mava İşleri meze reti, İseğues Cartier vapuru telsiz şefi- nin, tavçareci Costesun tsiyaresinin saat 4 te ( Türk saştile'beşte) tam Okyanos atlası Üzerinde 43 derece arzı şimali ve 41 derece 15 dakika tulü garbide bulun- duğunu bildirmiş olduğunu tebliğ et mektedir Paris, 2 (A.A) — Alipan bir telsiz Costesun tayysresinin öğle vakti 50 j rece tulü garbirde bulunmakta olduğun ve her şeyin yolunda gitmekte olduğunu | bildirmektedir. lava güzel sakin ve ber- taktir, Bir amele nümayişi Budapeşte, 1 (A.A) — Ziraat müzesi yakınında nümayiş yapan amele ile polis #rasındı mühim bir müsademe olmuş- tor. Yüzlerce amele bir polis kıtasına hücum etmişler polisleri taşa tutmuşlar ve müzeye girmek İstemişlerdir. Bunun üzerine polis ateş açmıştır. Neticede, bir çok polis memurlari yaralandığı gibi nümayişçilerden birisi de ölmüşrür. Nu- mayişçilerden yaralananların kısmı azamı kılıç darbesile yaralanmıştır. hirin diğer bazı noktalarında da bazı pek o kadar ehemmiyeü olmıyan bir takım arbedeler vukua gelmiştir. Veliahtın rütbesi Tondra, 1 (A.A) — Prens De Gele feriklik, Vis amirallık ve havai kövvetler maraşallığı tevcih edilmiştir. Meşhur çete reisi Anvers, 1 (A.A) — Gazeteler, meş- hor Amerikan çete relsi Jack Dismon- ds'un muntazam bir pasaportu hamil olduğu halde burada karıya çıkmış ol- duğunu haber vermektedirler. Mumailehh, Nevyorku serbestçe terketmiş olduğunu ve oraya tekrar dönmek niyetinde bu- Tanduğunu beyan etmişür, Yeni bir kadın rekoru Petresburg, 1 (AA) — 22 yaşında bulunan miss Balter, yeni bir kadın rc- koru tesis etmiştir. Mamaileyba bir pa- taşlde 17. 518 kadem irtfadan Amerika hava işleri cemiye& rekorun neticesini resmen bildirecektir. Amerikada sıcaklar iğ 1 (AA) — Bugün amele ndan yapılmış olan bir alayı temaşa mi bulunan ahaliden 60 kişi ezici hararetin tesirile bitkin bir halde yere İkiler Sep ve hemen bastaneye kal- "Tindistendeki mücadele Bombay, 2 (A.A) — Sir Tej Babadur son sözü söylemedikçe lam kıaa uğramıyacağını ilâve etmiştir. Lilyan Gişi köpek ısırdı Nevyork, 1 (A.A) Gazatelero nazaran, maruf sinema akterisi Lilyan Gish, elin- deki sopa ile uzaklaştırmak istediği bir köpek tarafından ısınılmışur. #ktrisin ya- rası ağır olduğundan hastaneye kaldınl. mistir. hattı, mesçidin bahçesini tenvir ettikten başka soldaki mezarın taş sandukasna kadar uzanı- ışık neydi?.. Yoksa içeride bir hırsız mı vardı?,. Fakat bir ka- zandan başka hırsızın işine ya- rayacak içeride bir tek Şey yoktu. Ibtiyatla yürüdü, Bir eli belin- deki tabancada oluduğu halde kapının eşiğine kadar yaklaştı. İçeriden ıslak teneşir ve sa- bun kokusile karışık sert bir rakı kokusu ve bir insan hurul- tusu geliyordu. Elinin o hâlâ (tabancasından ei yavaşça (kapıyı gem üstünde bir adam up uzun yatıyordu. Acaba ileri- deki uyuyan ölü, mezarından kalkarak buraya mı uzanmıştı?.. O halde bu da kim olabilirdi?. İlk tren Sivasa birçok Çi yolcu götürdü Sivas, 2 (Vakıt) — İlk posta treni bugün saat on üç buçukta geldi, 17 de Sivastan Haydar- i paşaya bareket etti. Bu ilk posta ile Istanbulda (bulunan birçok Sivaslılar şehrimizi ziya- rete geldiler. Posta büyük bir halk kalabalığı tarafından alkış- larla karşılanmış ve öylece teş- yi olunmuştur. Rus tayreleri Yarın Ankaraya gel meleri bekleniyor Ankara, 2 (Telefon) — Şeh- rimizi Ziyaret edecek olan Rus tayyarelerinin havanın muhale- feti dolayisile yarın gelmeleri biraz zaif görülmektedir. Ankara, 2 (A.A) — Ahvali havaiye dolayısile hareketlerini tehir eden Sovyet tayyarelerinin yarın öğleden sonra şehrimize muvasalatları ümit edilmektedir. Başvekilimiz yarın geliyor Ankara, 2 (Telefon) — Baş vekilimiz yarın akşam ekispresle Istanbula hareket edecektir. Nurullah Esat B. Ankara, 2 (Telefon) — Nu- rullah Esat B. ekispresle Istan- bula döndü. Şarkta sükünet var Ankara, 2 (A.A) — Şark mıntakasında ve Ağrıda sükünet vardır. Bir Tayyare kazası Şikago, 2 (AA) — Amerikan deniz tayyareciliğinin yıldızlarından biri adde- dilen kaptan Artbur Page, eski milli ya- rışlar esnasında 60 bin kişinin huzurun” da cevelânlar yaparken düşmüş ve has- tanede ölmüştür. Sivas muellimler kursu Sivas 3 (Vakıt) — Sivasda ilk mual Mmleri için bu kurs bu gün bi& Yerli mallar sargisi müdürü Yerli mallar pazarı müdürü Ahmet Şükrü B. bugün Anka- raya gidecek ve Sanayi, Maadin > Yerdeki idare kandilini alarak uyuyan adama doğru yürüdü. Ve hayretle bunun Yunus Ağa olduğunu gördü. Onun bu se- bepsiz yatak değiştirmesindeki manayı ve sebebi anlıyamadı. Yalnız Ağa, âdeti hilâfına sar- hoştu. Ihtimal yatak yerine sar- hoşlukla bu teneşir Üstüne uza- mvermiş ve burasını rahat bul- muştu. Rüştü, arkadaşını dürttü: — Ağal.. Burada üşürsün, git odana yat!.. dedi. Fakat Ağa hiç oralı olmadı. Geniş bir nefes aldı. Ağzında bir şeyler geveledi: — Yabanın orospusu bana cilve etme.. Rüştü, onun ne demek istedi- ğini anlıyamadı. Sarhoşluk insana her şey söyletirdi. Ağada işte her sarhoş gibi, abuk sakuk söyleniyordu. Rüştü, onu uyandıramıyacağına| emin bulunduğu için kendi ba: | , / bi gemisi. cuma günü gidecek Yugoslavyada Dubrovnik ka- sabası ticareti bahriye mektebi talim gemisinin limanımıza geldi- ğini haber vermiştik. Kumandan “ Nikolo Gerechtshammer ,, in idaresi altında bulunan Vıla Ve- labita 259 tonluk buhar ve yel- kenle müteharrik ufak ve çok zarif bir gemidir. 1908 senesinde in- şa edilmiştir. Ufak birde topu vardır, Gemide 24 talebe ve dört muallim vardır. Yugoslavya ticaret mazareti erkânından M. Montcılo Bagtoeh ve Dubrovnik ticareti babriye mektebi müdürü M. Lovriçevie de bu seyahata iştiak etmişler- dir. Vila Velabita limaeinıza Kor- fo, Pire, Potros tarikila gelmiş». tir. Cuma günü limammızdan kalkacak ve doğru yerine gi- decektir. Arjantin gemisi gitti Beş günden beri şehrimizde bulunan Arjantin mektep gemi“ si Presidente Sarmiento odün akşam saat beşte İskenderiyeye hareket etmiştir. Gemi toplar atarak şebri selâmlamış ve Dol- ma bahçe önünde bulunan Ha- midiye kruvazözümüz tarafından mukabele edilmiştir. yalanmi Yerli maller sergisi Yerli mallar sergisi 5 Eylül Cuma günü akşamı kapanacak ve yedi eylül akşamına kadar serginin bulunduğu Galatasaray binasındaki sergi (o tesisatınm kaldırılması ile meşgul olunaca- caktır. line bırakt, Ve doğruca odasına yürüdü ve bir paket cıgara aldı. Yunusun üşümemesi için tabut- luğun kapısın çekti ve sokağa çıktı. O gece Yunus Ağa, Numa- nın hasta ve Rüştünün nöbetçi olmasından bilistifade şeytana uyarak Hayrettin iskelesinden tramvay yoluna çıkan kötü ka- rılardan birisini kandırmış, bir depodan yarım okka rakı, biraz kuru meze almıştı. Bütün Beşiktaşta herkes ken- disini tanıdığı için bir örospu ile bir meyhanede karış karşıya rakı içmiyeceklerinden Ihlamura doğru yürümüşler, orada bir ten- ha ağacın altında üstüste kar- şılıkhı şieşyi başlarına dikmişler, hızla o mesçidin tabutluğunu zor bulmuşlardı. Gerçi odada bu işi rahat gör- mek kabildi. Fakat Numan hâlâ hasta yatıyordu, (Bu nokfai (Bitmedi