3 Eylül 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

3 Eylül 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 6 — VAKIT 3 Eylil 1380 N di diploması alırlar. İN ni ii Yüksek Orman mektebi Boğaziçinde Büyükdere—Bahçe köyündedir. Tahsil müddeti üç senedir. Leyli ve mecca- nidir. Talebenin ber türlü ihtiyacı temin edilir. Mektebi ikmal edenler J Deviest Demiryolları ilânları j “orman mühendisi,, Orman mühendisi olmak için Taliplerin 1 teşrinievvel 1929 tarihine kadar mektep rektörlüğüne, yahut vilâyet orman J müdürlüklerine müracaat ederek evrakını ibrazla muamelelerini ikmal ettirmeleri lâzımdır. . MM Yuksek orman mektebinin kayt ve kabul şartlar i 1 — Taliplerin Türkiye cümhuriyeti tabasamdan olmaları. | 2 — Yaşlarının 18 den aşağı ve 25 den yukarı olmaması, 4 3 — Tam devreli lise mezunu olmak, yahut o derece tahsilde bulunduğu maarif vekâ- il ; etince tasdiki lise ve muadili şahadetnamöye. iğ 4—iyi ahlkalı olduğu ve hiç bir güna cezayı müstelzim efal ve harekâtta bulunmadığın raporuna malik olmaları lâzımdır. tevfikan noterlikten tasdikli kefalet senedi vermek lâzımdır. . 8 — Taşradan gelecek (o talebenin yol temin edilecektir. Yİ beyan eden ve mahalli zabıtasınca tastikli olan ihtiyar heyeti mazbatasına ve 5 —Her türlü hastalıktan salim ve bilhessa kuvvei semiye, basariye ve İisaniyesi tam ve diğer noksanlarından beri ve gezip yürümeğe, suvariliğe mütehammil olduğunu müş'ir tabip 6 — Talipler yüksek orman mektebi rektörlüğüne yazdıkları bir istidaya en son mektep şahadetnamesini sihhat raporunu, aşı şahadetnamesini hüsnühal mazbatasını, hüviyet cüzda- nına raptederek bizzat mektebe veya vilâyet orman müdürlüklerine müracaat ederler. 7 — Mektebe kaydolunduktan sonra mektebe dahil olmad için olbaptaki şartlarına masrafı kayt ve kabul olunduktan sonra mektepçe tasviye edileck ve dersler başlayıncaya kadar yemek ve yatmaları mektepçe 9 — Fazla tâfsilât istiyenler Büyükdere 70 ra Telefon edebilirler. Ankara Gazi Muallim mektebi ilk kısmına girmek istiyenler için ımtıhanı Ankara Gazi Muallim mektebi müdürlüğünden: I — Mektebimizin ilk kısmına bu sene imtihanla tâlebe alınacaktır. İmtihan 7 Ey- “Jül 1930 tarihinde Ankarada Gazi Muallim mektebinde ve İstanbulda Erkek muallim ” mektebinde yapılacaktır. İmtihanlar şifahidir. tmtihanlara sabah saat dokuzda baş- > lanacaktır. 11 — İmtihana girmek istiyenlerde aranan şartlar şunlardır : 1 ) On üç yaşından aşağı ve on yedi yaşından yukarı olmamak. 2 ) Bedenen ve ruhan hasta, malül, sakat ve kusurlu olmamak. 4 | Türk tabiiyetini haiz olmak. IN — Yukarda yazılı şartları haiz talipler 6 Eylül 1930 cumartesi akşamına ka- | 3 ) Tam devreli yanj beş sınıflı bir ilk mektepten mezun olmak. dar Ankarada Gazi muallim mektebine ve İstanbulda Erkek muallim mektebine mü- racaat etmelidirler. icareti bahriye mektebi âlisi m-ü “ bayaat komisyonu riyasetinden: Mıkdarı Cinsi 1500 metre (Yerli beyaz patiska yatak ve yorgan çarşaflığı mw . Renkli yerli bez yatak ve yastık yözlüğü 300 “ Yerli amerikan bezi kılıflık 750 kile Yerli iyi cins pamuk şilte ve yastıklar için i 65 adet Elbise dolabı yerli mamulâtı Yatakhaneler için lüzumu olan balâda muharrer beş kalem eşya : 7-9-9İ0 pazar günü saat on dörtte ihalesi icra edilmek üzere ayrı “ayrı minakasi aleniyeye vazolunmuştur. Taliplerin şeraitini anlamak üzere Ortaköyde kâin mektep mü- dürlüğüne ve münakasaya iştirak edeceklerin Istanbul Iktisadi mü- seneler muhasebeciliğne tevdi edecekleri teminatı muvakkate makbuzunu bamilen yevmi mezhürda mektepte müteşekkil komis- © yonu Babipeda müracaatları. “Evkaf levazım müdürlüğündün: Bakırköyünde Kartaltepe camii şerifinin etrafı muhafza dıvarla- “rin inşası 19-8 - 1930 tarihinden itibaren kapalı zarf usulile © münakasaya konmuştur. Ihalesi 13-9 - 1930 tarihine müsadif © Cumartesi günü yapılacağından talip olanların projesini görmek ve “ şeraitini anlamak için her gün saat dörtten sonra hey'eti fenniyeye © ve ihale günüde saat on beşte İdare Encümenine müracaatları. Istanbul beş'net Tera memurluğundan: Bir boçrtan dolayı mahçuz ve fürühtü mukarrer bir demir kasa, bir yazıhane, bir dolap Eylülün altıncı Cumartesi günü saat do- kuzdan itibaren Zındankapı Nal- burlarda 357 numaralı mağaza önünde satılacağından talip o- lanların yevm ve saatı mezkürda mahalinde bulunacak memuruna müracaartları lüzumu ilân olunur, Beşinci icra memurluğundan. Mahçuz olup satılması mukar- rer büfe, gardirok, sandalye ve sairenin Beyoğlunda Yüksekkal- dırımda Lülecihendekte Kazereto apartmanı önünde 6-9-930 tari- hine müsadif Cumartesi günü saat on iki buçukta açık artır- ma suretile müzayedesi yapılaca- | ğından yevm ve saat mezkürda | memura müracaat olunması. Darüşşafaka Müdüriyetinden: Resmi mekteplere (o tevfikan mektebimizde de derslere Teş- rini evvelin birinci günü başla- gi Kereste tüccarının nazarı dikkatine için, kerestenin harice sevkedilmiş miye talebinde bulunulmalıdır. tüccarlarımızdan rica olunr. AŞ Devlet Demiryol yapılacaktır. dan yolcularca gidiş ve dönüş günl lâzımdır. halkımızdan rica olunur. | * * ve Ankara - Kayaş - Etimes'ut kat Çarşamba günleri saat 20,00 de v paşa arasında haftada iki defa bi cektir. Daba fazla izahatı havi hareket Seyrisefain Merkez acentesi: Galata Köprü başında Beyoğlu 2362 Şube acentesi Sirkecide Mühürdar zade hanı alında Tetfsv274( İskenderiye sürat postası (IZMIR) vapuru 5 Eylül Cuma ü saat İ3le Galata rıhtımından kalkarak cumartesi © sabahı İzmire ve akşamı İzmirden kalkarak Pazartesi İskenderiyeye vara- cak ve Çarşamba İskenderi- yeden kalkarak İzmire uğ- rayarak İstanbula gelecektir. ( t, Trabzon ikinci postası (KARADENİZ) vapuru 4 Eylül o Perşembe akşamı Galata nbtımından kalkarak Zonguldak, İnebolu, Sinop, Samsun, Ünye, Fatsa, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Ho- pa'ya gidecek ve dönüşte Pazar iskelesile Rize, Of, Sür- mene, Trabzon Polathane, Gire son, Ordu, Fatsa, Samsun, Si- nop (İneboluya © uğrıyarak gelecektir, Havuzlar dahilindeki lokanta kiraya verilecektir. Son ihalesi B-eylül-930tarihinde yapılacak- tır. İstiyenler ogün levazım müdürlüğüne gelmeleri. 6 Eylül cumartesiden itiba- ren Bandırma ve Karabiğa postaları idare rıhtımından sa- at 18'de kalkacaklardır. nacaktır. ikmali olmayan talebe- mizin onagöre mektebe gelme- i leri, Devlet Demiryolları ve Limanları Umumi idaresinden: memleketlere ihraç edilmek ve Haydarpaşa, Derince, Izmit, Mersin istasyonlarına mürettep olmah üzere Devlet Demiryollarında nak- ledilecek kayın ( gürgen ) kerestesinin tam tarife nakil ücretlerinden 9650 si ikramiye olarak iade olunacaktır. 15 eylül 1930 tarihinden sonra tatbik olunacak olan bu ikramiyeli tarifeden istifade edilmesi lenti mahallerine talik. edildiği ilân olunur, Ecnebi olduğu, mevrude istasyonunda tesellümünden itibaren azami altı ay zarfında tevsik edilerek ikra- Fazla tafsilât için istasyonlarımıza müracaat edilmesi muhterem * larında tenzilât 8 Eylül 1930 tarihine düşen pazartesi gününün saat sıfırında başlamk ve 17 eylül 1930 çarşamba gününün saat 24 dünde bitmek üzere on gün müddetle, Devlet Demiryollarının, Sıvas ile doğru ! muvasalası bulunan her hangi bir istasyonundan Sıvasa gidip dö- necek yolculara gidip gelme bileti almak şartile © 60 tenzilât Bietlerin avdet kısmı, yalnız bu tenzilât müddeti içinde Sıvas'tan kalkacak katarlarla bunların devamı katarlarda muteber olduğun- lerinin ona göre tayin buyrulması Tafsilât için Hiayiedekinme müracaat buyrulması muhterem * Şarkışla Sivas kısmının 1 Eylül tarihinden itibaren İşletmeye kö- şadı münasebetile Ankara - Kayseri ve dolayısiyle Ankara - Cebeci arlarınm vakti hrreketleri teddil edilmiştir. Yeni tarifelerimiz mucibince Haydarpaşadan Pazar ve e Sivastan Salı, Cuma günleri saat 14,55 de hareket etmek üzere Haydarpaşa - Sivas - Haydar- ir yolcu katarı işleyesek ve bu katarda bir yataklı vagon bulunacaktır. Bu doğru katarın işlemediği günler Ankara - Kayseri - Ankara ve kayseri Sivas - Kayseri arasında muhtelit yolcu katarları işleye-. cetvellerinin İstasyonlarımız bele“ Bayron Layn Karadenizden muvasalau beklenen “Me- id of Crete, vapuru 6-8 eylüle doğru LONDRA ya bareker edecektir.Aynl 22 manda Hull ve Bradlord için emtiayi tücci” riye kabul olunur. Hertürlü tafsilâş için salata Çinili rhum hanında Anağnostopu- los ve Liskidis vapur o acentesine mü aCaal Beyoğlu 5 nci icrasından: Sedat beye 60 lira borçlu ga- latada Danup hanında 6 numa- rada bulunmakta iken halen ne- rede olduğu bilinmeyen Cudi Tahsin beyin emvalinin 8/9/930 tarihine müsadif pazartesi günü i saat 17 de borçlunun bane ve yazıhanesinde (O hacizin (tatbik edileceği malüm olmak ve haciz ihbarname ve tebligatı yerine geçmek üzere ilân olunur. /stanbul o Asarı müdüriyefinden: 91 ilâ 94 takım elbise 55 adet palto 52 ilâ 60 adet kasket Istanbul Müzeleri hademesi alika müzeleri | için nevileri balâda muharrer melbusat ve kasketin intihap olunan kumaşlarla imali Eylâlün 24 nci çarşanba günü saat on birde açık münakasa ile ihale edileceğinden taliplerin şeraiti öğrenmek ve nümuneleri görmek Üzere Müze dahiliye müdiriyetine İ ve münakasa günüde teminat akçelerini müstashiben müzeler mübayaat komisyonuna müracaat , etmeleri. 6 VAKIT,, a abo- ne olunuz “e