25 Eylül 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

25 Eylül 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

—4 Yarınki maç G.S. Fener muhte- liti NI kere karşı Galatasarayın 25 inci senei devriyesi münasebetile tertip e dilen futbol maçlarının üçüncü“ sü yarın İli Kerle Fenerbahçe Galatasaray imuhteliti arasında yapılacak. Bu maçın son derece bheye- canlı olacağı tahmin edilebilir. Macar futbolcuları son maç- | larında kıymetli şampiyonumuz Fenerbahçeya 2-3 yenilmişlerdi. Fakat ikinci devrenin dört da- kika evvel tatil edildiğini o ve Peşteli oyuncularin bu sıralarda Fener kalesini sıkıştırdıklari ile- ri sürülerek Ili Kerin'Fenerbah- |: çeye karşı beraberliği bile te- min edebileceği söyleniyor. Acaba hakikaten hakem oyu- nu dört dakika fazla (devam ettirseydi netice Fenerden İl Kere dönecekmiydi? Hakemin duran” saatini yan hakemin saa- |, tile tebdil etmesinden ileri ge len bu hatayı ve mağlöbiyetle- rini telâfi etmek için müteessir takımın yarın Galatasaray Fe nerbahçe muhtelitine karşı aza- mi kuvvetlerile çıkacakları ve çalışacakları temin edilmektedir. Bu itibarla maçın çok heyecan: h olması ihtimali küvvetlidir. Mühtelit takımımız sol açık Fik- retten muhrum olarak çıkacak ve bu mevkii Kemal Şefik a- lacaktır. Fikretin takımda bulunama- mâsının sebebi Viner spor mu- çında burkulmasından ileri gel- “Forvet batında bu (o tebed- dülden başka hiç yenilik yoktur. Yani Niyazi, Alâ, Zeki, Muzaf- fer, Kemal Şefik. Takımın hafbek hattını Reşat Nihat, Mitattan terekküp et- mesi kuvvetli bir ibtimaldir. Müdafanya gelince bizce en makul şekil Avni, Burhan, Kad- ri hattıdır. Kadrinin bilhassa oMacarlara karşı fevkalâde muvaffak olma- $ı, Avninin de bir çok (şütleri muvaffakıyetle tutması bugünkü tercihe bir sebeptir. Taknmımıza muvaffakiyet te- menni ederiz. Üsküdarlılar bir kulüp daha kazandılar Eskiden genç sporcuları ile çok şöbret kazanan Üsküdar Idman Ocağı yeniden teşekkül etmiştir. Üsküdar Idman ocağı Üskü- darın hemen hemen en eski kulüplerinden olup eskidenberi kulüp azaları arasındaki sami- miyet ve spordaki çalışkanlığı ile temayüz eden bir kulüptür. Atletler ve güreşçilere Atletizm federasyonundan: Balkan oyunları için hazırlan- makta olan atletler | arasında pazar günü saat ikide Taksim stadyomunda seçme müsabaka- ları yapılâcaktır. Bilâhare bir güna müracaata mahal kalma- mak Üzere atletlerin Jevâzi- mile o saatte stadyomda bulun- maları lüzumu tebliğ olunur. Güreş Federasyonundan: 25 eylül 930 perşembe günü güreş seçme müsabakaları baş- lıyacaktır. Filiz ve en hafif siklet sınıf- — VAKIT 25 Eyldi 1930 Feci bir kaza Zavallı bir kadın tramvay tekerlekleri altında parça parça oldu Dün sabah Sirkecide isken- detye oteli önünde çok feci bir kaza olmuştur. Sirkecide Ebusstlut caddesinde 43 numaralı evde oturan zeytinci Moizin karısı 45 yaşmda Madam Bliso kucağına iki yaşındaki ço- cuğunu almış ve havraya gitmek üzere tramvay caddesinden yü- rümeğe başlamıştır. Madam Ke- mal B. sineması önünde cadde- nin diğer tarafına geçergen sür- atle gelen Ortaköy-Aksaray bat- tında işliyen 32 numaralı tram- vay arabasının önünden kaçama- mış ve tramvay şiddetle kadına çarpmıştır,- Vatman tramvayi durduramamış ve madam Blisa tramvay tekerlekleri altında ka- larak 13 metro kadar sürüklen- miştir. Kucağmdaki çocuğa bir şey olmamışsada tmadamın vücü- du parça, parça olmuş ve der- deiumumilik ve zabıta haberdar edilbiş, tahkikat yapılmış, vat- man Fehmi derdest edilmiştir. Cesedin tekerlekler (altından çıkarılması ve mahalli tahkikat iki sâat sürmüş, bu müddet zar- fında tramvaylar işliyememiştir. Silivrideki cerh hadisesi Silivride bir cerh hadisesi ol- muş Tevfik isminde birisi Hüsnü isminde diğer bir adamı cerh etmiştir, Yapılan tahkikat neticelenmiş hadisenin bir kız kaçırma yü- zünden çıktığı anlaşılmıştır. Ca- rih yakalanarak Adliyeye veril- miştir. İsra 100 vaar emma varr erme ğer sınıflar da bazır bulunmak üzere bütün güreşçilerin Beyoğ- li Halk OoFirkasındaki Mıntaka Idman salonuna behemehal gel- meleri lüzumu tamim olunur, diye Be, iğ Gümülcünede Yunanlılar futbolcula- rımızı 1-0 yendiler Edirne, 23 (A.A.) — Yunan Atlas klübü ile bir maç yapmak üzere Gümülcüneye giden Edir- ne spor klübü bu sabah avdet etmiştir. Müsabaka sıfıra karşı bir sayı yapan Yunan takımının İehine neticelenmiştir. £ Sporcularımıza büyük bir hüsnü kabul göste- rilmiştir. Zavallı kadının cesedi vaklolunurkön hal ölmüştür. Keyfiyetten müd- ' i PA ları müsabaka yapmak ve di- Denizde Dün iki ceset bulundu Dün sabah biri Sirkeci önle- rinde diğeri Ahırkapı feneri ci- varında denizden iki ceset çıka- rılmıştır. Sirkeciden o çıkarılan Şehzadebaşında oturan tüccar Emin efendi zade Ahmet ef. nin oğlu 23 yaşinda Mebmet Necati ef. didir. iki gün evvel evinden çıkan bu gencin intihar ettiği anlaşılmaktadır. Sebebi intiharı henuz anlaşılamamıştır. Diger ceset Ahırkapı sandal &larindan Talat tarafından çi- karılmıştir 50 yaşında orta boy- İ lu sar'ım ve Üzerinde siyah pal- to bulunan cesedin sol kolunda ve başında yara vardır. Palto- nun bütün cepleri taşla doludur | Üzerinde hüviyetini isbata ya- rayacak bir vesika bulunmamış- tır. Ceset morga nakledilmiştir" Hasköyde yangın Hasköyde yüzbaşı Ahmet be- yin evinden yangın çıkmış, Sü- leyman ef. ile Gülsüm H. mın Eski Mısırın metruk bir mabedind? bir içtima Sebe oğlu bunları kararlaştır- mak için bütün şeriklerini Mr dıra davet etti. Onun Sanadan, Basraya ve küfeye gönderdiği Cer- muz oğlu ile Kerrus oğlu mısı- ra gelecekler, Onun (o yanında bulunan OMeymun Oğlu da bir araya gelerek sui kasdin nasıl idare edileceğini müzakere “edecekler, ondan sonra tecavüze 11 Sebe oğlunun en eski arka- daşları Mısırda toplanmışlardı. Bunlar bir kimseye kendilerini göstermeden, yapacakları iş hak- kında birşey seğdirmeden Sebe oğlunu bulmuşlar, onunla temas etmişlerdi. Bunlar, ehrama müca- vir metrük ve kadim mabetlerin birinde toplanmağa karar verdi- ler. Bunlar nasıl beş sene evvel San'anın en melrük “yeri olan Sam kalelerinde toplanmış. ve orada büyük suikasde kârar ver- mişlerse, şimdi de yine metrük bir yerde toplanarak daha mü- bim kararlar vereceklerdi, İçtima için (kararlaştırılan gün bepside orada edilir. Bi- rer merkep sırtında ayrı ayrı ba- reket eden bu adamlar büyük ebramın yanından kıvrılarak yı- kık mabedin kapısı o önünde hayvanlarından inmişler, dar bir dehlizdeni geçerek eskiden âyin icrasına mahsus olan büyük oda- ya varmışlar, burada bir köşeye çekijerek oturmuşlar, Sebe oğlu hayvanlarında buraya getirilme- sini istemiş, bu suretle, gelen, geçen bir kimsenin bile mabet içinde bir kimse bulunduğunun bis olunmamasını te'min etmişti. Bu dört sanalı yahudi, burada, eski Mısır mabedinin bir köşe- sinde oturduktan sonra şimdiye kadar yaptıkları işleri tetkik et- mişler, bunların kendilerini iste- evleri temaman yandıktan sohra itfaiye tarafından söndürülmüş- tür, İntihara teşebbüs Bakırköyde Kartal o Tepede oturan kunduracı Nazif efendi- nin kım 17 yaşında Faika H. dün tentürdiyot içerek intihara teşebbüs etmişsede yetişilerek kurtarılmıştır. 0 003 zamane ön 2 03 0 AR o Yalovada i Seferler tatıl edilecek Kış mevsiminin gelmesi dola- yısile Yalovadaki otel kaplıca ve lokantalar o Teşrinievvelde Oka- panacaktır. Bu hattaki vapur seferleri ay sonunda tatil edi- lecek ve Teşrinisaninin on beşi- ne kadar yalnız bir akşam pos- tasi tahrik olunacaktır. Seyrisefain idaresi bu sene çok rağbet gören Yalovada ilk bahardan itibaren yeni bazı ıslahat yapıcaktır. Bu meyanda otobüs servislerini idarenin al ması ve bilet ücretlerinin 10 kuruş indirilmesi düşünülmek- tedir, dikleri neticeye götüreceğini an- lamışlardı. Fakat neticeye nasıl gidilecekti?.. Seba e plânım hazırlamış bulunuyordu. — müzdeki şevval ayında sen Çermuz oğlu Basradan temin ettiğin taraftarlarla birlikte hare- ket edecek, hacca gidiyormuş gibi yaparak medine yolunu tu- tacaksın, Sen Kerros oğlu ayni suretle hareket edecek, herkese hacca gideceğini söyliyecek, fa- kat yola çıktıktan sonra kimseye zerre kadar şüphe hissi vermi- yerek taraftarlarınla Medine yo- luna gireceksin. Hepimiz Medi- neye mücavir noktalarda birle- şeceğiz. Ondan sonra Medineyi basacağız. Orada her çareye baş vurarak: Osmanın katlini temin edeceğiz. Mısırlılar daima (Ali) davasını güdecekler, onun etrafında toplanacaklar, katil ha- disesi vuku buluyorken bu adeta onün arzusu dairesinde vukü bu- luyormuş gibi gösterilecek, taki Emeviler bu cinayeti Haşimler- den bilsinler ve ona mukabele için bazırlansınlar. & Basralılar, Talbayi, Küfeliler Zübeyiri istemek te devam etsinler, bu sayede, ! | bir tarafta Haşimiler, bir tarafi? | Emeviler, bir tarafta Talba, tarafta Zübeyir hep birbirleri | ğüşsünler. Onların | döğüşmeleri, bizi , , kusi Onlar birbirlerine saldır | bizimle meşgul olmağa vakıt | mazlar. Bizimle meşgul olmak bir taraf, Bu gai'eler onlari 8: ve yıkar, Buna ne dirsiniz?- Cermoz oğlu bir fikirde bulu” du: — Fakat Medineye vardığı mız zaman mukavemet görürsek İ Sebe oğlu vaziyeti biliyordu — Hayır, dedi, mukayemf görmiyeceğiz. Çünkü Osma! Medineye asker gelmesini medi. Meymun oğlu ilâve etti — Herşeye rağmen mukav€ met görecek olursak ne yapar Sebe Oğlu onu da susturd” — Onu orada kararlaşti Bütün © malümatımıza rağıne? Medinede bize tefevvuk ederk bir kuvvetle karşılaşırsak © #9 man oraya ziyaretçi olarak gi rer, mescidi nebeviyi ziyaret «der, sonra bacce çıkar, İar geri döndükten sonra bizde döner ve plâmmızı tatbik ederi* — Kerus Oğlunun fikri baş” ka idi: — Osman bir çare bulup P© selâ Şama kaçamaz mı? dal > Oğlu bunu da ver” edi; z Me dedi, Osman Me dineden ayrılmaz, Orada ölmeyi Şamda vaşamağa tercih gd” Kendisi reygamberine o ka merbuttur ki Medineyi terk ed€ mez ve onun mezarından 8 lamaz. Bunu yakından biliyoru”* Yoksa isterse onun Medinede” ayrılıp gıimesine mani yoktur Bizim (oOOsmanı (o Medin bulacağımıza şüpbe yoktur. Cermuz oğlu sordu: — Medineye vardıktan sonr nasıl hareket edeceğiz? Sebe oğlu plânının alt taf” fını anlattı: — Medineye, şikâyetimiz vi diye gireceğiz. Orada mesc©” devam edeceğiz. Medine ile temas ederek onlara zulüm” lere oğradığımını söyleyeceği” Orade hep bir arada bu'una€?” ğımız için vaziyeti oradan ider? edeceğiz. Fakat yapılacak iş merkezi hükümete hakaret tek, Osmana tecavüzlerde b“ İunarak bir anlaşma irk Anın izale etmek, sonra onun eyini muhasara ederek onu öldürm Yapacağımız iş budur. (Bitmedi) Leh'ı ta'ebe Cün ekşem şeretlerine. bi” süvero verildi Şehrimizde bulunmakta olan Varşova darüllünunu tıp fskük tesi talebesi şerefine dün alışı” talebemiz tarafından Tükocağı”” da bir suvare tertip edilmişti” Yüksek mektepler talebesini” davet edildiği bu suvare sami” bir hava içinde çok neşeli gf” miş, geç vakte kadar dans miştir,