12 Ekim 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

12 Ekim 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

—ğ— a mm mn en ea 9 — VAKİT 12Teşrinevel 1930 »f M. M. V. satın, alım heye icrailanları M. Meclisindeki Hararetli Müna- kaşalar Nası Serbest Fırka Liderinin adli, tenk'tlerine karşı Vekiller vazıh ve (Dünkü nilahamızdan mabat) söylendi. Burhanettin Bey dedi ki, “Hükümet böyle cennet gibi yerleri bi-! rakıyor da ıssız çöllere gimendifer yap-| maktadır. İster misiniz ki sizin kolları- mızdan, rayları; kemiklerinizden tra- versleri yapılarak buraya da şimendi- fer yapılsın, halk bağırdı: “İsteriz, isterim, dediler. (Handeler) ŞIKÂYETLERİN MAHİYETİ Yapılan şikâeytleri validen sorduk. Vali dediğim gibi üçe ayırdı. Dedi ki: “Birisi zabıta meselesidir ki buna 7a- brta görmektedir. Birisi intihap kanu- Büna aittir. Soruyorum matbu olsün mu, olmasın mı, fırka girebilir mi, gi- rTemez mi, gibi, Üçüncüsü memurlar içindir, dedi. Serikte bir vak'a oldu. Serik kazası tahminen yüz elli hane lik bir kaza merkezidir ve Antalyaya çok yakındır. Orada bir vak'a oldu. O da şudur: Halk karşı fırka ve C. H P. diye sokak ortasında yekdiğerile) münazaaya başlamak için toplanmış t.. Kaymakam kendilerine dağılmala. rmı söylemiş, dağılmamışlar. Başta kendisi olmak Üzere jandarmalarla beraber tabancalarmı havaya atmış- lar, Tabii vukuat yok. Halk dağılmış.) Bunun bir manzarası asayişi muhafa» radır. İkincisi ise - halkı tedhiş ve hal kan reylerini almaktır - Gerek birincisi ve gerek ikincisi mahallinde tahkika ihtiyaç olan meselelerdir. Valiye em- rettik, mektapça gitti Tahkikat yapr yor. Bugün de oradadır. Tahkikatmı bitirip bize bildirecektir. Arkadaşlar, mehkeme kapısına giden, hükümet ka- Dısma giden, hatta muhtara giden elin- de arzuhali olan adam kendisinin hak- kınm gayet bahir ve zahir olduğunu gider gitmez hakkının verileceğini zan- meder. Zaten gitmesinin sebebi budur. Böyle olmazsa hükümet kapısına gel- mez. Hükümet kapısında kendisine hakkın yok denildiği vakit haksızlık! oluyor, müdahale oluyor diye şikâyet. si olur. Bu hallerede şikâyetler vaki Şi olur. Hakikatlerin tezahüründe kanu nu tatbik etmek mecburiyeti vardır. Tabildir ki, şikâyet gelir gelmez ya- pılacak şey falan iş yapılmış mıdır? Yapılmamış mıdır? İcap ederse mü- fettiş gönderilir; icap ederse mahal Hhden sorulur. Serik kazasında © vak'a hakkımda yaptığımız tahkikat ur. ADANADAN GELEN ŞİKÂYETLER Adanadan da şikâyet oldu ve yapı- lan şikâyette “silâh tehdidi havası Ada- manın saf muhitini bulandırıyor, gibi! #airane tabirler de vardır. e Tahkikat! * Yaptık. Böyle bir şey olmadığını yal- niz Çolak Ahmetle, Simsar Abdülkadir İsmindeki adamların yaptıkları kanun- süz hareketlerden dolayı (tevkif edil- diklerini ve başka hiç bir vatandaşın mevkuf olmadığı anlaşıldı. İntihabata Git bir şey yoktur. ESKİŞEBİRDE NE OLMUŞ Eskişehirden de böyle (şikâyetler Efendiler, hükümet memurlarının Püzifesi intihabatla vatandaşların hak e hürriyetlerinin teminidir. Eğer asa VİŞ olmazsa ve inzibat temin edilmez- 94 6 memlekette intihap var, intihap '# var denilemez. Hükümetin po- Hstni ve jJandarmasını belediyenin ve) Va herhangi bir dairenin önünde gezer- ken görmek ve buna derhal müdahale dir demek doğru değildir. e Buradan bilhassa berdiğimiz emirler vardır. Iz. Mir valisine verdiğimiz emir de bu yol- dadır. İzmir hâdiselerinden müteneb-| bik olarak bütün kazalarda intikabat Sanasında hariçten tasarruf edeceğiniz kübvetleri intihap merkezlerine getiri- NİZ kl, vatandaş kanı dökülmesin de dik. Efendiler, tekrar arzetmek isterim Fethi Beyfendinin söyledikleri gibi müdahale vaki değildir. İşte tamimler burada (kâfi sesleri) | Bu hususa ait tamimlerie rank İstemiyorum. Görecek arka “aşlara bırakırım. Herkes gelir, okur,| nlar, Anlar ki halk fırkası hükümeti! din hürriyete, hâkimiyein bele ki ken- M eleyhinde dahi olsa nekadar hürmeti' .İkanunda sarihtir. Asayiş ihlâl edilirse I Geçmişti ? meli ve iktısadi cephelerdeki tarafından verilen cevapiar kuvvetlidir kâr olduğunu ispai edecek vesiaklar. dır. Biz milli hâkimiyete o kadar mec lübuz ki kendi zararımıza olaa dahi o- nun kullanılmasını arzu edenlerdeniz, Daima ve her yerde onu isteriz. (Alkış! lar bravo sesleri) UÇ KISIM ŞİKAYET Belediye intihabatı: Belediye inti- habatından bir çok şikâyetler aldığımı söylemiştim. Ve bilhassa vatandaşlar. söylemiştmi. Ve Bilhassa va tandaşlardan olduğu gibi bir kısım şikâyetler de bana dev. reğildi. (Bu şikâyetleri üç kısma a.| yırmak mümkündür. Bir kısmı doğ. rudan doğruya zabıta vukuatile zabıta hadisatıdır. Bu zabıta hadisatında me. mur olan zümreler omüddeiumumiler, valiler, kaymakamlardır. Bunlar oto- İmatikman harekete gelirler. Bunun i- İçin emir almağa lüzum yektur. Emirler € v cürüm vaki olursa kendiliklerinden fa- aliyete başlar. Ve failleri nerede olur- sa olsun yakalayıp kanuna teslim eder ler. Binaenaleyh bu nevi şikâyetleri mahallerine yazarak kanuna teslim et- melerini rica ettim, İkinci nevi şikâyet. ler doğrudan doğruya intihap kanunu. mun yanlış tatbik olunduğuna dair şi- kâyetlerdir. Vatandaşlar arasında bütün beledi. yelerin reyi serbestisini muhafaza ile mükellef olan mahalli jandarma, kay- makam, vali intihabat cereyan ettikçe orada hazır bulunacak ve zabıta ve İn- mbat tedbirleri alacaktır. Eğer Fethi Beyfendinin buradaki bu acı şikâyetle- rinde bir propaganda kasti yoksa behe- mehal bunda ufak bir vehim vardır di- yeceğim. Ve söylediğim sözler çok tah- min ederim ki bu vehimleri izale ede- cektir. (Alkışlar) ADLİYE VEKİLİNİN BEYANATI | Adliye Vekili Yusuf Kemal Bey (Si- nop) — Dahiliye vekili © arkadaşımın müdahale mes'elesinden o bahsettikten sonra benim de iki kelime ile gayet mü- him bir noktayı tekrar burada söyle mekliğim icap ediyor. Oda Fethi Bey. fendi adliyeye dair söz söylerken il tifat ettiler. Yeni vekilin mahkemelerin deceğinden eminim gibi bir şey buyur. mahkemelere müdahale olunuyordu. Bundan sonra ümit ediyorum ki olmaz demekse zannediyorum bu değildir çok ümit ediyrm ki bu değildr. Fakt en ufk bir ihtimal varsa böyle demekse — bu. nu kendisi de kabul etmemek lâzımdır, Onu kabul edememe, etmiyorum. Çün. kü türk adliyesi mahkemelerin istiklâ. lile ve her türlü müdahaleden azade © larak muhakeme etmeleri, hilkmetme. leri teşkilâtı esasiyenin en büyük bir! hükmü olduğu daha doğrusu Türk| Cümhuriyetinin temellerinden biri ol. duğunu bilir. Onun için türk adliyesi müdahaleden (o azadedir. Ve "Türkiye Cümhuriyeti baki oldukkça öyle kala.| caktır. (Bravo sesleri alkışlar) BİR İSNAT Saffet Bey (Erzincan) — Muhterem arkadaşlar! fırkaya mensup hatiplerin bilhassa Başvekil Paşa Hz. nin bu ka. dar kıymetli, b ukadar kuvvetli beyana tmdan sonra kürsüye gelmek benim |. çin belki de zaittir. Yalnız ifası benim için vicdani borç olan bir vazife vardır ki onu ifa için geldim. Arkadaşlar Fethi Bey İzmir tezahü. ği zaman halkm tezahürata sebep olan avamilini tasvir ettiler. Tahlil ettiler, Kendi noktai nazarlarmea ve bu mu harriklerden birisi de C. TI. fırkasınm taşra teşkilâtıdır. Arkadaşlar bu de. mektir ki: Halk fırkası taşra teşkilâtı! millete bar olmuş ve bu sıklet altında halk bunun aleyhine tezahürde bulun. muş. Arkadaşlar! bu isnadı fırka tama. men ve kat'iyetle reddeder. Hakikaten İstanbul 4 ncü icra memurluğundan: lo Ef. nin Mm. Izmarağda binti Dimitri. çaliki zimmetindeki ala- Büyükadada Yanaros sokağında | 22,1 numaralı manbahçe hane beş gün müddetle mevkii müza- yedeye vazolunarak on bin beş yüz lirada talibi uhdesinde olup bedeli müzayede haddi layıkında görülemediğinden kat'i ihalesi icra kılınmak üzere bir ay müd- detle temdiden müzayedeye vaz olunmuştur. Sokaktan demir ka” | pılı bahçeye girildikte kârgir üç ayak merdivenli bir küçük sofa üzerinde bir oda bir helâ, altın da bir sahrenç, yanında bir ara balık, üstünde iki ufak oda 2€- mini çimento döşeli ve sabit ocaklı ve kazanlı mermer çift buğata mahalli çamaşırlığın Üze- rinde döşeli bir tarasa, iki su deposu, | gazla müteharrik Isviçre markalı su motörü ile su tulumbası, bir kuyu, mes, bahçede başka bir kuyu vardır, girildikte zemini çini döşeli ara- | lık aralık üzerinde camlı bir ka- pı ile zemini mermer döşeli bir | aralık üzerinde sol tarafta kapı | ile bodrum katına inildikte zemi- ni çimento bir oda, aralık Üze- rinde zemini mermer bir hamam | alafranga banyo mahalli, bir helâ aralıktan zemini parke döşeli bir sofa sofadan kapı ile zemini mermer döşeli ve etrafı demir parmak- lıklı ve bahçeye nazır iki tarasa vardır. Sofadan sağ tarafta bir aralık üzerinde yüklü bir oda, odadan yine bodrum kalına inilir bir oda vardır. çıkılır iki methali olan bir aralık ü ,| Üzerinde yine zemini çini döşeli müdahaleden azade olarak icrayı file Birsociliiibali dular. Ayni zamanda başka bir gey i.| luklu el yıkamağa mahsus mahal ma gibi vardır. Bunun altında o imal bir dolap bir kilar, mutfaktan zemini toprak bodruma inilir. Mutfak yanında bir küçük oda, babçe kapısı yanındaki mermer methalden çift abşap ceviz mer- divenle çıkıldıkta merdiven ya- nında zemini ahşap ve etrafı de- mir korkuluklu bir tarasa, zemi- ni tamamen parke döşeli kısmen camekânla bölünmüş, bir sofa Üzerinde iki oda camekânla bö- lünmüş diğer kısımda üç oda ve tarasa, zemini bir alafranga balâ ve mermer musluklu mahal. Aralıktan ahşap merdivenle çıkılır bir merdiven İMahkeme ve Yani velet Dimitri Andrikop- ağından dolayı ipotek yapılan e müştemilâtı iki defada kırk demir merdivenli malta kü- bir limonluk, bir Bahçeden üç ayak merdivenle iki oda, bu üserinde Zemini çini döşeli, bahçeye mermer muş mermer döşeli ltı, merdivenden çıkıldıkta sa- | Beyoğlu kav 4 nunda satılacağından dellâliye ile ve ihale| pulu müşterisine ait olmak şartı ile istiyenlerin mezkür günde pey akçelerini alarak hazır bulunma- ları ilân olunur. lâhattin o beye ile ve bir sene müddetle kiraya verdiği Üsküdarda İhsaniye ma- hallesinde Musta Paşa sokağında 20 No.lu hanenin 1-10-930 ta- rihinde mukavelesinin binaen malsahibinin talebi üze- rine mezkür hanenin lüzumuna dair yazılan ihbarna- | me zirine mumaileyh Selâhattin beyin mezkür elyevm ne tarafa gittiği meçhul bulunduğu maballesi heyeti ihti- | yariyesi tarafından verilen meş- ruhattan anlaşılmış olmağla tari- hi ilândan itibaren bir mah zar- fında mezkür haneyi tabliye et- mesi hususunda mumaileyhe teb- liği makamına kaim olmak üze- re ilân olunur. ik mahkemesi 4 üncü hu- iiğinden Beyoğlunda Hüseyin ağa ma- | hallesinde doğramacı sokaığnda 'nü saat 15 te Niğ kâim atik 19 ve cedit 17 numa- ralı ve 2500 lira hammineli Beyoğlunda Kamer hatun ma- hallesinde Kalyoncu atik 95 ve cedit numaralı ve altında dir bap fu- | runu havi ve tamamı 24000 lira kıymeti apartımanın lunda Hüseyin ağa mahallesinde | Kırlangıç sokağında kâin atik İdârma 24 ve cedit 32 numaralı 3400 1/9/930 tarihinden 931 senesi lira kıymeti muhammineli hane- |ğustos gayesine kadar bir sen nin tamamı ile Beyoğlunda Ka- mer batun mahallesinde Simitçi sokağında 3 numaralı hane cep- besi altında bap dükkânı havi ve tamamına 4000 lira kıymet takdir edilen 'şamba günü zevali saat on beşte hanenin nısfı ve keza Beyoğlun- (lâyet dairesinde icra . kılmacaği da Kamer hatun mahallesinde dan ihaleden evvel mektep idarel Simitçi sokağında kâin İ numa- ralı ve tamamına 2400 lira kıy- met takdir edilen hanenin nısfı ile Beyoğlunda Kamer hatun ma- hallesinde Simitçi sokağında kâ- in 5 numaralı ve tamamına 3000 lira kıymet takdir edilen hane- | nin nısfı Teşrini saninin birinci | Cumartesi günü saat on dörtten an altıya kadar mahkeme salo- | kıymeti mu- hanenin tamamı ile sokağında 101 ve 113 muhammineli bir bap nısfı keza Beyoğ- 101 numaralı bir ikinci açık arttırma ile Üsküdar birine sulh hukat mah- kemesinden Malsahibi Yusuf efendinin Se- mukavelename ihamına tahliyesi haneyi terk ile Satılık arsa Bakırköyünde Aksu mevkiinde çimento fabrikasi ittisalinde fab- rika yapılmasına fevkalâde mü- ilenlerı Niğdedeki kıtantm ihtiyaçları ekmek Kapalı zarfla münakasaya maştur. Thalesi 15/10900 çatşamba deki askeri sal ma komisyonunda yapılacaktır. Tİ lerin şartname almak ve: teklifle vermek üzre teminatlarile mezkür! misyona müracatleri, Jandarma imalâthanei iânları Kilo 5000 Koyun eti 5000 Kuzu eti 20000 Sığıreti 1 — Çanakkale 3 numaralı ji mektebi talebe efradı iaşelerine wnkteai SON kile ko eti 5000 kilo kuzu eti 20000 kilo gır eti 27/9/930 tarihinden iti ren -26 gün müddetle kapalı la münakasaya vazedilmiştir. 2 — Etin ihalesi 22/10/930 ç | İne müracaat eden taliplere der İ şartnameler mektep müdüriyet! den verilir, 3 — Münakasaya iştirak edece taliplerin verecekleri teklifnanl ler şartnamedeki şerait odahilin verilecek fiat yazı ve rakamla ol nabilmesi için açık yazılacaktır. 4 — Bedeli muhamminin 95 teminatı muvakkatesi sandık ma İbuzu ve ya hükümetçe maruf ba ka makbuzları kıymeti muharre: si-üzerinden istikrazı dahilt tah lâtı ile borsa fiatinden 94 10 no İsanile sair mali esham ve tahvil İtin teklifname ile birlikte ikin bir zarfa koyarak komisyon riy setine birer makbuz mukabilin. verilecektir. *» İLAN I — Çanakkale dokuzuncu ja darma mektebi talebe efradı iç ibeş bin kilo koyun eti, yirmi bin k lo sığıreti, beşbin kilo ku eti 931 senesi ağustos gayesine ki dar bir senelik iaşelerine mukta et 27/eylül/930 * tarihinden itibi ren 22/Teşrinievel/930 çarşamk gününe kadar yirmi altı gün mü detle kapalı zarfla © münâkasây vazedilmiştir. 2 — Etin ihalesi 22/10/930 ça İşamba günü zevali saaton beşi vilâyet dairesinde icra kılmacağır dan ihaleden evvel mektep idares ne müracaat eden taliplere derh: şartnameler mektep omüdüriyetir den verilir. 3 — Münakasaya iştirak edece taliplerin verecekleri teklifnam ler şartnamedeki şerait dahilind verilecek fiat yazı ve rakamla'v okünabilmesi için açık yazılacak tr. 4 — Bedeli muhamminin 947, teminatı muvakkatesi sandık mal buzu ve ya hükümetçe maruf ban jka makbuzları kıymeti muharrere si üzerinden istikrazı dahili tahvi lâtile borsa fiatımdan yüzde on nol sanile sair milli esham ve thavilâ tın teklifname ile (o birlikte ikine ratından ve gezdiği yerlerden bahketti.| bit dört dolaplı ve mermer mus- luklu bir sofa Üzerinde biri di- ere geçilir iki oda yine iki do- | laplı bir oda, zemini çini döşeli bir halâ, tavanları ve yağlı boyalı ve hakışlıdır. Bab- çede bir kuyu, üç havuz ve yas laklarla sulama tertibatı vardır. Bahçede 150 kadar nadide Avrupa meyve ağaç ve fidanla- rile, çam, ıhlamur, incir, palmiye ve sair eşcarı MÜsmİre ve gayrı müsmire (o Yardır. borçlu madamın kocası ve vekili Aleksandros o Sevastopulos Ef. sakin olup kirade değildir. Hududu: Bir tarafı Karaso faziletlerile, fedakârliklarile, gayretle rile çalışan fırka arkadaşlarımızı bu imatlan tamamile tenzih ederim (Bra.| (Devamı yarın) | EF. (çayırı), bir tarafı lebiderya, arkası Florida Vaso hanesi, cep- hesi Conpaşa (Yanaros) sokağile mahduttur. Kıymeti muhamenesi ! kapılar | Derununda | | mustashiben 15-11-930 tarihinde sait kırk dönümden fazla bir ar- sa ratılıktır. S. Z. rümuzile ga- | zelemize müracaatları. (19238) liradır. Mesahası : Umum arazi 6473 zira olup köşk 370, riradır. | Mutfak 58, 50, kömürlük 12, | iki kat bina 89, çamaşırlık 50, su hazinesi 24, motör dairesi | sef: 59,50 zira ve limonluk 84, 50 | ve ziradır, Talip olanların kıymeti muham menesi olan 19238 liranm yüzde | onu nisbetinde (o pey. âkçesini oğlu ve 0 929-5079 No. ı dosyada bizzat veya bilvekâle müracaatları ve fazla malümat dosyasından ita edileceği ve saat 14-16ya kadar | müracaat etmeleri ilân olunur. mun Girin oğlu Mmerkumi bir zarfa konarak kömisyon riyase tine birer makbuz mukabilinde ve rilecektir. ILAN katy den Kaz Güden in kızı Rukiye. Osmanek #k mahkemesine. bilsmüraçsa Ilasın ve Mustafa evkolunarak Bayat hol bulunduğundan Hüs rler vmumi tasını talep ve rica kıhr kumun Jlasan ve berlikte askere sevke la yapılan tetkikat neticesinden anlaşıl- miş old ğundan kanunu medeninin $f i maddeleri» mücibince merk. » geipliklerine