27 Ekim 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

27 Ekim 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

—e 2 — VAKITT 27 Teşrinevel kiyetli bir oyun oynıyamamışlı, Fazla beyecanl idi. Bu iyi neti- ceyi almak için gayretli oyna- mıştı amma, şuursuzdu. Heyeca- nın verdiği bir şuursuzluk içinde gayreti semere vermemişti. Bu ouyn bolü hakkında bir fikir vereme- mişitk.. Ve işte önun için bütün ümitler e Galatasarayın imanma bağlı idi. — Yunanlıları yenmemiz lâzım. Diyerek futbolümâzün © şerefini ona emanet etmiştik.. Dün Sarıkırmızının gayretli çocukları bizi bu sevince eriştir- diler. Zaten 5 bin seyircinin alkış- ları arasında sarıkırmızı gömlek- leri uça uça sabaya koşan gençle- rimizin yüzünde galebe azmini okumak kabildi. Yapacağı işi bilen, kuvvetine inanan, vazife- sini nüdrik onbir genç: “Avni Burhan Vah Musmmer Nihat Mitat Celâl, Kemal Faruki (Rifa0) Necdet Lâtf Rebii Aris takımı Fenere çıkardığı takım: azmine Kumlis Kigopulos Ikonomon Karacanis Vikelidis 1 Vikelidis 1 Pupas Angelekis Kicas Kaltekin Anglindis. Hakem Hamdi Emin B. yan | hakemleri bir Yunanlı ile Fethi Tahsin Bey. Maç üçü on geçe başladı. Bir | iki hücum adeta acele ederek gösterdi ki Galatasaraydan bek- “liye biliriz. Takım tam bir mu- ypüaKakiyet havası içinde oynuyor. | | | Yunanlıların püskürttükleri her o höcum sanki bir geri itmenin “verdiği “aksi © tesirle © daha kuvvetli, daha ağır, daha sıkış- tırıcı bir halde iniyor. OGalata- — saray çokta seri oynuyor, Sanki boşuna vakit geçirmemek ve bir an evel yenmek için. Aris kendi- ni bütün © gayretine rağmen kaptırmış. o Aris Oo mağlübiyete her geçen saniyeden sonra bir az daha yakın. Bir iki mukabil hücum.. Kale- miz iki tehlike geçiriyor. Fakat Galatasaraylı © oyunile bava ile bize de bir galebe imanı aşlâdı. Onlar bir yapsalar biz iki, biz üç, bir 'dört, biz beş yapacağız ve her halde kazana- cağır. Dünkü maç tabii çok he- yecanlı oldu. Fakat herkeste o galebeye Galatasarayın yaptığı | havadan doğan bir inanış vardı. | Gol bekliyorduk. Bütün kalpler Galatasarayla beraber Aris ka- lesine iniyor. İşte bu satırlar bir buçuk saat oyunun cereyanma umumi bir bakıştır. Şimdi bu çerçive içinde gollerin yapılışına bakın: 6 mci dakikada Lâtif kaleye yakın bir mesafeden tutulmaz bir şutlâ ilk sayıyı yaptı. Bir dakika sonra küçük Celâl korner atıyor. Topu bir müdafi ayni istikamette iade etti, Celâl topu tekrar kalenin önüne dü- şürdü. Lâtifin bir şemşek gibi parladığını görüyoruz. Nefis, en- fes bir kafa vuruşu mıhladı to- pu kaleye... 18 inci dakika, bizim müdafa- ada bir tereddüt. Yunan mer- kez muhaciminin şutu bizim mü- dafii sıyırarak kalemize girdi. 2.1 olduk. Bu kuponu kesip birikti- riniz ; bir sıra kupon ge- #iren VAKITın târlü türlü hediyelerinden birini kendi seçip alacaktır cuma günü bizi ka- | zandırmadı. Yunanlılara Türk fut | yaptığı | 5190 ww Galatasarayın galebesini iman- la seyredenlerin gözünde ve gönlünde belki bir tereddüt ra- şesi belirdi belirmedi. Aleyhimi- ze kaydedilen bu golden sonra belki bir dakika oldü olmadı, Galatasaray sanki güneş gibi parlıyan galebesinin bir şüphe | bulutu ile bir an için olsa bile kapanmasına tahammül edeme- | miş gibi üçüncü golü yaptı. Nec- det 20 metreden nasıl olduda o obüs gibi şütü attı. Necdet bu kadar uzak mesafeden, bu kadar seri ve sert şüt çeker midi?, Onu bugün görüyoruz. Bu yenmek havesi, Necdete hayatının en kuvvetli şötünü | çektirecek, en güzel golünü yaptıracak kadar yüksektir. Ikinci devrede ayni hava için- de 3-1 kâfi görmedik. Galebe gayri kabili itiraz olsun dedik. atasaray (oObize (| Necdetin ayağıle bir gol daha verdi. 4-1 olduk. Galebe daha müessir ve bu ezici tazyikini tamamen ifade eden bir rakam farkına varsın dedik. Galatasaray, ikinci dev- rede Kemal Farukinin yerine oynıyan ve çok güzel oynıyan Rifatm ayağile bize beşinci sa- yıyı verdi, * Sant dört buçuğu bulmuştu, Oyun — bitiyordu. Top bizden onlara onlardan bize geçerken uzaktan uzağa top sesleri duyu- yorduk. Marmaradan ta Stad- | yuma kadar gelen sesler. Yavuz M. Venizelosu getiren Elli isimli | Yunan kruvazörünü selâmlıyor. | O, mukabele ediyor. M. Venize- | los çok dostça bir ziyaret yap mak Üzere memleketimize ayak basarken iki milletin mümtaz futbolcuları iddialı fakat dostane bir maçın peşinde ve samimi bir spor havası içinde ter dökü- yorla. Uzun düşmanlık senele- rinden - sonra - yeni - başlıyan bir mukarenetin Siyaset ve Spor sahalarında güzel (tezahürleri. i Diplomasi sahasındaki dostluğu | en canlı kısmına istinat eden spordur. Ve iki memleket genç- leri arasında yapılacak olan spor temaslarıdır. Biz Spordaki bu yeni rakibi- mizi çok sevdik. Stadyumu dol- duran Halk yabancı takımlara göstermediği bir centilmenlikle i Yunan gençlerinin muvaffaki- yetlerini de bizimkiler kadar alkış- ladı, Arisliler yabancı bir sahada çalışmalarına rağmen güzel oy- nadılar, Küçük O kalecilerinin | fedekârlığını, müdafaalarını isa- betli oyununu akınlarındaki a- bengini, seylahiyetini her zaman takdirle yad edeceğiz. T.M. Topaz ! Darülbedayi bu kiymetli eseri bir hafta daha oynuyor Darülbedayi kış temsillerine malüm olduğu üzere Pariste 650 defa oynan mış bütün dünya lisanlanna (çevrilmiş Topaz piyesile paşlamıştı Bu eser bir halta oynandıklan sonra yerini başka eserlere bırakmıştı. Sezon başlangıcı olmak dolayısile bü kıymetli eseri görmiyenlerden © bir haylisi Darülbedayi müdürlüğüne müra esat ederek Topazın tekrar temsili rica" smda bulunmuşlardı. Darülbedayi omü- dürlüğü iki haftalık programının hazır olmasından bu islebi yerine © getireme- miştir. Dün memnuniyetle öğrendiğimize göre Darülbedayi ricaların | fazlalaşması üzerine TTopazı ayın 58 inden İdbaten bir daha oy ya karar vermiştir. 1 Galip ve Hasan Rasim Beylerin lisanımıza çevirdikleri bütün dünya ti yatrolarında Oo büyük bir muvaffakiyet kazanan bu eserin tekrar oOynanmasina karar verilmesi görmiyenlere © görmek brsatını kazandırdığı için kıymetli ve | yerinde bir karar oluyor. takviye edecek ancak gençliğin | VARKIT ın telgraf, telefon haberleri İzmir jelâkeli Seller arasında boğulan- lar yirmiden fazladır Yıkılan evler 200ü geçmiş, zarar görmiyen tek bi Yağmurların şiddetinden dün yazdığımız gibi bilhassa İzmir çok müteessir olmuş ve afet şeklinde her yeri tahrip et- miştir. Dün bu felâket hakkın- da İzmirden şu tafsilât gelmiştir: Izmir, 26 (A.A) — Dün öğ- leye doğru sükünet bulan hava saat İâ te tekrar bozulmuş ve encak tufan ile tevsim edilebi- lecek korkunç bir şekil almış- tır. Yüksek binâların kiremitleri hizalarıma kadar inen siyah bu- lutlar memleketi (karanlıklara boğmuştur. Bir büddet sonra tele- fon muhaberatı kesilmiş ve akşam özeri elektrikler kâmilen sön- müştür. Şehir zulmetler içinde kalmıştır. Baz yerlerde yalnız arabalara munbasır kalan müna- kalât inkıaa maruz kalmış ve istim- dat ise ancak şifahi müracaatlara ve İhbarata munhâsır kalmıştır. mutazarrır olmadık hiçbir ma- halle ve hiçbir hane kalmamış gibidir. Esasen tekrar yapılan mecralardân akan sular cezre tesadüf etmesinden denize aka- mamış ve Su yolları mubtelif yerlerden patlamıştır. Gece ya- nsina kadar devam eden bu | tufan memleketi - baştan başa bir sel deryasına garketmiştir. Sellerin şiddetli at ve arabalar denize sürüklen- mektedir, En çok hasara uğrıyan | mıntakalardan biri olan memle- ket hastanesi önünden sellerin sürüklediği kayalar ve kumlar altında kalmış otomobiller ve bir iki insan naşı ile tramvay İ arabalarının tablislerile uğraşıl- maktadır. Dünkü fasladan isti- fade ile hadisatı tesbit ile uğra- şan Vali paşa tufanın içinden birçok -fedakârlıklarla otomobil- lerinden kurtarılabilmiştir. Henöz elektrik tenviratı yapılamamıştır. Telefon mubaberatı ela'n mun- katidir. Bucadan, Burnovadan, Seydiköyünden bir malümat alı- namamıştır. Şimendifer (müna- kalâtı da durmuştur. İstasyon- larda depolardaki emtialar kâ- milen seller tarafından dağıtılıp sürüklenmiştir, Ufak büyük birçok köprüler uçmuştur. Kısmı azam Hilâl tarafında olmak üzere yıkılan evlerin miktar 200 ve hastane- lere getirilen ölülerin adedi 20 yi mütecavizdir. Henüz mesken ve insan zayiatinm miktarı tamamile tesbit edilmemiştir. Çarşılardaki ticari zayiat mühim yekünlara baliğ olacak derecededir. 36 sa- at zarfında 500 milimetre irtifa- mda yağmur yağmıştır. Bu mik- tar İzmire yağan yağmurun bir | senelik (o miktarıdır. Barometre gene yağmur göstermektedir. Izmir 26 — Yağmur duralı | iki saat oluyor. Sabah oldu. Me- ğer İzmirin vaziyeti tahmin ve tasavvurun fevkinde imiş, seller ! cereyanlarına | rev kalmamıştır Izmir o büyük zelzelede bile bu derece tabribata uğramamıştı. Aydın ve Kasaba şimendifer- leri ve havalisi hatları işlemiyor. Köprüler tamamile yıkılmıştır. Zabıtaya gelen malümata göre şimdilik 20 ölü, birçok ta yaralı | vardır. İzmir ve civarında yıkılan evlerin adedi otuzu geçmiştir. Tramvay caddesi on beş günde ıslah edila iyecek derecede tah- | killeri imzalayacaktır. riplenmistir. Sıhhi imdat otomebilleri yol- larda saplanmıştır. Hadisenin meydana getirdiği bir facia da İzmirin içilecek sularının kesil. mesidir. Şehrimizde Evvelki günkü yağmur gece dinmiş ve dün İstanbula ılık bir bahar geçirmiştir. Fakat akşama doğru hava kapanmış ve hafif bir yağmur başlamıştır. Ayni zamanda “barometrede düşmeğe başlamış, Yeşilköy rasat | merkezi bir fırtınanın yaklaştı- İ ğını hissederek Jiman idaresine İ müteyak kız bulunulmasını bik dirmiştir. Maamafih bu fırtına pek hafif ve tesirsiz geşmiştir. m riasemanemm mamreranesaran iye ve M. Me'lo Fr3nco hi İhtilal. gittikçe. büyüyor Reisicümhur muavini tevkif, gazete idare- haneleri yağma edildi Rio 25 (A.A) — Sanpavlodan gelen bir habere göre, M. Prestes semte gitmek Üzere hükümet merkezinden ayrılmıştır. | Reisicümhur muavini tevkif edilmiştir. Askeri mıntaka kumandanı idareyi eline İ almıştır. Folba Da Mahha ismindeki gazete ile İta'r; Fanbulla gazetelerinin iderekaneleri ahali tarafındanyağma edilmiştir. Topa tutuldn gemi Rio de Jenero 25 (A.A) — Baden ismindeki Alman posta vapuru geceleyin İ İmandan çıkaceğ: Sırnda istikâmlardan verilen işaretlere İtaat etmemiştir. Üzerine sulan bir mermi gemiye isabet etmiş, birkaç kişinin ölümüne, 30 kada kimsenin de yaralanmasına sebep olmuştur. Bir beyanname Rio de Jancro 25 (A.A) — Şimal hükümetleri kumandanlığına ölan Jeneral Santa Krüz, Pahya halkına hitaben neşrettiği beyânnamede z altında bulunan kuvvetlerin muhasamata nihâyet vermelerini emrettiğini bildirmiştir. Muvekkat hükümet Rio delanero, 25 (A. A.) Teşekkül eden muvakkat bükâmette M. Ribeiro ms iciye nezaretlerini deruhte etmişlerdir. Gia i Şikâvetler Dahiliyede tetkik olunuya Ankara 26 (Telefon) — Bele diye ıntihabı hakkında Dahiliyel vekâletine (o yetmişi (o mütecavizl i şikâyet gelmiştir. Vekâlet bu şi kâyetleri mahallinde tetkik etti mekte, birer birer netice almak- | tadır. Vekâlet tetkikini bitirdikte: İ sonra neticeyi Devlet şurasın, | bildirecektir. imza anıyor Yunarlılarla ticeret ve dostluk mushedeleri syın oluzurda ımzelenecek Ankara 26 (Telefonla) — Türk-Yunan dostluk misakı ve ticaret muahedesi 30 teşriniev- vel saat 11 de Hariciye vekâle- tinde imza edilecektir. Dostluk misakını Başvekiller, ticaret muahedesini Hariciye ve- Fevzi Pş. Hz. Çoruma hareket ettiler Samsun, 25 — Büyük Erkânı harbiye reisi Fevzi Pş. Hr. Ço- ruma hareket etti, Adapazarı belediyesinde Adapazarı 26 (Vakış — Beledive imihabımı kazanan Cümburiyet Halk fırkası namzetleri ilk içtimamı yaptı, ve reisliğe Kerim, azalıklare Hacı Numan Niyazi, Hasan Bekir beyler seçildiler, “VAKIT, e abo- ne olunuz sisi meçhul bir nca İntişar eden Piccolo ve Bunun tarin edilmiş kumandast HAFTALIK VAKIT Cümhuriyet Yalnız bu hafta için bayramına tesadüf eden Çarşamba günü tevzi edilecektir EE İİ DELİ FİLOZOF Roman üstadı Hüseyin Rahmi Beyin VAKİT gazetesi için yazdığı Heyecanlı, meraklı edebi roman 12 Teşrinisanide Başlıyor Bu şaheser, mevsimin en cazip yazısıdır