27 Ekim 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

27 Ekim 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

İstanbul Belediyesinden: dan ibaret olacaktır. müsait derecede olduğuna dair belediye baytar adada Karaman cüldesinde ının yeni hurufatla başlandığından alâkadaranın raberlerinde olarak Fatih icrasından; 2912.930 bir deyinden dolayı mah cuz büvük İske Üzeri çini orta masası siyah boyalı camekân sekiz köşeli üzeri çini masâ dört köşeli üzeri çini ması ve bir büyük şömine mahı halin otu #unhcu persembe günü sat dokuzda Nuruosmaniye havlusunda Hacı Bekir beyin çini fabrikasında eçk artorma suretile satılacağı ilân olunur. İyiye eşey pm Istanbul aluncı Noterliğine Efendim. Mutasarnfı bulundüğum © Calatadı Arap oğlan tokağında vaki 15 numara İL Ankara namındaki handa mevcut ©- dalan kiraya verebilmek ve (Odaların müstecirleri olacak zevat ile korrato teati ötdebilmek üzere memuriyeti valâls. "A dan tanzim ettirdiğim 7779 numaralı VE 28 -haziran -930 tarihli ovekâletrame mucibince vekil olan mezkör handa (1 nümârada mukim kahveci Hüseyin Hüs- NÜ elendiyi vekâleten azlettiğimi mü- beyvin tanzim kılınan işbu dört nüsha Potestonamelerden bir nüshasının. mu- Maleyhe tebliğini ve bir nüshasının da- irenizde hafzile bir nüshasının betayi İdn Vâkıt gazetesine tevdil ve bir nüs- hâsınin badetissdik tarafıma iadesini rica ederim efendim, Sultanhamam ikinci vakıf ban (8 No, Hüseyin Naim B. İçtimaa davet Ulânu Âliyei ticariye mektebi talebe “emiyetinden: o Cemliyetimizin (senelik gresi yarınki salı günü saat (Ode ticaret odasında toplsnacağından mühte- TEM azahın teşrifleri rica olunur. Ömmmm Sehir opereti ve İsmet Fahri B- Bu akşam Ferah sinemadı (Aşk ve 9 opetet 3 perde sinema varyete istanbul Belediyesi ilânları Madde I — Yeni nalbant dükkânı isteyenler mensup olduk- ları belediye şubesine müracaatla muayenei baytariye icra etti- rerek ruhsatname alacaklardır. 2 -— Yeni açılarak nalbant dükkânları biri atelye diğeri hayvan nallamağa mabsus hangar olmak üzre lânkal iki parça- 3 — (Atelye) yani ocağın bulunduğu yer sıhhi olmak için kâfi derecede geniş ve zemini parke veya çimento ile mestur olacak yalnız örsün dikildiği mahdut bir mahal basılmış toprak olacaktır. Hangar yani hayvan nallanan kısım atelye ile bir kapı vasıtasiyle ayrılmış olacak ve nalbandın ve amelelerin harekâtına geniş bulunacaktır. Dıvarları iki ilâ iki buçuk metre kadar bir yükseklikte çimento ile sıvanacak ve zeminden 1,25 metre mesafede ve takriben İ,5 metre fasıla ile halkalar tesbit edilecektir. Zeminin döz, sert ve kolaylıkla temizlenir bir balde olacak ve hayvanm kaymaması için ataları çimento ile yerleştirilmiş düz parke taşından yapılacaktır. 4 — Nalbant dükkânları her zaman temiz tutulacak eski mıhlar dükkârün ötesine berisine atılmıyacaktır. 5 -— Yenidükkân açacak nalbantlar san'atlarında melekeleri geçirilerek ehliyet sertifikası alacaklardır. 6 — Nalbantlar yalnız hayvan nallamakla meşgul olup kat iyen hasta ve yaralı hayvanat tedavi edemezler, 7 — Halen mevcut bilcümle nalbantlar işbu talimatnamenin tarihi heşrinden itibaren altı ay zarfında belediye baytar müdü. riyetine müracaatla ehliyet imtihanına girecekler ve ehliyetname alacaklardır. Ehliyetnamesiz nalbantlık etmek memnudur, 8 — Nalbantlar gerek kendileri ve gerek çırakları tarafın dan nalladıkları hayvanlar Üzerinde muh: damgası, ayağın yan. ması ve saire gibi arızalar hasıl etmemeğe çalışacaklardır. İşbu talimatname ahkâmına muhalif harekette bulunanlar hakkında ceraimi belediyenin sureti tecziyesine dair olan kanunun ahkâmı 11,40 metro murabba: arsanm ro murabbama onlira kıymet takdir olunarak satılmak için açık müzayedeye konmuştur. Taliplerin şartnameyi görmek için her- gün müzayedeye girmek için ihale günü olan 17 Teşrinisani 930 Pazartesi günü levazım müdürlüğüne gelmeleri. Sinema Paratörlerine: Istanbul Belediyesinden: Sinema aparatörlük ehliyet cüzdan- delimi sineme tebdil mu Istanbul belediye Fen işleri müdüriyetine müracaatla muamelei tebdiliyeyi icra ettirmeleri ve tarihi ilân- dan itibaren bir ay zarfında tebdil ettirmiyenler hâkkında “ah: kâmı cezaiye tatbik edileceği ilân olunur. müdüriyeti nezdinde bir imtihan hane yangın yerinde 6Ö uncu met- meleri be- Zayiler Iş Bankası İST. şubesinin 17666 numaralı tasarruf cüzda- nını kayıp ettim yenisini alaca- ğımdan mezkür cüzdanın hükmü i olmadığını beyan eylerim. Arif istanbul üçüncü icra dairesinden: Bir deynin temini istifası zım- nında mahcuz ve bu kerre pa- raya çevirilmesine karar verilen mubhtelifülcins on altı adet hal, seccade teşrinisaninin & beşinci çarşamba günü saat 14 den 15 « kadar çarşıyi kebirde sandal bedesteninde satılacağı ilan olu- Dur, ————-- .. Is. Asliye mahkemesi üçüncü hukuk dairesinden: Muhterem hanımın kocası Haş- köyde keçeciler sokağında 7-No.h hanede mukim Tevfik efendi a- leyhine ikame eylediği boşanma davası üzerine mumaileyhe teb. liğ olunmak üzere gönderilen dava arzuhali elyevm ikametgâ- hinin meçhul olduğu şerhle bilâ tebliğ iade olunmuş ve bittalep ilâinen tebliğ karargir olmuş ol duğundan. naşi taribi ilândan iti baren on gün zarfında cevap vermediği takdirde gıyaben tah. kikata devam olunacağı ilân olu. nur, Satılık arsa Bakırköyü civarında Aksu mevkiinde çimento fabrikası İttisalindeki fabrika ya. pılmasına fevkalâde müsuit kırk dönüm den fazla birarsa sanlıktır. SZ. rümu zile gazetemize mürâcaaz Seyrisefain Merkez sööntesi: Galata Köprü başinda Beyoğlu 2302 Şube acentesi Sirkeciğe Mühörder zade hanı sunda Tellet2740) İskenderiye sürat postası iz . vapuru zi Teşrini eve! mir) imiz, Galata rıhtımından kalkarak cumartesi sabahı; İzmire varır ve İzmirden saat 12de kalkarak Pazartesi sâatl0da Iskenderiyey yeden kalkarak İzmire o uğ- rıyarak İstanbula 12 de gele- i cektir, N İSKENDERİYEDEN aktar- ma PORTSATT için de eşya kabul olunur, Trabzan birinci Pastası i CUMHURİYET) vapuru2ö Teş- '»- Salı akşamı Galata rıhtımından kalkarak Zonguldak, Inebolu, Sinop, Sam- sun, Giresun, Trabzon, Ri- zeye gidecek ve dönüşte Sür- mene, Trabzon, Görele Gire- sun, Ordu, Ünye, Samsun Sinop, İnebolu, Zonguldağa yarak gelecektir. Mersin asi (KONYA) vapuru 29 Teş- rinievel çarşamba 11 de Galata Rıhtımından kalkarak Çanak- kale, İzmir, Küllük, Bodrum, Rados, Fethiye, Finike, Am talya, Alâlyeye uğrayarakMer- sine idecek ve dönüşte ayni iükelelerle “beraber Taşücu, Anam ura uğrıyacaktır. Dalyan, Marmaris yolcu ve yükü gidiş ve gelişte Fet- hiyede aktarma suretile alınıp verilir, Çanakkale için yük alınmaz. İn ak Ayvalık sürat postası (MERSİN) vapuru 28 Teşrini evvel Salı 17 de Sirkeci rıhtımından kalkarak Gelibolu, -anakkale, Küçükkuyu, Edremit, Burhaniye, Ayvalığa gidecek ve dönüşte mezkür iskelelerle birlikte Altınoluğa uğrıyarak gelecektir. Azimette Gelibolu için yük alınmaz. 1 Teşrinisani Cumartesiden itibaren Bandirma, Karabiga postaları idare rıhtımından saat 17 de kalkacaklardır. İstanbu Kadikör Sulh icra dai- resindeğ Sabri Ibrahim efendinin Meliha banım zimmetindeki alacağının te'mini için furuhtu omukarrer mahcuz bir adet yün yatağın 16-11-930 terihine müsadif cu: martesi günü saat 14 ten itiba- köy pazar mahallinde satılacağı ilân olunur. İstandtul $ ina icra memurluğundan Bir borçtan dolayı mahcuz ve füruhtu mukarrer bir demir kasa, bir yazıhane, bir dolap 30 birinci Teşrin perşembe günü saat do- kuzdan on buçuğa kadar Zindan kapı Nalburlarda 357 numaralı mağaza önünde satılacağından ta- lip olanların yem ve saatı mezkürda mahallinde bulunucak memuruna | müracaatları lüzumu ilân olunur. ren açık arttırma suretile Kadı- | aracak ve Çarşamba Iskenderi-ği —— 7— VAKIT 27 Tşineveel 1930 Türkiye İş Bankasından: Cümburiyet bayramı münasebetile 29 Teşrinievvel 930 Çarşam- | ba günü Istanbul ve Beyoğlu şubelerimiz kapalı bulunacaktır. i Kok kömürü ve mazot münakasası' Kılo 20.600 Kok kömürü 6.500 Mazot Pendik ; bakteriyolojihariei baytarisine lüzumu olup münaka- | saya konulan yukarıda miktarları yazılı Kok kömürü ve Mazot | 5 teşrinisani 930 tarihine müsadif çarşamba günü sâat 14 te aleni | münakasa suretile ihaleleri icra kılınacağından itaya talip olanların yevmi mezkürda ve şartrüamelerini görmek istiyenlerin de hergün defterdarlık binasında müessesatı iktısadiye mübayaat komisyonuna saman sem BD Çeki odun münakasası Yüksek orman mektebi Rektörlüz günden: Mektebimize lüzumu olan sekiz yüz çeki odun aleni münakasaya konulmuştur. Taliplerin şartnamelerini görmek üzere her gün mü- nakasaya iştirak için de yevmi ihale olan 26-11-930 tarihine müsadif Çârşamba günü saat 14 te Defterdarlık binası dahilinde müessesatı iktisadiye mübayaat komisyonuna gelmeleri ilân olunur. Maarif müdürlüğünden: Millet dershaneleri 1 - Teşrinisani - 930 cumartesi günü akşamı açılarak tedrisata başlanacaktır. 27 - Teşrinievvel - 930 tarihinden itibaren kaydolunmak üzere mekteplere müracaat edilmesi ilân olunur. — PTT Levazım ve mebani .İm vu N müdürlüğünden: P, T, T. idaresi ihtiyacı için 15,000 tekerlek zamklı Hük bandı kapalı zarf usulile münakasaya - vazolunmuştur. Yevmi münakası 30 Kânunu&vvel 930 târihine müsadif salı günüdür. Taliplerin si nameyi almak için hergün ve münakasaya iştirak için de teklif. name ve teminatlarını havi ve usulü dairesinde kapatılmış ve mühürlenmiş zarflarını yevmi mezkürda saat 14 de kadar komis- yon riyasetine tevdi eylemeleri. b “ P.T.T. Mebani ve le: vazım müdürlüğünden: Ambar ihtiyacı olanüç boyda ve muhtelif renkte 6800 ilâ 8000 adet bez posta çuvallarile iki boyda ve muhtelif renkte 6000 adet bez torba kapalızarf usulile münakasaya vazedilmiş olup 16. ikinci teşrin 930 tarihinde ihalesi tekarrürettirileceğinden taliplerin şart- name almak için şimdiden teklifname ve teminatlarını ihtiva edecek mühürlü zarfları tevdi için de mezkör tarihe müsadif pazar günü saat 14 te Istanbulda Yenipostanede mubayaat komisyonuna mü- râcaatları. Maarıf müdürlüğünden; Üç senelik omüddetini ikmal eden muallim muvinlerile geçen | seneden bu seneye tehir edilen ihtisas muallimlerinin — imtihanları 30 teşrinievel 930 perşembe günü tanı saat 14 de Darülfünun konferans salonunda icra edileceğinden Istanbul maarif mıntakaşı dahilindeki imtihana tabi muavin ve ihtisas muavinlerinin veymi | mezkürda muayyen saatte hazır bulunmaları tebliğ ve ilân olunur. “Emlâk've Eytam bankası İstan- 4 bul şubesinden: Sanhık” emlâk Esas No, Mevki ve nevi Teminat | 100 Büyükada Nizam caddesi 19 numaralı bahçe 68. 226 Lâleli Balabanağa Bozmacı han sokağı 2 numaralı arsa 12.- 227 » » Yeni sokak 12 numaralı arsa 13. - 228 -» » Zincirlikuyu sokak 32-34 No. hı arsa 30.- 232 Kumkapı Baklalıkemaleddin mahallesi Küçük Langa sokağı 37-39 numaralı arsa 18, - 237 Laleli Balabanağa Bozmacıhan sokağı 1 numuralı arsa 10,- 238 » Çilingirler yar » w feggiz 242 Bakırköy Osmaniye karyesi' Çobançeşme 17 No. lı arsa 5.- 246 » — Sakızağacı Taşhan caddesi 12 No.lı arsa 45.- 247 Laleli Balabanağa Derbent sokağı 3 No. lı arsa 18. - Balâda yazılı emlâk bedeli peşin tesviye edilmek şartile bilmüzayede satılacağından talip olanların yevmi ihaleye müsadif 15-11-930 cumartesi günü saat on altıda şubemize müracaatları.