27 Temmuz 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

27 Temmuz 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

“ii iü — 6— VAKIT 27 Temmuz 1931 ( Dünkü nushadan mabaat | Yılbaşma bir gün kala Taksim bah çesinde Altayı gezdirirken madam Ro- zentale tesadüf etti, Alman kadını, Çelik Beyin geldiğini telmih (ederek Raikaya (gözünüz aydın) dedi, obizelmüreffeh bir hayat geçiriyordu. Tek güzelleşti. o Yalnız geçer. yavrusuna bütün mevcudiyetini has ken uzaktan selâmlaştık... Yoksa gel.reden bu kadının kalbinde ana şefka. - herşey söndü, ha- rap oldu, birçok izdivaç tekliflerine mı-;daima menfi cevap vermekte İdi - . Yalnız, her sene yılbaşı gecesinde hiç gelmiyorsun diye sitem etti ve: — Dün Şişli tramvayında diğini haber alamıyacaktık. Halbuki eski ahbabız: dedi, Raika anlaşılmaz bir cevap rıldandıktan sonra bitkin bir halde eve döndü. Fakat gene ümidini kaybetmi-|bir çam ağacı süsledikten sonra oi yordu. kocasının ona yılbaşı sürprizillunu bağrma basarak yeni seneyi olarakyarın akşama doğru geleceğini düşünerek kendini teselli etmeğe ça- Çiçeklerden ufak bir çam aldı ve saksının içinde masaya “koydu. Fakir boş odanın yegâne sü. sti mavi gözlü, yüzü güler Altay bir de! lışıyordu. dalı cılız çam dalı idi. Yılbaşı geldi. Raika acı helecanla saat 9 a kadar bekledi. ledikten sonra sokağa fırladı. butuştuğu eve duğru g'lti. «> İndirilmiş perdelerin altından oda içinde bulunan yüksek çam ağacı nın geniş gölgesi görülüyordu. Artık şüphe kalmadı, Çelix orada idi. Raikn senaeliyerek Küşe başındaki bakkal dükxânma girdi ve bir kâğıtla zarf aldıktan sonra Ütriyen elile. şu satırları yazdı: “İki sene evvel yılba. şı gecesi sevgi ve aile hayatımızın başlanmıcı olmuştu. Hu sene de, ecne bi kadının kolları arasmda, hana ve evlâdına ihanet ettiğin gece de bütün rabıta ve aramızdaki alâkaya nihayet verlel bir ş*ce olsun... 4orti kapattıktaı sonra bakkal çi- — Oğlum, şu mektubu karşıki eve Çelik Beyin kendi eline ver.. Seni burada beklerim, * dedi, ve kapı! nın önünde bekledi. Bir dakika mı, Nihayet çırak tahammül e- demiyerek kapıya koştu. Ah, keşke Keşkeltur. Çelik bey itiraz etmeden Raikayı nm bütün. endişeleri zayi olsayür!.|dinledi. Mavi gözlerinde yine o yor Bana ne bit. İgunluk ve nihayetsiz keder gölgesi çektiriyor.İvardı. Yavaşça söylemeğe başladı: haklısın... o Senin gibi fedakârlık ve muhabbet hazinesi bir — Evet, efendim. Önce beyin hu.|kadını herkesin gıpta edeceği yavru mu menfaatperesi, ahlâkı düşmüş bir inan ki, düştükten sonra aci bir'nedametten başka bir götür. bir saat mı geçti?.. göründü; Raika fazla şu mektup geriye (gelseydi. madam Rozental aldanmış ve Raika — Çekili. Çekili, mez tükenmez intizarlar sun!.. Çırak, neşeli, gülüyordu: — Verdin mi? n#rmlariı çıktılar; ettim! Yağan karın yumsak daneleri olup ,cuçuşmağa başladılar... Durduğu yer- de sendeliyen Râika onlarla bera. birden kirmiz, mavi, o yeşil, ber yavaş yavaş çökerek çamurla ra serilecekti, - fakat çırağın telâşlı telâşir: — Hanım abla! Hanım abla, di yen sesi ondan başka hir «es, odada yalnız kalan, belki ağlıyan Altayın sesini duyuyordu. Bütün metanetini topliyarak tramvaya kadar yürüdü ve eve döndü. Çocuk hâlâ uyuyordu. Raika odanın içinde yaralı bir kuş gibi dönüp dolaşıyordu; tesadiifen dıvarda asılı duran küçük bir, ayna ya baktı, ve acıacı güldü. Zarif beyaz tenli Raikanın yerinde yüzü sararmış, çukurlaşmış gözlerin iste raplı bakışları, zayıf ve yaşlı bir ka- dımı gördü. Elbette, bu hale gelmiş kadın ne sosyete hayatına me de buhranlı zevklere yarıyabilir!. Ma- saya yaklaştı ve saksının içinde boy- nunu bükmüş yeşil çam ağacının da- Imı koparıp pencereden dışarı fir Tattı... Yeni senenin şafak atan günü Raikayı masa başında yeni hayatın programımı tespit etmekle meşgul iken gördü. Ertesi gün ve ondan sonra Çelik beyden bir haber çıkmadı. Ralka hanım bazı ilmaslarla İzmire orta mektep tayin olundu ve birkaç gün da Altay her ak:i şamki gibi banyodan sonra ( sepetlen yapılmış yatağın içinde mışıl mışıl u-| Ke yuyordun. Raika me yaptığmı bilmez K ağ bir halde başını örtüp ve kapısını kit- bışar. da yumuşak havada Japa lapa yağan kar yerlere düştükçe cıvık çamür olu syordu. Raika Şişliye giden tramvaya Atlıyarak Çelik Beyin metresile dâima onlâra vermedim, beyi çağırttım da kendi eline teslim Hstanbulu terketti, ... Aradan allı sene geçti. Raikanın mektepten maada birçok hususi ta- lebeleri de vardı. o Çocuğile sakin ve rar gençleşti, tinden manada, karşılıyordu. ... vardı, Geç vakite kadar dıvar saatinin muttarit sesi duyu- luyordu. Raika çocuğs verilecek olan hedi- du. Biri öksürdü. Genç kadın birden silkindi, Orada Çelik bey duruyordu. Mavi gözleri koltuğun içinde, ağa- cın dibinde, derin uykuya dalmış Al. ti. Çelik: — Demek bu kadar bile Dedi. Sesi yorgun ve boğuktu. Ralka tıkanacak gibi oldu: — Bunu alti sene evvel hatırla. manız lâzımdı, gidiniz! Çocuk sizin ile yavrumuzu sefaletin attınız... şey istemiyoruz, bütün haklarınız dan feragat ettik. Hayatımıza mü- — Ratka, kadına feda ettim. Fakat şehvet perdesi gözümden gey kalmadıl.. Senin hayatla müca- dele ettiğini uzaktan takip dum. Müuvaffakıyete doğru her attı hakaret gibi idi. den gap olarak dığını görünce, sana karşı bazen kin ve nefret bile emin ol muvaffakıyetsizliğini duğum gün imdadıma yine ben olacaktım. | Raika dudak weile iyukardan aşağı süzdü: — 0 halde bugünkü neden icap etti? duy. gülerek onu yaş bir sesle devam etti; dir. O, hatıraları ne sen ne ben ölün diğim hüyatta sizin ana oğul yasa nızda bu mukaddes geceyi nasil ge çirdiğinizi görmek için her vakit şid irak birkaç saat.. birkaç dakika için geldim... Saat on biri çalmağa başladı itay birdenbire gözlerimi AK pının önünde duran Çelik beye iliş royallimliğine!ti. Önce hayret, sonra dikkatle bak- sonra|tı. baktı, sonra yere atlıyarak koşa Pik. Odanın içinde derin bir sükünet oturmuza alışmıyan Altay ağacm dibinde kol! tuğa gömülerek uyumuştu. o Yalnız. sobanın içinde çıtırdayan odunlar ve, yeleri hazırlamakla meşguldü. Saat on bire geliyordu. Dışardan oda kapı- sına hafifçe vuruldu. — Hizmelçinin odun getirdiğine hükmeden Raika ba- şını kaldırmadan işine devam ediyor ve kapıya doğru baktı: taydan ayrılmıyorlardı.. Ralka bu ba- görür görmez, bir slan gibi çocuğun önüne geç- hakkım yok?., . Ne de olsa; onun babasıyım.. Avrupada olduğunuzu bilir. Onun kal binde yüksek ruhlu, müşfik bir ba- ba hayali yarattım; ve bu hayali boz- mıya hakkınız yoktur! gidiniz!.. Al tı sene evvel sizi seven bir (zevce pençesine Fakat bu tekmenizin altın da ezilmiyerek hem kendimi, hem ç0- cuğumu kurtardım; Oğluma hem an- İne hem de baba oldum.. Sizden bir dahele etmeğe sizin de hakkınız yok- ediyor./ ğın adım benim için bir istihfaf ve Senin bu mücadele çıktığını, kimseye bilhassa bana muhtaç olmıyarak yaşa duyuyordum. Fakat ilk koşacak ziyaretiniz. Çelik Bey yutkundu ve daha ya- — Ralka, bu gece - Yılbaşı gecesi- ceye kadar unutamıyacağız, bunu -İn-, kâr edemezsin! bekâr ve serseri geçir» detli bir arzu duyuyordum. Nihayet birinei bu sene hissiyatıma hâkim olamıyas açtı: mahe; murlamış bakışla annesini ararken kal 48 liraya bir can İzmir postahanesı memurların dan Saniye H. isminde 35 yaşla- rında bir kadın tentürdiyot içmek süretile intihara teşebbüs etmiş ve İzmir memleket hastahanesi: ne kaldırılmıştır. Saniye H. polise verdiği. ifa- de de: — Ölmiyeceğimi bilseydim kendimi iple asardım demiş ve intiharına kasa mevcudunun 48 lira açık çıktığı hakkında posta müdürünün gönderdiği yanlış bir tezkerenin sebep olduğunu söy- lemiştir. Orman yangını Kemalpaşa kaza ormanlarında yangın çıkmış, 16 hektarlık or- man kâmilen yanmıştır. Yangının ormanda bir çocuk tarafından yakılan ateşten çıktı- ğı anlaşılmıştır. Tire yolunda eşkiyalık İzmirden bildirildiğide göre Tire - İzmir yolunda bir eşkiya çetesi peyda olmuştur. Çete efradı. bundan üç gece evvel, karpuz yüklü iki kamyon çiftligi önünde iki otobüsü dar- durmuşlardır. Haydutlar otobüs içindeki 23 yolcuyi indirip yola sıralamışlar ve: — Birbirinizin kollarını bağla- yınız | Diye emir vermişlerdir. yolcu- lar derhal emre itaat ederek birbirini bağlamışlardır. Bundan sonra şakiler, bağlı yolcuların birer birer üstlerini m ne buldularsa almış- lardır. izmir jandarması çele efradı nın kimlerden ibaret olduğunu tesbite başlamıştır. Çetenin elebaşısının izmir ha- pıshanesi. firarilerinden Koca ali isminde birisi olduğu söylenmek tedir. Koca Ali hapıshaneden kaç- tıktan sonra Sökeye giderek er- lenmiş (fakat bilâhare karısının kendisini ihbar edeceğinden kor- karak öldürmüştür, Kızı alamayınca öldürdü izmire tabi Torbalıda aşk yü- zünden feci bir cinayet olmuş; 45 yaşlarında. Hasan isminde bir köylü, köyünün en güzel kızı 18 yaşında Fatmayı kendisine verilmemesinden müteessiren ta- banca ile öldürmüştür, ihtiyar katil kaçmıştır. Kendisine İngiliz seyahı süsü vererek... izmirde, kendisine ingiliz 8€- yahı süsü vererek evlerde dola- şıp hırsızlık yapmakta olan Vehbi isminde bir hırsız zabıta tarafın dan yakalanmıştır. Siverekte bir cinayet Mabalii gazetelerinde yazıldı ğına göre Urfa meb'usu Odabaşı zade Mahmut beyin büyük oğlu Siverek eşrafından Mehınet Emin bey Siverekte bir eczane önün- de otururken arkasından atılan bir kurşunla öldürülmüştür, Ci- nayetin Odabaşı ailesine muarız bir grup tarafından tertip edil- diği anlaşılmış, katillerden ikisi yakalanmıştır. ya doyamamışlardı.. Raika' yürünü < Avaçlarile kapattı £ibi , mecalsiz yere yıkılacaktı, ma birses, fakatbu sefer billu laklarında çınladı: ze ne güzel Yılbaşı hediyesi yaplı?. soymuşlar evvelki gece de Teryan- gibi ince, körpe bir ses Raikanın ku vaziyeti henüz Terfi eden komiser | muavinleri ve polisler Bir müddet evel terfi edecek polis memurlarının tayin ve tesbiti için açı- lan imtihana muhtelif rütpeden dokuz yüz elli memur iştirak etmişti, bunlar. dan serkomiserliğe terfi eden efendi: lerin isimlerini yazmıştık. Bugün de muavinlikten ikinci komiserliğe ve po- lis memurluğundan muavinliğe © terfi Jedenlerin isimlerini ve tayin edildikleri yerleri yazıyoruz; İkinci komiserliğe terfi eden efendi- ler: Ankaradan Eşref Ef. gene Ankara- ya, Balıkesirden Ömer Ef, gene Balı. kesire, Bayazıttan Mehmet Tahir Ef, Bayarıda, Gümüşaneden Osman Nuri Ef. gene Gümüşaneye, o İstanbuldan 249 İsmail Ef. gene İstanbula, Kırşe dirden Halil İbrahim Rf. gene Kır. şehrine, Malatyadan Yusuf Ziya Et. gene Malatyaya Akşaraydan © Ahmet Tahir Ef. gene Aksaraya, o Cebelibere- ketten Necati Ef. Adanaya, Istanbul- idan İbrahim Halil Ef. Bileciğe, Kars tan Fuat Ef. Artvine, Kastamonudan Abbas Hilmi Ef. Çankırıya, Çanakkale iden Kemal Ef. Çoruma, izıp Ef. Mardine, Bayazıttan o Tahsin Ef. Vana, İstanbuldan Lütfi Ef. Elâ- zize, Niğdeden Ahmet Mitat Ef, Ma- raşa, Edirneden Emin Naci Ef, Sinoba, İstanbuldan 240 Mustafa Ef, Diyarbe- kire terfian tayin edilmişlerdir. Muavinliğe terfi eden efendiler: İstanbuldan 294 Ekrem Ef, gene İs- tanbula, İstanbuldan 2284 İbrahim Hiki met Ef. gene İstanbula, İstanbuldan buldan 2242 Salâhattin Ef, gene İstan- bulâ, Emniyeti umumiye kadrosundan Remzi Ef, Ankaraya, Antalyadan Ali Rıza Ef. gene Antalyaya, Antalyadan Kenan Ef. Antalyaya, Aydından Tah- sin Ef. gene Aydıma, Artvinden Vec- di Ef. gene Artvine, Artvinden Nus- ret Ef, gene Artvine, Beyazıttan Hü seyin Hilmi Ef. gene Beyazıda, Deya- uttan Muslafa Kâzım Ef, gene Veya- zıda, Denizliden Remzi Ef. gene De nizliye, Kayseriden Mustafa Ragıp Ef. gene Kayseriye, Kayseriden Yılmaz Nuri Ef. gene Kayseriye, Di- yarbekirden Mehmet Şükrü (Ef. gene Diyarbekire, Erzurumdan Tahsin Ef, gene Erzuruma, Erzurumdan Cevdet Ef. gene Erzuruma, Gümüşaneden Hakkı Ef, gene Gümüşaneye, İçelden Mustafa Remzi Ef, gene İçeline, oA- masyadan Ali Rıza Ef, gene Amüsya- ya, Malatyadan Şerif Ef. gene Malat yaya, Afyondan İbrahim Ef. gene Af- yona, Bayazttan Emrullah Ef, gene Bayazıda, Rizeden Ali EF, gene İtize ye, Niğdeden Mustafa Ef, gene Niğ- deye, Zonguldaktan İbrahim Ef. gene İZonguldağa, İstanbuldan Alâattin EF, İgene İstanbula, Tekirdağından Meh- İmet Remzi Ef. Çanakkaleye, Gazisyın- Süleyman Ef. Rizeye, Aydından Ni- yazı Ef. Burdura, Emniyeti umumiye kadrosindan Sami Ef. Kayseriye, Kas tamonudan Şükrü Ef, Çankırıya, Em niyeti umumiye kadrosundan (Tekir Sıtkı EC, Kırşehire, Kocaeliden Etem (Ef. Boluya, İstanbuldan (Atıf Ef. iKütahyaya, Balıkesirden o Davut Ef, Amasyadan! Ali Fethi Ef. Çoruma, Muğladan Ra-| 2150 Refet Ef. gene İstanbula, İstan-| Yiyecek Toptan fiatlar Et - Sebze - Meyva Et — (Kilosu) Dağlıç 54,60 s0z0K. Kıvırcıkz 46.80.54,70 K. Karaman: 46.80“ 36,16 K. Mezbaha kuzusu 4680- 54.60 K. Öküz.2440:34,432 K. Dana31,20K.İnek: 27.90 -32,64 kuruş Manda: 19.50- 81.20 kuruş. Peynir — Beyaz yağlı 580 den 710 kuruşs kadar. Yarım yağlı 17-14 okkalık teneke 450-550 K. yağsız 11-12 ökkalık teneke 160-230 kutuş. Büber: ( Dolmalık | 19-13 K. (Sivri) 8-9 K Tazefasulye: Yeşil barbunya 5-6-7 K. Ayşe kadın 789 K, Çeh7K. Asma kabakı (Adedi) 10 15.20 K. Enginer: (Yerli; adedi 5 * 6 kuruş Domates : Okkası 9- 10 kuruş Bamye: 6 - 7 - 8 kuruş Patlıcan: 1-3-3-4K. Meyva Elma: Osmanpazar 8-10 K Armut «Akça) 90 - 40 kuruş (Mustafebey) 80- 35 K. (Edemit) 10-15. 90 suruş. Eriki 13-18 kuruş Fındık: (3 17 kuruş. Buğday - Arpa - Çavdar Buğday: Yumuşak kilosu Polatir 635 kuruş. Ankerx 6,5 kuruş, Eskişehir. 6.275 kuruş. Könjk 610 K. Yahşihan: 6.15 Yulafı Döğme Bandırma: 4,275 K. Çavdar: Çorlu-Edirne: 3,25 kuruş Mısır: Lüleburgaz 5,25 kuru Kuş yemi: 1220 Arpa: Kürahye 525 K. Afson: 3,25 K. Ankara: 5.20 K. Edirne: $(0 K. Eskişehin 5.18,5 K. Samsun: S,(0 kuruş Afyon Yüzdö 10 morfin 750-1200 kuruş Çay, kahve, pirinç, şeker, yağ, patates, sabun Çay: (Cava) okkası 260 - 400, :Çin) 940-800, ( Hindiye ) 270-400, ( Seylâm 108 K. Pirinçi (Bombay) 36 42 (Cave 33-395 (Hindiye) 33 (Rangon) 28 98.50 (Rizon) 36 K. Şeker (Toz Yerli)35.50 (Ecmebip 3570-3650 küp 59,50 ( Rus Küp) 40 (Tozı 357OK Sade yağı (Uria; Mardin (Taze) 195-195-140-14$ (Erzütum- Kars) İ 260-400. Kahve: (Muhtelif tipler) 100- ( Erinmiş ) 90-100 ( Trsbzon ) 115-120 | Vojetalin:!Yer!i)62-63Zeytin yağı: (Ekstra ekstra ) 65-69 (Ekkera ) 61 -63 TYemekiy birinci “ser5/ 58. (Yemeklik) ikinci 54-56 (Sabunluk) 4445 K Patates; Taze natürel 18-19 K. 51 K. S9BULMACAO 12445 6 78 91011 1 2 13 5 6 7 8 tapan Şakir Er, Maraşa, Giresundan 9 1s Evvelki bulmacamızın hal- tedilmiş şekh İİ) 7? 910)1 .. iKütahyaya, Bayazıttan Ahmet Cemal) / 'EL. Istanbula, Eğirneden Nuri Ef. İstanbula, Edirneden Halük Ef. İs- tanbula, Kastamonüdün Cemil Ef. Ço) ruma, Kastamonudan Cemalettin Ef, Çoruma, İstanbuldan Ismail Efı Kır şehrine, Cebeliberekelten o Arif Ef. Aksaraya, İstanbuldan Hasan Fehmi Bi. Maraşa, Eskişehirden Cevdet Ef, Kırsehrine, İstanbuldan Hamdi Ef. Kayseriye, İstanbuldan Asım Ef. Çan kırıya, Zonguldaktan İhsan Ef, Şebin karahisarma, İstanbuldan Mehmet Be sim Ef, Malatyaya, İstanbuldan 2488 İlyas, 2013 Seyfettin. 2275 Halit Sait ve İbrahim efendiler An! , Amas AMR Ri ii koşa babasının yanına geldi ve karşı. vadan Recep Ef, Çoruma, Mardinden sında dikildi. İki çilt mavi göz uzen Abdürrahman Ef, Diyarbekire Sıvas bir. hasretten sonra birbirine bukmı tan İsmail £f. Erzincana, Gümüşane den Mehmet Ef, Erzincana, Diyarbe- Bu sahneye tahammlil edemiyen kirden Hüseyin Avni Ef. Elâzire, ter , İfian tayin sAilminlereir —— mm Tam altı sene evvel Yılbaşı Oyecesi, Ticare: ve sü. sy. o8nkasının Şişlide bakkal dükânm önünde olduğu vaziyeti On iki gündenberi gişelerini kapa») rimış olan Ticaret ve Sanayi bankasının! tebellür (o etmemiştir.! “ hi Bügunkü bulmacamız Sağdan sola ve yukarıdan aşağı* 1 — Uçan bir hayvan (7), Rusça e vet 02) 2 — Seyyah (5), hem kel hem. (5) 3 — Üstünkörü kazmak (8), at (2) 4 — Fransanın meşhur bir şehri (3) "na (2) 5 — Centilmenlik (9) 6 — İğri (4), aç değil (3) 71 — Efe (3),2 (3) & — Bir kömür (3), eski (5) 9 — Kabiliyet (7) 10 — Dua (3), bir cennet bahçesi (4) 1i — Bir plâj (8). Haber aldığımıza göre, bankanın bu dir. Çünkü İş ve Ziraat bankalarile ya:| ? aa amaa — Babam!.. Anne bak, babam bi-'ginlerde giselerini açması muhtemel-ipılan temasların neticesi müspet obir safhaya girmiştir.