14 Ağustos 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

14 Ağustos 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Ali ticaret mektebi mü- T suvrıseraın Jistanbul küç dürlüğünden: 1 — Kayıt ve kabul muamelesi 1 eylül 931 salı gününden başlıyacak ve 30 eylül 931 çarşamba günü akşamına kadar devam edecektir. 7 Kayıt ve kabul için hergün sabahları saat 10 dan ak- şamları saat 16 ya kadar m kt p müdürlüğüne müracaat edi. 3-— Mektebin Ulumu âliyei ticariye kısmına: A— Tam devreli liseleri ikmal etmiş hanım ve efendiler B — Darülfünun fakültelerile Ali mekteplerden mezun olanlar veya nakil suretilâ gelenler. Nakil suretile gelecek olanların da her halde lise mezunu olmaları şarttır. D — Lise ve âli mektepler derecesinde olduğu hükümetçe tasdik edilmiş ecnebi mekteplerinden şabadetnameli olanlar, imtihansız olarak kabul olunurlar. Ancak ecnebi mektebi mezun- ları ile ecnebi ticaret mekteplerinden mukabil devrelere naklen almacak olanlar Türkçeden imtihan olacaklardır. 4 — (Mektebin yüksek ticaret) kısmına: A — Liselerin birinci devrelerini bitiren hanım ve efendiler. B — Orta mektepleri ikmal eden hanım ve efendiler. C — Ortaticaret mektepleri ile dörder senelik ilk ticaret mekteplerine muadil olduğu tasdik edilmiş ihtisas ve meslek mekteplerinden mezun bulunanlar. D — Bu derecelerde oldukları hükümetçe tasdik edilmiş ecnebi mekteplerinden şahadetnameli olanlar. (Bu gibilerin Türk- çeden imtihan vermeleri şarttır.) $ — Dörder senelik ilk ticaret mekteplerinden gelenler (Bu mektepleri ikmal ederek şahadetname almış olanlar bilâ imtihan yüksek ticaret kısmının ikinci sınıfına ve bu ikinci sınıfta okunan derslerin umumundan imtihan vermek şartile de üçüncü sınıfa kabul edilirler, Bu mekteplerin üçüncü sınıfından naklen gelecek talebeler imtihansız yüksek ticaretin birinci sınıfına alınacaklardır. 6 — Mektebin ( Orta Ticaret) kısmına : A - Liselerin birinci devrelerinde altıncı ve yedinci sınıfları bitirmiş olanlar. B — Orta mekteplerde altıncı ve yedinci sınıf tahsilini gö.müş bulunanlar. C — Tam devreli ilk mekteplerden mezun olanlar D — Bu derecelerde olduğu hükümetçe tasdik edilmiş ecne- bi mekteplerden şahadetname alanlar bilâ imtihan kayıt ve ka- but olunurlar; ancak ecnebi mekteplerden gelenlerin Türkçeden imtihan vermeleri lâzımdır. E — Orta ticaret mektebine alınacak talebenin miktarı tahdit edildiğinden müracaat edenler muayyen miktardan fazla olursa her seneki gibi kayıt muamelesi yirmi beş Eylülde. kesilecek ve aralarında müsabaka mtihanı yapılacaktır. imtihan şeraiti mek- tebin divanhanesinde ilân edilecektir F — Yüksek titarete girecek hanım ve efendilerin yaşları on beşten aşağı ve yirmi birden yukarı olmiyacak ve orta kısma kabul edileceklerin yaşları da on üçten dun ve on sekizden efzun bulunmiyacaktır. Ulumu #liyel ticariye kısmı için yaş mevzuu bahis değildir. Diğer şerait 1 — Her üç kısım için müracaat edenler mektep idaresinden alacakları beyannameyi dolduracaklardır. 2 — Mektep müdörlüğüne hitaben yazılacak bir istidaname ile müracaat edilecektir; istidanameye atideki vesaik merbut bufunacaktır: ; : A. — Okudukları mekteplerin şabadetname veya tastikname- leri ve nakil ilmühaberleri. B. — Hüyiyet cüzdanı P. —Tastikli sıhhat ve aşı rapotları C, — Zabıtaca tasdik edilmiş büsnühal varakası Ç — Ufak kıtada üç adet fotograf Mektep niharidir; tedrisat günün nısfına kadar devam eder, idare, Anadoludan gelecek talebenin ibatelerine ve diğer ihti- yaçlarına medar olacak hususi teşebbüsatta bulunur. (1554) Iktısat vekâletinden: Ankarada inşa edilmekte bulunan zirai ve baytari enstitüle- rin 18457 ira bedeli keşifli siraları, muallim kürsüleri ve sabit yak tahtaları 20 gün müddetle kapalı zarf uşulü ile münakasaya çıkarılmıştır. ihalesi Zeylül-931 tarihine müsadif çarşamba © günüsaat on dörtte ii edilecektir. Kik fenniyesi ve projesi vekâlet mubasebesine teslim edi- lecek beş lira mukabilinde enstitöler inşaat fen heyetinden ve rilmektedir. , : i Taliplerin ilân edilen bedeli keşif üzerinden W 7,5 teminat- ları ve ehliyeti fenniye vesikalar ile birlikte ihale tarihi olan 2-eylül-931 çarşamba günü saat on dörtte ziraat müsteşarlığı kısmında o müteşekkil inşaat komisyonuna müracaatları ilân olu- tur. (1485) Kocaeli vilâyetinden: Vilâyetin muhtelif yollarındaki ocaklarından taş ibraciyesi wÜnakasaya konmuştu. Bu kere görülen lüzum üzerine bundan sarfınazar edildiği ilân olunur. (1655) 7 — VAKIT 14 Ağustos 1931 ük sıhhat memurları amam mektebi müdürlüğünden: Sube A. Sirkeci Mühtirdar yade han £ 1740 Kadıköy iskelesi gazinosu Moda iğ " İdare rıbtımında seyyabin salonunda Satış mahalleri 1-3 sene için kiralıktır. Şehzadebaşı caddesinde 26 bap dükkânın dörtte bir bis- sesi satılıktır. iy Ibale 3-9.931 gaat 16.30 Teminat * 10 dur. (1505) Askeri mektep ve hastaneler ihtiya- cr için 100.000 kilo sığır ve 5.000 liralık koyun eti pazarlıkla satın alınacaktır. Pazarlığı 15 ağustos 931 cumartesi! günü saat 14 te Harbiye mektebindeki| mahalli mahsusunda iera edilecektir. Taliplerin şartnamesini görmek için ikomisyona müracaatları ve iştirak için de vakti muayyeninde hazır bulunma. larr ilân olunur, (48) — 1566 ... Fen tatbikat mektebi için pazarlık- la 500 zer kilo darı ve buğday, 150 ki- lo keten tohumu satm (o almacaktır. Taliplerin Harbiye mektebi satın al- ma komisyonuna 16 ağustos 931 pazar günü öğleden sonra mürmesatlar. (02) İSİ malak keş AŞ Bn ELAN İstanbul dördüneli icra memurlu:| Zundan: | Tamamına (6100) Jira kıymet tak- dir edilen Eyüp aa mahallesi, nin Rami kışlası caddesinde atik 5,55 mükerrer cedit 76, 75, 72, 74 numara- larla murakkam tahminen (17) dönüm terbiinde meyveli ye meyvesiz ağaç larla müzeyyen mezru arazi dahilinde değirmen binası (derunundaki alet ve edevat hariçtir) ile maa bahçe bir bap| köşk, taş ahir ve diğer ahır ve kümes! ve incirlik caddesine nazır harap har- gır mutfak ve samanlığın ta mamı (48) sehim itiharile (23) sehmi| ve yine tamamı (1050) lira kıymet tak dir o edilen Eyüpte Topçular mahal- lesinin Fayrampaşâ mevkiinde — (38) rakamı öbvabiı tahminen (35) dönüm terbiinde tarlanın tamamı (36) hisse itibarile 16 hissesi ve yine (tamamı 2100) lira kıymet takdir edilen Eyüp- ite Topçular mahallesinin Bayrampaşa! mevkiinde 57 rakamı ebvabi: tahmi nen 70 dönüm terbiinde tarlanın yâ»; risi açık arttırmıya vâzedilmiş o olup 29 —$ — 931 tarihinde şartnameleri divananeye talik (edilerek 19 — 9 — (M1 tarihine müsadif cumartesi gü- nü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul 4 üncü icra dairesinden açık arttır- ma suretile satılacaktır. o Arttırmıya iştirak için yüzde yedi pey akçesi alr- nır. o Müterakim vergi, belediye ve vakıf icaresi müşteriye aittir o Hak- ları tApu .sicillerile sabit olmıyan İpo- tekli alacakirlarile diğer o rlâkadara- ninve irtifak hakkı (sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddinlarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müs- bitelerile bildirmeleri lâzımdır. Ak- si hâlde hakları tapu sicillerile sabit olmiyanlar satış bedelinin paylaşma») sından hariç kalırlar. Alâkadarların! iiera ve İflâs kanununun 119 uncu mad| desi hükmine göre tevfiki hareket et! meleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 930 — 410 dosya numara sile memuriyetimize müracaatları ilân olunur. —— ———— Beyoğlu İcra itiraz merciinden: Ankarada Teke Ahmet hamamında 5 — 59 numaralı hane ve Teke Ahmet çıkmazı 13 — 4047 numaralı arsa vel Ankarada Gülveren çiftliği ve pfusa bey caddesinde SI numaralı hane ve arkasında 96 numaralı arsa, Kayaşi köyünde istasyon eivarında hir bahçe ve Ankarada Ağazade hanı vakfı ve Hendekte ve Kamış bağında ve Yuka! rı harmanda ve Ağız Kayadaki tarla| ve arazi ile mahcuz #0İr gayri menkul lerin hissedarları olup elyesm ikamet İgâhları meçhul bulunan Azize, Nefi- se, Sıdıka, Nimet Sandet, hanım larla mütekait binbaşı Ferit beye: Mahir Süit beyin Seniha hanıma ©! lan borcundan dolayı mahcuz olup parâya çevrilmesi iktiza eden (gayri menkul emvalin satış tarzının tayini zımnında hissedarlığinız sebehile siz lerin de dinlenilmesi iktiza etmiş ve ikametgâhlarınızın meçhuliyeti itibari le davetiyenin tebliğine İmkân bulu namıyarak ilânen (tebliğat icrasına; karar verilmiş olmakla yevmi mürâ- fna olan 14 — 9 — 951 tarihine müsa- dif pazartesi günü sa”; 11 de Beyoğ- lunda Taksimde Beyoğlu icra itiraz) merçiinde hazır bulunmaklığınız. mak mu davetiye makamına kaim o oimak Üzere ilânen tebliğ olunur. (1525) Pazar ve sah günleri saat 9,30 tan 13 e kadar kız ve erkek talebe kaydedilmektedir. Kayıt müddeti ağustos 931 nibayetine kadardır. Tahsil müddeti iki senedir. Nihari ve meccanidir. Mek» tepten mezun sıhhat memurlarına ilk senelerde ayda 49 lira ve- rilmekte ve sonraları kıdemine göre diğer devlet memurları gibi maaşları artırılmaktadır. Mezunlar kısa hizmete tabidir. Müra- caat Sıhhat Vekâletine ve yahut Sıhhat müdürlüklerine kendi el yarlarile yazılmış bir istidaya aşağıdaki yazılı evrak ve vesaikin asıl veya musaddak suretlerini bağlıyarak göndermek ile olur. Fazla izahat almak istiyenler Sirkecide Demirkapıda mektep ida- resine müracaat edebilirler. Arzu edilirse taşraya matbu mufas- sal döhul şartları kâğıtlarından gönderilir. Şartlar ; 1 — Türkiye Cümhuriyeti tebaasından olduğuna dair hüvi- yet cüzdanı, 2 — Mahalli hükümeti tarafından tasdik edilmiş hüsnühal ik mühaberi. 3-4, 5X6 eb'adında sekiz adet fotograf. 4 — Aşı kâğıdı. 5 — Ankara, Sivas, Erzurum, Diyambekir nümune bastane- lerile Istanbul çocuk hastanesi, Izmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun hastanelerinin birinden alınacak rapor (bu rapor bir zarf içerisine konacak, ve zarfın kapatıldığı bir mühür mumile ve has- tane başhekimlerinin mühürile mührlenmiş olduğu halde istida- larına leffedilecektir. 6 — Yaş itibarile 323, 324, 325, 326, 327, 328 doğumlular dan askerlikle alâkası olmıyanlar (yani hizmeti askeriyesini ifa elmiş veya henüz muâyenei intihaiyesi icra edilmemiş bulunanlar) ahnabileceklerdir. N di 7 — Tahsil itibarile orta mektep birinci sınıfı ikmal edip ikinci sınıfa geçenler imtihansız ve daha az tahsil görenler imti- ban ile alınır. Şahadetname veya tasdikname ibraz edeceklerdir. (1239) Çanakkale 3 üncü jandarma efrat mektebi müdürlüğünden: 165000 Kile kmek 1 — Çanakkale 3 numaralı jandarma mektebi talebe ef- radının 19-931 tarihinden itibaren 932 senesi ağustos gayesine kadar bir senelik iaşelerine muktazi 165 bin kilo ekmek 1-9-931 tarihinden itibaren 24 gün müddetle kapalı zarfla münakasaya vazolunmuştur. 2.— heriie ihalesi 25-8-931 salı günü zevali saat 14 te vilâyet dairesinde icra kılınacağından ihaleden evvel mektep dairesine müracaat eden taliplere derhal şartnameler verilir. 3 — Münakasaya iştirak edecek taliplerin verecekleri tek- lifnameler şartnamedeki şerait dahilinde verilecek fiat yanı ve rakkamla okunabilmesi için açık yazılacaktır. 4 — Bedeli muhammeninin ' yüzde 7,5 teminatı muvakkatası sandık mâkbuzu veya hükümetçe maruf banka makbuzu kıymeti muharreresi Üzerinden istikrazı dahili tahvilâtile borsa fiatından yüzde 10 noksanile sair esham ve tahvilâtin teklifname ile bir- İikte ikinci bir zarfa koyarak komisyona birer makbuz mukabi- linde verilecektir. > (1510) Çanakkale dokuzuncu jandarma efrat mektebi müdürlüğünden 1 —Çanakkale 9 No. jandarma mektebi talebe siren lül-931 tarihinden ağustos 931 932 gayesine kadar bir senelik iaşelerine muktazi 165000 kilo ekmek 2-8-931 tarihinden itiba- ren 24 müddetle kapalı zarf ile münakasaya vazedilmiştir. 2— Ekmeğin ihalesi 25-8-931 salı günü zevali saat on dörtte vilâyet dairesinde icra kılınacağından ihaleden eyvel mektep idaresine müracaat eden taliplere derhal şartnameler mektep müdüriyelinden verilir. 3. Münakasaya iştirak edecek taliplerin verecekleri teklif- nâmeler şartnamedeki şerait dahilinde verilecek fiyat yazı ve rakkamla ve okunabilmesi için açık yazılacaktır. 4— Bedeli muhammeninin W 7,5 teminatı muvakkatesi sandık makbuzu veya hükümetçe maruf banka makbuzları kıymeti mu- harreresi üzerinden istıkrazı dahili tahvilâtile borsa fiyatından 9610 eekienile ei ei e ve tahvilâtın teklifame ile (o birlikte ikinci za, oyarak komisyon riyâsetine birer makbuz muka- verilecektir. (1509) Maarif vekâletinden: Ankarada inşa edilmekte olan Gazi Muallim mektebi Jimnastik salonuna âit kalorifer tesisatı 29-7.931 tarihinden itibaren üç hafta müddetle kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Münakasaya iştirak edecek olanlar. Münakasa şartnamesi, fenni şartname, proje ve mukavelename suretlerilerini tedarik etmek üzere, bu gibi büyük tesisat yapmış olduklarına dair fenni ehliyetnamelerini hamil oldukları halde maarif vekâleti inşaat dairesine müracaat edebilirler: ihale maarif vekâletinde topla- nacak olan inşaat komisyonu tarafından icra edileceğinden talip- lerin ihale günü olan 19-8-931 tarihine müsadif çarşamba günü — . te miri münakasa ve ihalât kanununa göre ihzar ecekleri teklif mektuplarını mezkür komis e -— ve pla: yona tevdi edecek Zonguldak vilâyetinden; Zonguldak Merkez vilâyetinde idareli h i il mevcut kabili istimal ve istifade torna, a ve saç delme makinesile sair edevat maliyet bedellerinden yüzde ellisi tenzil suretile kalacak yeküna baliği kıymeti muhammene . ve — edilerek bedeli 8 senede ve 16 müsavi taksitte ya ng müzayedeye çıkarılmıştır. 26-8-93) tarihine mü- sadit çarşamba günü ihalesi icra kılmacağından talip olanların encümeni vilâyete müracaat eylemeleri ilân olunur. (1538)