3 Kasım 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

3 Kasım 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

— 4— VAKIT 3 Teşrinsani 1931 —-——— Günün Haberleri Belediyede Bir kaç tavsiye | Şark hattı üzerindeki tenâke evler kaldırılmalıdır Avrupada bir müddet dolaş- mış olan Esat paşa isminde bir | zat belediyeye tahriren müracaat etmiş, seyyahların gözlerine çar- pan şark demiryolları hattı üze- rindeki teneke evlerin kaldırıl- masını, alav köşkünün boyanma" sını, surlarm tamir edilmesini, Beyazıtta Darülfünun kapısının yanındaki köşelerin kirletilmeme- si için buralara tütüncü dükkân- ları yapılmasını tavsiye etmiştir. Bundan başka Yunanistanda bulunmuş bir zat da belediyeye müracaat etmiş, kendisinin Av- rupada Yunânistanda seyrüsefer işleri üzerinde tetkikatta bulun- duğunu, arzu edilirse bu tetki- katı bakkında bir rapor yazabi- leceğini ve bilfiil seyrüsefer işle- rini tanzim edebileceğini söyle- miştir. Taksim ile Beyazıt arasında otobüs işletmek için bir müracaat Bir şirket belediyeye müracaat ederek, Taksim ile Beyazıt ve | Fatih arasında otobüs işletmek için müsaade verilmesini istemiş- tir. Şirket otobüsleri Tarlabaşı, Tepebaşı, Şişanekarakolu, Unka- panı köprüsü ve Unkapanı yolile Beyanta çıkacaklar, oradan Fa- tihbe gideceklerdir. Belediye bu mürncaatı tetkik etmektedir. Mamafih Unkapanı pöprüsünün harap ve bozuk olması, yollarm bazı yerlerinin otobüs geçemiye- cek kadar dar bulunması yüzün. dön bu müsaadenin şimdiki hal- de verilmesine imkân görüleme- mektedir. Karşılıksız çek kesen prens (Şikago Tribün) gazetesinin verdi- A malâmata göre Mısır prenslerin- den prens Cemil Tosun (Nis) mahke-| mesi tarafından bir sene (hapse ve 2000 frank nakti cezaya mahküm edil. miştir. Mahkümiyetin sebebi, pren-| sin geçen kış Niste ikameti esnasında aymetsiz çekler vermesidir. Onun bu şekilde imzaladığı çeklerin yekü-| nu (1,500,000) franga varmıştır. ! Masırın Paris sefiri Fahri paşa ve avukat Loni Mişel davanın mahke| mede rüyet edilmemesi için mütend- dit teşebbüslerde bulunmuşlarsa da, bu mesai akamete uğramış, dava mah kemeye intikal etmiş ve hüküm veril. miştir, Prens Cemil Tosun aranmış ise de bulunsmamıştır. yy Acuzenin Definesi £ Bu heyecanlı ve meraklı esere İİ teşrinisani çarşam- ba günü başlıyoruz. Hazırlanınız ve bekleyiniz. yay yy yl as a lay | Kış mı geldi? Rasatane, daha iyi havalar var, diyor Hava evvelki akşamdan itiba- ren değişmiş ve esen poyraz şehre adeta bir kış manzarası vermiştir. Hatta dün öğleden evvel kuru kar bile yağmıştır. Hararet yarım derceye kadar düşmüştü. asatancden verilen malümata | göre havanın birdenbire soğu masına sebep şimalden gele! soğuk hava dalgasıdır. Balkanlı da da hava soğumuş ve bir çol yerlere kar yağmıştır. Fakat da ha iyi günler olacaktır. Bugün rüzgâr poyrazdan ese cek ve hava açık o'acaktır. Ekmek 6,5 kuruş Belediye narh komisyonu ta- rafından ekmek 6,5 ve francala 11 kuruşa indirilmiştir. Bu fiatlar yarından itibaren muteber ola- caktır. Bir kira m Nasıl yapılır nasıl önü alınır ? is Dün mukaveleden, müteselsil ekl lü olmaktan bahsettik. Bugün de hususi şartlara konulması (o faydalı başka kayıtları söyliyeceğiz: 1 — Kiracı kiralanan yeri görüp kiralamaktaki maksadına uygun ol duğunu ifade etmelidir. Zira bir gün burası benim tuttuğum İşe elvermedi diye bir fesih talebinde © bulunması olmamış şeylerden değildir. 2 — Kiracılar görülmüştür ki ö demediği kira bedeli karşılığı olarak mal sahibinde alacak iddiasına kalk:| mışlardır. Bunun için mal sahibinde hiç bir elhetten bir alacağı olmadığı | yazılmalıdır. e 3 — Kiralanan yerdeki esya kira bedeline karşılık #ayıldağı için ler- | de bu hak kullanılmak istenirse bu eşyanın başkasma ait olduğunu İleri- ye sürenler olmuştur. Bunun da pe. şin bir kayıtla bertaraf edilmesi lâ zimdır, 4 — Kiralanan bir yeri, yazılı o- lan işten başka bir suretle (o kullan. mak, ancak fena kullanıldığı takdir. de mukavele (o hilâfr sayılabilir. Bu sebeple kiracı “mecuru yazık olan şarttan, meselâ kendi ailesi için mes- ken olarak, Kullanmaktan başka bir suretle kullanırsa, mal sahibi naza. rmda bu fena kullanılarak kendisine daimi bir zarar iras etmek olur... bu yazılmalıdır. 5 — Kiralanan yerdeki tesisat mal sahibinin ise kaydolunmalıdır. 6 — Yeni borçlar kanunu, mukave- le müddeti biler de kiracı o çıkmaz, mal sahibi de mukavelenin bittiği gün protesto ile ses çıkarmamış bulu- nursa akdin zımnen O yenilendiğini farzeder. Bu suretle yeniden bir da- va mevzuu meydana çıkabilir. Bu se beple mukavelede “kira müddeti dol- duktan sonra (işgale devam ederek ikametini temdit etmesi mukavelenin Zemnen tecdidini tazammun etmez, denilebilir, İstanbul Evkaf mü- düriyetinden: Kıymeti mubammineşi 1543 2 Beyoğlunda Tophanede Hâcı Mimi mahallesinde çıkmaz Gülhan sokağında atik 37 cedit 39 No, ile murakkam 9 oda 1 mutbak 1 sarnıç ve sair müştemilâtı havi bir bap kâgir hanenin nısıf hissesi satılmak üzere dört hafta müdddetle ilân ve müza- yedeye vazedilmiştir. Müzayedesi Teşrinisaninin 28 inci cumartesi günü saat 15 tedir. Talip olmak İstiyenler balâdaki kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçelerile birlikte Istanbul Evkaf müdüriyeti binasında varidat müdüriyeti mahlülât kısmına müracaatleri ilân olunur. (3465) dü üni - aa Sd li vb İngiliz sefiresinin verdiği mü- samere hasılatı Darülâcezeye i tahsis edildi ingiliz sefiresi Leydi Klerk, refakatinde belediye reis mua- vini Hâmit bey olduğu balde dün Darülâcezeye gitmiş, mües- seseyi gezmiştir. Sefirenin ver- diği müsamerede elde edilen ha- sılat belediyeyetevzi ve Darülâ- cezedeki fakir çocuklara tahsis edilmiştir. —— Beynelmilel nakliyat ücretleri 931 Senesinde beynelmilel nakliyat ücreti çok düşmüştür. İ Cihan nakliyat ve seyrisefain şirketleri bu sukutu endişe ile akip etmekte ve karşılama ted- irleri almak için müzakeratta ulunmaktadırlar, Beynelmilel bahri konferans bu işle bilhassa meşgul olmaktadır. Bu yüzden birçok vapurlar bağlanmış, bir- çok teşekküller faaliyet sahasın- dan çekilmişlerse de gene buh- ranın izalesi kabil olamamıştır. Bu beynelmilel konferans bu hususta Türk vapurcular birligi- nin fikirlerini de sormuştur. ukavelesi — ? ihtilâfların : azan : VAKIT'ın avukatı 6 — Kiracmın kira bedelinden başka ödenmesi lâzrm gelen borçları olabilir, Bunların kira bedeline mu-| zaf ve ona zümlme olacağı yazılmalı-! dır. 7 — Mukavelelerle çok zaman me curun başkasma devir ve icar edile.| miyeceği yazılır, halbuki; “ne kısmen, ne tamamen, denilmelidir ve devir halinde de kiracının tediye mes'uli- yeti devam edip etmediği tasrih edil. melidir. $ — Mecur başkasma satlr da yeni mal sahibi eski akdi tanımak is-| temezse, kiracı eski mal sahibinden bir tazminat istiyebilir. Bu daha ev- vel konuşulmalı, bü hak iskar edili yor mu, edilmiyor mu, tesbit olun. malıdır. 9 — Kira müddeti bitince anahta-| ri komşuya bırakıp çikan © kiracılar| görülmüştür, Bu hal evdek; zararı, ziyanların kime ait olduğunu tayinde ihtilâf çıkarır. Bu noktada, ödene eek bir boreu, mecurda bir eksiklik olmadığı gösterilip İspat olunmadık- ça teslimin tamam olmıyacağı yazıl malıdır. 10 — Kiracıya, tahliye için bir ta kim mühletler verilir. Halbuki orar| si daha evvel bir başkasma kiralan-| mış olunur. Bunun için, mehil hak- kı evvelden iskat ettirilebilir, U — Mukaveleye riayetsizliklerle fesih iddiasında (bulunabilmek için resmi tebliğler aranır. Bu da husu- si şartlarda hir müddet ile bertaraf! olunabilir; beyhude masraflara ma- hal kalmaz. Bu yazılanlar kiracı için de, mal sahibi için de iki taraflı dikkat oluna- rak ve bir mukavele tanziminde han- gisi konulmalı, hangisi yazılmama. hı, evvelden kararlaştırılacak şeyler. dir. Bu suretle açık konuşularak ya. zilacak bir akitten İki tarafa zarar gelmez. Bazı mukavelelerde kira be- delinin altın esası üzerine (tashihi şart koşulduğu gibi, vergilerin artap eksildiği halde de kira bedellerinin tashihine dair şartlar konulur. Bu takdirde bedel noktasından da insaf- lı âkitler için söylenecek bir şey kal. maz, Darülbedayi Temsilleri 2221 50'a İSTANBUL BELEDİYESİ hari Piyes 3 perde 1 Tablo ilana | Il İ A. Bisson “v Künetim İNN Talebe (Gecesi Yakında: DOKTOR IHSAN li sakil Si | kadaşı diye tanıttığna kızıyordu. Greta Garbonun Hususi Hayati | Garbo; âşıkları | nı projeksiyol altında seçerdi Con Barrimor diyor “ Bu şimal yıldızil€ bende oynamak isterdim. ,, diyor. — 12 Studyoda boyuna şakalaşıyorlar- dı. Fakat bir gün Bilford bir arka- daşmı getirdi. Garbo çalışırken vazi- fesi olmadan başka kimsenin Studyo-! ya girmemesi usuldendir. Fakat Bick- ford arkadaşını Garboya tanıştırmak istiyordu. Giyinme odasından çıkar-| ken ona doğru yürüdüler. Fakat Gar- bo, bir an içinde işi hallediverdi. İki- sini de tanımamazlıktın geldi, geçti. Garbo, Anna Christie filminden memnun değildi. “Bir İsveçlinin bu kadar fena oynadığını kim görmüş- tür?,, diyordu. Sahneler, . bitmeden önce paydos| etmek, dışarıya kaçmak istiyordu.! Marie Dressler'in daha çok muvaffak olduğu zannmdaydı. Ertesi gün Gustavla bir çiçekçi dükkânma gittiler. Bir büket krizan- tem yapıldı. Ye “Misis Dressler,, e gü- türdüler. Bir yandan da Fifi D' orsey'in ar- İsminin, Holivutta hiç bir isimle beraber anılmasmı istemiyordu. Gus- tavm dediğine bakılırsa Fifi; Garbo-| nun evine hiç (gelmemiştir. Daima telefon eder ve Gurbo geldiği zaman gene felefonla kendisine haber veril. mesini isterdi. Garbo, D'orsey'i; filmlerinden bi- rinde görmüş, sevmiş ve bu küçük kızla tanışmak istediğini söylemişti! Böylece bir akşam bir yemek tertip ettiler. Bundan sonra, iki defa daha bir yemeğe çıkıldı. Ve bu sırada D'a , Garbo ile arkadaşlığına dair birkaç gâğeteciyö imülükat © vörmüşti. Bu tedbirsizlik; Garboyla ayrılması- na sebp oldu. Yazan : Rilla P. Palmboff > ! Garbo; Romance filmine yer yordu. Studyo, Garboyla ©) lecek bir erkek aramakla mesi Birçok tecrübeler yapıldı. Garbi çok adamları projeksiyon ay gözden geçirdikten sonra hiç iğ münasip görmedi. Garbo, oyn! adamı seçmek salâhiyeti olan PE ırtistlerden biridir. Nihayet Norma Sherear'in minde oynıyan bir genci ona diler. A di Bütün tecrübeler m senin 1 defa olarak heyecana geldi. aradığım adam budur, diyordi nimle ancak bu oynıyabilir.,, , Garbo, seçtiği adamın kim *€ hususiyette olduğunu bilmiyordÜğ Gavin Gordon (*) her seyde ce Garbonun meftunlarından bi Bütün ümidi, günün birinde bir bo filminde rol alabilmekti, Holivutta Garboyla karşı oynamaktan heyecan duymıyacak bir artist yoktur. Hatta yıldızlı bile bu za'f görülüyor. Bir kere “9 Barrymore: “İsveçli yıldızla um artistlerden biri de ben olmak “ rim , Demişti. » Gordon sevinç içindeydi. Bütüt yalindekiler hakikat olmuştu. | —Birmedi”* ———— (*)Bu artistin, ta çocukluğu beri sinemaya merukı vardı, Fi! y bir müddet bir tren istasyonundö tiplikle kaldı. Ve boş zamanlı gif bir tiyatro mektebine glilyorde ra, Nevyorkta sahneye çıktı. >) filmlerle sed. # 1901 de Amerikada doğ ğ Garbo, Gordondan beş yaş kü, ğ Istanbul Evkaf Müdiri' yetinden: Kıymeti muhamminesi Lira kuruş 31 34 l Üsküdarda Selimiye mahallesinde atik kışla cedit Dayehatuf sokağında eski 24 yeni 61 numaralı tamamı 235 küsur arşın tef biinde bir kıt'a arsanın 12 hisse itibarile dört hissesi balâdaki kıymet üzerinden dört hafta müddetle müzayedeye konmuştu Müzayedesi Teşrinisaninin 24 üncü salı günü saat on beştir. Ts“ lip olmak istiyenlerin balâda muharrer kiymeti muhamminenif! yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçelerile birlikte Istanbul Evkaf münüriyeti binasında Varidat müdüriyeti mahlülât kısmı" na müracaatleri ilân olunur. (8467) Kiralık kârgir hane ve dükkân” Beşiktaş akaratı vakfiye idaresinden : ! Beşiktaşta Akaretlerde 26 numaralı hane iki sene, 30, 45 numaralı hanefi birer sene ve 22, 47 numaralı haneler üçer sene 1—3, 7, İl numaralı dükki” lar birer sene ve 12, 31 numaralı dükkânlar ikişer sene müddetle icar edi ceğinden şehri halin üçüncü salı yününden itibaren yirmi gün müddeti ii leni müzayedeye çıkarılmıştır. Talip olanların ve daha ziyade malümat * mak istiyenlerin Teşrinisaninin yirmi dördüncü salı günü saat on üçe kadi mahalli mezkürda 54 numarada Mütevelli kaymkamlığına ve yevmi meki | run saat on üçünden on beşine kadar İstanbul Evkaf müdüriyetinde ide İ encümenine müracaat etmeleri. (3608) Mi İstanbul Evkaf Müdi- riyetinden: Kıymeti muhammenesi Lira Kurüş 53 26 Tamamı 53 zira 26 santim terbiinde bulunan Eyüpte cezefi Kasımpaşa mahallesinde Çömlekçiler sokağında atik 30-32 No ile murakkam tamamı mahlül bir bap dükkân arsası satılmak üzere dört hafta müddetle ilân ve müzayedeye konmuştur. Müz#“ yödesi Teşrinisaninin onuncu Salı günü saat on beştedir. Tali? olmak istiyenler kıymeti muhammenenin yüzde yedi buçuğu nisbe” tinde pey akçelerile beraber Çenberlitaşta Istanbul Evkaf müdü 21 riyeti binasında mablülât idaresine müracaatları ilân olunur. (31