3 Kasım 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

3 Kasım 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

—8 —VAKIT 3 Teşrinsani 1931 —— Mecburi ve kafi tasfiyesi Fırsattan istitade ediniz. Maarif Vekâlefinden: . Ankara Gazi terbiye enstitüsü Fransızca dersi için bir erkek muallim ve Ankara ismet Pş. kız enstitüsünde aynı dersler bir hanım muallime ihtiyaç vardır. Galatasaray lisesi veya w derecesinde bir Fransız mektebinden veya bu mektepleri dikten sonra Fransızca tahsili bir Darülfünun veya yüksek tepten şahadetnameli olmak şarttır. Taliplerin şahadetnam& şimdiye kadar bir vazifede bulunmuşlarsa ellerindeki vesik suretlerile Maarif vekâleti yüksek tedrisat umum müdürlüğü!” tahriren müracastları lâzımdır. (3557) VAKITın- Küçük ilânları 10defssı yüz kuruştur se! Bir Hanım arıyoruz Gişemizde istihdam edilmek üzere bir Hanıma ihtiyaç vardır. Her gün öğleden | sonra mütacaat edilebilir. Saraçhanebaşı Halil İbrahim eczahanesi imisalinde Gazi Taçyare bilen gişesi. Mis fabrikası müstahzeratı Satılık Dizel motörleri ve teferruatı üsküdar — Kadıköy ve havalisi Halk tramvayları Türk Anonim şirketinden:| Tesisatrmızın tevsii hasebile kullanılmasına lüzum kalmıyan beheri üç yüz beygirlik iki ve elli beygirlik bir adet M. A. N, markalı deniz motörle- riyle dinamoları ve bütün teferruatı ye takımlarile yedek parçaları ve on tonluk cerri eskal ve 410 unsurlu bir akümülâtör bataryesile veya perakek- de suretile müsalt şerritle satılacaktır. Toptan veya perakende suretile satm almak istiyenlerin fenni vasıf ve mali şartlar hakkında malümat ve izahat İçin şirketin Üsküdarda iskele meydanmdaki umum! idaresine tahrirea ve şifahen müraenatleri lâzımdır. Pı Şeker fabrikasi BU SENE Kesme Şekeri imaline muvaffak olmuştur. Bu şeker Avrupa'nın piyasamızdaki kesme şekerlerine tama- mile muadil olduğu halde fiatı Avrupanınkinden okkası yüz para ehvendir. Muhterem halkımız Alpullu kesme şekerlerini her yerde arayabilir. İslanbul Evkaf müdüriye- tinden: Kıymeti muhamminesi Lira Kuraş 3162 50 Tamamı 5400 arşın terbiinde bulunan (Beşiktaşta Türk Ali mahallesinde Sel sokağında atik 11 No. ile mürakkam Münir paşa konağı namile maruf el- yevm mektep ittihaz edilmiş olan 21 odadan ibaret aynca mutbah ahir ve arabalık ve sair aksamı müş- temil ahşap konağın dörtte bir hissesi, : Tamamı 150 arşın 82 santim terbiinde bulunan E- yipte Kasımçavuş mahallesinde Eski yeni caddesinde 80 tahririnde atik 24,90 tabririnde (atik 26 cedit 30 No. ile mürakkam bir bap dükkânm tamamı 120 bisse itibarile 105 hissesi, Tamamı 89 arşın 37 santim terbiinde bulunan Be- yoğlunda Hüseyinağa mahallesinde Yenişehir cadde-. sinde atik 68 cedit 54 No, ile murakkam bir bap dükkânın üçte bir hissesi. Tamamı 12 arşın 7İ santim terbiinde bulunan Ba- bıcaferide Ali Çelebi mahallesinde soğancılar cad- desinde atik 284 cedit 50 No. fevkinde odayı müş- temil bir bap dükkânın tamamı. Tamamı 18 arşın 63 santim terbiinde bulunan ve 1 Haziran 931 tarihinden Mayıs 931 gayesine kadar hali icarda olan Galata Kemankeş Kara Mustafapaşa mahallesinde Topçular caddesinde ve Karaköy bö- rekçi fırmı ittisalinde kâin 20 No. ile murakkam fevkinde odaları müştemil dükkânın sekizde üç hissesi. Balâda semt, mahalle, sokak ve numaraları muharrer emlâki mahlüle satılmak üzere dört hafta müddetle ilân ve müzayedeye konmuştur. Müzayedesi Teşrinisaninin yirmi dürdüncü salı günü saat 15 tedir. Talip olmak istiyenlerin kıymeti muhammenenin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçelerile beraber Çemberli- taşta İstanbul Evkuf müdüriyeti binasında varidat müdüriyeti mablülât idaresine müracaatları ilân olunur, (3382) Devlet Demir yolları ilanlârı | Eskişehir deposu kömür tahmil ve tahliyesinin kapalı zarfla münakasası 23 ikinci Teşrin 931 pazartesi günü saat 16'da ida- re merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa vez- melerile Eskişehir istasyonunda birer liraya satılmakta olan şart- namelerde yazılıdır. (3521) Galata ithalât gümrüğü mü- dirliğinden: Adet Nev'i (Marka 1 Sandık TC 181513 540 Anelin boya 2 . Fıçı ARE. 13 315 Margarin yağı Balâda evsafı yazıl eşyanın 24- 10-931 tarihinden itibaren bilmüzayede transit suretile ecnebi memlekete gönderilmek üzere satılacağından talip olanların ikinei teşrinin 15 inci pazar günü saat 14 te satış komisyonuna müracaatları. (3404) No. Kilo saf Cinsi eşya * de | Efendiye müracat (1896) İ de vapur iskelesine bir dakika mesafede Kolonya, lâvanta, esans, diş macunu yağsız krem, podra, gliserin sabunu ve brişantin. Mis müstahzerstini bir defa tecrübe edenler dalma ve dalma ondan tayrılmazlar, Her yerde bulunur, (1656 Eski bir banka memuru ur fından ameli bir tarzda muha ban- ka moamelâtı ve Fransızca dersleri, Şişli | Osmanbey Kırığı sokak No. 91 Kiymis Kiralık ve satılık — Beşlerberin- Arabacılar sokağında / ve 3 numaralı cedit haneler biri $ diğeri 6 oda maa bahçe gayet kullanışlı o müfrez baneler sahibi yedile satılık ve kiralıktır. Talip lerin 1 numaraya müracastları, (1922) PARA: Dükkâncı esnafa ko- taylık — Haftalık taksitle ödeyebilir seniz kefaledde 50 liraya kadar para ala bilirsiniz. 9 - 12 #rasında mürncsat Se | nelik falz ve komisyon yüzde 12 Istanbul dördüncü Vakıfban 8smakat 29 Mühendis Şevki Beyin Fizik Kanun ve düsturları Fizu 40 kuruştur. Ankara caddesi Remzi, Beyazıt inkılâp kitaphaneleri. (£131) YE gesemki kann seranın DE YARA RAE z f ETTİ 2 VAPURLARI i Karadeniz postası Vatan vapuru 4 T. sani Çarşamla, günü akşamı Sirkeciden hare- # ketle (“Zonguldak, inebolu, il Samsun, Ordu, Gireson, Trab- il zon, Sürmene ve Rize) ye 8 gidecektir. | Fazla tafsilât için Sirkeci, Yelkenci hanındaki acenteli- ğine müracaat. Tel 21515 serim men EE A MER SEYRiSEFAİN Merkez acentası; Galata küprü başı B. 2367 Şube A. Sirkeci Mühürdar zade han 2. 2740 TRABZON POSTASI (İNEBOLU) © vapuru 3 Teşrinisani Salı 17de Sirkeci rıbtımından o hareketle Zon- guldak, inebolu, Ayancık,Sam- sun, Ünye, Fatsa, Ordu, Gire- son, Trabzon, Rize, Mapavriye gidecektir. Dönüşte Zonguldak yoktur. Of, Sürmene, Tirebo- luya da uğrıyacaktır. AYVALIK SUR'AT POSTASI (Mersin) 3 Teşrinisani Salı 17 de Sirkeci Rıhtımından. TRABZON POSTASI (CUMHURİYET) 5 o Teşri- nisani perşembe 17de. MERSİN POSTASI (ANAFARTA): 6 o Teşri- nisani Cuma 10 da. Galata rıhtımından kalkarlar. | iKRAMIYELİ lerinin en büyük vazitesi nedir Çocuklarını Tutumlu Muktesit Yetiştirmek. Ziraat VE O halde derhal Mü yetle nazarı dikkatine Istanbul Evkaf müdüriyetinden: Mütevellileri marifetile idare edilmekte olan akaratı vakfiye den vakıfları namma henüz tapuca kayıt ve tescil ile senetleri alınmamış olanların senetsiz tasarrufat hakkındaki muafiyet müd“ deti zarfında tapuya raptları muktezi bulunmakla mütevellileri9 bu gibi akaratın cins ve miktarile evsafı sairelerini havi cetve” © lerini derhal tanzim ve tapu idaresine tevdi ederek behemabâl tapvva raptettirmeleri ve vakıflarına ait icarei vahideli ne kadaf emlâk varsa ayrıca bir cetvelini tanzim ile nihayet bir ay zar” İfwmua mülhak vakıflar idaresine vermeleri lüzumu tebliğ ve bU muameleyi ifa etmiyen mütevellilerin esnayi muhasebede bu su" retle vaki sarfiyatı kabul edilmiyerek kendilerine zimmet kayd0” lunacağı gibi vazifei tevliyetin ifasında ihmal ve terahi noktası da haklarında ayrıca takibat yapılacağı ehemmiyetle ilân olunur. 3513) g | Emniyet Çayını | | İİ Arayın?