19 Mart 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

19 Mart 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

—4 — VAKITISMART 1932 İcra ve iflâs Kanun lâyihasının aldığı son şekil Menkul ve gayri haczi ve haczin neticeleri Yeni İcra ve İflâs kanunu idyiha-| #inin son muaddel metinler; hakkın. da malümat vermiştik. Bugün devam #diyoruz? Meçhul ve gayri menkul malların haczi Borçlunun kendi yedinde veya çüncü şahısta olan menkul mallarla gayrı menkullerinden ve alacak ve haklarmdan ve alacaklının ona, faiz ve masrafları dahil olmak üzere bü tün alacaklarma yetecek miktarr haç zolunur. Borçlu tarafından başkasmın ol » duğunu beyan veya üçüncü şahıs ta- rafından ihtiyaten haciz yahut istih kak iddia edilmiş bulunan mallarm haezi en sonraya bırakılır. - cAneak haezolunan gayri menkul arttırmaya - çıkarılmadan borclu bor cun İfasma yetecek menkul mal ve- ya vadesi gelmiş sağlam alacak gös terirse gayri menkul üzerinde haciz baki kalmak üzere gösterilen menkul ve alacak da hacrolunur. Şu kadar ki bu suretle mahçuz kalan gayrj menkulün idare ve işlet mesine ve hasılat ve menfaatlerine icra dalresi müdahale etmez. Haczi koyan memur borçlu ile xl) Tacaklmım menfaatlerini omümkün olduğu kadar telif etmekle mükel - Yeftir. Haczin neticeleri Borçlu, alacaklının muvafakati ve İcra memurunun müsadesi almmak» sızm mahçuz mallarda tasarruf ede mez. Haezj koyan memur hilâifma ha- reketin cezai mes'nliyeti müstelzim ol duğunu borçluya ihtar eder, Hacedilmiş olan mal üzerinde & - cü şahsın zilyetlik hükümlerine inaden hüsnü niyetle iktisap ettiği — hakla mahfuzdur. Hüsnüniyet (kaidelerine muhalif olarak mahçuz mal üzerinde üçüncü şahsın iktisap ettiği haklar alacaklı. nın hacizle o mala taallük eden hak- larını ihlâl ettiği nispette batıldır. Haciz memuru, haezettiği malın kıymetini takdir eder. İcabımda ehli vukufa müracaat edebilir. Menkuller hakkında Haczolunan paraları, banknotla - rı, hâmiline ait senetleri, poliçeler ve sair cirosu kabil senetlerle altın ve gümüş v ediğer kıymetli şeyleri icra dafresi muhafaza eder. Diğer menkul mallar masrafı pe - Şinen alacaklıdan almarak münasip “bir yerde muhafaza altıma almır. Ala “ caklı muvafakat ederse istenildiği za» “man verilmek şartile muvakkaten borçlu yedinde veya üçüncü şahıs nez “dinde bırakılabilir. Tera dalresi üçüncü bir şahsa reh nedilmiş olan malları da muhafaza aİtma alabilir. Bu mallar paraya çevrilmediği tak dirde geri verilir, Alacaklar hakkında Hâmiline ait olmıyan veyahut el. rosu kabil senede müstenit bulunmı - yön alacak veya sair bir hak haczedi. İirse icra memuru borçlu olan hakiki veya hükmi üçüncü şahsa bundan böyle borcunu ancak icra dairesine Ödiyebileceğini ve aşağıdaki fıkralar hükmünü bildirir. Borçlunun alacağı veya üçüncü pahıstakl bir malı haczedilip de üçün cü şahıs borcu almadığı veya malm yedinde bulunmadığı veya haczin teb- İlğinden evvel borç ödenmiş veya mal İstihlâk edilmiş, yahut kusuru ol » maksızm telef olmuş veya alacak borçluya veya emrettiği yere veril miş olduğu gibi bir iddiada işe key. fiyeti, haezin kendisine tebliğinden on gün içinde icra dairesine yazılı ves ya şifahi beyanla bildirmiye mecbur dur. Bildirmediği halde mal yedinde menkul malların hükmü cari olur. Teslimi mümkün olmazsa alacak- lı mahkemeye müracaatla kıymetini ona üdetir. Haciz istiyen kimse üçüncü şahıs! tarafmdan verilen cevabın hilâfızı tetkik merciinde isabetle ceza ve taz! minat istemek hakkını haizdir. Bu madde hükmü hakikate muha - lif beyanda bulunan memurlar hak - kında da tatbik olunur. İcra dairesi haczedilen hakların muhafazasma ve alacaklardan günü gelenlerin tahsiline çalışır. Gayri menkulün haczile tasarruf hakkı tahdit edilmiş olur. Sicile kay- dedilmek üzere haciz keyfiyeti ve ne miktar meblâğ için yapıldığı icra dal. resi tarafından tapuya ve mahçuz ge mi ise kayıtlı bulunduğu daireye bil- dirilir. Hacze yeni alacaklılar iştirak eder veya haciz kalkarsa bu cihetler de ta- pü İdaresine haber verilir. Hacizden itibaren iki sene İçinde gayrı menkulün paraya çevrilmesi İss tenilmişse haczin hükmü kalmaz. Bir gayrı menkulün haczi hasılat ve menfantlerine de şamildir. Haciz gayrı menkul kendilerine rehnedil - miş olan alacaklıların haklarma ha - lel getirmez. , lera dairesi, gayrı menkul kendil& rine rehnedilmiş olan (alacaklılarla kiracılara hacizden haber verir. Daire, gayrı menkulün idare ve iş letilmesi için lüzum gördüğü teğbirle- ri alır. Ticaret kanununun 1023 üneli mad desi hükmü mahfuzdur. İcra dairesi mahsullerin toplan - Borelünün geçineceği yoksa kendi ITayyarecilik dersle Takvim Cumartesi Pazar 19 mart (20 mert 11 Zilkade 12 Zilkade Gün doğuşu 67 64 » Datişı 1820 18,21 Sabah namazı 454 458 Öğe . 1222 1222 Ikindi , 1546 1547 Akşam |, 18,20 1821 Yan 1949 19,51 İmsak 427 44 Yılın geçen günleri 79 s0 , kalan n 267 286 Berdelacozun sonu Hava — Dün sıcaklık azam! (6 asgari 4 dereceydi. Bugün hava yarı bu- lotlu, yarı açık olacak, rüzgür mutavassıt şiddette lodostan esecektir. ai Istanbul — 6 dan 7 e kadar gramofon, 7.30 dan 830 a kadar Darüt- walim musiki heyeti, 880 dan 9 a kadar Galip Bahtiyar bey tarafından “umumi ikusadiyar,, mevzulu” konferans, 9 dın 16 a kadar Derütülim musiki heyeti, 10 dan 10,30 a kadar orkestra Viyana — 1230 Konser — 1450 plak — 16,20 çocuklara — 1840 as keri mızıka — 20 orkestra konseri — 2330 dans. Hellsberg — 7,30 Jimnastik ve musiki — 930 Jieonastik — 1240 Ber- linden nakil — 14,05 konser — 20 Mo- zart'dan parçalar — 2i Berlinden nakil. Bükreş — 13 plâk — 21 konser piyanayla — 23,10 Rus korosu. Roma — 13,45 konser — 1840 ses ve musiki konseri — 91,45 opera Praga — 11 plâk — 1355 Bratis- lavadan nakil — 17,10 konser — 21,20 konser — 2205 halk konseri Budapeşte — 1015 konser — 21,25 orkestrayla opera parçaları — 21,45 Tsigan musikisi, Moskova — |! den 23 e kadır neşriyat. Varşova — 21,15 konser — 23 Chopine konsri — 24 dans Tayyareci Vecihi B. dün Mo- sinin ve ailesinin geçinmeleri için kâ“| dada yaptırmakta olduğu hanga- fi miktar mahsulden veya satıldıkca bedelinden münasip miktar kendisine bırakılır. Bir intifa hakkı veya taksim edil - mamiş bir miras ya bir şirket yahut iştirak halinde tasarruf edilen bir mal hissesi haczedilirse icra dairesi alâkadar üçüncü şahıslara haber ve- rik, Alacaklı haczedilen malların mu- hafaza ve idare ve İşletilmesi masraf- larını istenildiği takdirde peşin ver- miye mecburdur. Borçlu, elinde bulunan bir malı başkasınm mülkü veya rehni olarak gösterdiği yahut üçünel bir şahıs ta rafından o mal üzerinde mülikyet ve ya rehin hakkı iddia edildiği takdirde icra dairesi bunu haciz ve icra zabıt» larına geçirir ve keyfiyeti iki tarafa Darülbedayi son temsilleri bildirir. Tera dairesi aynı zamanda iştihkak iddiasına karşı itirazları olup olmadı- ğımı bildirmek üzere alacaklı ve borç Yuya üç günlük mühlet verir. Sükütları halinde istihkak iddia » smı kabul etmiş sayılırlar. İstihkak iddiasma karşı alacaklı veya borçlu tarafmdan itiraz edilirse icra dairesi üçüncü şahsı yedi gün içinde mahkemeye müracaat etmesini tenbih eder. Mahkemeye müracaat olundukta ilerde haksız çıktığı takdirde alacak- İmin muhtemel zararma karşı dava « crdan kâfi teminat almak şartile mah keme takibin talikini emreder. Dava esnasında 106 ımcr maddedeki müddet ler cereyan etmez. : Birinci fıkradaki hükümler daire sinde kendisine istihkak talebinde bu- Iunmak imkânı verilmiş olan üçüncü sahis haczedilen şey hakkında ve sat Np da bedeli henüz alacaklıya veril - memişse bedeli hakkmda istihkak da vasi açabilir. Bu halde mahkemece İkinej fikra hükmü tatbik olunur. İstihkak davası üzerine mahkeme- rında Aero Kulüpte sivil tayya- recilik dersleri alan talebeye tayyarecilik hakkında bir konfe- rans vermiştir. Vecihi beyin yaptırdığı hanga- rın inşaatı yakında bitecek ve Nisan ortalarında açılma mera- simi yapılacaktır. Dünkü müsamere Dün öğleden evvel Halkevi salonunda dişçi mektebi talebesi bir müsamere vetmiştir. Müsamere çok iyi olmuş ve saat 14 de kadar devam elmiş- Bugün akşam saat İstanbul Belediyesi 21,30 da o ŞehirTiyafrosu inaroz Kadısı (MY mem Yakinda: Saatçi UN ikinci musikili komedi. 92 mart salı günü akşamı Göte ge cesi büyük ihtifal, Temsile saat 21 de başlanacaktır. Galip beyin rahatsız» İığı dolayısile bu ak- şam temsil değiştiril- Bugün metine sat oRaşif Rıza 15 de lan TIYATROSU menk «-11400) Şehzadebaşı Ladam o Kamelya piyes 5 perde Aleksandr Düma- fisin lâyemut eseri Zabitan, muallim, ve talebeye tenzi- Mt kartları muteberdir. — Hiç de değil. —Bana artık hikâyeler de anlatmıyorsun. — Düşünüyorum.. Düşüncele- rim de pek neşeli değil. — Dada az düşük... hem da- ha çok sevimli olursun.. Peki, sen gene eskisi gibi jimnastik yapıyor musun? — Evet, istermisin, gel de bak! — Biraz sonra. — Yeni yeni şeyler ögrendim. Daracık pencerelerden geç- mek içinmi? — Ne demek istediğinizi aö- | layamıyorum. Fakat Sonyayı tetkik eden mü- hendis, onun sarardığını görmüş- tü, gülerek: — Nede çabuk unuttun, dedi. Lartig seviniyordu. Sonyayı a- vucunda tutuyordu. Onun sarar- dığını görmüştü. Mişel homurda- narak, söylendi: — Ben pencereden falân geç- medim. — Nasıl olur .. Bir akşam biz kontta, annenle beraber ye- mek yerken, sen, kontun odası- na pencereden girip kapıyı içer- den kapamadın mı? Küçük yumruklarını sıkarak bağırıyordu: — Yalan söyliyorsun. — Asıl sen yalan söylüyorsun. Yoksa yaptığın oyunlardan uta- nıyor musun? — Ben oyun falan yapmadım. O akşam evde, odamda uyuyor- dum, — Amma cerenin Ke- Barmda Tee buldum. — Benim olduğu nereden bel- liki.. Eelki başkasınındır. — Ya, önudamı unuttun. Ertesi gühü sen bana kendi par- mak izini vermedin mi, göstere- yim mi? Sonya gittikçe (sararıyordu. Herhalde Elena kadar soğuk kanlı değildi. Lartiz yavaş yavaş cebinden cüzdanını çıkardı ve parmak izlerini yan yana geti- rerek: — Bak, dedi, ikiside aynı. Fakat Mişel, vahşi bir hare- ketle, ve mühendise bir hareket yapmak imkânını vermeden kâ- ğıtların üstüne atlamış, kaptığı gibi, doğru mutbaga doğru kaç- mıştı. Sonya arkasından: — Mişel. Diye seslenmesine ragmen ba- şını bile çevirmemişti. Lartig: — Zararı yok, dedi, bırakınız. böyle hareket etmesi daha dog- ru. Sustular. Uzun bir müddet geçti Sonya yavaş yavaş kendine geli- yordu. Lartig, içinden, bütün bildiklerini onun yüzüne söyleme- ği düşünüyordu. Sonrada, artık bir daha bu eve gelmiyecek, ancak, polislerle beraber gele- cekti. Yabutta Franoyun dedigi gibi susmalımıydı? Herhalde onun- da bir düşüncesi vardı. Franoy, elindeki izleri kaptırdığı için ANDER LUGUET AŞK ve . Kalpte iğne parmak #zini | GLORYA'da Bu işim GLORYA'da Nakledeni fa, herhalde ona darılacaktı. Osene- lik, onları baberdar etmekte dogru olamazdı. — Hayır, diyordu, söylemiye- ceğim,. Franoyun nasihatlerini tu- tacağım. Fakat söylememekle de zafımı ortaya koymuş oluyorum, ve buraya tekrar gelebilmek için susuyorum. Zira artık şunu açık- ca itiraf edebilirim ki Sonyayı seviyorum.. Ve aşkım azalacağına gittikçe artıyor. Bu aşkı öldü- remiyeceğim... Bir bir sefilim.. Birdenbire sordu: — Matmazel, kızkardeşinizin Kastelmeyranla evleneceğini zan- nediyormusunuz? Sonya mühendisin gözlerinin ta içine bakarak cevap verdi. — Asla! Sonya o kader sârahatla ve katiyetle bunu söylemişti ki, mühendisin genç kızın hissiyatı hakkında artık hiç bir Aram kalmamıştı. Evet, aşikârdı ki Sonya kontu seviyor ve her şeye rağmen onun kız kardeşiyle ev- lenmesine mani olmak için kati kararını vermiş bulunuyordu. — Bununla beraber kont hem- şirenizi çıldırasiye seviyor. Bu kadar ateşli bir aşk mukabelesiz kalabilir mi? — Bazı şerait lâzım. — Eğer Kontda bu şartları dolduramıyorsa, dünyada doldu- racak pek az adam var demek- tir. — Peki, öyle olsun. Sonya bir gül koparmış, kok- luyordu. Uzun sükünden sonra My iç üşksedir — Bence aşk, ber şeyden yüksek hariküâlâde bir histir... Şayet sevilen mahlük buna li- yıksa.. — Ya lâyık değilse? Mühendis Boğuk bir sesle ce- erdi VAP Like değilse mi? © vak dirde, insan, bütün vi m racaat ederek bu aşkı kalbinden silmiye, koparıp atmıya çalışma - lıdır. — Bütün vasıtalara müracaat ederek mi? — Evet.. Hattâ icap ederse, se- vilen kadının alçaklığı ilân bile Lartig acımadan söylüyordu. O dakikada, katil hemşiresinin cür- mü şeriki olan bu kızı sevdiği P çin kendi kendisinden nefret edi- yordu. Sonya, alçak bir sesle ce- vap verdi: — Siz, sevmiye muktedir de * gilsiniz. — Ya.. Aşkımın temiz ve âsil olduğunu istediğim için mi? Hay“ di canım... Sonya gözlerini kaldırarak © na baktı: N — Simdiye kadar hiç sevdiniz mi?.. Hayır.. hayır, cevap veriniz. in uöğrenmek istiyorum, korkuyorum. Mühendis son cümlenin mâ * vap verdi: i — Hayır.. Simdiye kadar hiç sevmedim ... Yani aşk kelimesi * ne verdiğim mânada sevmedim demek istiyorum. ve (Bitmedi) ve TANIA FEDOR ASALET ve borç zimmetinde mevcut sayılarak (Si V Empereur savait ça) Avusturya sarayında bir skandal. in teslimi veya ödenmesi İstenir. iç Üçüncü şahsin kusuru olmaksi- © ım bir müni sebebiyle müddet; içinde! © bildirmediği takdirde 65 inci madde ce takibin talikine karar verilip de ne berer reddolunursa akan! ala lan bu dava dolayısile istifu- sı geciken miktarının yüzde onundan . aşağı olmamak üzere davacıdan taz- minat alınmasma asıl dava İle birlik» te hükmolunur. (Devam edecek)