19 Mart 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

19 Mart 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

Ladam o Kamelya Raşit Rıza ve arkadaşları muaffa- kıyetle çalışıyorlar Raşit Rıza B. ( Armanın babası , Mina H. ( Mergarit | goötye ) rollerinde Evvelki hafta “Otello,,yu dik- | taşıyorlardı. Mina H. Margırit Got-| kat ve alâkaya değer bir mu- | ye, Avni B. Arman, Raşit Rıza vaffakiyetle temsil eden Raşit | B. Armanın babası rollerini al Rıza ve arkadaşları bu haftada | mışlardı. “Ladam Okamelya,, yı çıkardılar. Temsilin en muvaffak olduğu Etrafını saran müşkül şartlara | kısım Margırit Gotyeyle Arma- rağmen, mütevazı köşesinde yü- | nm babasını karşılaştıran sahne rüyen ve ciddi san'at hamleleri ! oldu. yapan Raşit Rıza grubunu “La- Avni B. yarın için iyi bir va- dam Okamelya,, da da muvaffak | ittir. Bu temsilde lâzım geldiği olmuş addetmek lâzımdır. kadar tabii olamamaktan ve se- Eserin başlica yüklerini Mina i sini lüzumuna göre idare ede- memekten başka kusuru yoktu. Amerikalı bir şairin kızı -—Gandiye iltihak etti 1... Gandi, Amerikah bir müri dahâ kazandı. Yeni mürit Ame- rika şairlerinden George Cran Cookun kızı Mis Nila Cooktur. Mis Nila hiristiyanlığı terkederek Hinduluğu kabul etmiş ve Gan- dinin Aşram denilen zaviyesine girmiştir. Bu zaviyedeki hayat son derece zahidanedir. Mürit- lerin burada, ancak ölmiyecek derecede yemek yemekte ve bu riyazet ve ibadetle geçirmekte- dirler, Bir iki sene evvel Amerikalı bir kız daha Hiduluğa girmiştir. Gözelliği ve inceliğiyle meşhur olan bu kızı İndor mihracesine varmış ve bir çok merasimden geçerek Hindu olmuştur. İngiltere bankasını iflâs ettirecek adam! Eğlenceli bir hesap meselesi Ben, İngiltere bankası iflâs ettir.) “İngiltere Bankası bu banknotun sa- meyi tecrübe €den adamm Ben, büyük bir maliyeci değilim. Hiç bir ecnebi devlet bu işi yapmaklı. ğrm için bana yardım etmiş değildir. Ben, sadece, Londraya inmek için her sabah 9,37 trenine binen bir adamrm, Ve bu sabah, benimle ayni trende bu Yunan yolculara bakarak güldüm. — Zavallı bedbalitler, dedim, bir sonra benim ne mühim bir adam olacağının farkında değilsiniz. Belki de Maliye Nazırı olurum, ve istersem, Yergileriniz; arttırabilirim. Filhakika, projem gayet basitti. Bir altın lira 27 şiling, 6 pens ediyor.| bankanın arasındaki mesafeye naza-| Elimdeki on liralık banknot üzerinde amam m ran bu musmeleyi günde otuz üç defa! Tarih El hibine talebi üzerine, on altın vers meyi taahhüt eder, yazıyordu. ve 15 şiling almak, İngiltere Bankasına gidip kâğıt pa- rayı altın liralarla mübadele etmek, Sonra derhal koşup bu altını bir sar! rafa satıp mukabilinde 13 kâğıt lira v elö şiling almak, Bankaya tekrar dönüp bu kâğıtları altınla değiştirmek, Gene sarrafa seğirtip mukabilinde 17 kâğıt lira ve 6 pens almak, ve bu muameleyi tekrar edip durmak 4708 m | Yaptığım hesaba göre, ve sarrafla Kitabı İİ yir cayır yırtmaktadır. Pehlivan Yazımız Yarınki 5 VAKTT — 19 MART 1957 —— Bir İngiliz nazırı Buz üzerinde patinaj numaraları yapt Londradan husust olarak b liyor; lik onbeşinci salı günü, Lon- drada Palais de Glace buz sa- raında şimdiye kadar görülme- miş bir hadise olmuştur. Ingiltere devleti kabine aza- sından Sir Samuel Hoare, bir hayır cemiyeti menfaatine verilen spor müsameresinde, buz üze rinde patinaj numaraları yapmış ve şiddetle alkışlanmıştır. Sir Samuel Hoare spora çok meraklı bir diplomattır. Ve şayet siyasete merak etmemiş olsaydı, bu tam atlet, bir tenis şampiyonu olacaktı. Macar B. milli takımı geliyor Macar B. milli takımının şeh- rimize getirtilmesi hususunda ya- pılan konuşmalar müsbet netice vermiştir. Macar takımı Kurban bayramında gelecek ve ilk ma- çını bayramın ikinci günü yapa- caktır. Balkan kupası için hazır- lanacak milli takımımız için bu maç ciddi bir imtihan olacaktır. Milli takım için ayrılan oyuncular bugünlerde Kadıköy kampında antrenörün nezareti altında ça-. lışmıya başlıyacaklardır. Urfada bir demir adam! Urfada Raşit isminde bir Türk lin gelen haberlere göre “demir adam,, vasfını almıştır. Bu genç akla sığmıyacak hüner- ler göstermekte, demir potrelleri elile eğip bükerek firkete şekli- ne koymakta, kalın tepsileri ca- SPOR: |: Nihayet bir adam Karneranın karşısında on ravnd dayauabildi ! Karnera bu se- fer de sayı hesa- biyle galiptir çok kuvvetli boksörler, teknik dögüşmeğe başladıklarına ilk zamanlarında - bazan sonlarına kadar - yumruklarınım şiddetlerini gaip ederler, ve kuvvetlerini tek- nik kanala sokduktan sonra iste. dikleri gibi kullanamazlar. işte Karnerada da bu hal gö- rünüyordu. Yoksa, Belçika şam- piyonunu muhakkak surette nak avt etmesi Jâzımdı. ... Amerikada yapılacak olan o- limpiyatlara götürülecek amatör boksörlerini yetiştirmek için Fran sızlar, hususi bir kulüp yapmış- lardır. İsmine “Amicale de Clu- bs de Box Amateurs,, dedikleri bu teşekkül, amatör boksörler arasında en iyi olanları ayırarak olimpiyada gidecekleri tesbit'es decektir. Fakat kulüp müteşeb- bisleri Fransız boks federasyo- nile henüz tamamen anlaşama- mışlardır. Federasyon, bu tefrik işini pekâlâ kendisinin yapabile- ceğini söyliyor. Müteşebbisler de federasyonun hem amatörler bem Nihayet Avrupada bir adam Karneranın karşısında on ravunt durabildi. Hatta gayet iyi bir netice aldı. Bu adam eski Ar- rupa şampiyonu Belçikalı Lierre Cbarlestir. Mamafi o gün Kar- nera, tam “form,,inde değildi. Gribe tutulmuş ve bhastâlıktan yeni kalkmıştı. Bu noktayı kay- dettikten sonra da, Belçika şam- piyonunun, bu devin karşısında kendini müdafaa etmekten daha fazlasını yaptığını, birçok kere- ler ona hücum ettiğinide söyle- mek lâzımdır. Hatta bu bücum- lar, Karnerayı düşündürmüş ve onu tedbirli davranmıya mecbur etmişti. Ondan sonra Karnera sol yumruklariyle çalışmıya ve mizi Sil) hesabile kazandı. ierâ bu maçta boks ilmin- de elde ettiği teknik kabiliyeti gösterdi agır siklet bir boksör gibi değil hafif siklet bir boksör gibi mükemmel dögüştü. Vaziyet umumiyesi itibarile maç halki çok memnun etmişti. Alelekser agır siklet maçlardâ görülen bir yükle dolu bir kamyonu üzerin- den geçirebileceğini söylemekte- dir. Vücutce çok iri olan bu genç otuz yaşın.ladır. —— — <— — ——— yapabilecektim. Bu hesaba, veznedar ile yapacağım onar dakika münaka gayı da katmıştım. Bu suretle, günde 133,000 İngiliz Jirası kazanmış olacak-| tım. Hafta sonunda ise —az kalsm çıldırıyordum— Bir kaç defa milyo- ner oluyordum ve pek tabii banka if» Tâs ediyordu. Ne kolay değil mi? Hemen trenden inince bankaya doğru yürüdüm. O ci varda bir altın sarrafıma masum bir eda İle bir altın liranın hakikaten 27 şiling ve 6 pens edip etmediğini sor. düm. Tasdik etti ve hiç şüphe et meden satm almıya hazır olduğunu söyledi. Bankaya girdim, vezneye ilerledim. Adıtmlarımı sayarak yürüyordum, öy- Je ya, her adrm benim için altın de mekti, Veznedar pek nazikti. Bankaya sahip olunca onu İşinede ipka etmeyi tasarladım. Banknotu uzatarak: — Buna mukabil on altın istiyorum.! Dedim, Veznedarın tebessümü acı. Taştı. Kızdım, derhal ilk fikrimden va: geçip onu koymayı kararlaştırdım. Veznedar, döndü, bir matbu kâğıt a- Tarak uzattı: — Banka artık kâğıt paralara mu- kabil altm vermiyor, bakınız, Dedi, Baktım, bu, “Gold Standard Act — Altın Esası Kanunu,, dedi. Mah volmuştum . Bu suretle, mali tarihin en büyük suikastı suya düşmüş oluyordu, buna birlerine takılmalar. ( ilişmeler olmadı. Yalnız, iKornera, tama- men teknik dögüşmeğe gayret ettiği için yumrukların şiddetini gaip etmişe benziyordu. Filhakika de profesyonellerle meşgul oldu- ğu için, bütün dikkat ve itina- sını bu iş Üzerinde temerküz et- tiremiyeceklerini ileri sürmekte- dirler. Dünkü maçların neticeleri Beşiktaş da Lik maçlarından çekidi! EE EM EEETE GE aa e gaşisanan Dünkü Galatasaray - Italyanlar maçında Kemal Şefikin bir golü Dün İstanbul çok hararteli bir! dün sahaya yelmemiştir. Bu suretle spor günü geçirdi. Taksimde Lik maç Lik maçlarının esasen pek parlak ol. larma devam edilmiş, Kadıköyünde; miyan cazibesini büsbütün kaybede « Fenerbahçe stadyumunda da muh-| ceği muhakkaktır. telif maçlar yapılmıştır. Taksimde Günün mühim hadiselerinden bi- Sabahleyin Galatasaray ve Be « ride Beşiktaş kulübünün Ke şiktaş küçükleri arasında yapılan bir Vefa gibi Lik maçlarından çekileceİ antrenman maçından sonra (birinci ği ve Olimpiyat Likine dahil olacağı! küme müsabakalarma başlandı. da sebep, parlâmentonun bir kararın dan başka hir şey değildi. Sayımızda devam Edecek hakkındaki rivayetlerin (tahakkuk, Birinei müsabaka İstanbul spor etmesidir. Filhakika Beşiktaş takımı! (Lütfen sayfayı çeviriniz)