26 Mart 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

26 Mart 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

besi azaları dün szat 15te top- lanarak şubeyi teş'i etmişler ve idare heyeti azalarını seçmişler- o ——4 — VAKIT 26 MART 1932 İçtimai yardım şubesi de kuruldu Muhtaçlarâ geçici bir yardımdan ziyade ebedi ve şumullü bir muavenet Halkevinin içtimai yardım şu- | Nakiye hanıma dâ rey verilm'ş- dir. Bu şubeye yazılan azalar d- | ğer şubelere nazaran çok oldu- ğu için Halkevinin toplanma sa- İonu tamamen dolmuştu. Başta vali Muhittin B. olmak üzre vali muavini Fazlı, belediye reis mu- avini Hamit, polis ç Rıza, belediye wektupçusu Ha- lük Nihat, fen k müdürü Ziya, Beyoğlu kaymakamı Sedat, Bey- koz kaymakamı Reşat, Emisönü kaymakamı Raif, Fatih kayma- ©, kamı Veli, Tip fakültesi reis © Tevfik Recep, şehir meclisinden Avni, Ali Rıza, Necip, Galip © Bahtiyar, doktor Hikmet, Bican, ticaret mektebi müdürü Hüsnü zahire borsasından umumi kâtip Nizamettin Ali, esham borsasından — Hüsnü, Ismail Muştak, avukat Farı © oki, Meki, doktor Osman Şerafettin © beyler, Nakiye, Ranasani Yaver, yeti Lütfiye Bekir hantmlar ve Halk | : fırkası kaza reisleri, dotorlar, © muallimler ve birçok gençler © oiçtimaa gelmişlerdi. Saat onbeş buçukta Halkevi reisi Hamit B. kürsüye gelmiş ve şu sözleri söyliyerek celseyi açmıştır; “Bugün içtimai yardım şubesini teşkil için toplanmış © bulunuyoruz. Bu şube diyebilirim ki bugün bi - zim en çok alâkadar olacağımız Oir — şübeğir. Çünkü bu şübe bugünün va — kayiile çok'yakından Bugünkü içtimai çok kalabalık bir heyetle yapılmış olması bize müsta . © Kbel faaliyet için büyük bir itimat vermektedir. ” © Hâmit bey bu sözlerini mütea- — kip Halkevleri talimatnamesin- den bu şubeye ait olin kısım. » larını okudu ve içtimaa gelip de henüz isimlerini deftere yazdır- © Mmamış olanların inlihabatta rey — verebilmeleri için deftere bizzat , isimlerini yazmalarını rica etti, Cevdet Kerim bey azaların in- tihaptan sonra da isimlerini ya- zabileceklerini ve derhal intiha- bata geçilmesini teklif etti. Bu “teklif reye konulup da kabul — Olununca Cevdet Kerim bey şalisi i olarak idare heyetine, Dr. mü- , derris Hamdi Suat, şehir mec- — isinden Avni, İsmail Müştak, belediye iktısıt müdürü Asım, iktisat müderrislerinden Servet beyleri namzet gösterdi. Bu isim- — ler tahtaya yazıldı, azalara diğer namzet teklif etmeleri bildirildi. - Başka namzet gösterilmeyince — intisabata geçildi. Reylerin tasnifi için Beyoğlu kaymakamı Sedat, doktor Tisan o Arif beyler: geçildi. Tasnif neti- - cesinde Hamdi Suat, Avni, Asım — beyler 149 ar, Servet beyin 147 Ismail Müştak bey 143 şer reyle - idare heyetine seçildiler, Bu sra- ği da Galip Bahtiyar, Fazlı, Hü- samettin, Şükrü Hazım beylerle iKi Filminde oynadığı asri rette birakâcaktır. e Ş alâkadardır.! müdürü Ali | oktrova müdürü Orhan, | İ LIANE HAID SZAKE SAKALE-RALPH ROBERTS ve PUFFY ile beraber temsil. ettiği KOCALI (Double mariage) ve eksantrik genç sporcu kızı 8 rolünde sizleri ziyadesile memnun edip eğlendirecek ve hay- ilâveten: Fox Moviton. Bu akşamdan itibaren TAR V A'da i 3 lâzımdır! ti. Tasnifi müteakip Cevde Ke- rim bey kürsiye gelerek: “İhtisas (o heyetlerini şimdiedn seç miye lüzum yoktur. Yalnız ben şim- di İstanbul valisi o ve belediye reisi, Muhittin beyfediyle © polis müdürü Ali Rıza beri, bütün kaymakamları, Halk fırkası reislerini, sanayi, tica » ret, ticareti bshriye müdürlerini, bor sa Komiserlerini, mektebi mülkiye mü ürünü ve Galip Bahtiyar beyi ih - tlsas heyetlerine oOmamzet olarak tek Uf ödiyorum. o İdare heyeti bu ze »| yatı ve hayır cemiyetleri ile kadın teşekküllerinden faydalı olacak kir seleri de aralarma alarak müstakbel mesaisine göre lüzumu kadar İhtisas encümeni teşkil etsin., Avu'sat Faruki B., tıp fakütlesi reisi Tevfik Recep beyle mâarif müdürünün de namzetler meya- nına ithal edilmesini söyledi. Re- is, Cevdet Kerim beyin teklifini reye koydu, ve bu teklif ittifak- le kabul o'undu. Bundan sonra Cevdet Kerim B. tekrar kürsüye geldi. ve : — Şubenin . yapacağı vazife mü- himdir. Şubemiz İstanbul vali ve bes lediye reisi beyfendinin müzahereti - ne de istinat edecektir. Huzurlarıy - le Bizi şereflendiren o Muhittin bey. fendiden belediyenin yardım husu «| sundaki faaliyetlerinden bahsetmele - rini rica ediyorum, dedi, Bunun üzerine. Muhittin bey “erim çıktı ve şu sözleri söyle - a: — Meselenin mevzu ve ehemmiye- ti derkârdır. o Bunun hakkında ha » zırlıklı değilim. Yalnız senelerin verdiki. » tecr! Mirage. By ' Terimi” arzedeceğim, Şimdiye Xa» dar vicdanımızi o tehyiç eden bir se- falet manzarası karşısında elimizi ce bimize götürürrür. Muhtaç adama beş, on para veririz. Bu adamm istik baliyle alâkadar olmayız. Bu tarzı hareket parımızın heder olmasına, o adamın bir ax odaha sürünmesinden başka bir şeye yaramaz, İçtimaf yar- Arm denince, muhtaç adama öyle bir yardım yapılmalı ki, o adamla bir da ha karsılaşmamalıyız. o Geçici » bir yardımdan ziyade (ebedi ve şümullü bir muavenet lâzımdır. Bugün iş - timaf muavenet bir ilim halimi almıs tr. Yapağarmız is, issirlere, iş bul - mak, san'atkâr yetiştirmek, saw'at mekteplerinden vetişenlere © para ver mek ve'buna mümasil hizmetlerdir. Bir bundan sonra bü' sekilde çalışa: eni. Mubittin beyin beyanatından sonra içtma bitti ve gelenlerin bir kısmı isimlerini deftere va- zarak Halkevini terkettiler. Bir müddet sonra idare heyeti iş programını tanzim ve ibtisas hey- etlerini seçecek ikinci bir içtima- da umümi heyete bildirecektir. | Bugün Halkevinde kütüphane ve Deşriyat şubesi azaları toplana- rak şubeyi teşkil edecekler ve intibap yapacaklardır. ÖLÜM Sabık İzmir Seyrisefain acem tesi Haşim B. Boyacıköyündeki sahilhanesinde dün vefat etmiş- tir. Cenazesi bugün öğle nama- zmdan sonra Emirgândaki kab- ristamna defnolunacaktır. Mevlâ rabmet eylesin. Takvim Cumartesi Pazar 26 mart 27 mart 18 Zilkade 18 Ziikade Gün doğuşu, 9 8.54 552 — başı | 1888 1829 Sabah namazi (oo 450 456 Öğe 1990 1219 indi 1559 1551 Akşam 180 1840 Yatsı 000 v0 Imssa 47 410 Yılın geçen günleri 88 sı « külan 285 284 minel AE Hava — Dün sıcaklık azami Gılır asgut nakıs bir derecevdi. Bngün bava bulutlu olacak. rüzgür mütavassıt kuv- velte povrazdan esccektir. Bugün bafif kar serpintisi muhtemc'sede fazla kar yağmıyacaktır. | he | istanbul — O dın 7 e kadar gramofon, 7.3) dan 880 a kadar Darür- talın musiki, 880 dan 9 « kadar Gramo tonla Ayda öpera, 9 din (© a kadar Dü üttelim musiki, (0 dan 10,30 a kadar Orkesirn. Viyana —- 1230 konser — 1525 konser — 18 orkesya konseri - 2230 konser — 2$ senfonik konser Hellsberg — 7.30 konser —9,30 Jimnastik. — 12,40 “Berlinden “nakil — 17,50 konser — 24 Rerlinden nakil, Bükreş — 13 plak — 18 askeri konser — 1910 konser — 2040 plak 21 Göce'nin Faust'a, Roma — 13 plak — 13,45 ses ve müsiki könseti — 21 plak — 9145 o- pora'dan nakil; Praga — 15 sanı başı — 90 mu- siki — 23 haberler ve muhtelif neşriyat Budapeşte — 1305 konser 1830 örkesia Konseri — 1945 konser 21 Öpera orkesirasıYla konset — 2150 Tsigan musikisi, Moskova — İlden 23 e kadar neşriyat. : Varşova — 1310 plak — 21,45 konser — 23,10 Chopin'den parçalar — ARAS zedep gazetesi. in in Poliste : Bir kadın Otomobil Altında kaldı Şoför Rızanın idaresindeki 0- tomobil Aksaraya giderken Lâ- lelide Ayşe H. isminde bir ka- dına çarparak ehemmiyetli su- rette yaralanmasına sebebiyet vermiştir, Şoför Riza yakalan- mıştır. Kavga ve kurşun Mahmutpaşada (O manifotraci Enverle arkadaşı Mehmet kavga etmişlerdir. Bu kavgadan Enve- rin amcası asabileşmiş, tabanca- sını çekerek Mehmedi öldürmek kasdile atmışsada kurşunlar isa- bet etmemiştir. Kavgacılar ya- kalanmıştır. Söndürülen etâş Mabmutpaşada Çinili o hanın üst katında kunduracı Simonun odasından yangın çıkmış, sön- dürü'müstür. Zahmetsiz para kazanmak istemiş Çenberlitaşta furuncu Mustafa efendinin tezgâhtarı Öner, Ur tasına ait 300 lirayla amelelere ait 250 lirayı alarak savuşmuş sıda yakalanmıştır. Yalova yolunda bir kaza Bursa - Yalova yolunda bir o- tobüs kazası oluuş, derin bir çukura yuvarlanan olodüs tama- men parçalanmıştır. 22 yo'cudan bazıları hafif surette yaralanmış- lardır, Yarası en ağır olan şo- | fördür. Kazaya otobüse fazla yolcu alınmasının ve bilhassa şolörün yanında 4 yolcu bulunmasının se- bebiyet verdiği zannedilmektedir. iki gün iki gece dalgalar arasında İ * ları yapılamamıştır. Yalnız Galatasas pi izmir muhteliti 5 Mayısta şehrimize geliyor Dün Izmirde at koşuları yapıldı Havanın müsait olmamasından dr! layi dün şehrimizde futbol müsabaka- ray lokalinde voleybol müsabakaları- na devam edilmiş, Halk fırkası Be - yoğlu merkezi idman salonunda da güreş müsabakaları yapılmıştır. VOLEYBOL MÜSABAKALARI Beşiktaş, Süleymaniyeyi 1540, 155 yenmiştir. Vefa komkapı, Topkapı gelmedi »| Zinden hükmen galip sayılmıştır. Kasımpaşa - Eyübü 15-11, 15-12 yenmiştir. GÜREŞ MÜSABAKALARI 61 kiloda: Birinel, Tarık (Kuleli) ;; ikinci, Süreyya (Kuleli); üçüncü Mus tafa (Haliç). 66 kiloda: Birinci, Macar Bakuş (Beşiktaş); ikinci, Mehmet (Vefa - Kumkapı), üçüncü, Selâmi (Kuleli), 72 kiloda: Birinci, Nuri (Kuleli), ikin- ci, Mehmet Ali (Haliç); üçüncü, Yfl; maz (Bahriye gedikli mektebi). 79 kileda: Birinci, Yusuf Kenan) (Vefa « Kumkapı), ikinci Mustafa (Kuleli). Izmir muhteliti İzmirden gelen haberlere göre İz- mir muhteliti beş mayista şehrimize gelerek İstanbul muhtelitiyle karşı «| Taşması kararlaştırılmıştır.. APOLLON TAKIMI GELİYOR Gene İzmirden alinan malümata göre Yunanistanın Apollon takımı Karşıyaka spor kulübü ve Altay tn - kımlariyle üç maç yapmak üzere Kur- ban bamramında İzmire gelecektir. İZMİRDE SPOR FAALİYET! m m. mamak pe” sürüne. adete i Dün İzmirde Şilt de vam edilmiş ve at koşuları yapılmış tır. ŞİLT MAÇLARI Dömifinale kalmış olan ikineiler - den İzmirspor ve Türkspor; birinci takımlardan da İzmirspor, Şarkspor takımları karşılaşmışlardır. İkinci takımlar arasındaki müsa - baka neticesinde Türkspor 5 «1 İzmir- spora galip gelmiştir. İzmirspor - Şarkspor birincileri a- rasındaki müsabakada da İzmirspor 7 -1 maçı kazanmıştır. AT KOŞULARI Yarış ve islâh encümeni tarafından tertip olunan ilkbahar at yarışları - nın birincisi dün yapılmışlır. Birinci koşu üç yaşındaki yerli ve Isveç gurupuyla Müzakere Devam ediyor Nafia vekili Hilmi B. beya- natta bulunmuş, İsveç gurupuy- la hükümet arasndaki müzake- renin devam ettiğini, inşaatın tatili o mevzuabahs olmadığım, yalnız. peşin para yerine bono verileceğini söylemiştir, Terkos işinde şirketin eski ta- lepleri tetkik edilmektedir. Ve- kâlet, Sivas - Erzrum hattının in- şası içinde müracaat eden gu- rup'arla müzakereye devam et- mektedir. İ inde sahilde baygın bir halde bir erkek bulunmuştur. Bu ada- nın İstauoul limanda 3 numa- ralı sandal sahibi Azz olduğu ve pazar günü Kadıköyünden dönerken dalgalara kapılarak Marmaraya açılmış ve iki gin iki gece dalgalarla çarpışlıktan sonra bitkin ve baygın bir halde Bandırma sahiline düşmüştür. Tedavi altına alınan Aziz iyileş- arap erkek ve dişi taylara mahsusta; mesafesi 800 metre, ikramiyesi 300 li- raydi. Bu koşuya 9 tay iştirâk etmiş ve Fikret ve Ahmet Beylerin Yıldırır. mı birinci; Kemal Efendinin Bask nı ikinci, Fikret Beyin Dervişi üçüncü gelmiştir. İkinci koşu, üç ve daha yukarı yaş taki haliskan İngilizat ve kısraklara mahsustu; mesafesi 1,000 metre ve ik- ramiyesi 375 liraydı. Bu koşuya dört hayvan iştirik etmiş ve Fikret ve Ah- met Beylerin Fikreti birinci; M. Yen. tesin Verderuvası ikinci; (Fikret ve Ahmet Beylerin Strombolisi üçüncü gelmistir. Üçüncü kosu dört ve daha yukarı yaştaki ve hiç koşu kaaznmamış yer- li ve arap at ve kısraklara mahsustü; mesafesi 1,400 metre ve ikramiyesi 225 liraydı. o Bu koşuya yedi kisrak istirik etmiş ve (İsmail Efetndinin Zeybeği biridci; Halil Efendinin Cey- lânı ikinci; yüzbaşı Hilmi Beyin Gü « leri üçüncü gelmiştir. Dördüncü koşu dört ve daha yuk. rt yaştaki haliskan İngilizat ve kıs- raklara mahsustu; mesafesi 1,800 met re ve İkramiyesi 525 liraydı. Dört hay- van İştirik etmiş ve Fikret ve Ahmet Beylerin Drokurtu birine; İzmir me- busu Celâl Beyin Kezbanı ikinci; M. Alyotinin Gösseri ücüncü gelmiştir. Beşinci koşu; dört ve daha yukarı yaştaki yerli ve arap at ve kısralara mahsustü; ikramiyesi 300 lira ve me- safesi 1,500 metreydi. Bu koşuya ye di hayvan iştirâk etmiş ve Kenan Be- yin Sadası birinei; Kemal Efendinin Aldervişi ikinci; İbrahim Efendin”” Tayyarı üçüncü gelmiştir . Sovyet Rusyada Eloktrik Poabrilreları Moskova, 25 (A.A) — Hükö- met, suyla müteharrik cesim 3 elektrik fabrikası inşasına karar vermiştir. Bunların omecmüu kuvveti, takriben bir milyon kilovat ola- caktır. Kıraliçe Helen Barışıyor Piza, 25 (A.A.)— Pizadan mü- farakat eden kraliçe Helene'in Romanya'ya döneceği ve Pas- kalya yortusu münasebetiyle kral karolle barışacağı temin olunu- yor. | Kısa haberler | FCNFBİ ŞOTÖRLER — Yeni iş kanununun ecnebilere menettiği mes » leklerde çalışanlara ait cetveler ha « zirlanmaktadır, İstanbulda 3459 eh liyetnameli şoför vardır. Bunlardan yalniz 107 si ecnebidir. Bunlarm da 17 si Yunanlı, 20 si İtalyan, 17 Fransız, 4 ü Alman, 4 ü Sırp, 451 Beyaz Rus mülteci ve 6 si da muhteliftir. KAPTAN VE ÇARKÇILAR — Ye ni bir birlik kurmiya karar vermişlere dir. Yeni birlik kaptanları ve çarker ları himaye edecek, mesleki menfaat- lerini müdafaa edecektir. itizar “Kalpte iğne, , “lera ve Iflâs. Yazı- mısın ça İuğuna mebni bugün dercede- medik. Karilerimizden özür dileriz. Raşit Rıza TIYATROSU Şehzadebaşı Bu ekşam sent 21.80 da Kurt Ağzm: dan Kuzu Vodvil 3 perde Nalleden: Mahmut Yesari Bey Gişe gündüz açık: tr. Tek Ist 22058 den üyato gişesini İsteyiniz. a Fransız Ti