26 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

26 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

! HALKIN “GÖZÜ HALKIN»KULAĞI HALRKAN DİLİ îe 2 — Na Iilll' M;ktîı:;l;;âe Talebeye HayatTerbiyesi Verilecek Muallimler Yeme, Su Ve Temizlik Yazı öşleri telefonu: - letanbul — 20203 . Meselelerine De Dikkat Edecekler Bir ilkmektepte talebenin öğle yemeği Haber aldığımıza göre, Maarif Vekâleti mekteplerde — talebeye hayat ve müaşeret terbiyesi öğ- retilmesi, muallimlerin bu husus- larla son derece meşgul olmaları hakkında bazı kararlar vermiştir. Bir tamim — şeklinde — bütün maarif — şubelerine — tebliğ — olu- nan bu kararlara göre, mual limler talebeleri yemek yer- lerken daimi bir kontrol altında bulunduracaklardır. Bilhassa lok- manm sıhhi kaidelerin emrettiği şekilde çiğnenmesi, yemek yeni- lirken şakırdatılmaması, suyun yudum yudüm içilmesi noktasından talebeyi daima ikaz ağızın edeceklerdir. Tamimde talebenin mektepten şehadetname alıncıya kadar mua- şeret kaidelerine alıştırılması lâ- zımgeldiği bildirilmekte ve temiz- lik meselesi hakkında da bazı emirler — verilmektedir. Ezcümle talebenin tam manasile temiz gezmesi hususunda muallimlerin her zaman meşgul olmaları kay- dedilmektedir. İstanbul Maarif Müdürlüğü bu tamimi aldıktan sonra derhal mektep idarelerini haberdar et- miş, muallimlerin talebeyi bu hu- suslarda — itiyat sahibi etmiye çalışmalarını bildirmiştir. Y'aşr "Meyva İh-r;;;tçılığı Kuvvetlendiriliyor Bunun İçin Bu Sene Fransadan Birkaç Ambalâj Mütehassısı Getirtiliyor Ankara, 26 (Hususi) — Zi- raat Vekâleti Avrupaya meyva ve sebze ihracı sokmak için bazı yaş tasavvurlar bes- lemekte ve bu hususta tetkikat yaptırmaktadır . Vekâlet bu se- ne üzüm mev- siminde Fransa- dan birkaç tane ambalâj hassısı — getirte- cektir. Mütehas- sıslar ziranl mekteplerinde ve bağ mıntakalarında — halka vol talebeye ambalâj öğretecektir. Avrupaya yaş meyva ve sebze İhracı için Şark şimendiferlerinin soğuk hava depolarını havi va- goönlar tedarik etmesi icap et mektedir. Bu vagonlar tedarik edildiği takdirde Avrupaya üzüm kavun, karpuz, domates ve saire müte- Akşehirde, yeni usutterle bağcılık faaliyeti yapılıyor ihraç edilebilecek ve memlekete büyük faydalar temin edilecektir. Almanya, hariçten giren sebze ve meyvaların tonundan 3 mark gibi cüz'i bir resim aldığından burası bizim için en müsait ih- racat memleketi — olabilecektir. Yunanistan bile Kandiyeden A manyaya yaş Üzüm ihraç etmeğe muvaffak - olmakladır. Verilen — malümata — nazaran afyon ticaretinin devlet himaye- sine alınması hakkında hükümet tarafından tetkikat yaptırılmak- tadır. Tetkikat müsbet netice verecek olursa müstahsilin elin- deki afyon mahsulü her sene devlet tarafından satın almacak- tır. Devlet bu mahsulü ihraç edecek, elde edilen kâr müstah- sile taksim olunacaktır. Kar Bitti Bugün Hava Kısmen Kapalı G*ecek. Fakat Kar Yâğmıyacak Dün akşama kadar yağan kar, gece bir aralık kesildi. Bu sıra- da rüzgârın istikameti de değiş- mişti. Yeşilköy rasat merkezin- den öğrendiğimize göre bugün hava kismen kapalı — geçecek ve — rüzgâr — mutedil — olarak mütebavvil esecektir. Fakat kar yağmıyacaktır. Dün en az hara- ret sıfırın altında iki derece idi. Bu sabah hararet derecesi nakıs 1 olarak tespit edilmiştir. “Kel,,in İlâcı Bir Doktorumuz Bu Has- talığı 12 Saatte Geçiriyor Edremit, 22 (Hususi) — Ed- remit Askeri Hastahanesi hekim- lerinden üro- loğ — doktor Erhan B. uzun seneler — çalı- şarak — birçok tedavi ve tec- rübe — netic sinde pek mt iç ve iğrer olan kel (Fav hastalığını 12 saat kadar kı- Doktor Erhan Bey sa bir müddet zarfında tamamen iyileştiren ve neticede saç çıka- racak bir ilâç keşfine muvaffak olmuştur. Şimdiye kadar tedavi usulle- rindeki müşkülât ve hastalığın zaman geçtikçe nüksetmek ar- zaları tamamen zail olınuş'u . Doktor Erhan Beyin bu muvaf- fakıyeti tip âleminde ehemmiyeti derkâr olan bir keşiftir. Erhan Beyin Edremitte bu keşfine dair bir konferans vereceğini haber aldım. Hakkı Şarkta Kar Bitlis 25 ( Hususi ) — Gece başlıyan kar her tarafı bembeyaz bir hale getirmiştir. Yağan karın yüksekliği on santimetreyi buk muştur. N. YILMAZ Kasımpaşada Bir Cinayet Kasımpaşada Kirkor isminde biri dostu Edirneli Hidayeti bı- çakla muhtelif yerlerinden tehli- keli surette yaralamıştır. Sebep kıskançlıktır. Kirkor yakalanmıştır. Son Posta — CUMARTESİ — 26 Mart 1932 İdare işleri telefeme — İataabul — 20203 Fiatı -S kuraş Biribirile Bir Türlü Anlaşamıyan İki Daire Belediye Ne Derse Evkaf Aksini İddia Ediyor Ve İşler De Yüzüstü Kalıyor Evkaftan Be- lediyeye devre- dilen sular me- selesi, iki daire arasında nasıl bir ihtilâf çıkararak yüzüstü kaldı ise yine Evkafın e- linde iken Bele- diyeye devri ta- karrür eden ve devir işine baş- lanan mezarlık- lar meselesi de yine öylece yüz- üstü kaldı ve yine iki resmt müessese arasın- da idari bir ihti- I4f çıkardı. Sular mese- lesinin şekli şu- dur: Belediyeye geçen bu sular- dan şimdiye ka- dar 609 akmıyan çeşmeye su verilmiştir. Suyu az olan 40-50 çeşmeye daha su ve- rilecektir. Topuzlu ve Kirazlı dere bentlerinin tamir projesi hazırlanmıştır. Heybelide, Deniz mektebi arkasındaki, — heye- lan —yüzünden toprak altın- da kalan memba içi Sular ve mezarlar belediye devredildi, fakat devir işi sözde kaldı lira ayrılmıştır. Her sene, bu İş için Belediye, bütçesine 40 - 50 bin lira koyuyor. Fakat istiyor ki kendisine geçen bu suların vakıf parasını da kendisi alsın. Evkaf, devirden sonra birkaç se- ne Belediyeye senevi onar bin ( Devamı 11 inci sayfada | Bursa, 25(Hususi) — Ayın on yedinci gecesi. Saat tam 18. Evciler köyünden Bursa Vilâyetine telefon ediliyor. Telefon eden de Ayşe adlı bir. kadın. Diyor ki: “ 12 saat zarfında yetişebilirseniz mühim bir kaçak tütün stoku ile kaçakçıyı size teslim edebilirim. — Muhbir: Ayşe,, Derhal tedbir alınıyor ve hareket başlıyor. Ben, bir müşahidim. Bir arkadaşımın lütufkârlığından istifade ederek merak saikasile takibe iştirak eden bir müşahit, Saat 5,30. Şafakla beraber köy methaline varılmıştır. İleride, sabahın alacakaranlığında elinde bir silâh tutan bir insan hayali görünüyor. (Devamı 11 inci 'ada) — Ayol, dün gece bana uyku-ilâcımı niçin vermedin? — Mışıl mışıl, sabaha kadar uyudun. — Bu da lâf m? Uyandırmalıydın!