26 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

26 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Biran E;nîel_ Yapılacak Şey 8.R. Bilmem dikkat ettiniz mi? Ga- zetelerin birinde bir kaç satırlık bir haber çıkttı: Eski devirlerden kalma tunç toplardan bir kısmı şurada bu- rada metruk durüyormuş. Bu topların halitasında altın bulun- duğunu duyan bazı hırsızlar,bun- lardan birini parçalamış ve sat- mışlar. Geri kalan kırık kısımları görenler işin farkına varmış, ba- ber vermişler, şimdi bu adamlar şiddetle aranıyorlarmış. | * Vaktile kesekâğıdı — fiatına Bulgarlara satılan eski ve içinde çok kıymetlileri bulunan evrak, bu hâdise ilk mevzubahs olduğu zaman otuz ton olarak göste- rilmişti. İade edilenlerin miktarı, yine neşriyata göre elli Üç çuvaldır. Bir çuval, azami! siklet - itibarile elli kilo gelse iki bin altı yöz elli kilo eder. Yani giden mikta- rın üçte biri bile değil. Bu hata- yı işliyen, farkına varmadan eline büyük bir hazine teslim ettiğimiz küçük bir memurdu. Mesele mey- dana çıktı, tahkikatlar başladı, heyetler teşekkül etti, fakat her hangi bir mes'ulün meydana çı- karıldığını öğrenemedik. * Geçen gün Milliyet gazete- sinde okuduk: Osmanlı İmpara- torluğu zamanında mevcut Reji memuru adedi üç bin beş yüz- dü. Şimdi, ayni işi —mahdut bir sahada gören Tütün İr hisar idaresinde çalışan memur kadrosunun yedi bini geçtiğini yine ayni gazete kaydediyor. Dün bir kişiye gördürülen işin bugün beş kişiye yaptırıldı- ganı iddia edenler ise pek çoktur. * Yukarıya sıraladığımız birkaç misal, mevcut umum! bir derdin sadece işaretinden ibarettir. He- pimizin vazifesi, biranevvel bu derde bir çare bulmaktır. Amma biranevvel. — Çünki vakit çok geçiyor... Zelzele Yunanistanda Bir Sarsıntı Daha Oldu Atina, 26 (A. A.)— Dün Ke- falonya adalarında vukua gelen zelzele hiçbir zarar ika etmemiştir. Selânik — körfezi diğer bazı sarsıntılar miştır. Polisten Dayak Mı Yemiş ? Dört sene evvel Ekmekçibaşı mahallesinde sokakta oynarken arkadaşlarından dayak yediğini şikâyet etmek üzere polis mer- kezine giren, fakat merkezde Polis Selim Efendiden iki tokat yediğini iddia eden Gazi Osman Paşa mektebi talebesinden Hasan Tahsin Efeudinin * Polis Selim Efendi aleybine açtığı davanın Ceza — mahkemesinde içinde de hissedil- rü'yetine devam edimektedir. Dört sene- | denberi devam eden bu da- vada çocugun babası 1000 lira tazminat istemektedir. .Eveli gün- kü son muhakeme — celsesinde Şahit celbi için dava başka bir güne bırakılmıştır , 1 — Dünyanın kibrit kırah Kröger 30 milyar servet yaptık- tan sonra kendi hayatına kendi nihayet verdi. -SON POSTA ir '| Son Postanın Resimli Makalesi 2 — Fotoğraf makineleri kıralı Eastman mlilyarlarca #servet sahibi olduktan sonra artık fazla yaşamak için bir kikmeti hayat bulamaz oldu. x Paraya Tapılmaz %—l' 3 — Demek ki para, hatta çok para insanı mes'ut etmiye, hatta hayata bağlamıya kâfi gelmiyor. Pa- raya tapanlar ibret alsınlar. ——— — SON TELGRAF HABERLERİ Yunanistanda Siyasi Buhran Henüz Halledilemedi Muhalifler De Iâir İ(ar—iır__ Veremediler Alina, 26 (Hususi)— Malf buhranın tesirile hâdis | olan siyasi buhran vaziyeti henüz tamamen zail olmuş addedilemez. Bununla beraber M. Venize- losun iktidar mevküni terketmiyeceği hakkındaki M. Venizelos milli bir | kükümet teşkili fikrinden vazgeçmiş olmayıp esasen buhran vaziyetinin bu suretle iktiham edileceğine kani bulunmaktadır. Muhalefet partilerinin M. Ve« nizelosun bu teşebbüsüne müzaharet edip etmiye- cekleri hakkında henüz kat'i malümat yoktur. kanaat kuvvet bulmaktadır. etmiştir. : Atina, 26 (Hıı;ıııî) — Muhalefet Liderlerinden M. Tamis, ve M. Çaldarisin riyaseti altında bir muhalefet içtimaı yapılmış, M. Venizelosun teşebbüs- leri etrafında görüşülmüştür. Atina, 26 ( A.A, ) — M. Tahmis ve M, Çal- darisin riyaseti altında toplanan konsey, M. Veni- zelosun milli bir kabine teşkiline dair olan teklifi hakkında berhangi bir karar ittihazından içtinap Müzakereye pazartesi günü devam olunacaktır. Gayrimübadillerin Vaziyeti Alâkadarlar Emlâk Satışında Bugünkü Usulün Terkedilmesini İstiyorlar İzmir 25 ( Husust ) — Gayrl- mübadil emlâkinin müzayedeleri son günlerde beklenilmiyen bir şekil aldı. Müzayedelere iştirak etmek Üüzere şehrimize gelen bono sahipleri, müzayedeye işti- rakten vazgeçerek avdet ettiler. Emlâkin muhammen fiatleri çok yüksek takdir edildiğinden alıcılar azalmıştır. Bugün kıymeti 5 bin lira olan bir binaya 30000 lira kiymet takdir edilmiştir. Bu Tiyatrocuların Talepleri Kabul Edilmedi Paris 26 — (A.A.) — Başve- kil M. Tardiyö, temaşa mücase- selerinin murahhaslarını — kabul etmiş, liyatro ve sinemalarla bir- likte yapmış oldukları taleplerin bütçenin muvazenesini bozacağı- ni söyliyerek kabul etmek imkâ- nı olmadığını tebliğ eylemiştir. Başvekil, tamaşa murahhasla- rının bir uzlaşma esası bulmıya Fransada |İs;ıanqaaı?;ık ” |Grev vaziyet gayrimübadillerin müzaye- deye iştirakini imkânsız bırakmıştır. Bu itibarla gayrimübadil bo- noları günden güne kıymetten düşmektedir. Ziraat Bankasında müzayedeleri idare eden heyet, bonoların ucuza satıldığını gö- rünce fiatler üzerinde ciddi dav- ranmakta, bu yüzden bono sa- hipleri zarar görmektedir. Bir malm ilk müzayedesinin kapalı zarfla yapılması, haddi- Lugo, 25 — Gece yarısında Örensede umumi bir grev patlak vermiştir. Grevciler Orense civa- rındaki Santa Barbara barut deposuna hücum etmişler ve bir çok infilâk maddeleri ele geçirmiş- lerdir. Polis takviye kuvvetlerinin gelmesi beklenmektedir. Bankalar :ılâerl kıtaatın muhafazası altın- ladır. “matuf 'telkinata aıır—yrnîm:t_ vereceğini beyan eylemiştir. Tâyıkını bulup satılmadığı takdirde pazarlıkla yapılması gayri müba- dilleri mütecessir etmektedir, çün- ki pazarlıkla müzayede yapılır- ken bu sefer kapalı zarfla veri- len kıymette bulunamamaktadır. Buradaki gayrimübadiller müzayede işlerinin durdurulma- sını ve yeni bir müzayede şekli tesbitini istemektedirler. Bu işin mutlak suürette halledilmesi bir zaruret haline gelmiştir. ADNAN Kıral, Kıraliça Romanya Kıralıçası Ko- casile Barışıyor Piza, 25 ( A.A ) — Pizadan müfarakat eden Kıraliça Helenin Romanyaya döneceği ve paskalya yortusu münasebetile Kıral Carol ile barışacağı temin olunuyor. Kayseride Havalar Kayseri, 24 (A. A.) — Vilâ- yetin her tarafında feyizli yağ- murlar yağmaktadır. —7 e z — İSTER İNAN, İSTER İNANMA! Hava bir parça bozup ta ortalığa ;duman ve sis çökse, birkaç ka> tanesi atıştı”sa veya- deniz dalgalı Vaktile Şirketi Hayriyenin başında bulunanlar, ayni intizamsızlık hatasını İrtikâp attiler, Boğazı boşalttı- olsa Seyrisefalnin sevahili mütecavire seferleri derhal | lar. Cezasını da, varidat kaybetmek suretile kendileri latizamını kaybeder. Adalarla İstanbulun alâkası kesi- lir, Kadıköy, Haydarpaşa yolcuları, yağmur altında ve soğukta tir, tr titreşir ve işlerine gidebilmek için ve vapurlarımı beklerler. san lerce İdarenin keyfini İSTER İNAN, İSTER F çektiler. Bugün, ayni Şirketi Hayriye Boğazı şenlen- dirmek ve nüfus celbetmek için her çareye baş vu- ruyor. Bu vaziyet karşısında, bir atide ayni vaziyete düşmiyeteğine, artık /NANMA! Seyrisefainin de yakın Sözün Kısası Yaz Siç Ve Kış P. S Öteden beri kışı yaza tercih ederdim. Sert rüzgârların - içinde gizlenen vahşi tırnaklarla, sün- gülerle, — mızraklarla dövüşerek yürümek, — bütün — kuvvetlerimi harekete getirir, vücudumda bir tek — hüceyrenin tembel tembel uyuklamasına ve rüya görmesine müsaade — etmez. Mütemadiyen çalışan hummalı beyinlerin soğuk havaya — ihtiyaçları var. Sıcak havalarda süt gibi ekşimek teh- likesine maruz kalan insan beyni için kış, yazdan bin kere daha müsait bir mevsim, Fakat, aman efendim, aman, aman, elâman, artık bu kış mev- siminden, bana bir nefret geldi. Yazın tebahbur ederek buğu halinde yayılacağımı ve kâinatın ruhuna karışacağımı bilsem, yine kışı aramıyacağım. Şöyle böyle bu kış tam altı ay sürdü, çok erken geldi ve gitmek bilmiyor. Geçen sonbaharı görmedik, ilke baharın birinci ayını da kaybet- tik, havada kırlangıç arıyan göz- lerimiz kara buluttan başka bir şey görmiyor. Tabiatta da mı buhran var? O da mı ihtikâr yapıyor? Yerle gök aleyhimize ittifak etti. Pariste Bir Cinayet Paris, 26 (A.LA) — Yunan ediplerinden M.Aleksandr Skuhis ikametgâhında katledilmiş olarak bulunmuştur. Anadoluda Yol Faaliyeti Muğla 25 — Vilâyet köy yok larında fanliyet başlamıştır. Fet» hiye kazası yolunun inşası ikmal edilmiştir. Şark İhtisas Mahkemesi Azası Bitlis, 25 ( Hususi ) — Vana gitmek Üzere ihtisas Mahkemesi azaları şehrimize gelmişlerdir. N. YILMAZ Bekârlara Vergi Yozgat Meb'usu Teklifini İzah Ediyor Yozgat Meb'usu Süleyman Sırrı Bey bekârlardan vergi alm- ması için Millet Meclisine bir tak- rir vermişti. Halk Fırkası komis- onunda tetkik edilen bu teklif akkında Süleyman Sırrı Bey izahat vererek bekârlardan vergi alınmasını muhtac evlilere mua- venet için teklif ettiğini, bu su- retle bekârların evlenmiye teşvik edilmiş — olacaklarını, — teklifinin 25-45 yaşlar arasındaki kimsesiz bekârlara ait olduğunu, köylerde bekâr yaşıyan kimse bulunmadı- ğını söylemiştir. * Seyyah Celbi Belediye Tarafından Esaslı Faaliyete Geçildi Belediye İktisat Müdürlüğü İstanbula seyyah celbi için birta- kım tedbirler almıya karar ver- miştir. Müdüriyet İstanbulun ge- zilecek mahallerini, otellerini ve kıymetli eserlerini gösteren küçük broşürler hazırlamaktadır. Bu broşürler muhtelif lisanla- ra da yazılarak Avrupa ve Amerika şehirlerindeki seyahat acenteleri- ne gönderilecektir. Otellerin te- miz ve servislerin mükemmel ol- ması temin edilecektir.