26 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

26 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Haftada İki Defa Spro SPOR Perşeııbe ve - Cumartesi Günleri Çıkacak Spor Sayfalarımızı kuyunuz... P O — Memlekette Spor Hareketleri İzmirliler, İstanbula Kar- şı Meydan Okuyor ğ Izmirin, genç oyunculardan mürekkep yeni muhteliti İzmir ( Husu- s1) — Şehrimizde yirmi gündenberi hummalı bir | spor faaliyeti göze — çarpıyor. Fakat futbol heyeti bir taraf- tan İzmir muh- telitine — hazırlık maçları yaptırır- ken, diğer taraf- tan da ecnebi takımlarla temas vesilesi — hazırlı- yor. Muhtelitimiz yakında Ankara muhtalitile bir mâaç yapacak, eğer kazanırsa İstanbul muhtelitile de çarpışa- caktır. ] İzmir muhteliti tamamen genç ve sağlam oyunculardan - seçili- yor. Bu genç oyuncularımız, öyle tahmin ediliyor ki, İstanbul -takı- mının önünde mağlüp — olmıya- caklardır. Bizim spor idarecileri- | nin kanaatine —göre, İstanbul oyuncuları eskimiş ve ciğerleri yıpranmıştır. İzmirin genç oyun- culari — karşısında — mukavemet ve —muvaffakıyet — gösteremiye- ceklerdir. Fakat şurası muhakkaktır ki İzmir müdafaasındaki Lütfi, Arif | ve İhsan ayarında oyuncular İs- tanbulda yoktur. Yine İzmir mu- hacim - hattında çalışan Fikret, Sait, İsmail gibi çevik oyuncular İstanbulda pek azdır. Bayramda burada Yunanista- nin Apollo takımile heyecanlı maçlar — yapılacaktır. Ayrıca Bulgaristanın Levinski takımını İzmire getirmek için mü;,;kueier yapılmaktadır. idnan Salihlide Spnr Salihli ( Hususi ) — Geçen cuma günü kasabamızda Gür- büzler Yurdu ile Bozkurt takım- ları arasında çok — heyecanlı bir futbol müsabakası — yapıldı. İki takım da çok güzel bir oyun gös- terdi. Fakat Bozkurt takımı vazi- yere daha ziyade hâkim bulunu- yordu. Bunun neticesi olarak Boz- kurt takımı Gürbüzler takımına bir gol atarak galibiyeti temin etti. Akşehirde Spor Akşehir, (Hususi) — Havalar son günlerde dözelmiye başladı. Hasret kaldığımız güzel ve sakin günler tekrar gözükmektedir. Fe- na günlerde tebir edilen Futbol | lik maçları tekrar bu!:ıdı._ vwsihlide Bozkurt takımı Yurau karşılaş- Son olarak İdman ile —Alay takımları tılar ve heyecanlı bir müsaba- ka seyrettik. Maçı Konyadan husus? surette gelen doktor Ad- nan Bey idare etti. Neticede oyun (2-2) beraberlikle hitam buldu. Zonguldakta Spor Zonguldak, (Hususi) — Bura- da por hasyatı geçen esnasında çok parlak ve muvafa- kıyetli idi. Fakat son iki sene- denberi faaliyet hayli azalmış ve sönmiye mahküm bir vaziyete gelmiştir. Geçen sene Zonguldak muhteliti Ereğli takımının kar- şısında ağır bir mağlübiyete uğra- mıştı. İşte bu mağlübiyettenberi- dir ki burada spora karşı umu- mi bir alâkasızlık baş gösterdi. Memleket spor heyecanını kay- betmiş gibidir. Şimdi sihirkâr ve çalışkan bir vücuda ihtiyacımız vardır. Belki bu meçhbul adam Zonguldağın ölen sporuna yeni hayat verecektir. Sungur Konyada Spor Konya ( Hususi ) — Galata- saray B. takımı kurban — bayra- mında şehrimize gelecek, burada İdman Yurdu takimile iki maç yapacaktır. İzmir At Yarışları İzmir, 26 ( Hususi) — İlkbahar | at yarışlarının birincisi dün ya- pildi. Hava soğuk ve yağmurlu idi. Fakat buna rağmen kalaba- hk oldukça fazla idi. Beş koşu yapıldı, Fikret ve Ahmet Beyle- tin ( Yıldırım ), ( Drokurt ) ve | ( Frik ) ismindeki atları, İsmail Efendinin ( Zeybeğ ) i, Kenan Beyin ( Sada ) sı birinci geldiler, seneler | DEVEl Bar |Kongre Farzoldu şiktaş kulübü de ayrıldıktan sonra | resmi lik maçlarınım kıymeti çok | düştü. Biz bugün ayrılan kulüp- lerin nekadar — haklı — veyahut | ket ettiğini tetkik edecek değiliz. Her halde mubakkak - olan birşey varsa, Beşiktaş gibi şam- piyonluğu sigortalamış — olan bir kulübün şampiyonluğu kendi arzusile bırakarak resmi likten ayrılması çok — manidardır. Bu hâdise birşeyi ispat eder. Bu seneki İstanbul şampiyonluğunun kulüpler nazarında bile ehemmi- yeti kalmadığını... Bir şampiyonanın kadrini, iti- barını tesis etmek kulüplerden evve mıntakanın borcudur. İki kulübün çekilmesile kıymeti bir- denbire sıfıra düşen bir şampi- yonluk sisteminin yanlış olduğu bu son hâdise ile de belli oldu. Görülüyür ki İstanbul şampi- ğonısmın rengi, manası müsa- akalara iştirak eden — bütün kulâplerden hasıl olmuş bir şey değildir. Şu halda şampiyonaya iştirak edenlerin adedinde veya- hut halk ve sporcular nezdindeki tesirlerinde bir gayri — tabülik vardır. İstanbul sporunun yeniden eski şekline gelebilmesi — için evvelâ bu gayri tabiüliğin neler- den hasıl olduğunu tetkik etmek ve katt? kararlar vermek icap eder. Bu tetkiki yapmak ve kat'i kararı vermek için bütün İstan- bul kulüplerinin, hatta İstanbulda bulunan — federasyon — erkânının | iştirakile şümullü bir kongre yapmak Jâzımdır. İşte kongre bunun için farz olmuştur. İzmir Muhteliti Geliyor İzmir,25 ( A.A. ) — İzmir muh- telitinin 5 mayısta İstanbula gi- derek İstanbul muhtelitile kar- şılaşması kararlaştırılmıştir. Genç sporda da tezahür etmektedir. bir halat ile çekmek spor Amerikada başlamış, İstanbul şampiyonasından Be- | mıntakanın nekadar doğru hare- | Kâdınlar buyüne kadar nisbeten hafif ve zarif sporları tercih ederlerdi. Bilhassa genç kızlar spor sahasında ekseriyetle tenisle uğraşırlardı. seneler ilerledikçe kadınların erkekleşme havesleri Resimde gördüğü- büz genç mektepli kızlar koskoca bir otomobili suretile sürüklüyorlar. Bu İngiltereye de intikal Gazelemir şimden sonra perşambe ve cumar. R olmak ürere haftada İkl #poc sayfamı Beşredecektir. Perşembe günkü spor sayfasında dünya hareketlerini, memleket — spor — hüldis: amında: Cuma yünkü —maçların tafsllâtımı bulacaksımız. Futbolsuz Bır Cuma Daha... Yalnız Voleybol Ve Gü- reş Müsabakaları Yapıldı Voleybol müsabakalarında muvaffakıyet gösteren Galatasaray takımı Dün hava akşama kadar karlı ve fırtınalı gittiği için futbol müsabakaları yapılamadı ve tabil koca bir gün sönük geçti. Buna rağmen bazı spor hareketleri olmuştur. Ezcümle Galatasaray salonunda — voöleybol şampiyona müsabakaları yapılmış ve alâka ile seyredilmiştir. İlk müsabakada Beşiktaş, gü- zel bir oyundan sonra Süleyma- niye takımını ( 15- 0) ve (15-5) gibi mühim farklarla mağlüp et- miştir. Bundan sonra Vefa ve Top- kakı takımları oynıyacaktı. Fa- kat Topkapı takımı gelmediği için hükmen mağlüp sayılmıştır. En son olarak Kasımpaşa ile p takimları oynadılar. Kasım- paşalılar (15- 11 ) ve(15-12) ile Eyöp takıminı mağlüp ettiler. Güreş Müsabakaları Dün Beyoğlunda — Mıntaka İdman Salonunda güreş müsaba- kalarına devam edilmiştir. Neti- celer aşağıdadır. z —e e— ——— 5 Kızların Yeni Sporu etmiştir. Fakat 61 kiloda: Birinci, Tank, (Kuleli) ; ikinci, Süreyya (Kuleli); üçencü Mustafa (Haliç). 66 kiloda birinci Macar Bakuş (Beşiktaş), ikinci Mehmet (Vefa- Kumkapı), üçüncü, Selâmi (Kuleli) 72 kiloda birinci Nuri (Kuleli), ikinci Mehmet Ali (Hali: çüncü Yılmaz (Bahriye Gedikli Mcktcbı) 79 kiloda birinci, Yusuf Ke- nan — ( Vefa - Kumkapı ) ikinci Muzaffer ( Kuleli ). İzmir Şilt Maçları İzmir 25 (ALA) — Şilt maç- larına bugün Alsancak spor sa- | hasında devam edildi. Dömifinale kalmış olan ikincilerden İzmir- spor ve Türkspor; birinci takım- lardan da İzmirspor Şarkspor takımları karşılaştılar, müsabaka ikinci takımla- rinki idi. Türkspor iyi bir oyun- dan sonra 5- 1 gibi faik bir netice ile İzmirspora galıp geldi. Bundan sonra İzmirspor - Şark- spor birincileri arasındaki -şilt dömifinali yapıldı ve İzmirspor 7-1 gibi çok sarih bir farkla maçı kazandı. Bu hâdise bize gösteriyor ki kadınların erkekler gibi ağır sporlarla uğraşmaları günün modasıdır. Gerçi boksör ve pehlivan kadınlar ev- velce vardı. Fakat onlar yüz binde bir nisbetini bile bulamıyorlardı. Yakın bir istikbalde binlerce kadın pehlivan, kadın boksör ve kadın halatçı ve saireye tesadüf edeceğiz.