27 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

27 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

İBALKIN GÖZÜ HALKİN>KULAĞI HALKIN DİLİ Sene 2 — No: 601 Sön Poste Yazı işleri telefonu — İstanbul — 20203 Hace işleri telafonuz — İstanbul — 20203 — — PAZAR — 27 Mart 1932 Sovyet Rusya İle Romanya- nın Arası Fena Halde Açıldı Moldav Cümhuriyeti De Lâğvedildi Aldığımız hususi bir. telgraf haberi, Rus - Romen hududunda husule gelen bazı - vak'alardan dolayı iki hükümet münasebetinin ciddi bir surette gerginleştiğini bildiriyor. Son zamanda, hudutta vükua gelen bazı firar hâdiseleri ve bu yüzden yapılan ateş taati- sinin bir icabından ziyade husus! ve daha derin bir mahiyeti hâiz olan hâdise şöyle izah olunuyor: Bükreş 27 (Hususi ) — Dinyes- ter nebhrinin şarkında kâin ve 1924 te tesis edilen Moldavya Cümhuriyeti Rus hükümetinin bir kararile ilğa edilmiştir. Bu cüm- huriyet 300 kilometro mürabbaı sabayı işgal ediyor ve nüfusu 572 bin kişiden ibaret bulunuyor- du. Bu nufusun yüzde (30) za Romen, 40 zu Okraynalı Rus, yüzde biride yahudi ve Almandı. İlga kararı o havalide Romen tahrikâtına mâni olunamadığı id- dliasile verilmiştir . Ayrıca örfi idare ilân olum muştur. Buradaki Skütari köyü halkı da Sibiryaya naklolunmak- tadır. Bundan evvel 1000 Moldav mültecisinin buz tutan Dinyester nehrinde yürüyerek Romanyaya İki tarafın münakalesine mâni olmak için dinamitle atılan Dinyester köprüsü iltica ettikleri sırada Rus muha- fızları tarafından kısmı azamının telef edilmesi ve ancak 32 kişinin kurtulabilmesi — son — tedbirlerin alınmasında başlıca saik olmuştur. Bu hâdiseler, vaziyeti son derece gerginleştirmiştir. î/lîğ;:lele Edilecek Bir Dert: Fuhuş Tellâllığı Fuhuş son za- manlarda bir ne- vi ticaret vası- tası oldu. Yapa- na değil yapt- rana, Bu, belki size garip gelir, fakat — aşağıya kaydettiğimiz sa- tırları okuduğu- nuz zaman or- tada — müca lele edilecek mühim bir derdin vücu- dünden haber- dar - olacaksınız ve yüreğiniz sız- hyacaktır. Vak"- ayı, bu derdin kurbanı olan bir bedbahtın — ağ- zından — dinliye- km. Bu, Hidayet isminde bir ka- dındır. Karnik adlı dostu, kendi- sini polise - şikâyet ettiği için onu, — kamasile — delik — deşik etmiştir, şimdi Beyoğlu hastane- sinde yatan bu kadın diyor ki: * — Ben, günahkâr bir insa- füm. Karnik dört senelik ahba- bimdir. İhtida ettiği için ona dönme Mahmutta derler. Beni, saplığım fena yoldan kurtaraca- gını — söyliyerek aldatıyor, bü- tün kazancımı elimden alıyordu. Elinden kurtulmak için bir ay Kasımpaşada anamım evine —git- AA TE Yaralı Hidayet, hastahane yatağında Nihayet evvelki gün karakola, şikâyete — gidiyordum. — Arkamı kollamış, saldırmasile beni delik deşik etti. Bütün kabahatim onun — için çalışmamak, bütün kazancımı ona vermemek, ,, Kadının, bel, yanak, boğaz ve bacaklarının muhtelif yerinde yedi yarası vardır. Tevkifhanede Müddeiumumi Muavini Cevat ve Adliye doktoru Enver Beyler dün — tevkifhaneyi — teftiş etmiş- tim. Orada da rahat bırakmadı. | lerdir. Vergilerd—e Kolaylık Umumi Yerlerden Alınan İstihlâk Verğisinin Şekli Değişiyor Ankara 27 (Hususi) — Sinema, bar, tiyatro ve dans salonu gibi yerlerden alınmakta olan istihlâk vergisinin tahsilinde bazı müşkü- lât görüldüğü anlaşılmış, Maliye Vekâleti bu verginin daha kolay cibayeti ıvn yeni bir esas düşün- müştür. Verilen haberlere göre Maliye Vekâleti bu vergiyi bina iratları vergisine muayyen bir nisbet dahilinde zam yapmak su- retile tahsil etmek kararındadır. Bu hususta bir lâyiha hazırlan- maktadır. Yakayı Ele Veren Hırsızlar Dera Ddi Ranna Hırsız Çifle Dimitriler Bunlar iki Rum hırsızdır. İki- sinin de adı Dimitridir. Tepebaşın- da bir tuhafiyeci mağazasına gir- soyarlarken bekçi bastırmış, :&ı y:ı:'qmiş. ikııl:: kıskıvrak yakalanmışlardır. Darısı, diğerle- İş Bankası Bugün Ankarada Umumt Heyet Toplanıyor Iş Bankası Umumt Müdürü Celâl Bey ( Umumi malt ve İktisadi vaziyet hakkındaki mühim izah atları Binci sa; 1 —— —— Alman Reisicümhurluğ nu İstiyen Bir Mahkü Kuduz Vak'aları Yine Aldı, Yürüdü Vilâyetler Arasında, Vukuat İtibaril Alın # e — oğeye Birinciliği Son zamanda, kuduzluk vak'- | aları yine artmıya başladiı. Oı Daülkelp hastahane- sinde şırınga tedavisi yapılanla- rın adedi günde (110)a çıktı. Bunun — haricinde — vilâyetlerden kuduz vak'aları en çok görülem- ler Edirne ile Balıkesir ve Sam- sundur. Edirne hele başta ge- mektedir. Müracaatlerin ekserisi kedi ve —köpek ısırmasından derecedeki şikâyetçidir. Son günlerde Edirneden gelenler — (20) — kişi olmuştlur. Dün de yine bir kuduz köpeğin ısırdığı iki jan- ı darma gelmiştir. İstanbulda — kuduz — vak'aları hassaten Şişli ve Beyoğlunda gö- rülüyor. İki gün evvel Nişanta- Berlin 26 (Hususi) — Nisanın | onunda yapılacak olan reisi Cüm- | hur intihabında, mevcut rakiplere ilâveten Klavs Haym isminde bir I namzet daha meydana çıkmıştır. Bu adam, ihtilâlci köylülerin nam- zedidir. Bunlar, Klavs Haymin namzetliğini koymak icabeden rey miktarınını toplamış bulunmak- tadırlar. Klavs Haym elyem hapisha- nededir. Hapihanede bulunması- nın sebebi de, siyasi bir nümayiş esnasında bomba atmış olmaktır. Klavs Haym ile birlikte Alman Reisi Cümhurluğu — makamına namzetliklerini — koyanlar altıyı buluyor. Hindenburg, Hitler, Tel- man, Düsterberg, Vinter, Klavs Haym. Vinter de elyevm hapis- hanededir. Fiatı 5 kuruş Edirnedir istanbul sokaklarında başıboş kıtmirler şında bir Almanm köpeği kudu duğu için bu ailenin bütün efr. dına aşı tatbikine başlanmıştır. Klavs Haym siyasi bir natuk söylerken Ticaret Aleminde kurayım ? Tüccar — Bu da sorulur mu? Bizim kasanm içine !