27 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

27 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

K ll Bir Ölünün Hatıra Defterinden : SON POSTA L —. ——— Z MA A — HAİNLERİN İÇ YÜZÜ - Yüz ElliliklerNasıl Gittiler, Ne Yaptılar Sayfa 11 Lindbergin Oğiu Bir. Muamnîa Oldu Nevyork, 26 — Lindbergin | sında alâkası olduğu kuvvetle kaçırılan çocuğu hakkında müs- | tahmin ediliyor. Aranılan adam, * —FİRARİLERİN VAZİYETLERİ CİDDEN FECİ BİR HALE GELMİŞTİ kaeğ şanl Bütün bu gazeteler sanki dil birliği yapmışlar gibi,en ağır kclîııe—l ler kullanıyorlardı. Meselâ hepsi, Mustafa Sabri için “ Şeyhülşeya- tin, diyorlardı, Rıca Tevfik hak- kında “tilmizüliblis,, tabirini ku- laniyorlardı. Diğerlerini de bun- lara benzer kelimelerle tavsif edi- yorlatdı. O sırada Misir. halkı, - derin bir. heyecan geçiriyordu. Milli fırka lideri olup Sen Mişel adalarına — sürülmüş olan Sa- ad Zağlül —Paşanın — avdetini temin için bher yerde hararetli mitingler yapılıyordu. O büyük ülkedeki milliyet cereyanının bu feveranlı dakikalarında Türk mil- | Akşam, sabah bir dilim ekmek ve bir parça pey- | nirle karınlarını doyuran bu âvârelerin artık dilleri kilitlenmiş, gevezelik e- demiyorlardı. — İstikbale ait hulyalar kuramıyor- lardı. Fevzi gıbi nisbeten genç olanlar akşam ve sabah peynir ekmek yemekten — şikâyet ediyorlardı. O vakit Konyalı hoca, ağlıyan bir sesle teselli vermiye yelte- nirdi: — Bağdadi Cüneyt ve Beya- aa a. zıt Efendilerimiz tam — kırkar liyetperverliğine d“_'f"l'k bes- | gene oruç — tuttular ve iftar liyen üç beş serserinin İskende- | , < manları tek bir hurmadan riyeye gelmeleri fena, çok fena bir tesir uyandırmıştı. Türk za- ferini adeta benimsiyen ve © zaferin bir başka türlüsünü ka- zanmayı da mefküre bilen Mısır- hlar nazarında bu misafirler, bir nevi mikroplardı. Bu sebeple her gazete ateş püskürüyordu ve bu kendi gelen misafirlerin Mısırda barındırılmamaları isteniyordu. Hoca Sabri ile arkadaşları bergün bu gazeteleri okuyorlar- dı. Artık eski tekerlemeleri br rakmışlardı. Mısırda kendi aleyh- lerine müteveccih teşkilât bulun- duğunu — söylemez olmuşlardı. Çünki gazetelerdeki yazılar, mil- Hiyet aşkile, hürriyet aşkile gale- yana gelen bir kavmin ©o kutsi sevdalara düşman kimseleri ken- di aralarında tutmak istiyemi- yeceğini apaçık gösteriyordu. Bu hakikati hayli geç olarak anlıyan firariler, Mısır diyarma geldiklerine bin kere nedamet getirmişlerdi. Ne çare ki gidilecek yer yoktu. Öyle bir yerden sarfı nazar, otelden dışarı adım ata- bilmek kudretinden de mahrum bulunuyorlardı. Vaziyet hakikaten feci idi. Akşam, sabah bir dilim ekmek ve birer parça peynirle karınla- rını doyuran bu avarelerin artık dilleri kilitlenmişti, gevezelik ede- miyorlardı. İstikbale ait hulyalar kuramıyorlardı. Kötü kötü düşü- nüyorlar ve bütün gün karyola- fara uzanarak mukadder — olan akıbetlerinin rüyasını yaşıyorlardı. Ümmi Şaban, işte ilk günler- de haklı çıkmıştı. O, vatan düş- manlarına dostluk — arzedenlerin ve © düşmandan nefisleri için dostlük bekliyenlerin husraularla karşılaşacağını söylemişti. Ayni şeni hareketi bizzat ihbtiyar etmiş olmakla —beraber bu hakikati arkadaşlarından — daha — evvel idrak etmiş olan ümmi diplo- mat, ara sıra yine o hükmü ileri sürmekten — çekinmiyordu, “Cezamızdır, — çekeceğizl..., — di- yordu. Fakat kimse onunla mü- nakaşaya li Rıza Tevfik bile sanki ümmi arkada- şının kanaatine iştirak etmiş gi- bi daima susuyordu. Bazan Kürt Zeynelâbidin — veya — belediyeci gayrı ağızlarına — nesne — alma- dilar. Bu sebeple — velâyet mertebesine erdiler. Beni İsrail ise gökten inen bıldırcın dolma- sile kâğıt helvasına kanmıyarak Musa Aleyhisselârmı - sıkıştırdılar, bakla istediler, fasulya istediler. Bu yüzden gazaba uğrayıp çöller- de süründüler. Onlar çibi olam- yalım, Cüneyt ile Beyazıta ben- zemiyelim ! gençlerin ağzında sızlıyan bir homurtu olurdu. Küfür mü eder- selli olmazlardı. Çüki karınları doymuyorda. n Bu sefil ve mahpus hayatın kalemlerinde —işe girmek Kızıltoprakta müzayede müddeti bir — hafta pazartesi günü ihalc edilecektir. makbuz veya mektubu ile yevmi Doktor Ali lerdi ? Meçhul !.. Herhalde müte- ı İş arıyanlar için Türkçe okumak, yazmak bilen efendiler Şirket, mağaza ve banka için 4 nisana kadar Amerikan sefarethanesi yanında No, 42 lisan ve ticaret dersa- nesine müracaat edip ticaret derslerin programını meccanen almaları ilân olunur. İstanbul Belediyesi İlânları Zühtüpaşa —mektebi kiraya verilmek — üzere Memedeki çocuklar;;l; beşinci gününde idi ki Rıza Tev- fik bir şeyler yapmak ihtiyacına kapıldı : — Yahu! dedi, hayat, hare- ketten ibaretlir. Halbuki biz k- mıldamıyoruz, — böyle — miskinlik olur mu? “ İkdam ve tahammül gerek erbabı hayata - Mevta ya- | kışır var ise rahat döşeğinde ,, beytini bir ağızdan okuyalım, yeri- mizden fırhyalım, birşeyler yapalım. ( Arkası var ) — RADYO— 27 Mart 932 İSTANBUL, (1200 metre) — 181 Gramolen 198 Darüttalim Heyeti, 205 Gramofan, 91 Kemal Niyati Bey ile Cen- net Hamim, 27 tango orkestram. HEİLSBERG, çı70 metre)— 1920 Aşk garkı'arı, 20,0$ Garbi Prusya — gecenl, 2110 Dons havaları. BÜKRES, ( 384 metre ) — 191 Konser 20 konferana, 91 Vaffenzehmied Operasından parça'ar, BELGRAT, ( 429 metre ) — 201 MüN Sırp havaları, 21,10 Ses konse-i, 21,20 Weberden parçalar, ROMA,(Mimere)—ü: Cramofon, 21,65 Napolisen maklen * Kış oyunları » isminde bir eperet. PRAG, (488 metre) — 1968 Hayden bayramı, 12,90 Konser. VİYANA, g17 metrej— 1938 Yunanlatan manzaraları, 2115 Rişar Tav- ber konseri. 2530 Bayader opereti. PEŞTE, ( 550 metre ) — 19,30: Öperet parçaları. 21 Eski Öpleum opereti. VARŞOVA, (si1 metre)— 203 Gramofon, 21,90 Konser. BERLİN, (1683 metre )— 20: Nevyorktan nakli, 1930 Viyanadan naklen Bayader öpereti. SVEA GAZOCAKLAR FENNİN EN SON İCADI İDARELİ ve DAYANIKLIDIR Bunları Her Yerde İsteyiniz. Umumi Deposu: JAK. Y. LEVİ Çiçekpazar, Altıparmak Han Altında, İstanbul. Beyoğlunda, Agop P: temdit — edilerek 28- 3 - 932 Talip olanlar 18 Hirahk teminat mezkürda saat on beşe kadar Daimi Encümene müracaat etmelidirler. Vahit Beyir. YILDIZ ÇOCUK UNU Fazla fosforu ve vitamini vardır. Çok besler Deposu: Hasaa Ecza deposu hakkanda bir kosferana ve eperet | | bet ve kat'i hiçbir haber alına« mamasına rağmen, gerek ailesinin ve gerek zabıtanın faaliyetini iş- kâl edici şayialar büyük bir israrla devam edip gitmektedir. Son günlerde, bir içki kaçak- çısı, ayağında hususi bir numara bulunan bir güvercin yakalamış- tır. Kuşun ayağına bağlı bulunan bir kâğıt parçasında şu satırlar okunmuştur. *“Şimdilik bütün — muhabere vasıtaları ümitsizdir. Çocuk, deniz ortasında bulu- nan bir yatta ve tecrübeli insan- ların elindedir. Sıhhati de yerin- dedir. Yat, Amerika kara sula- rının - haricinde — bulunmaktadır. Güvercini geri yollayımız.,, Bu güvercin hikâyesinin cid- diyet derecesini tayin etmek mümkün değildir. Diğer taraftan elli polis me- muru şebrin Brouks mahallesinde bir apartımanı basarak taharri- yatta bulunmuş ve bir kişiyi tev- kif etmiştir. Fakat biraz sonra bu adam gserbest - bırakılmıştır. Zabıtanın aradığı şahis Detrit şehirli olup çocuğun kaçırılma- Dünya Vaziyeti Paris, 26 — Âyan Meclisinde Başvekil umumi vaziyet hakkında beyanatta bulunmuştur. M. Tar- diyö, Çin - Japon ihtilâfında Ce- miyeti Akvanın bir uzlaşma bul- | mak için sarfettiği gayret ve teşebbüsleri hatırlatarak, M. Bon- kurun müracaati üzerine muha- samatın tadil edildiğini söylemiş- tir. Başvekil — tamirat mesele- sinden bahsederek serbest olarak yapılacak tadili icraya hazır bulun- duğunu, fakat imzalara istikbalde riayet edilmesini temin için Fran- sanın Lozan konferansında kendi hukukunu şiddetle müdafaa ede- ceğini söylemiştir. M. Tardiyö, İngiltere, Almanya, İtalya ile yar pılan müzakerelerin ilerlediğini söylemiş, bilhassa İngiltere - Al- manya, Belçika, İspanya ve İtal- ya ile yapılan siyasi ve ticari dostane müzakerelere işaret et- miştir. Raşit Rıza Tiyatrosu Şehzadebaşı Bu akşam saat 21,30 da Kurt Ağrzında Kuzu Vodvil 3 perde Nakleden Mahmut Yesari B. Kiralık Evler Tayyare Cemiyeti İşyanbul Şubesladen: Cemiyetimizin Lâleli apartıman- larında beşer odah iki ev kiraya verileceğinden taliplerin apartıman Tar idaresine müracaatleri. totoğraf Tahlili Kuponu Tabistinizi Göğrearmak let'yoravua fotoğrahamı 3 edei kapse e sr- Hate gönderiniz Fotoğrahna mraya tabıldir. ve iade edil nez. Fotojrai imtişar seeceâ müi/ “ Fetoğraha küişes! BOkuruşlur xa mukabilinde gönder.eb'l. ötedenberi bu nevi hareketlerile maruf ve “Mor çete,, ismi verilen haydutların arkadaşıdır. Bu Da Başka Bir İz Vaşington, 26 — Polis, Lind- bergin çocuğunu faaliyetle ara- maktadır. Polis bir mücrimler Çetesinin tehlikeli reisi olduğu söylenen Fleşer ismindekf adamı aramaktadır. Bir kaçakçı, Lind- bergin çocuğunu bu şahsın ka- çırdığımı söylemiştir. Bu kaçakçı Fleşerin fotoğra- fiını derhal tanımıştır. Kaçakçı, çocuğun kaçırılmasının arifesinde bu adamı üç arkadaşile bir. ka- çakçı gemisi üzerinde gördüğünü ve gemide bulunan küçük bir çocuğun ağladığını işittiğini söy- Temiştir. Bu beyanat çocuk kaçı- rılir kaçırılmaz polise söylenmişse de, polis dakikadan dakikaya çocuğun iadesine kani olduğun- dan bu sözlere chemmiyet ver- memişti. Fleşerin yanında zevcesi, ar- kadeşleri ve küçük çocuk bulun- duğu halde Vaşingtonda olduğu söylenmektedir. Fransız Ayanında Fransada Orma -'|> ;'Vaı;;;;niuı Şatoru 26 — Dün ve evvelki gün çıkan yangınlar, muazzam uliyer ormanını istilâ etmiştir . Yangın ormanda kilometre- lerce sahayı silip süpürmüştür. Rfaiye, jandarma, asker kuvvet- leri ve halkın muaveneti saye- sinde sabaha karşı saat dörtte gin — söndürülebilmiştir. Bin- erce hektar arazi mahvolmuştur, Maamafih yangın şimdi tekrar alevlenmiş, Tato dü Fu ismindeki bir malikâneyi tehdide başla- mıştır. Deri ve Bars: Müzayedesi Tayyre Cemiyeti İstambul şubesinden : Kurban Bayramında teşkilâtımız tarafından toplanacak deri ve bar- saklar pazarlık süretile ayrı ayrı müzayedeye — konmuştur. — Nisanın ikinci cumartesi güaü saat on albda ihalesi (cra edilecektir. Ta' plerin şartnameyi görmek üzere Cağalağ- Tundaki şubemize müracaalleri ilân olunur.