27 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

27 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Avrupa Matbuatında GÖRDÜKLERİMİ Bu Sayfa Haftada Birkaç Defa Ve Arasıra Neşrolunur. Bu Sayfada Dünya Matbuatında Çıkan Meraklı Hikâye, Yazı Ve Makaleleri Bulacaksınız. Dünyanın Dört Köşesinde Garip Vak'alar | Kadının El Çantasında Neler Bulunur - Talâk İçin En İyi Vesika Nedir? Bir İmdırım. El! çantasında Weler bulunur? Bu sene kadın çantalarının | boyu küçüktür. Bu sebeple orta- ya yeni bir mesele çıkmıştır. Ka- dınlar, çantalarında taşımıya mec- | | yine müracaat noktasından bütün bur olduları şeyleri nasıl - taşıya- caklar? Bir kadının çantasında ne bulunur ki diyeceksiniz. Ba- kınız sayalım: kibrit topluiğne saç iğnesi mektup Ayna makas tarak mendil şişesi aspirin ağızlık kartvizit vapur bileti türme dudak boyası pudra kalem tigara kutusu pul | kolonya veya esana | tırnak törpüsü | * Erkekler De Krem Kullanmalı! Kadınlar yüzlerini güzelleştir- mek için krem, kozmatik, bin türlü ilâçlar kullanırken, erkekler | su ve sabunla iktifa ediyorlar. Fakat bir Amerikalı doktora göre |(bunu yapmakla yüzlerinin yağını yıkayıp götüriyor, sıhhat- larma zarar veriyorlar. Binaenaleyh erkekler de kadınlar gibi krem ve boya kullanmalıdırlar. Bundan İyi Vesika Olur Mu? Adamın biri karısının aleybin- de talâk davası açmış, Karısının huysuzluğundan ve kendisini döv- düğünden bahsetmiş. Hâkim sormuş. — İspat edebilir. misiniz? Müddei derhal cebinden bir şişe çıkarmış ve hâkime uzatarak: — Buyurun efendim, demiş. Son kavgada karım ısırarak ko- pardığı kulağım. Adamcağız — kopmuş kulağı ispirto içinde muhafaza ederek mahkemede vesika olarak kul- lanmış. * Güvercini tim Çalmış? Hırsızın birini bir evden gü- vercin çalmak töhmetile polis yakalayıp karakola — götürmüş. Kendisini isticvap ederken sor- muşlar: — Güvercinleri sen çalmadın mı ? — Hayır efendim. Bu sırada eebinden bir uçmuş. — Buna ne dersiniz demişler. O cevap vermeden diğer ce- hırsızın iç palto güvercin fırlayıp Hastaların Bile Reyine Muracaat Ettılerl Bazı hastaların reylerini toplamak üzere rey sandığını hastahanelerde gezdiriyorlar Alman intihabatı, halkın re- milletlere misal ve nümune teşkil edecek tarzda cereyan - etmiştir. Müntehiplerin kâffesi rey san- dığına gitmiş, reyini vermiştir. Hatta bunlar içinde hasta olanlar yürüyemiyecek halde bulunanlar, sediye ile rey sandıklarına götü- rülmüş, bazan da rey sandığı hastaneye kadar götürülmüştür. Hiçbir vatandaş, hiçbir vesile ile intihap hakkından mahrum bira- kılmamıştır. İntihaba iştirak edenlerin mik- | tarı 41 milyon kişidir. Bunların 22 Her İşte Kadın Pârmagı Arayın , Derler | | | | Hayatının Garibeleri Hükümdarların hayatları ga- milyon kişisisi kadındır: Bu inti- habat 24 saat zarfında bıımı. Kibrit Kıralını, Öldüren De Her işte kadın parmağı ara- yınız diyenlere hak vermek lâ- zım gelecek galiba, Geçen hafta — ölümü bütün dünyayı sarsan kibrit kıralının ölümünde de bir kadın parmağı bulunduğunu — söylersek — inanır mısınız? Ajanslar kibrit kıralının ölü- münü, Amerikadan teminine ça- hştığı parayi bulamamasına at- fetmişlerdi. Burası doğru. Fakat bu milyarderin para bulmasına mani olanın kadın olduğu akla gelir miydi? Hükümdar bağlıdır. rip protokol bağlarile İsvi oğlu- eç — kıral — geçende nun — yine İsveçli bir — kızla evlenmesine — rıza — göstermedi. Şimdi seyahate çıktı. Nise gitti. Orada oğluna haber göndererek torununu görmek istediğini bil- dirdi. Arzusu yerine getirildi ve torununa gayet kıymetli bir mü- cevher hediye etti. —<— binden ikinci bir güvercin fırla- yıp uçmuş. Bunun üzerine hırsızı tevkif etmişler. İntihaptan sonra: Bu kubbede Üal:ı kalan bir hoş sada lım; Bakınız hikâye nedir: Vaktile Kröger Amerikaya gitmiş. Orada büyük bankerler- den birile dost olmuş. Bankerin karısı kibrit kıralma fazla iltifat etmiş, fakat Kröger kendisini evine kabul eden dostuna hıya- netle mukabele etmek istemediği için kadınıı bu iltifatına karşı soguk kalmış. Tedricen dostunun evinden Fayağını kesmiş. Bunun üzerine kadın, kibrit kıralının kendisine ilânı aşk ettiğini, fakat kendisinin reddettiğini işaa etmiş. Kibrit kıulı bu şayiadan çok “KAN LEKESİ Vücutta, elbisede —veya — bezde kalan kan İekelerini teşhis için Almanyada yeni bir alet keşfetmiş- lerdir. Burada doktorun bir elbise Üzerindeki kan Tekesi ile tecrübe yaptığını görüyoruz. Yükselten De Kadınmış | 1Amerikan Çocukları Tehlikede Reyini atmak üzere hastayı sediye ile rey sandığına götürüyorlar ve bütün dünyaya bir intihap nümuünesi — olmuştur. Dünyanın hiçbir yerinde halkın reisicümhur intihabına bu derece alâka gös- terdiği görülmemişrir. Hatta Almanlar bu son inti- hapı ile İngiltereyi bile geri bırakmışlardır. Diğer taraftan in- tihabat çok serbest olarak ce- reyan etmiş, vatandaşların cebir | ve tehdit gibi vasıtalarla zarar görmelerine — imkân miştir. Esasen bütün medeni leketlerde vmüsamaha verilme- mem- propagandaya azam! gösterildiği — halde l tehdit meselesi kat'iyen affedil- | mez. Kadın, mütcessir. olmuş ve Avrupaya dönmüş. Aradan seneler geçmiş. | telefon | | yapar. | ver çok defa günde on, on Amerika Reisicümhuru Nasıl Çalışır f Senede 500 Bin Telefon Mubaveresi - Bir Günde Kaç Ziyareti Kabul Eder? Amerika Reisicümhuru, dün- yanın en çok çalışan — devlet adamlarından biridir. Mister Hoo- iki Saat, bazan de on dört saat ça- lışır. Amerika Reisicümhuru erken kalkar, geç yatar. Fahat günü- nün en mühim kısmını ziyaretçi- ler alır. Hergün birkaç saat 2i- yaretçileri kabul ederek onların ellerini sıkmakla geçirir. Ame- rika Reisicümhurlarının el sık- ması meşhurdür. Hatta Reisi- cümbur olacaklara idmanlı sağ- lam bir kol tavsiye olunur:Bazan Amerika Reisicümhurunun günde bin kişinin elini sıktığı vakidir. Reisicümhurun — meşguliyetine bir misat olmak üzere sarayda yapılan — telefon — muhaberelerini zikredebiliriz. Geçen 931 senesi zarfında reisicümhurun sarayındaı 500 bin telefon muhaveresi yapı- vuştır. Flooverin üç-senelik Tiyar seticümhurluğu zamanında yapılan muhavereşinin 1,200,000 rakamını bulur, Bir Günlük Hayatı Hoover kışın sabah altı bu- çukta kalkar. Saat 7 de dokto- runun emri altında — idmanlar Bu meyanda bilhassa yekünu ! voleybol oynar. Herşey unutulmuş. Bu defa Krö- | tekrar dostu Kadın kıralı ger para bulmak - için Amerikaya gidince, eski onu yine evine çağırmış. arkasına düşmüş. Kibrit kurtuluşu, işlerini Litirmeden va- | pura binip Avrupaya kaçmakta bulmuş. Bu defa da Amerikan | bankaları krediyi kesmiş ve ken- disine para vermez olmuş. İşte milyarder kibrit kıralının ölümüne sebep olan hakiki hâ- dise budur. Amerikanın briç şampiyonu Eli Kalbertson ile karısına bir müddetten beri tehdit mektup- ları gönderilmiye başlanmıştır.Bu mektuplarda çocuklarının kaçır- lacağı hbaber verilmekte, aksi takdirde 20 bin dolar hazırlıya- yarak istenilen zaman için elde bulundurmaları - bildirilmektedir. Amerika balkı, bu yeni hâ- dise karşısında büyük bir biddet ve infial duymaktadır. Son za- manlarda, çocuk kaçırmak, Ame- rikada bir ticaret baline gelmiştir. Oyun neticesi reisiclmhurun kahvaltı sofrası hazırlanmış bu- lonur, Hooverin yemek zamanları mazbuttur. Kahvaltı 8 de, öğle yemeği — birde, akşam yemeği sekizde — yenir. Bu muntazam yaşayış ve idmanlar sayesinde Hoover — sıhhatça — kazanmıştır. Reisicumhur olduğu zaman 100 kilo idi. şimdi BO kile sıkletin- dedir.. Kahvaltı 8,30 da yenir. Reisi- cümhur dokuzda vazifesi başında bulunur. Kâtibi dünden hazır- lanıp imza edilmek üzere getiri- len kâğıtları ve hususi mektup- larını verir. Yarım saat kadar bu işle meşgul olduktan sonra, istişareye başlar. Evvelden tayin edilmiş mülâkatlar vardır. Bun- lar arasında sefirler, âyan ve ka- bine azası, gazeteciler — vesaire vardır. — Reisicümhur — bunları birer birer kabul eder. Reisicüm- bur bunlardan — çoğile — günün | mühim meseleleri hakkında mü- davelei efkâr eder, istişare eder. Salı ve çarşamba günleri Rei- sicümhurun gazetecilerlerle mü- lâkatı vardır. Akşam üzeri bazan sarayda istirahat eder, bazan otomobille | kısa bir tenezzüh seyahati yapar. Akşam yemeğinde fyan aza- sının belli başlılarını yemeğe alı- kor. Onlarla memleket meselele- rini görüşür. Geceleri okur ve misafir kabul etmez.