4 Nisan 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

4 Nisan 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

— 4 — VAKIR 4 Nisan 1939 | Rüstemiye vapuru | ir, Hilâliahmerin Sânatoryomu Hilâliahmer tarafından Eren: köyünde tesis edilmekte olan verem sanatoryomu 6 Mayısta açılacaktır. Bir çok kimseler sa- natoryom için kıymetli eşya te- berru etmişlerdir. Bundan baş- ka barı hastalar yatmak için yatak ayırtmışlardır. Sanatoryom- da başhemşirelik edecek Alman hasta bakıcı Nisanın sonlarına doğru şehrimize gelecektir. Akıl hıfzıssıhası cemiyetinin yeni idare heyeti Akıl bıfzıssıhhası cemiyetinin yeni idare heyeti şu şekilde te- şekkül etmiştir. Reis Dr. Fah- rettin Kerim, ikinci reis terbiye muallimi Lâtif Nevzat, umum! kütik İçtimaiyat ve felsefe mu- allimi Hilmi Ziya, veznedar Dr. Cevat Zekâi, azalar Dr. Ibrahim Zati, Ruhiyat muallimi Nebahet Hamit, muallim Kâzım zafir beyler. Hilâlilahmer Cemiyetinde Hilâliahmer Omerkez hey'eti dün ictima ederek yakında akte- dilecek olan senelik kongra hakkında müzakeratta bulunmuş- tur. Şube Okongreları bu hafta nihayetine kadar bitirilmiş bu- İunacaktır. Senay! birliği heyeti gitti Teşviki Senayi kanununda ya- pılacak tadilât hakkında teşeb- büste bulunmak ve bu tadili keyfiyeti hakkında senayicilerin noktai nazarlarını bildirmek Üze- re senayi birliği umumi kâtibi Nazmi Nuri beyin riyasetindeki heyet dün Ankaraya gitmiştir. lm “Gümrük resminden muaf sa- yılan makineler Kenevir elyafini köklerinden ayirmya mahsus makinelerin gümrük resminden muaf olduğu dün vilâyete bildirilmiştir. ölme Alemdar nahiyâsi müdürü Alemdar nahiyesi (Omüdürü Fahri beyin kaymakamlığa terfi ettirilerek Anadoluda bir kazaya tayini takarrür etmiştir. ——— Ticaret odasında Dün ticaret odası deniz ihtı- sas kemisyonu toplanmış ve ba- zı messille meşgul olmuştur. e m m — dan vukuu Hindistan matbuatında 4- İân edilmiş ve memnuniyetle telâkki olunmuş bulunuyor. Hindistan ticaret ve minde milli harekete (o müzahereti ve hükümetin © milliyetperverlere karşı takip ettiği hattr harekete muhnlefe- ti, Hindistan hükümetini (o büsbütün bozmuş bulunuyor. Bu meyandaki bütün pamuk fabri-| kalarının grev tehdid; ve hükümetin bu tehdit karşısmda aczi, Hindistan sanalyinin millt harekete karşı vari- yeti apaçık bir surette göstermiş bu- Junüyor, Nihayet Hindistan ticaret ve sana- yi odaları federasyonu reisi (Cemal © mehmet) federasyon kongresinde irat ettiği nutkunda hükümet tarafından milliyetperverlere karşı tatbik olünan hattı hareketi şiddetle tenkit etmiş ve| İngiltere kabinesinde Hindistan na - zırı Sir Hor Sâmuel'e cevap vererek, Hindistan sanayi ve ticaret Aleminin İngiltereye sadrk olmadığını göster - miştir, Bütün bu hadiseler ( İngiltereyle Hindistan arasmda aylardanberi de 1 vam eden mücadele ve mubarezenin Hindistan lehinde sapılneak bir saf - baya girmiş sayılır. « — Onun için önümüzdeki (günlerde| Hindistanda pek mühim hadiseler vu- Ku bekleniyor, sanayi öle - ö.R. v Yüzdürüldü Kar tipisi yüzünden Çeşme civarında karaya oturan Rüste- miye vapuru, Adalet ismindeki tahlisiye vapuru tarafından kur- tarılarak Geliboluya getirilmiş- tir. Rüstemiye vapurunu Gelibo- luya getirmiş olan Adalet tahli- siyesi, Ayvalık civarında karaya oturmuş olan Saadet vapurunun kurtarılması ameliyesiyle meşgul olduğundan Rüstemiyeyi Gelibo- luda bıraktıktan sonra tekrar Saadet vapurunun yanına gitmiş- tir. Haber verildiğine göre Rüs- miye vapuru kazada rabnadar olduğundan su almaktadır. Rüs- temiyenin İstanbula getirilmesi için buradan bir tahlisiye vapu- ru gönderilimiştir. Maarifte : Darülfünun divanı Darülfünun divanı dün saat ikide Darülfünun emin vekili Mustafa Hakkı Beyin riyasetinde| toplanmış, o fakültelere ait bazı; meseleleri müzakere (etmiştir. Gazetecilik Omektebi ve Rasim Ali Bey meseleleri elyevm Vi: nada bulunmakta olan darülfü « nun emini Muammer Raşit beyin avdetinde müzakere edilecektir. Darüllünun mütehassısı geldi Darülfünunun ıslahı hakkında tetkikat yaparak (bir rapor vere cek olan Cenevre Darülfünunu profesörlerinden :M. Malş tekrar şehrimize gelmiştir. Profesör bu gün Darülfünuna giderek ve mü - derrislerle görüşecektir. o Pro- fesör mayıs nibayetine kadar ra- porunu yazıp Maarif ovekâletine verecektir, Hâmit bey geldi Bir müddet evvel Ankaraya gitmiş olan belediye reisi mua - vinlerinden oHâmit bey dün sa- bah avdet etmistir, Hümit bey, belediye memur - larının tekaütlüğü meselesini ta kin etmiş ve bu hususta meclisin alâkadar encümenlerine izahat vermiştir. Kanun lâyihası muhte - Jit encümene ( sevkedilmiştir. Bu encümenden çıktıktan sonra he yeti umwmiyede müzakere oluna- caktır. Kanmnun meclisin bu dev re içtimamda kespi kat'iyet ede- ceği tahmin edilmektedir. Britiş müzsum müdürü şerefine ziyafet Evvelki gün Britiş müzeum müdürü Mr. Holson şerefine ev- velki akşam müze umum müdürü Tabs'n bey ve dün de Topkapı sarayı müdürü Aziz bey tarafın- dan Tokatlıyanda birer ziyafet verilmiştir. Mr Hopson müzeleri gemekte ve bilhassa Türk çini- leriyle alâkadar olmaktadır. Müstahdemlerin sıhhi muayenesi Hizmetçi, sütnine, arabacı, ve sair müstahdemlerin üç aylık muayenelerine dünden itibaren başlanmıştır. Bu (münasebetle belediyenin önü kalabalık olmak tadır. Müstahdemlerin muayene -/ leri dikkatle yapılmakta ve has - ta olanların vesikaları yenilen - memektedir. Vapurcular heyeti döndü Vapurcuları alâkadar eden ba- zı işler hakkında teşebbüsntta bulunmak üzre Ankaraya gitmiş olan heyet dün şehrimize dön- müştür. Kendisiyle görüştüğümüz heyet azalarından bir zat bu hu- susta demiştir ki; — Vapur işleri hakkında he- nüz verilmiş kat'i bir kara: yo'- tur, Vaziyet eskisi gibidir. Ve- kâletin bu mesele hakkında ha- urlıyacağı teklife göre vipur meselesi halledilecektir. Bu tek- life intizar zaruridir. Takvim Pazartesi Salı 4 nisan 5 nisan 27 Zilkade 28 Zilkade Gün doğuşu 509 537 “ batışı 18 1848 Sabah namazı 439 457 Öğle , I2(z 12.17 Ikindi , 1554 1545 Akşam ,, 1837 1838 Yas 2007 20,11 Imsak |, 4.55 353 Yılın geçen günleri 9$ 95 2 Hava — Dün scaklık azamt 22. asgari ii * dereceydi. Bugün bâva bafif bulutlu olacak ve rüzgir İodostan eesecektir. EL a Istanbul — 18 den 102 kadır gtamolon, 19.30 dan 2030 4 kadar Ve- dis Rıza hanımın iştirâkile «az, 20,30 dan 21 e kadar gramolonla “Trav yata Operusi, 21 den 22 e kadar Belkıs hanı- mıp iştirikile saz, 9$ den 2230 a kadar orkesira. Viyana — 1230 tonser — 1340 Yebudi Menuhim tarafından konser — 15 plak — 18 könser — 21 Uecthoven 21.30 konser — 2345 dans, Heilsberg — 750 Jimnasiik ve musiki — 910 jimnastik — (2.40 kon- ser — 17,30 konser 22,15 Hasan'ın hikâyesi, Bükieş — 13 konseri — SE, Budapeşte —(1 musiki —13 or kestra konseri — 18 kon'er 1930 konser — 21.30 Tsigın musikisi — 24 Tango konseri. Oslo — 13 konser — 19,30 şarki 2I konser — 23,15 Norveç musiki ve dansları, Moskova — 9 den 2) neşriyat. . Varşova — 1835 dans musikisi — 2035 plak — 21,15 Lembergden naki! 23 dans Paris — 845 jimnssk — 935 musiki — 40 haber” — 2) sinema ha. berleri — 21:45 haber-— 22 konser — 2215 haber — 23,30 Odeon tiyatrosun- dan nakil, Yarın 5 nisan Viyana — 1230 konser — 15 plak — 16,40 konser — 17,45 konser — 20/05 konser — 23,0 dans. i Hellsberg — 730 jimnastik ve Musiki — 12.30 konser — 1430 plak — 17 musiki — 1730 konser, 2055 Könser— lak — 18 orkestra € kadar Bükreş — 13 p'ak — 18 orkes. | tra — 2030 öperadan nakil. Budapeşte — 1015 bonfer ke Man ve taganni — 1305 konser — 18 Tsigan musikisi — 90,40 konser — 23 Tsiyan musikisi. Oslo - 1830 plak — 21 filarmo. nik konsere — 9315 Macır havaları mevhane havaları, Moskova — 9dan3ı e kidır neşriyat, Varşova — 13,10 dan 1545 e kadar plak — 18,35 sen'onik musiki — 21,15 halk könseri — 2310 piyano konseri — 2350 dans, & Paris — 845 jimnastik — 945 musiki — 10 haber — 14.30 musiki — 21,45 İngiliz ve Alman matbasti haber. leri — 92 essi şarkılar — 2230 haber 23,15 haber, Münhal tahsildarlık Belediyede münhal 49 lira ücretli o üç tahsildarlık için 20 ki şi müracaat etmiştir. Bunların hepsi orta mektep ve lise mezunu dur. İmtihan bu gün yapılacak - tır. Darülbedayi son temsili Bu akşam son temsil İstanbu! Belediyesi ŞehirTiyatrosu en ai in Yalnız pazartesi akşamı “Saatçı, şar kılı komedisi oyna nataktır. Duzün akşam saat 2180 da Saalçi Şarkı komedi 3 perde Kalpte İğne — Daha demin aleti katin Patrisin odasında bulunduğunu | söylemediniz mi? — Fakat hançerle iki cinayet yapıldı, Ikisi de sinirleniyorlardı, ses- leri yükseliyordu. —Ya otomobilinizdeki kan le- keleri?.. Elenanın Parise gidişi, Bütün bunlar bir şey değil. Asıl tehlike, Patrisin yakalanmasıdır. Nasıl olsa sizi de haber verecek. Sönyasükünetini iktisap ederek cevap verdi: — Kimseden bir korkum yok. | — Evet kendinizi o kuveetli zanediyorsuruz. Kastelmeyran si- zi müdafaa eder. D'oviyok da, değil mi? Onu Teshir ettiniz. Fakat bütün bunlar aleyhinizde- ki takibatı durduramaz. İkinizde yandınız. — Sadece bunları söylemek için mi burada kaldıniz ? — Evet. — İtiraf ettiniz ki sizinle olan mükâlemelerde hiç şansım yok. Geçenlerde Konta olan aşkım- dan görüşdüktü. Bu sefer daha beter. — Sonya, nerdeyse kardeşi- niz gelecek, O gelmeden evvel, sizi muhakkak ikna etmeliyim. — Niye? — Buradan gitmenize. — Yani karar. — Bu sizin için yegâne kur- tuluş yoludur. Şuphesiz bunu 8iz- düşün müşssünüzdür. Zira, Haya- tınızı ve bürriyetinizi ancak bu sueretle kazanabilirsiniz. Başka çareniz var mi? ppm Soüya gözlerini önüne eğmiş, düşünüyordu, Genç kız, bu ka- dar heyecınlı bir anda, soğuk kanlılıktan bir şey kaybetmeden, bu yabancının kendisine teklif ettiği kurtuluş vasıtasını sükü- setle düşünebiliyordu. Lsrtig sustu. Genç kızdan bir cevap bekliyordu. Her halde teklifini reddedecek değildi ya? Sonya başını kaldırmadan: — Firar teklifi, dedi, kolay. Fakat bunun için bir vasıta lâzım. Mübendis gayet bast bir şey söyler gibi cevap verdi. — İşte bende size onu ge- tirdim, — Siz mi? — Şüphesiz Markiyle Kont weselesine büyük ümitler bağ- lamiıştınız Fakat şimdi her şey kaybol. muştur, Ben, şahsen, sadece Pat- risin mücrümiyetine İnanmak iş. terim. Kardeşinizin ve sizin ci- mayetle bilfiil a'âkanız olmadığı- m zannediyorum.. İşte bunun için gelp size diyorum ki “ben bu işi bilen yegâne adam değilim Franoy da biliyor... — Franoy damı? — Evet hem onun susmak icin hiç bir sebebide yok. Şim- di beni dinleyiniz. Firar etmek kolay. Trene biner, hududu ge- çersiniz. Herkesin yayptığı şey de budur. Fakat hükümet hemen ertesi günü sizi yakalattırabilir ve gittiğiniz memleketten hudut haricine çıkartabilir. — Evet. — İşte bunun için, ortadan gaip olmanız lâzımdır. Sizin tevkif edildiğinizi iste- miyorum. Kim bilir? Kabahat- lerinizi opulturabilirsiniz belki? İc wermiştiniz. Bası! Narkleden: ja. Göze'siniz ve aşk kalbinizi te- mizliye bilir? — Çabuk söyleyiniz. Ne tek- lif ediyorsunuz. ? — Bu gece otomobille Parise gidersiniz, pasaportlarınız var, değil mi? — Evet. — Benim orada arkadaşlarım- dan bir tayyareci var. Kendisi, uzun mesafeler mütabassısıdır. Sabahleyin saat 9 da pasaportu- nuz vize ettirilebilir ve saat on- da hareket edersiniz. — Üçümüzde mi? — Evet, Veyahut, yalnız git- mek isterseniz o başka. Ben dostumu te'grafla haberdar bile ettim. Obun tarafından korkula- cak birşey yok. Sizi aramıya başladıkları zaman, Mısıra var- mış bile olursunuz. Sonya, gözleri dalmış bakı- yordu, Mübendis gittikçe ikna edici bir sesle: — Patris yarın itiraf edebilir en iyisi bir dakika bile kaybet- memektir Genç kız birden bire mühen- dise döndü ve sordu: — Aleybicde bu kadar şey- lerden baberdar olduğunuz hal- de, bana ns diye bu kadar alâka gösteriyor ve kendinizi de tehlikeye koyuyorsunuz? — Neden mi? Şimdi gözlerini mühendise gelmişti. “Evren beteklif.. 0 kadar harukulâde ki.. Beni şaşırtıyor, Siz ki bizi malbvetmiye karâr | oluyor da şim“" di kaçırmak isÜYorsunuz, bunun" sebebini bana söyler misiniz?. O zaman, mühendis, alçak bir seste itiraf etti: — Çünkü Sonya, sizi seviyo- rum, kendime rağmen, sizin çik rümlerinize rağmen, kakimıia bildiklerime rağmen s'zi seviyo- rum. Sizi gördüğüm günlenberi kalbim size bağlandı. Önceleri büyük bir azap çektim. Zira, Kastelmeyranı seviyorsunuz zan- nediyordum. Sonra, bu adamdan nefret ettiğinizi söylediğiniz 71- man müsterih oldum. Daha son- rada kim olduğunuzu öğrendim ve sizi mahvetmek istedim, aley- hinizde birço'k deliller topladım. Sizi unutabileceğimi zannediyo- rüm.. Mücrim bir kadını seve- miyeteğimi zannediyordum. Hal- buki bugün, işte sizi mahvetmek dakikası geldiği bu anda, gön- lüm buna razı olmuyor ve sizi herşeye rağmen kurtarmak isti- yorum. — Demek beni seviyorsunuz? Soaya, bu sözleri, kaybolan bir hayali tutunmak ister gibi müp'em, hayali bir sesle mırıl- danıyordu. — Evet. Kalbimin bütün mev- cudiyetile seviyorum. Sonya eğer size inanabilseydim.. Eğer bir gün, kalbiniz temiz bir balde Fransaya, ve bana avdet ede- ceğinizi ümit edebilseydim.. — Demek beni seviyorsunuz? — Bu çece buradan hemen uzaklaşacağınızı vadediyor mu- sunuz? Sonya, büyük bir sükünetle cevap verdi: — Lartig, size kalbimde ne kadar büyük bir minnettarlık duyduğumu (o bilmezsiniz. Bötü bu yaptıklarımıa teşekkür ede- rim, fakat kalacağım. eğmek sırası