4 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

4 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKİN: GÖZÜ HALKIN. KULAĞI HALKIN DİRİ ——— Sene 2 — No: 600 Yazı üşleri telefonm — İstanbal — 20203 Son Pos — PAZARTESİ — 4 Nisan 1932 Mühin-ı. Bir Hırsızlık Meydana Çıkarıldı Müfettişler tarafından iki se- nedenberi yapılan derin — tahki- kat ve tetkikat neticesinde, ye- künu tahminen iki milyon liraya baliğ olan şayanı hayret bir su'i- istinal meydana — çıkarılmıştır. Rıhtim şirketi antrepolarında ya- pılan bu sülüstimal, millet hazine- sinden vergi- kaçırılmaktan iba- | Fettir. ve bu husustaki — tafsilât Şudür: Buudan uzun bir müddet ev- vel yani 928 senesinde gümrük umum — müdürlüğüne — bir ihbar yapılmış ve denilmiştir ki: “İstan- buldaki Rihtim şirketi antrepola- rında muhafaza — altına alınmış olan - tüccar eşyası, bir takim gizli kirli eller tarafından Gümrük İdaresinin haberi olmak- ve sızın kaçırılıyor. ve sahiplerine veriliyor.,, Tabil, henüz gümrük - vergisi verilmeden — antrepoya- konulan bu mallar, antrepolardan şehre ithal edilirken gümrük vergilerinin tahsili lâzımd.r. Fakat bahsettiği- miz gizli ve kirli eller, bu ma- İstanbul Rüsumat Başmüdürü Seyfi B. lerine vermişler, bu suretle güm- rük resminin ödenmesine imkân bırakmamışlardır. Fakat ihbar yapıldıktan sonra Müfettiş Cemil Veli Beyin riya- seti altında derhal teşkil olunan bir heyet tahkikata girişmiş, İlk ları mahirane bir surette sahip- - hamlede antrepoların defterleri —Ğ —— aa Mörmlirdi venein SÖĞÖ —layamın Wlaceraları — Ömer Hayam Hasan Sabah Nizamülmülk Biri şiir ve edepte beynelmilel bir sima olmuş- tar. İkincisi asırlarca etrafına dehşet ve korku saçan bir din yaratmıştır. Üçüncüsü eski bir Şark veziridir Bu üç büyük simanın etrafında yazılmış olan son tefrikamız, Garp ve Amerikan ediplerinin bile takdirine mazhar olmuştur. —Ö <—— ! | —larda Okuyunuzu — ——— üzerinde tetkikat icra etmiştir. Bu tetkikat esnasında hayretle görülmüştür ki, miktarı mühim bir yekün tutan bir kısım tüccar eşyası, gümrük resmi verilmeden antrepolardan — memlekete ithal edilmiştir. Bu suretle hazineden kaçırı- lan gümrük resminin ilk partide tespit edilen miktarı yarım mil- yon liraya yakındır. Fakat tetki- kat ilerledikçe bu miktarın iki milyon lirayı da geçeceği tahmin olunuyor. Gümrük remi verilmeden ka- çırılan bu mallar Rıhtım - şirketi- nin kefaleti altında bulunduğu için gümrük resminin şirket ta- rafından tazmin edilmesi |âzımdır. Diğer taraftar İstanbul Güm- Tük müdürü — Sayfi- Bey bu hususla aynen şunları söylemiştir: “ — Böyle bir mesele vardır. Müfettiş Cemil Veli Bey tahki- kat yapmakta idi. Neticesi hak- kında malümatım yoktur. ,, Millet hazinesinden - kaçırılan bu vergilerin tazmini için Rıhtım şirketi mahkemeye verilmiştir. Deve İle Reklâm Bir Şirket, İşe Rakı Propa- gandasile başlamak İstiyor Samsunda deve ile tasarrıf propagandası Bir şirket, İstanbul sokakla- rında deve ile reklâm yapmak istiyor — ve ilk iş olarak ta bir rakı fabrikasının rekiâm ve pro- pagandasını yapacağından bah- setmiştir. Maamafih belediyenin başka bir şirketle bu hususta mukave- lesi olduğu için bu talebi kabul etmemiştir. Fakat müracaat, da- imi belediye encümenine havale edilmiştir. — Lüzum hâsıl olursa şehir meclisinin kararına sevke- dilecektir. ta dare işleri telefomu - İstanbul — 20203 * Fiatı 5 kuruş KAZANÇ VERGİSİ ARTMIYACAK Halkının Mühim Bir Kısmı Sakat Vilâyetimiz Dağlarda Çalışan Çalışan Bu Sakat Halkın Barsakları Karınlarından Boşalmıştır Antalya 1 ( Husüsi) — Yol vergilerini veremediklerinden do- layı Alâiye mıntakasında, yol inşaatında filen çalışacak köylü- lerin muayenesi, çok hazin bir hakikatin meydana çıkmasina se- bep olmuştur: Bu havali köylüte- rinin büyük mikyasta sakatlığı. Bu sakatlık fıtıktır. Alâiye ve civarı halkında fıtık hastalığının bu derece fazlalığı, mıntakanın dağlık olması, halkı- nn da ormancılıkla meşgul bulun- masıdır . Muayene neticesinde şimdiye kadar yüz kişinin fitıklı olduğu anlaşılmıştır . Bu hastalık, burada, © derece müterakkidir ki, hemen çoğunun barsakları tamamen karınlarından boşalmıştır. ve bu biçareler, bu feci yükü, büyük bir azap olarak, bütün hayatlarınca taşırlar.Resmini gönderdiğim Sedre köylü Hamit oğlu Hamit oğlu Kerim, bu betbaht insanlardan feci bir nümunedir Kerim barsakları karnından ay- rılmış olan betbahtlardan biridir. Bu hale, bilhassa Sıhiyye Vekâ- İgtünin nazarı dikkatini celbetmek * Bir Facianın Kanlı Kah- ramanı İdama Mahküm Alâiye 1 (Hususi) — Burada, feci bir cinayetin muhakemesi ya- pılarak hitam bulmuş ve başlıca faili idama mahküm edilmiştir. Bu tüyler ürpertici hâdise şöyle cereyan etmiştir: Payalla köyü muhtarı Ahmet ağa, kaybolan hayvanlarını dağda ararken karşısına aynı köyden Yusuf oğlu Mehmetle kırdeJl Ahmet çıkmışlar. Muhtar Ahmet ağa, bir hırsızlık meselesinden dolayı bu iki kardeşi Adliyeye teslim ettiği için adamcağıza derin bir kin besliyorlarmış. “Sen bizim hırsızlık meselemizi meydana çıkarırsın öylemi? di erek biçare adamı tüfenkle öldürmüş, öldürdükten sonra kol ve bacak- Lnnı ayırmış, tenasül âletini de keserek ağzına sokmuş, ve kaçmış- lardır. Adliye ve Jandarmanın sıkı takibatı neticesinde bunlardan Mehmet yakalanmış, 930 senesinde kardeşi ile birlikte işledikleri cinayetin neticesi ancak yeni alınmış ve idama mahküm edilmiştir. Ahmet firar ettiğinden davası ayrılmıştır. M. ASIM —— e - — Herkes buhrandan şikâyet ediyor. Halbuki ben, şimdiki kadar çalıştığımı hiç hatırlamıyorum. Ne İş yapıyorsunuz, efendim ? — Bedestende tellâlım.