4 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

4 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa -Halkm Sesi Fikir Ve Spor Sarayı Ezki ve yanmış Çırağan Sarayinım spor sarayı haline getirilmesi için bir teşebbüsten bahsediliyor. Hal- buki, ber şeyden evvel, memleket- te bir mütefekkirler sarayı kuruk ması İâzımdır. Bunu başardıktan sonra akabinde spor işine dönebi- liriz. Dün, bu hususta görüştüğü- müz karilerimiz bize bu münase- betle dediler ki: Kâmil Bey ( Beyamt Koska eaddesi 21 ) — Bizim spor teşkilâtımız di- ğer teşkilâtlarımıza nazaran çok yüksek ve mükemmel denebile- cek bir haldedir. Beden sporu yanında biraz da kafa sporuna ve kafalılar teşkilâtına ehemmi- yet vermemiz lâzındır. Çırağan Sarayının bir mütefekkirler sarayı haline getirilmesini ve memleke- te kafalarile, kalemlerile hizmet edenlere tahsis edilmesini çok arzu ederim. Birçok memleket- lerde büyüklerin böyle sarayları vardır. tranma) Şavki Bey (Fatih Yd 15) — Çırağanın bir spor sarayı haline getirilmesi ve önünde de bir spor havuzu yapılması fikri fena değildir. Sporumuzun her sahada inkişafını arzu ederim. Fakat bizim kurduğumuz rejimi bu topraklarda kökleştirecek an- cak ilim ve kafa kuvvetidir. Çı- rağanın hiç olmazsa bir kısınının bir edip ve mütefekkirler evi haline ifrağ edilmesini gönül çok arzu. eder. Süleyman Nezih :ıy (Beyoğlu Caddel- kebir 132- — Ben ifrat derecesinde sporların — aleyhindeyim. Bizim şimdi en çok dimağ hareketleri- ne ihtiyacımız vardır. İlimlerile kalemlerile yükselmiş adamları- mız parmakla sayılacak kadar azdır. Ve hemen hepsi rdle hayat- larını didinmekle, alın terile ka- zanıyorlar, Ekseriya da ihtisasları haricinde çalışarak... Beyoğlunda bir Alman ve bir Fransız asarı atika enstitüsü vardır. Buradaki âlimlerin her türlü ihtiyaçları tat- min edilmiş, yalnız ilim için çalı- şıyorlar. Bunları görüyorum da imreniyorum. Bizim de bütün ilim fen ve kalem erbabını bir aile apartımanı halinde bir arada top- hyacak bir yurdumuz bulunmalı- dır. İlmi besliyen takdirdir. Tramvayda İşlemiş ! Sabikalı yankesici Seyfeddin Taksimde Tramvayda bir zatın cüzdanını aşırırken ya'calannıştır. 4: Komşu — Hasan wergisinin gençleri memnun etmiş olmalı. Bey, “BELEDİYEDE W Memurların |Tekaütlüğü Nasıl O_İacak r bekârlık suya düşmesi herhalde en çok AMİLi-BAB Afyoncular Teşeb- ütlüğü meselesini ve diğer be- lediye işlerini takip için bir haf- ta evvel Ankaraya giden beledi- ye reis muavini Hâmit Bey dün gelmiştir. Belediye memurlarının , tekaüdiyesi — hakkındaki — tefsir cumartesi günü Millet Meclisinde konuşulmuş ve eskiden muhtelit encümenden — geçlikten — sonra kabul edilen . kanunların tefsiri- nin de heyeti umumiyede kabu- Kü için tekrar ayni encümenden geçmesi lâzım olduğundan tefsir mubtelit encümene havale edil- miştir. — Tefsiri, Meclisin maliye ve bütçe —encümenleri belediye memurları lebine olarak kabul ettikleri için muhtelit encümenin Belediye memurlarının teka- l de bunu kabul edeceği kuvvetle tah- min olunuyor. Hâmit Bey bu hu susta müsait bir intibala dönmüştür. İnhisarlarda Tasfiye lç;ı_ Bir Kadro Kanunu Yapılacak Öğrendiğimize göre on beş üne kadar İnhisarlar hakkında güyük Millet — Meclisinden bir kadro kanunu çıkacaktır. Bu ka- Dun çıkar çıkmaz İnhisarlardan bin kadar memur — tasfiye edilecektir. — Tasfiye — edilecek memurların yüzde (70) kada- rmin Tütün İnhisarından olacağı tahmin edilmektedir. Kadro hak- kında malümat vermek üzere Umum Müdür Vekili Hüsnü Bey Ankaraya gitmiştir. Tasfiye işine on beş, yirmi gün sonra başlana- cağı zannolunmaktadır, Bekçi Mi, Hırsız Mı? Çubukluda — benzin inhisar depolarında gece bekçisi olan Mustafa Efzndi Balıkpaza- rında büyük bir bhasırlı şişe de- 0 4 rununda benzin satarken yaka- lanmış ve İhtisas mahkemesinde ai aye mahküni olmuşlur. Muallimlerin Sükna Bedelleri Maarif Vekâleti muallimlere bu seneden itibaren sükna bede- li verilmesini vilâyete bildirmişti. Vilâyet ve belediye bütçesine muallimler için sükna bedeli kon- amıştır. Muallimlere sükna bedeli verilmesi takarrür ederse bu mesele bir kararla balledilecektir. SON. POSTA büse Girişiyorlar Bir Heyet İktısat Vekâ- letile Tamasa Geçecek İzmir ve İstabul afyon tacirle- ri ikinci bir içtima daha yapmiış- lardır. İçtimada İktısat Vekâleti- nin son kararı etrafında uzun müzakereler yapılmış ve afyon satış ve isthsalinin serbest bir şe- kilde icrası hakkında ileri sürülen fikirler ekseriyet kazanmıştır. Bu esasın müdafaası için Ziya Nafiz ve buldanlı Şerafettin,Hacı Kerim Beylerden mürekkep bir heyet Ankaraya gidecektir. Bu münasebetle İzmir murah- hasları bize şunları söylemişlerdir: “— 930 senesinde, afyonun 55 Hiraya satıldığını gören çiftçi- ler daha fazla çalışmışlar ve 8500 sandık afyon elde etmişlerdir. 931 senesinde ise yine bu ümitle (8000) — sandık afyon istihsal edilmiştir.. Bu — fazla — istihsal ve bankaların kredi — verme- meleri afyon fiatımn 45 ten 8 liraya düşmesine sebep oldu. Fakat tacirler bu vaziyet karşı sında yeni mahreçler buldukları için afyon ihracatımız emin bir vaziyete girmiştir. İstihsal ve ihraç birliğine İüzum yoktur. Bunlar ser- best bir şekilde yapılmalıdır.,, Diğer taraftan iktısatçılarımız şunları söylemişlerdir: “— Siırbistan ile bir ihrac mukavelesi yaptık. dünya afyon ibtiyacı malüm olduğuna — göre fazla istihsal edilen afyonlar ne lacaktır? Bunların ya imhası, yahut bundan sonra istihsalin tahdidi lâzım gelmektedir.,, Muallimler Talebe İle Her Zaman Alâkadar Olacaklar Muarif Vekâleti mekteplere yeni ve mühim bir tamim gönder- miştir. Vekâlet, muallimlerin, ta- lebe ile çok yakından — alâkadar olmalarını ve talebe velilerile temas etmek Üzere mektep idareleri tarafından muayyen bir gün tayin edilmesini bildirmektedir. Mual- hmler, talebelerin sokakta tram- vay ve sairenin arkalarına asılma- malarını temin için bazı tedbirler alacaklardır. Sarkıntılık Etmiş Seyyar — portakalcı — Kâzım, Şehremininden — geçmekte olan Saniye isminde bir kıza sarkıntı- hk etmiş ve kızı tenha bir kö- şeye çekmek istemiştir. — Kâzım biraz sonra yakalanmıştır. ERLER Günün Tarihi Memleketimize Gi- (NiSAN BALIĞI! ren Bulgar Sigarası Kısıklıda Müthiş Bir Yangın Var 1 Nisan cuma günü itfaiyeye bir puvasson Davril azizliği ya- pılmiştir. — Tahkikatımıza — göre hâdise şöyle olmuştur: Cuma güönü Üsküdar itfaiye- sinin telefonu acı acı çalmış ve Kısıklıda müthiş bir yangın ol- duğu haberi verilmiştir. — İtfaiye âmirliği — derhal Aarazözleri ve etomobilleri, yangın haberi veri- len yere göndermiştir. — Fakat Kısıklıya gidildiği zaman ortada ne duman ve ne de — bir alev izi görülmüştür. Bunun Üzerine tahkikat — yapılmış —ve bunun (nisan balığı ) olduğu — anlaşıl- mişbır. Bu gibi bafifliklerin resmi müecsseselere — karşı — yapılması doğru görülmediği için telefon haberini verenler hakkında ka- suni takibat yapılacaktır. Halk Evinde Muallim Ve Talebeler Nasıl Çalışacaklar ? Maarif Vekâletinin yenibir ta- mimine göre muallimler, mektep- lerde ve dairelerdeki vazifelerine halel gelmemek şartile halk ev- lerine kaydolunabilirler ve orada bir vazife alabilirler. Talebenin halk evlerinde faa! bir vazife alabilmesi için 18 ya- şını bitirmiş olmak ve derslerine, mektep intizam ve inzıbalıns mani olmamak şartile girebilirler. Vüksek tahsil talebesi halk evlerinde vazi- fe alabilirler, Lise ve ortamektep tTalebeleri —lise tahsili sonuna kadar Halk Evlerine kaydedil- mezler. Orada vazile alamazlar. Ancak talimatnameleri dahilinde ve muallimlerinin nezareti altın- da konferanslar, müsamereler, kenserlerini Halk Evlerinde ve- rebilirler. Halk evlerindeki konferans ve müsamerelerden ve spor sahasından istifade edebi- lirler. Adliyede Bir Tayin Adliye doktorları — yanında stajiyer olarak çalışan Ayşe ha- nım Dördüncü istintak daktilo itiraz edenler hep onlardı. l 2: Komşu — Çünki, kanun projesine 3: Komşu — Bizin gibi ihtiyar bekâr- ları da memnun etti anma biz tecrübeli- yiz, gürültü yapmayı doğru bulmayız. | derilk. | 4: Hasan Bey Si Yavaş se duymasın. Bunlar öyle şeylerdir ki dü- şünmiye müsaade vardır. Fakat söylemiye Bulgar — gazeteleri Bulgar stanın tütün ihracatı hakkında bir istatistik meşertmişlerdir. Bu cetwelde Türki- yeye de dört senede (16237 ) kilo s- ! gara gönderildiği yazılmaktadır. Fa- kat şayamı dikkattir ki Türkiyode tütün inhisara tabidir ve bariçten tütün getirilmez. — Alâkadârlar bu sigaraların kaçak alarak ithal edil- diğini söylüyorlar. Fuhuş - Artıyor. Mu? Fubşun ve zührevi haştalıkların arttığı şayiaları üzerine beyanatteli bulanan Sıhbat Müdürü Ali Rıza B. bu hususta yeni mücadele talimatna- mesi çıktıktan sonra İstatistik tutu- lacagını, kat't neticenin © <a ahaacağını söylemiştir. Çoban Mehmet Dünya Şampiyonluğu İçin Meydan Okuyor Maruf pehlivanlarımızdan Çoban Mehmet, dünya şampiyonluğunu elde etmiye karar vermiştir. Çoban Meh- met bütün ağır — sıklet pehlivanlara meydan okumaktadır. Zeriyat Vaziyeti Ziraat Vekâleti Meteoroloji essesesinin — neşrettiği — bir göre, memleketimizin «on bir zeriyat vaziyeti memnuniyeti ciptir. İş Bankası Heyeti Iç Bankası Iskenderiye şubesinla küşat resminde hazır bulunacak olan heyet yarın hareket edecektir. Fabrikacılar Ankarada Teşviki Sanayi Kanutundaki mun- fiyetlerin ilğa edilmemesi için teşeb- büste bulunmak üzere fabrikacılar heyeti 'dün Ankaraya gitmiştir. Kaymakamlar Arasında Kaymakamlar arasında bazı tah- vil, nakil ve becayişler yapılmıştır. Muhiddin Bey Ankarada Vali Muhiddin Bey, belediye hukuk müdürü — Muhlis Beyle birlikte dün akşam Ankaraya gitmiştir. Mali Temaslar Selânik Bankası meclisi idare azasından Münir Salim, sabık reji müdürü müösyö Veyl ile bir- likte Ankaraya gitmiştir. Doktorlar Toplandı Birçok doktorların teklifi üzerine Etıibba Muhadenet Cemiyeti düu gece geç vakte kadar devam eden bir içtima yapmıştır. Içtimada doktorla- rin tacir olup olmadıkları meselesi etrafında görüşüldüğü zannedilmek tedir. Bu bususta harice malüma sızdırlm amıştır. man mü- rapora aybık u- söyle de kim-