14 Haziran 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

14 Haziran 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

Ankara Maçlarına iştir ak Edecek Istanbul muhteliti kad- rosu u dül un n tesbit edildi Umumi kongra münasebetile Ankarada, Ankara, İzmir, Istan- bul muhtelitleri arasında yapıla- cak maçların büyük bir ehemmi- veti olduğunu evvelce işaret et- miştik. Maalesef haber aldığımı- za göre İstanbul, bu müsabaka- lara tam kadrosil iştirak edeme- yecektir. Bir çok oyuncuların sakat veya hasta olmaları, bir kısmının imtihanları dolayısile İstanbuldan ayrılmak vaziyetinde bulunmamaları bu neticeyi ver- miştir. Dün toplanan Istanbul mıntı- kası fotbol heyeti veziyeti uzun boylu tetkik ve münakaşa etmiş ve bir aralık bu müsabakalara iştirak etmemeyi bile düşünmüş- tür. Fakat bu hareketin doğru olmıyacağı noktasında ittifak edildiği cihetle Ankara maçları: na çıkarılması mümkün olan bir takımla iştirak edilmesi karar- laştirılmış ve kadroda tesbit olunmuştur, Bu kadro şudur: Kaleci: Avni ve Osman, mü- dafi; Hüsnü, Ruhi (Süleymaniye) muavin; Samih, Muzaffer, Sami (Wefa-Kumkapı) Aziz (Istanbul 8por) mubacim: Salâhaltin, Zeki Alâattin, Hakkı, Niyazi, Eşref. Eskişehirdede maç var İstanbul (o mubteliti OoAnkara Maçlarını müteakip dünüşte bir gün Eskişehirde kalarak Eski- şehir muhtelitile bir maç yapıl- ması için Eskişehir mıntakasının bilhassa (yaptıkları bir ricayıda kabul etmiştir. Kafileye idareci olarak Nuri ve muhtar Beyler refakat ede- Seklerdir. üçüncüler şampiyonu İstanbul fwtbul heyeti dün Üçüncü takımlar şampiyununuda Kasımpaşa üçüncü takımı olmak İ üzere tesbit etmiştir. Bu netice- yi Istanbul spor küçüklerinin hükmen mağlup edilmesi doğur- muştur. Kasımpaşa küçüklerini tebrik ederiz. » $ Muhafız gücü atlılar ile bisik- letçilerinin memleket dahilindeki uzun seyahatleri büyük muvaf- fakıyetle devam etmektedir. Res- bisikletçilerin İspartaya geldikleri günü tesbit ediyor. Bu resim sporculara şehir tara- fından verilen bir ziyafeti müte- akıp, Gazi heykelinin önünde alınmıştır. 1 işaretli zat vali Ah- met Derviş, 2 işaretli Halk fır- kası reisi Remzi, 3 işaretli be- lediye reisi Hilmi, 4 işaretli ağır ceza reisi, 5 işaretli defterdar Beylerdir. mimiz Feriköyündeki erkek Sent Jan » dark kollejinde mektebin her sene yaptığı jimnastik müsameresi evvel- ki gün verilmiştir. — Iki bin liramı? Herif seni altın bahasına alıyor be.. | Nasıl U sefer razı oluyor musun? — Hayır, babam reddetti. Bana bir yahudi iki Rum eder Iki bin Jira teklif ettiğine Böre dört bin lira verecek de- Mektir. Hele biraz bekliyelim ir olunca, ağaçtan kendiliğin- den kopup düşer! Una meyustu: e, Kocamın bana oynadığı oyu- Bu bilseniz. Biliyorsunuz yal Ho- Yama giden birini bulmuştum. — Türk âşıkın değil mi? — Evet, Hacı Bey.. Hacı Bey kıskançtır bunun için Kola- A ayrılmamızı teklif ettim. Sof- an gitmesini söyledim. Orada var, Kendisine yeni Yazan: “| Roz Nuvar )/».:.. No. 19 Janski elbise almam şartile gitmiye razı oldu. Hacı Bey elbise, çamaşır ve bavul almak için para verdi. Kola bu seferde birinci mevki bir bilet, yüz lira, bir litrede kolonya istedi. Bunların hepsini temin ettik. O gittikten sonra üç gün rahat rahat yaşadık. Bu geco eve gidince ne göreyim? Kola arkasında pis bir çamaşırla orada değil mi? Bavulunu, çama- şırı, yeni elbiseyi, pul kolleksiyo- nunu bile satmıştı. Ağlıyarak söylediğine bakılırsa kederini içe içe unutmak istemiş, arkadaşları Onu limandaki meyhanelerden birine sokmuşlar, istasyona ka- dar bile gitmemiş. Hacı Bey çok kızdı, kocamı az kalsın öldüre- cektil,. Kola aşağılık bir tavırla i İ bulunuyordu, Müsamereye tam saat Takvim Salı Çarşamba 14 Haziran 15 Haziran 9 Sefer 10 Sefer Gün doğuşu o 428 428 Gün batıyı 19,42 1942 Sabah samam 340 3,40 Öğle 12,14 12,14 Hana * 16,15 16,15 Akşam * 1949 19,42 Yatsı " 2145 2145 İmak ” 208 208 Yılm geçen 1 Günler! | 163 164 Yam kalan | Günleri | ç” HAVA — Dün hava azami 27 asgari 12 dereoe olarak tesbit edilmiştir. Bu gün rüz gür lodostan mütehavvli süratte esecek hava ekseriyetle bulutu ve hafif serpinti - M olacaktır. a | — sesin 1 Bugün İSTANBUL — 18 den 19 a kadar gr mefon, 1930 dan 20,30 a kadar Hafız Bur han bey, 2040 dan 21 e kadar gramofonlai opera, 21 den 22 ye kadar Hafız Burhan B. 22 den 22,80 n kadar orkestra . VİYANA (5172 m.) — 12,50 konser — 18,40 plâk — 15 operet plâkları — 16,20 kon- ser — 1,45 konser — 2025 Faust — 28,5 Çiyan müsikisi BÜKREŞ (8943 m) —isplâk —i4 pik — 15 pik — Zİ konser — 2145 tagan- ni — 23,10 komser. ROMA (M3 m.) — 13 plâk — I3A5 konser — 18,20 konser — 21 plâik — 21,45 konser — 25 konser, BUDAPEŞTE (550,5 m.) — 10,15 konser — 19,05 konser — IR Halalayka konseri — 19,30 Çigun musikisi — 235 konser — 28,45 Çigan musikisi-, OSLO (1074 m.) — 31 şarkı — 2LAS pi- yano — 23,15 halk konseri. MOSKOVA (1304 m.) — 20,15 den 72550 kudar neşriyni » VARŞOVA (ili m.) — 1445 plik — 16,10 pâk — 16,40 pâk — 18 Senfoni — 3145 Konser — 28,50 dans. KÖNİGYÜSTER HAYZEN (1685 m.) — 7 Jimnastik — 7.30 konser — 16 kom») ser — 2030 Königsberg'den nakil — 25,0 Berlinden nakil. PARİS (1725 m.) — 20 tiyatro müsaha - besi — 21,45 pili — 22,50 komser, Sent Jandark Kollejinde | Senelik spor müsameresi büyük bir kala- balık huzurunda verildi sonra yavaş yavaş toplanmıya bağlı. yan davetliler arasında talebe velile ri ve şehrimizin çok tanılmış Zzevatı bana ne dedi, biliyor mu- sunuz?, Beni çok seviyormuş, “Kapının önündeki paspas üs- tünde yatayım. Köpeğin olurum. Sen onunla yat. Sizin için dua ederim.,, Dedil Sonra ağlamıyâ başladı. Susturmanın imkânı yok- tu, Hâcı Bey eline bir lira verdi. O vakit kalkıp içmiye gitti. Bu sabah eve zilzorna sarhoş geldi. Aman yarabbi bu belâyi başım- dan nasıl defedeceğim?.. Mura dedi ki: — herif işin kolayını bulmuş, göreceksin her akşam gelip para koparıncıya kadar ağlayıp bağı- racak! Nataşa bağırdı: — Biliyormısınız, birisi beni almak istiyor! — Senin Jepon mı? — Hayır, bir Rus, Moskova- dan kaçmış... — Nerede yakaladın? — Boğuzıma baktırmak için dn nl İM 5 — VAKIT 14 Haziran 1932 — Habeşistanda Neler Oluyor ? Eski imparator niçin ve nasıl kaçtı?! Habeş imparatoru Rastafarl Telgraflar sabık Habeş impa- ratoru Lij Yassı'nın kadın kıyafe- tine girerek kaçtığını ve Habe- şistanın irişilmez (sahalarından olan Gajjama vardığını haber ve- riyordu. Sabık imparator 1917 de, bil- hassa şimdiki imparatorun şitdet- li müdahalesi neticesinde hal olunmuş ve Ras Kassa'nın nez- dinde hapsedilmişti. Lij Yassu'nın haline sebep, onun babası Ras Mihail'in dini olan islâmiyete dönmesi ve bristiyanlığı terk etmesi idi. Müteveffa imparato- riçe Zodito'nın kocası olan Ras- Mihail Habeşistanın en kuvvetli prenslerinden biri idi, Kendisi de bütün tabası da müslümandırlar. ; İmparator Menelik müslimanları kendi tarafına kazanarak nufuzu- nu kuvvetlendirmek istediği için kuvveti Zoditoyi (Ras Mihail) e vermişti. İmparatorluk, Menelik- ten sonra bunların çocuklarına intikal edecekti. Netekim öyle olmuş, imparatorun vefatından sonra onun torunu Lij Yassu tahta geçmişti. Lij Yassunın tahta geçmesile Habeşistanda Müslümanların nü- fuz ve kuvveti kat kat artmış, bilhassa onun Müslümanlığını ilân Üçte istiklâl marşı ile başlanmış ve programın tatbikine geçilmiştir. Büyük bir alâkayla takip edilen spor numaraları ve spor eğlenceleri saat yediye kadar sürmüştür. Neti- cede, spor numaralarmda muvaffa - kıyet kazanan talebelere mektep ida- resi tarafından muhtelif hediyeler dağıtılmıştır. Resmimiz bu müsame- Te esnasında alınmıştır. gittiğim Nikolayevska hastahane- sinde görüştük, Mura sordu: — Adı ne? — Serge İvanoviç Ostrovoski — Ihtiyar mı? — O kadar değill Gözel mi? — Dikkat edemedim, beni kabul ettiği oda loştu, başının üzerinde asılı duran elektrik lam- bası yüzünü gölgede bırakıyordu. — Amada nışanlıha! Nasıl ol- duğunu bile tanımayorsun. Bir Rusmuş öylemi? Şüphesiz mete- liksiz herifin biridir, sen kaçır- dın mı? — Benim de onunla evlenmiye niyetim yok. Sözlerini dinlemek- le vakıt geçiriyornm. Konuşması pek tatlı... Beni kız sanıyormuş, hakikatı kendisine anlattım bir Japonyalının metresi olduğumu öğrenince suratını ekşitti. Mamafi iddiasında ısrar etti, beni kurta- oi ik A ÇAY - x ederek hırıstiyan olmadığını gös- termesi, müteassıp ortodoksları şiddetle tahrik etmişti. Bunun üzerine imperator Lij aleyhinde suikastler başlamış ve neticede muhaliflerin başına ge- çen Ras Tafori muvaffak olarak imperator Liji tahtından atmış ve bapsettirmiş, onun valdes'ni im- peratoriçe ve kendisini naibi sal tanat ilân etmişti, On beş senedenberi mabpus olan imperator Liji kurtarmak için babası Ras Mihail birçok defa isyanlar çıkarmış birkaç se- ne evvel gene bir isyan başında maktul düşmüştü. Bu badise, Ras Mihailin zevce- si olan impratoriça Zodito üze“ rinde derin tesir icra ettiğinden imparatoriçe de kısa bir zaman sonra ölmüş ve bu suretle Ras- Tafori imparator olmuştu. Sabık imparator Lij'in tam bu sırada firarı, şimdiki imparatora büyük bir gaile açacaktır. Lon- dra gazetelerinin verdiği malü- mata göre imparator Lij büyük bir kuvvet toplamakta ve Ras Taforinin askerlerinden bir kıs- mı da ona iltihak etmektedir ya- kında Habeşistanda mühbimce hadiseler vukuu beklenir, Imparator, bulundu! Dün akşam gelen bir telgrafa gö- re, kaçan imparator, bulunmuştur. Bu bulunmanın, iltica ettiği yerin keş fedildiğinde manasında olması muh- temeldir. Telgrafta yakalandığına dair bir işaret yoktur. Gelen telgraf ur: Adisababa, 13 (A, A.) — 17 sene denberi mahpus bulunduğu hapisha- neden birkaç hafta evvel kaçmış ölün sabık Habeş imparatoru Lij - Jassu, bulunmuştur. Gelenler, gidenler Adil Böy bu gün gidiyor Bir müddetten beri şehrimizde bulunan gümrük ve inhisarlar vekâleti müsteşarı Adil Bey bu gün Ankaraya dönecektir. $ Bulgar sefiri M. Pavlof dün akşamki trenle Ankaraya git- miştir. $ İnhisarlar umum müdürlü- ğüne tayını kararlaştırılan tütün inhisar idaresi umum müdür ve- ekili Hüsnü Bey dün akçam An- karaya gitmiştir. $ Türk Yunan mubtelit ha- kem mahkemeleri reisi M. Boeg şehrimize gelmiştir. $ Fransa sefiri Kont de Cham- brun dün sabahki trenle Anka- radan gelmiştir. racağını söyledi... Sanki neden kurtaracakmış bilmem... Müşteriler gelmiye başlamıştı. Kızlar vazifelerini görmek için dağıldılar. Nataşa evine döndü, IX Flürya gezintisindenberi Nata- şa, Lola ve Kotiki sevmiye baş» lamıştı, Onları sık sık evine ças ğırıyor, Üyemaçın yemek dola- bından ne bulursa ikram ediyor- du, Lola bu vesileyi kaçırmamış Nataşaya ahlâk dersleri vermiye başlamıştı. Ona batırma gelmi- yecek mevzular ile yeni bir saha açıyordu. Diyordu ki: — Rus sefaletinin yalnız Roz Nuarda toplanmış olduğunu zan- netme. Arzu edersen sana asıl; bedbahtları göstereceğim, Yığın- larla zabit ve nefer ailesi Geli- boluda kamplarda üstüste yığık mıştır. (Bitmedi