14 Haziran 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

14 Haziran 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

— 8 — VAKIT 14 Haziran 1932 —————— — 140 ISTANBUL, GALATA ÇİNİLİ RIHTIM HAN SS.CI (Rusya) seyyah için dünyanın en merakever bir memleketidir. Bu memleket her hafta ve batta her gün daha fazla bir alâka uyandırıyor. BERNARD SHAW Sovyet Tttihadını yalnız bir defa ziyaret etmiş olan her seyyah ve iş adamı da bunu tasdik eyler. Çünkü S.S. Cide Fevkalâde güzel ve bilhassa, seyyahlarda büyük bir alâka uyandıracak tabii manzaralar, yeni bir hars ve mahiyeti itibarile dünyanın yegâne harsi müesseseleri. Muhteşem inşaat, yeni fabrikalar, vüs'atleri itibarile bütün dünyanm iktisadi hayatında âmil olan elektrik ve hidrollelektrik fabrikaları, Dünyanın en büyük zirai çiftlikleri, Yeniden inşa edilmiş sosyalist şehirleri, Sovyet ittihadında yaşıyan yözlerce kavimlerin ve müstakil milli mmtakaların hayat, hars ve a- detlerini ve ilh.. görebilirsiniz. Bütün bunları görmek için her mevsimde Sovyet itihadının bütün ölkelerine Seyahatlsr terlip eden "IHTURİST, (Devlet Seyahat Ofisi) şirketine müracaat ediniz, ct (Rusya) nın en yl otel ve İokantalarını, lüks otomobillerini her lisanda konuşan rehberlerini, seyyahların ve “INTURIST,, in hizmetine mi at eden diğer eşbasın emrine Amade bulundurmaktadır. 5. S8 C L nin şayanı temaşa yerlerinin ve müesseselerinin ziyaretlerini tertip, şimendifer, vapur biletlerini temin ve giriş ve çıkış vizelerinin alınması külfetini deruhte eyler. Seyyahlar arzularına göre, seyaharlerini münleriden veya grop halinde icra edebilirler. 10 kişiden az iştirak etmemek özere tertip edilen grup seyabatlerinde normal fiatlardan mühim bir tenzilât yapılmaktadır. Darüllünun talebesi, müderris, muallim, tabip, mühendis ve mümasil gıup için bilhassa mutedil ve ehven seyahat üc- retleri. Bu gibi gruplar için her seyabate mahsus olmek üzere ve arzularına göre hususi program Üzerine muayyen mevkilere de sevaharler tertip olunur. 5. S5. C.L ye Yapılacak Seyahate Müteallik Bütün Hususatın Öğrenilmesi için “İNTURİST,, Şarkı Karip Mümessilliğine müracaat ediniz, Istanbul, Galata, Çinili Rıhtım Han. Telefon : Beyoğlu 2358, Telgraf adresi: Inturist Istanbul SANMA (00. İhsun Sami ISTAFILOKOK AŞISI Stafilokoklardan mütevellit (ergenlik kan çıbanı, koltuk «lu çıbanı ar pacık) o ve bütün cik bastalıkla- npa karşı pek tesirli bir aşıdır. mama (Divanyoln No 189 Sicaklarda, damar ağrisin- masun kalmak isterseniz ; tatli müleyyin, tabil tuzsuz müshil olan şekersiz Eno's “Fruit Salt” gazözlü müs- Şakika tabir olunan başağrılarında hastaya evvelâ mutlak bir sükün temin etmeli, müteakıben 1 — 2 Aspirin tableti vermelidir. ,TAKLİTLERDEN SAKININIZ | ISRARLA , a lp m İM ilânları Devlet Demiryolları Görülen lüzuma mebni, 2 adet lokomotif ile 15 adet muifhtle yük vagonu H.P. dan Filyosa nakledilecektir. işbu nakliyatı icraya müsait vapurları olan şirketlerle pazarlık yapılacaktır Pazarlık, 18-V1-932 târihine müsadif cumartesi günü saat 10 da Haydarpaşa mağazasında vuku bulacaktır. Talip olanların şeraiti anlamak üzere mağaza müdürlüğüne her gün müracaat edebilecekleri ve pazarlık gününde de pazarlığa iştirakleri ilân olunur, (2495) Haydarpaşadan Halebe yapılacak bira nakliyatı için Adana Nusaybin hattıle müştereken D, D. - 60 numaralı yeni bir tarife ihdas edilmiştir. Fazla tafsilât için Haydarpaşa istasyonuna müracaat edilme- lidir. (2626) Küçük şişeler ve binliklerie yapılacak su nakliyatına ait boş şişe ve ambalajların “15.' 6.932 deti itibaren mahreçlerine mecca- nen iâdesi hakkında' 27 vumarılı tenzilli tarifede tad'lât yapılmış- tır. Fazla tafsilât için istesyonlarımıza müracaat edilmelidir. (2625) 1 tahzarindan sabah ve akşam bir bardak su derununda bir kahve kaşiği mıkdarında aliniz, As. mk. Sa, Al, komisyonu ilânları Kuleli Askeri lisesinde mev- cut 24 bayvan için 14000 kilo çayır otu pazarlıkla satın alına- caktır. Pazarlığı 16-Haziran-932 perşembe günü saat 16 ya ka- dar Tophanede Merkez Kuman- danlığı satın alma komisyonunda icra kılınacaktır. Taliplerin ko- misyona müracaatları. (15) (2611) ... Gülhane hastanesi ihtiyacı için 50 tabut yumurta aleni münaka- sa suretile alınacaktır. Münaka- sası 19 Haziran 932 pazar günü saat İ16ya kadar Tophanede Merkez Kumandanlığı satın alma komisyonunda icra kılmacaktır. Taliplerin şartnamesini görmek için komisyona müracaatları ve iştirak için de muayyen vaktinde komisyonda hazır bulunmaları. (288) (2211) ... Harp Akademisine ait 6250 ki- lo sığır etine verilen fiat gali gö- rüldüğünden münakasası 18-Ha- ziran-932 cumartesi günü saat 16 ya kadar Tophanede Merkez kumandanlığı satın alma komis- rg icra kılınacaktır. Talip- şartnamesini görmek için mi icra kılınacaktır. Ta- liplerin şartnamesini 'görmek için komisyona müracaatları ve işti- rak içinde muayyen vaktinde komisyonda hazır bulunmaları, (19) (2614) Askeri mekteplerle liseler ve Gülhane hastahanesi ihtiyacı için 10,000 kile yufka aleni münaka- sa suretile 7000 kilo tuzsuz te- reyağı kapalı zarf suretile iki şartnamede olarak satın alına- caktır. Münakasaları 22 Haziran 932 çarşamba günü kapalı zarf 14,30 da aleni münakasa saat 16 ya kadar Tophanede Merkez Kumandanlığı satın alma komis- yonunda icra kılınacaktır. Talip- lerin şartnamelerini görmek için | komisyona müracaatları kapalı zarfa iştirak için de şartname- leri veçhile bazırlıyacakları teklif mektuplarını ihale gününün mu- ayyen vaktinde müselsel numaralı ilmühaber mukabilinde komisyon riyasetine vermeleri. (294) (2383) .. İdareleri merkez Kumandanlı- ğıma merbut 10 müessese için 150 tabut yumurta kapalı zarf suretile satın alınacaktı. Münaka- sası 19-Hazirav-932 pazar günü saat 14,30 da Tophanade Mer- kez Kumandanlığı satm alma komisyonunda icra kılacaktır. Taliplerin şartnamesini görmek için komisyona müracaatları ve iştirak içinde şartnamesi veçhile hazırlıyacakları teklif mektupla- rın ihale gününün muayyen vak- tinde komisyon riyasetine ver- meleri, (287) (2212) Her üç şekildeki Krem Pertevi cilde olan menafii itibarile kış ve yaz istimali ihmal etmeyiniz. © Kadınve doğum hastalıkları Mütehassısı Doktor Hüseyin Naşit Türbe, Hilâliahmer binsıa N el, 226 2120 Adres: Istanbal Ankara caddesi Vakıt yurdu. Telefon: Yarı işleri 24379 ve 23872 idare 2.4370. Posta kulusu: 16 Telgraf: Istanbul Vakıt Abone şartları: 1 3 6 12 Aylık Dahilde 150 400 750 1400 Kuruş lân şartlarımız: Resmi Hususi Saur 10 Kş O 1I250Kş Santimı 20. 25 Küçük ilân şartlarımız : Lİ 3.4 1-10 Defalı« 305065 75 100 Kuruş A-— Abonelerimizin ber üç aylı 3 ğı için bir defa meccanendir. B — 4 saun geçen Ilânların fazla satın için 5 kuruş zammolunur, VAKIT MATBAASI Sahibi: Mehmet Asım. Umumi Neşriyat müdürü: Refik Ahmet .. Kabahat sende! Niçin -Vah, vah, vah!. O canım elbise dahal almadın?..