18 Haziran 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

18 Haziran 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

Futboldaki gerilememizin| aldığı acıklı hız! Dün üçüncü sınıf bir Ynnan muhtelitini ancak bire karşı iki sayile yenebildik.. Yunan takımı sahada halkı selâmlıyor Geldi, geliyor... Sözleri arasında, gelmeden dikkati ve alâkayı celbe mu- vaffak olan ve Selânik muhteliti namı altında dün Fenerbahçe stadında ortaya çıkan Yunan futbolcuları Fe- ner — Galatasaray muhtelitine karşı bire karşı fki sayı gibi küçük bir fark- Ja yenildiler . Bu neticenin Yunan futbolcuları| için, ne kadar mesut ve beklenmiyen bir netice olduğunu, maçtan sonra- Kİ gizlenmiyen sevinçleri pek âlâ gösteriyordu. Çünkü, maçın birin ci devresinde, Eşref Şefik'in çok ye- rinde bir görüşile, Yunan takımında yenilmek için ta Selânik'ten kalk kip gelön bir hal, bizimkilerde de yen- mek için sahaya çıkan bir manzara Ve Galatasaray — Fener muh-| devrede fare ile oyaryan| bir kedi hâkimiyetini taşıyordu... Fakat ne yazık ki, futbol, kedi ile) fare oyunu değildir. ... Dünkü maçın, bu sefer önümüze biraz da tekrarlamak suretile, serdiği tek bir hakikat vardır: Futboldaki gerilememizin acmacak bir fiz alması... Bunu kolaylıkla anlatmak için, sa-| hamızın ortasında Selânik muhteliti| diye arzı endam eden Yunan takımı hakkında dün duyduklarımızı kısaca i-| Şaret etmek lâzımdır. Duyduklarımız şunlardır: Bu Yunan takımı, Selanik'in maruf birinci sınıf kulüplerinin değil, an - cak federe olmıyan, ikinci ve üçüncü #mıf kulüplerin bir muhtelitidir ve İç - lerinde sağ içte oynıyan Mauyas- dan mâida Selânik'in Aris gibi, Irak - lis gibi kulüplerine mensup tek bir| tanınmış oyuncu yoktur .. Eğer bu duyduklarımızda hiç bir Yanlışlık yaksa, Galatasaray — Fe - Mer muhteliti ve bir bakıma İstan - ulun ve hatti memleketin ea sayılı İT fntbol kuvveti, dün ancakdör. düncü ve beşinci sınıf bir Yunan kuv - Vetile karşılaşmış ve bu takımı ancak Te karşı iki gibi ve bu Yunan takımı dür hafif hir farkla yenmiş bulun - Maktadır.. Futboldaki gerilememizin aldığı azm bundan beliğ işareti olur mu?. a e Dün sşhaya çıkan ilk Galatasaray Fener muhteliti, daha ziyade tak - ye edilmiş bir Fenerbahçe idi. Ta - z m şu şekilde yer alıyor: Avni Yaşar Ziya Ri Fikret Nihat Muzaffer dü Kemal Faruki Zeki Alâ Niyazi wi Takımın, sakat oyuncuları göz önü- alındığı takdirde, bu tarzda kurul- da her halde işabet vardı. tig amm Maç başlar başlamaş, Yunan futbolcu- larının yalnız koşar cinsinden olduk- ları derhal anlaşıldı ve maçın manza- rası, “G, FP. muhteliti lehine açılmıya başladı. İlk dakikalarda Kemal Fa- ruki'nin kısa bir mesafeden İlk sayıyı yapması da hâkimiyeti kat'i şekilde te- sis etti. Fakat bu hiç te işe ya- ramıyan bir hâkimiyetdi ve Zeki uzak bir mesafeden, bir ceza vuruşile topu ikinci defa Yunan kalesine sokma- saydi, bu hâkimiyet tek bir sayi bile vermiyecekti. Sebeplerine gelince,| çok... En çok soldan işliyen takımın bütün gayreti, Kemal Faruki, Fikret, Rebit müsellesi içinde dalma eriyip gidiyordu. Bu erime, Kemal Faru- ki'nin aldığı pası, ileriden ziyade ge- riye vermesi ve gerininde topu tek- rar Faruki'ye vermesi yüzünden do- ğan beyhüde bir yorulma ve beyhüde bir manevra neticesinden çıkıyordu. Aynı vaziyeti Fikret te tekrar edi - yordu. Sağ tarafa gelince; Niyazi pek az pas alıyor, Alâda aldığı pasları, meşhur gerileme ve daire çizme hare - ketlerile ya kaptırıyor, yahut kaptır - masa bile, bu manevranın verdiği yo - rulma neticesinde yorgun bir vuruşla bitiriyordu. Hulâsa görülen şeyler, şüt ve sayı değil, kombinezon, gene kombinezon, gene kombinezondu!. Birinci kısmın hikâyesi bu... : 5 * İkinci kısma gelince; manzara da- ha enteresandı. Bizim takım, bermu- tat, fazla çalımdan yorulmuş ve bin- netice daha iyi oynamıya başlıyan Yunan'lılarm havadan oyunlarını ka- bul etmiştir ve bir aralık birinci kı- sımda çok iyi oynıyan müdafaa da or-| tadan silinmiye yüz tutmuştur. Bu-| nun neticesi şu oldu; Ziya, yerini Ce- vada bıraktı ve Yunan &ol içi, kor- nerden gelen topu, güzel bir vuruşla! G, FP, muhtelitinin Kalesine sokarak! takımın ilk ve son sayısını yaptı. Maç in bir tarafın berabere kalmak, diğer tarafın sayıyı üçe çıkarmak için yaptıkları mütekabil akınlarla bitti. İşte dünkü maçm umumi görü Düşü... ».. Fazla yazmak istemiyoruz. Dün en| çok çalışan ve en muvaffak olanların başında, haf hattı ve Nihat geliyordu. Nihat'ın muvaffak olmasının en mü- him iki âmili, yanımdaki Muzaffer'le Fikret'ti. Dünkü maç, futbolümüzü kurtar - mak için işe evvelemirde muhacim hat- tından başlamak lâzım geldiğini bir ke rTe daha göstermiş oluyor. Bu hat için temin edilecek birinci nokta istikrar, ikinci nokta, şüt kabiliyetidir. Çünkü hadisat, en yüksek kıymetleri bile top- lasa, kendini bulamıyan, nerede şüt atılması lâzım, merede hafif bir Ankaradaki At koşuları Gazi at koşusu dün yapıldı ve çok he- yecanlı oldu Ankara, 17, (A.A) — Ankara ilkbahar at yarışlarının sonuncu- su bugün havanın bulutlu olma- sına ve yağmura çevirmesine rağmen büyük bir kalabalık hu- zurunda yapıldı Başvekil ile vekiller koşuyu seyredenler ara- sında idiler. 2000 metrelik veda koşusu bu sene üç yüz liradan fazla mükâ- fat kazanmış yerli ve arap atlar arâsında yapıldı, Rıdvan beyin Mes'udu birinci; Ahmet efendi- nin Tayyar ikinci, kaymakam Hasan beyin Ceylanı üçüncü geldi. Şan koşusuna yerli ve arap dört tay iştirak etti, Ahmet ve Fikret Beylerin Yıldırımı birinci- likle 750 lira mükâfat ve duhu- liyelerin mecmuunu aldı. Kulası ikinciliği kazandı, Bu koşunun mesafesi 1600 metre idi. Mevsimin en büyük mükâfatlı ve en heyecanlı koşusu olan Gazi koşusu üç yaşındaki yerli halis kan ingiliz taylarına tabsis edil- mişti. Mesafe 2400 metre idi. Yedi tay girdi, Akif Beyin La- lesi birini gelerek 4400 lira mü: kâfatı ve bu koşuya kaydolunan bayyanlar için duhuliye olarak verilen ücretlerin mecmuunu ka» zandı. Bu tayı yetiştirene ayrıca 500 lira verildi. Ali Haydar Be- yin Gözdemi ikinci, Hasan ağa nın şen kızı üçüncü geldiler. Ikinci gelenler iki yüz lira mü- kâfat aldılar. Dördüncü koşu 2500 metre mesafeli demiryolu koşusu idi. Dört yaşında Ve daha büyük yerli ve Araplar arasında yapıl- dı. Dört hayvandan Halim Be- yin Rüçbamı birinci gelerek 750 lira mükâfat ile dubhuliyelerin mecmuunu aldı. Ahmet Ef. nin Tayyarı veda koşusunda olduğu gibi gene ikinciliği kazandı. Son koşu, ustalar koşusu, dört baliskan İngiliz arasında yapıldı. Mesafe 2800 metre idi. Ahmet ve Fikret Beylerin Firiği birinci ve Trombslü ikinci geldi. Nevyorktan Istanbula!.. Iki tayyareci rekor kırmak İstiyorlar Tayyareci Boüssoutrot ile Ros- si, hâlâ hatırlarda olan Nevyork- İ Istanbul seferini icra etmiş olan Amerika tayyarecileri Boardman ile Polando'nun battı müstakim Üzerinde tesis etmiş oldukları bu mesafe rekorunu kırmıya pek yakında teşebbüs edeceklerdir. Sefer hazırlıkları bir iki güne kadar ikmal edilecektir. Tayya- reci'er, Nevyorktan hareket ede- cekler ve Asyaya doğru uçacak- lardır. çalıma lüzum verdır, bunu takdir e - demiyen bir mühacim hattının asla işe yaramadığını pek âlâ gösteriyor . Otomobil yarışı dün sabah yapıldı Koşuda bir otomobil devrildi. Müsa- ' bakayı kazananlara mükâfatlar dağıtıldı Yarışlarâ iştirak edenler ve kazananlar bir arada Turing kulüp ile Milliyet ga- zetesi tarafından tertip edilen otomobil yarışı dün saat 10 da tam bir intizam dahilinde mu- vaffakiyetle icra edilmiştir. Yal- nız Hacı Bekir zade Muhittin Beye ait alan şoför Refik Efendi tarafından idare edilen Stod Beyker markalı otomobil Mal- tepa'de devrilmiş ve içinde bu- lunan» şoförle muavinine bir şey olmamıştır. Müsabaka neticesinde, M. Ste- fanidis'e ait olan ve şoför Suphi efendi tarafından idere edilen Buik -markalı otomobil Istinye ile Zincirlikuyu arasındaki mesafeyi 5 dakika 48 saniyede katederek | birinci gelmiştir. Amatör serisine ait Vehbi Sa- it beyin idaresindeki Buik mar. kalı otomobil muayyen mesafeyi 6 dakika 21 saniyede katederek ikinci gelmiştir. Ford fabrika- sına ait olan ve M. Pallis tara- fından idare edilen Ford mar- kalı otomobil yine bu mesafeyi 6 dakika 28 saniyede katetmek suretile üçüncü gelmitir. Samiye Burhan Cahit hanim- efendi tarafından idare olunan Ford markalı otomobil mesafeyi, 6 dakikada 30 saniyede katede- rek umumi musabakada dördüncü gelmiştir. Samiye Burhan Cabit Hanım, Hanımlar sınıfına ait müsabaka» da yalnız kaldığından bu sınıf müsabakanın birinciliğini kazan- mıştır. Müsabakada dahiliye vekili Şükrü Kaya, vali Muhittin Beye- fendilerle Şükrü Nail Pş. ve da- ha birçok zevat hazır bulunmuş lardır. Müsabakayı kazananlara müşarünileyhim buzurunda mü- kâfatlar tevzi edilmiştir. Yarış saat İli geçe bitmiştir. Rusyaya dâvet Moskova darülfünun spor klü- bü Türk futbolcularını temmuz ortasında Rusyaya davet etmiş- tir. Spor mıntakası heyeti idaresi bu “mesele ile mühim surette meşgul olmaktadır. Heyeti idare geçen senekinden daha kuvvetli bir takım vücuda getirebilirse Rusya seyahatine çıkılacaktır, Aksi takdirde Rusyaya gidilemi- yecedtir. Muhafızgücü bisikletçiler! Tarsus, 17 (A.A) — Muhafız- gücü bisikletçileri bu sabah saat )0da Tarsus'a geldiler, Kaza erkânı ve balk tarafından hara- retle karşılandılar. Sporcuları bu- rada Adana gençlerinden büyük bir grup karşılamıştır. Bisikletçi- ler bir iki saat istirahattan sonra Adana'ya bareket edeceklerdir. Adana, 17(A.A) — Dün Mer- sinden hareket eden ve bir müd- det Tarsusta dinlenen Muhafız Gücü bisikletçileri akşam şebri- mize muvasalat etmişlerdir. Mi- safirler şehre 70 kilometre me- safeden 70 bisikletçi tarafından ve şebrin methalinde de beledi- ys reisi, jandarma kumandanı, polis müdü, mıntaka heyeti, spor kulüpleri ve balk tarafından kar- şlandılar. Bisikletçiler misafir edildikleri otelde bir müddet istirahatten sonra şehir dahilinde araba ile bir gezinti yapmışlar (Mvhafızgücü atletleri Manisa, 17 (A.A) — Muhafız- gücü atlıları dün saat 14 te Ma- nisa'ya geldiler. Atlılar şebre bir buçuk saat mesafeden halk fır» kası ve belediye erkânı ile şeh» | rimizdeki spor kulüpleri mümes- silleri, atl ve bisikletli, gençler ve bir müfreze asker tarafından karşılandılar, Manisagücü tarafın dan şehir methalinde (Muhafızgü- cü hoş geldiniz Manisagücü sizi sevgi ile selâmlâr ) yazılı büyük bir tak yapılmıştı. Saat 18,45 te Manisa gücünde misafirler şerefine bir çay ziya- feti verildi. Ve misafirlere güç tarafından sureti mahsusada ba“ zırlanmış olan ve Türk kudretine temsilen resmedilmiş bir el Üze- rinde (Türkün gücü her şeye yeter) ibaresi yazılı güzel bir bayrak hediye edildi. Akşam askeri mabfelde şereflerine bir ziyafet verilecektir. Manisa 17 (A. A.) — Muha- fız gücü atlıları bu sabah İzmire hareket etmişlerdir. Halk fırkası ve idman mintakası tarafından dün şereflerine ziyafetler veril- miştir. ıldız parkında belediye tarafından şereflerine verilen ziyafette hazır bulunmuş» lardır. Ayrıca mıntaka heyeti tarafınden verilecek öğle ziyafes tinde de bulunduktan sonra Cey» hana hareket edeceklerdir.