22 Ağustos 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

22 Ağustos 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

inci ve m Maş KARA, 21 (VAKIT) — arı 30 Vet... 35 liraya çıkarılan Li sivi " Yorum, lerinin isimlerini bildiri- AK Ahmet Bey, İstanbul merkez ilç vurlarından; Balıkesir Mei #rmıf emniyet memurlu- ğuna; Atıf Be, Erzincan mer- Memuru; Erzincan ikinci i emniyet memurluğuna Gu Huzar lira ile, N Cemal Bey, Ordu merkez j Nuru, Kırşehir ikinci sınıf 5 ile iyet memurluğuna 30 lira za Celâl Bey, Mersin polis “Büdürü, Denizli birinci sınıf 'et memurluğuna 35 lira e UR OE Gi NE die. Emrullah Bey, İstanbul baş- Memurlarından; Gümüşhane İkine; smıf emniyet memur- Baş aş Enver Bey, İstanbul memurluğundan; Şebin- İlrakisar ikimci sınıf ema. ke, memurluğuna; Ebubere- İ Bey, Kırklareli merkez İ Memuru, Kırklareli ikinci sı- yaf emniyet memurluğuna 30 P, Sar lira ile, N €hmi Bey, Afyon merkez İ Memuru, Bolu ikinci sınif NM yi iyet memurluğuna 30 |i- aile; Fehmi Bey, Balrkesir | “Polis müdürü, Akaaray birin- “sf emniyet memurluğu- Da 35 hira ile. si Galip Bey, Emniyet işleri 4 şube şefi, Burdur birinci €mniyet memurluğuna nh. lira ile, i Bey, Çorum sabık ç kez mamurlarından, Art- “Vin ikinci sınıf emniyet me- yurluğuna 30 lira ile, Hâmi » Sivas polis müdürü, Af- © İ9n birinci sınıf emniyet me- 1 Slüğüna 35 lira ile. AK oray, Bey, Edirne merkez Pomurlarından; Tokat ikinci it emniyet memurluğuna; , an , Bayezit merkez e urlarından; Isparta ikin- Mf emniyet memurluğu- 1 o Li 30 zar lira ile. Kemaj Bey, İstanbul başme- Yuru, ikinci sınıf emniyet tuğ 30 lira ile. kez üm Bey, İstanbul mer- 'y, , Hemurlarından; Kütah- İkinci smıf emniyet me- KON ir ba ğuna; Mirat Bey, İstan- T, Merkez memurlarından, Skirdağ ikinci sınıf emniyet İş, Sluğuna; Mazhar Bey, | Manbup emniyet memurla» ei Çankırı ikinci smıf met Ar memurluğuna; Meh- Meru Bey, Ankara merkez “dg — larından, Ankara ikin- N e» Mai ağ Ya, hi B, Cebelibereket mer İkipçş Pturu; Cebelibereket Marla emniyet Ome- 5 Nazmi Bey, An- a memurlarından ikinci sınıf emniyet İİ arlağtuna 30 ar ire ie are Bursa polis © Telgraf H ke Polis terfileri iy memuriyet eden polis | seeerasan. aberleri © veraasssmannenan s2 200 a0AEMEEAEAMEMAN, birinci sınıf emniyet me- la klarına hangi merkez memur- ve polis müdürleri tayin edildi? vas polis Omüdürü Niğ- de birinci sınıf emniyet me“ murluğuna otuz beşer lira ile. O — Osman Bey, Giresun merkez memurlarından Giresun ikin- cı sınıf emniyet memurluğuna 30 lira ile. S — Sabri Bey, İzmir merkez me murlarımdan Amasra ikinci sınıf emniyet memurluğuna; Sırrı Bey, Çorum merkez me- muru Çorum ikinci sınıf em- niyet memurluğuna; Sırrı B., Aydın merkez memuru Ay- dın emniyet memurluğuna; 30 ara lira maaş ile. Salih Bey, Urfa polis müdürü, Ur- fa birinci sınıf emniyet me- murluğuna; Sami Bey, Kars polis müdürü, Afyon birinci sınıf emniyet memurluğuna; Server Bey, Çanakkale polis müdürü Sinop birinci sınıf emniyet memurluğuna Otuz beşer lira ile, $ — Şükrü Bey, İzmir merkez memuru ikinci sınıf emniyet memurluğuna otuz lira ile. T — Tahir Bey, Van merkez me- müuru, Muş ikinci sınıf mer- kez memurluğuna otuz lira ile. Z — Zeki Bey, Muğla merkez me muru, Muğla ikinci. sınıf emniyet memuruluğuna otuz SY Reisicümhur Hz. ile Mısır kralı Hz. ara- sında YALOVA, ZI (A.A.) — Reisi- cümhur Gazi Mustafa Kemal Hz. ile Mısır kıralı Birinci Fuat Hz. arasında Prens Kemaleddinin ve- fatı münesebetile âtideki telgraf- lar teati olunmuştur; Misir kıra Haşmetlü Birinci Fuat Hazretlerine Prens Kemaleddinin Tulozda vefat etmiş olduğunu şimdi haber aldım. Gerek zatı haşmetaneleri- nin ve gerek hanedanı kırali er- kânının matemine samimiyetle iş- tirak ederim. Taziyetlerimi takdim ve Zatı “| Haşmetanelerinden ihlâskâr me- veddetime itimat rica ederim. buyurmaalrını Gazi M. Kemal Türkiye Relsicimhuru Gazi Mustafa Kemal Hazretlerine Zatı Devletlerinin Oo yeğenim Prens Kemaleddinin vefatı müna- sebetile göndermiş oldukları ilti- fatkâr taziyet telgrafından fevka- lâde mütehassis oldum. Derin te- şekkürlerimi ve ihlâskârane me veddetim teminatını kabul buyur- manızı rica ederim. Fuat Japonya ve Amerika Vaşington, 21 (A.A) — Ja- onya'nın Vaşington sefiri M. Debucti, Tokyo'ya hareket etti, Havas ajansı mubabirine beya- natta bulunarak Amerika ile onya arasında Mançuri me- pen hakkında mevcut olan ih- Mis Göklerde 16bin metre yüksekte havasız mıntakaya uçanlar .. BRÜKSEL, 21 (A.A.) — Pte- fesör Piccard'ın muavini M, Co- syns, hava tarikile Brüksele avdet etmiştir, Mumaileyh, termometre gibi bazı aletlerin yere inme esna- sında kırılmış olduğunu teyit ve fakat bu kırılma keyfiyeti evvelce derpiş edilmiş olduğundan tahar- riyatı işkâl etmiyeceğini ilâve et- miştir. Mumaileyh, balondakilerin 80- ğuktan müteessir olmakta olduğu- nu beyan etmiştir. Suut esnasındaki müşahedatın tetkiki için lâzım olan zaman mik- tarı sahih olarak malüm değildir. Piccard, 40 metre tulünde mev- celerle telsiz işaretleri vermiştir. Mumaileyh, feding'in bu irtifada pek az tesiri olduğunu müşahede etmiştir. M. Cosyns, balonun ilk suuttaki irtifar 400 metre geçmiş olduğu- nu farzetmektedir, Profesör Piecard, Venedikte VENEDİK, 21 (A.A.) — M. Balbo tarafından sevkolunan ve Profesör Piccard ile zevcesini ha- mil bulunan tayyare, saat 18 de Venedik'e vâsıl olmuştur. Halk, profesörü hararetli bir surette karşılamıştır. Bulgarlara Milletler cemiyeti para veriyor ' “Cenevre, 21 (A.A) — Millet- ler cemiyeti meclisi, Amerikalı Lewis Cheldona 1926 tarihli ve “& 7 faizli ve 1928 tarihli ve 7 12 faizli Bulgar istikrazlarının trüstü idare reisliğini teklif et- miş ve mumaileyh de kabul ey- lemiştir. Ziraat Bankası buğ- day mukavelesini tasdik etti Ankara, 21 (VAKIT) — An kara borsasında bugün buğday beş kuruşa düşmuşlur. Ziraat bankası derhal faaliyete geçe- rek 8 bin okka buğday aldı. Banka namına Salâbattin Bey mübayaâtı yapmıştır. Ziraat bankası idare mec'isi büğday mukavelesini tastik et- miştir. Yakında hükümetle teati edecektir. — Lehistan hariciye Müsteşarı Ankara, 21 (VAKIT) — Dün buraya gelen Lehistan hariciye nezareti müsteşarı Baek bu ak- şam İstanbula hareket etmiştir. Boks heyetinin bir tebliği ISTANBUL, 21 (A.A.) — Mın- tıka boks heyetinden tebliğ edil. miştir: 18 Ağustos 1932 Perşem- be günü akşamı Kumkapı klübün- de icra edilen mıntıka birincilik müsabakalarında neticelenmiyen sinek, hafif ve yarı orta sikletle- rin müsabakaları 25 Ağustos 1932 Perşembe günü akşamı Kumkapı klübünde intaç edilecektir. Finale kalan boksörlerin saat 22 de başlıyacak olan müsabaka- lara iştirak etmek üzere vaktinde it Zet.) | klüpte, hazır bulunmaları tebliğ tir,” o ii Si Kabahati her devlet birbirine atıyor! Amerika kend i buhranından Avrupayı mes'ul tutuyor! COLUMBUS, (Ohio) 21 (A. A.) — M. Hoover'in Amerikada hüküm sürmekte olan iktisadi buhran ve inhitattan başlıca Av- rupanın mes'ul olduğu suretindeki iddiasını M. Franklin Roosvelt, de mokratların dün Columbus'da ak- tetmiş oldukları bir içtima esna- sında irat etmiş olduğu nutkunda tezyif etmiştir. M. Roosvelt, şimdiki hüküme - tin iktisadi faaliyet ve icraatına hücum etmiş ve Havwley - Smoot tarifesinin meş'um neticelerinden bahsetmiştir. Mumaileyh, bu tari- fenin Amerika mahsulâtının ec- nebi piyasalarını kazanmak ihti" mallerini selbetmiş ve Amerikalı zürraım kazançlarını feci bir tarz- da eksiltmiş olduğunu söylemiş tir. Hatip, New-York esham borsa- sının spekülâsyonlarını da mevzu» u bahsetmiştir. MMumaileyh, spe- külâsyonlara bir set çekmek için bankalar üzerinde bir kontrol ic- rasmı istemiştir, M. Roosvelt, ha» riciye nezaretinin Amerikada ak- tolunan ecnebi istikrazlarını tas“ Yip etmekten ibaret olan harekâ» tına müsamaha etmiyeceğini ilâ- ve eylemiştir. | Hariçte Spor | Büyük Otomobil Yarışları BELFAST, 21 (A.A.) — Dün takriben 500,000 kişi, Rilley mar- kalı bir otomobili idare eden Whitecroft'un 30 turu (410 mil) 4 saat 58 dakika 4 saniyede yani vasati saatte 774,23 mil sür'atle katederek İnternational Tourist Trophy yarışını kazanmasına şa- hit olmuştur. Gene Rilley markalı bir otomo- bile binmiş olan George Eyston, 4 saat 59 dakika ve 27 saniyede (saatte vsati 72.90 mil) ikinci gel- İ miştir, Midget markalı bir otomobile binmiş olan Hall 5 saat 7 dakika .| S8 saniyede (saatte vasati 69.93 mil) üçüncü gelmiştir. Alfa-Romes markalı bir otomo- bile binmiş olan Earl Howe dör- düncü ve Sir Henry Birkin de ay- ni markalı otomobille beşinci gel- mişlerdir. Sir Henry Birkin, 4 tur rekoru nu kırmıştır. En iyi sür'at saatte 83,06 mil idi. Pistte 90 köprü, kubbe, zaviyei | kaimeli dönmeler, bir çok demir- yolu geçitleri ve (S) şeklinde mü- teaddit münhaniler vardı. japon atletleri TOKİO,2I (A.A.) — Rengo a- jansından: İmparator, Japon atletlerinin İngiltere İmparatorluk Konferansının Kapanması OTTAWA,ZI (A.A.) — He yeti murahhasalar, kırala bir tel- graf çekerek Britanya camiası teşkil eden bütün milletlerin mu- kadderatına riyaset etmesi gerek kendisine ve gerek kıraliçeye, Ce- nabı Haktan uzun ömür temenni etmekte olduklarını iblâğ ve im- paratorluğun bütün milletlerinin kendisine karşı olan sedakat ve muhabbet teminatını tecdit etmiş- lerdir. Kıral, cevaben göndermiş oldu- ğu telgrafta heyeti murahhasalara teşekkür etmekte ve imparatorluk konferansı işe başlamış olduğu zamanda beslemiş olduğu büyük ümitleri muhik gösteren faaliyet- lerden ve elde'edilen naticelerden olimpiyatlardaki maharet ve mu- yaffakiyetlerinden memnun kal- mış olduğunu beyan etmiştir. Müşarünileyh, terbiye nazirına Japon atletlerinin Los Anjeles olimpiyatlarına iştirak etmek su- retile Japonya ile diğer milletler arasındaki dostluk münasebetleri»! ni islâh eylemiş oldukları mütale- asında bulunduğunu söylemiştir. İmparator, netice olarak, 1940 olimpiyatlarının Tokioda yapıl" masının pek muhtemel olduğunu beyan etmiştir. ingilterede futbol' LONDRA, 21 (A.A.) — Dün İskoçyanın birinci kömesi takım» ları arasında yapılan “futbol ma» ının neticeleri: Aberdeen - Motherweell 1-1 Ciyde - East Stirling 4—3 Falkirk - St. Mirren 2—3 Hamilton « Celtic 1—1 Hearts - Air Drieonians 4—0 Kilmarnock « Third Lanark 6—0 Morton - Cowdenbeath 2—2 Ousenspark - Dundee 2-0. Rangers - Ayr 4—1! St. John Stone - Partick 2—1 Gorgulof Reisicümhur kati linin temyiz istidası reddedildi Paris, 21 ( A.A ) — Temyiz mahkemesi, bir saat mürakere- den sonra Gorgulof davasının usulü dairesine rüyet edilmiş ve idam cezasının keza usule muvafık olarak tatbik edilmiş olduğu beyanile merkumuh tem« yiz lâybasmi reddetmiştir. dolayı fevkalâde mahzuz olduğu-' i nu ilâve etmistir. Kral, muvaffakiyete iktiran et- mesini teyit etmesini temin etmiş olan mütekabil bir anlaşma ve teş- riki mesai ile girişilmiş olan işle rin tevlit etmiş olduğu netayicin' memleketinin hakiki hayır ve menfaatine hâdim olacağına-kı