19 Eylül 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

19 Eylül 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

19 Eylül 1932 Istanbul Belediyesi ilânları Keşif bedeli 849 lira 80 kuruş olan Kadıköyünde Gazi Mek- «tebii tamiri kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Talip olanlar Hartoame almak ve keşif evrakını görmek üzere Levazım müdür- me münakasıya girmek için de 64 liralik teminat makbuz © “ya mektubu ile teklif mektuplarını 26-9:932 pazartesi günü Saat on beşe kadar Daimi Encümene vermelidirler. (4640) | Devlet Demiryolları ilânları | Kayseri - Sıvas hattı üzerinde 439, 482, 800 ve 512, 800 kile- 3 metrelerde vaki ocaklardan verilmek üzere 5000 M balastın Palı zarfla münakasası 3 Birinci Teşrin 932 salı günü saat te Ankara'da idare merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Haydarpaşa ve Ankara veznelerinde beheri beşer raya salılan şartnamelerde yazılıdır. (4811) Haydarpaşa kömür tabmil ve tabliyesinin kapalı zarfla müna- © kasası 8 Birinci Teşrin 932 cumartesi günü saat İ5te idare Merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa venze- rinde beşerliraya satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. (4825) Mi akekki inni ii. Sıhhat ve içtimai Muavenet Vekâletinden: Ankara'da Yenişehirde Cebeci caddesi üzerinde kâin Hıfzıs- “hha müessesesinde yeni yapılan serum enstitüsü, Hıfzıssıhha Mektebi, memurlar ikametgâhı ve serum istihsaline mahsus hay- “Yan abırları binalarına ait zirde muharrer: İ 1 — Kalorifer, tecdidi hava, sıcak su tevziatı ve yüksek tar- © mklı buhar, emme ve tazyikli bava tesisatı. 2 — Yüksek ve alçak tevettürlü elektrik cereyanı tesisatı *ektrik santiralı tesisatı. 3 — Sıhhi tesisat, su, hava gazı, kirli sular ve kanalizasyon İsatı, 4 — Serum enstitüsü ile Hifzıssıbba mektebinde lâburatuvar- lar tesisatı . 5 — Permotit tesisatı ve su depoları inşası. 6 — Hıfzıssıhha mektebinde teblet ve ampül tesisatı , 7 — Ahırlar binası ibrak fırmı, gübre arabaları, serum binası bilinde danalara mabsus ahırların bayvan yemlerine ait tesisat. B — Serum enstitüsü tebrit tesisatı. 9 — Serum ve ikametgâh binalanna ait üç asansör tesisatı. İM Eyigi932 tarihinden . itibaren iki ay müddetle ve kapalı İarf wsulile ve takasa tabi olmak üzere münakâsaya konülüuştur. Talipler balâda muharrer tesisatın her hangi biri veya bir kaçı veya heyeti umumiyesi hakkında teklifatta bulunabilirler. Sıhhat Vekâleti mezkür tesisatı ayrı ayrı veya kısım kısım ve hut heyeti umumiyesini birden bir müteahhide ihale etmekte Merbesttir Talipler deruhte etmek istedikleri tesisat cesametinde tesisat Yaptıklarını ve şayanı memnuniyet bir surette neticelendirdikle- tini tesisat sahiplerinden alınmış musaddak vesaikle ispat ede- leri gibi talep edecekleri bedel miktarında Devletçe tanınmış hkalarda bir krediye malik oldukların mübeyyin banka şe- #detnamesi ibraz edeceklerdir . Usulü mabsusuna tevfikan imalâthanesi tanzim olunmuş teklif mektupları ikinci teşrin 932 pazartesi günü saat on beşte Vekâlet mü- 48a komisyonunda açılacağından teklifnamelerin yevm ve Mati mezkürdan evvel Vekalet hususi kalem müdürlüğüne tevdi Unması ve mezkür tesisata ait plân, keşif ve şartnamelerin yide muharrer bedel mukabilinde mezkür Müdürlükten alına İeceği ilân olunur. ra 100 1,2,3, numâralardaki tesisat projelerinin beheri, S0 4 numaradaki tesisat projesi . 25 5,6,8, numaralardaki tesisat projelerinin beheri. Mİ Kız ve erkek AREA) Ameli Hayat TiCARET LiSESi Istanbul, Cağaloğlu - Telefon 23630 Ür sm (4914) e $0 Eylöle kadir kayıtlarını tecdide mecburdorler. HALILAR Gübre llânı Ktanbul Belediyesi Karaağaç il Müessesatından: kiç mahalli ve mezbaha ahırlarında 5 Teşrinievvel 932 den kapalı” bir sene zarfında teraküm eden koyun ve sığır gübreleri a, v zarf usulile ve yirmi gün müddetle müzayedeye konmuş» 93, “erilen fiat haddi itidalde görüldüğü takdirde 1 Teşrinicvvel martesi günü saat İ4te müessesede ihale kararı verile- a1, SİP olanların şartnamesini almak için Sütlücede Müdiri- 7 “onine mürac, etmeleri i i olunur. (4701) ş i ameleli i kalmamaları ie mektep | İc by Cet eke Kabul olr, devam ediyor. Derslere teşrinievvel bidayetinde başlanacaktır Eski E VAKIT Tramvay Şirketi Müdüriyetinden: Istanbul Tramvay şirketi mü- diriyeti, 15 Eylül 1932 tarihin- den itibaren ikinci mevki tram- vay arabalarında tenzilât ile se- yahat hakkını bahşeden mektepli kartları vermeye başlayacağını muhterem abaliye ilân ile kesbi şeref eyler. Bu kartlar, yüksek mektep- lerden gayrı mekâtip talebes'ne verilecektir. Mektepli kartları, şeraiti atiye deiresinde Galatada (Tünel ar- kasında) Söğütlü sokağındaki Tramvay Şirketi Hareket daire- sinde tevzi olunacaktır. 1 — Kart alacak mektepli, on | beş yaşını geçirmiş olmamalıdır. 2 — Mektepli, üzerine 15 ku- ruşluk pul ve mektep müdiriye- tinin mührü ile mühürlenmiş f0- tağrafisi yapıştırılmış olarak, ha- i kikaten mezkür mektebe devam ettiğine dair bir kıt'a tasdikname ibraz etmelidir. 3 — Mektepli, nüfus varaka- sını göstermelidir. 4 — Mektepli, vesika eb'adın- da ikinci bir fotografi getirme- lidir. $ — Istanbul Tramvay Şirketi tarafından verilecek olan Kart üzerine yapıştırılacak 15 kuruş- luk pul mektepliye aittir. 6 — Evvelce kendisine bir kart verilmiş ise, mektepli evvelâ es- ki kartı iade ederek mukabilin- de yenisini alacaktır. .7— kartın tevdiinde 2 1/2 ku- ruş alınacaktır. 8 — Mektepli kartları Tram- vay Şirketinin mezkür Hareket dairesinde Cuma ve tatil gün- lerinden maada her gün saat 8 W2tan İZye ve 131/2 tan 17 ye ve Pazar geri yal- nız saat Bİ/2 tan 12 ye kadar verilecektir. Maaş sahiplerinin nazarı dikkatine Fatih Askerlik şubesi Reisli- ğinden: Gerek kazamız emvalinden ve gerekse sair emvalden maaşlarını almakta ve resmi senetleri mu- evraklarına (o bağlanup mwüameleye konmak üzere şube- mizce yedlerinden alınmış olan malulin ve mütekaidini askeriye ile askeri yetimlerin ve resmi senetleri her ne suretle olursa olsun zayi o'muş olanlarla eski seneler zarfında resmi senetleri yüksek makamlara gönderilen ve elyevm vurut etmemiş olanların bundan sonra vaki olacak müra- caatlarında şubemizce kendileri. ne yoklamaları yapılmak için vesaik verilmiveceğinden senenin Mart ve Ey'ül aylarında Mal | müdürlüğünce yapılan yoklama muamelelerinde müşkilâta maruz şube müuamelatını boş yere ha- : leldar etmemeleri için her hafta Cumartesi; Çarşamba günleri şubemize müracaatla noksan olan vesaiklerinin ikmalinin temini kendi menfaatleri namına son defa olmak üzere ilân olunur. Istanbul sıhhi müesseseler mu- baya komisyonu riyasetinden: Mayis 1933 nibayetine kadar akliyye hâstahanesi için İâzim olan 9000 kilo, ve sanatoryoma 4000 kilo, tıp talebe: yurdu için 2000 kilo, ve kuduz tedavi mü- İ essesesi için 600 kilo (Süt) 27- 9-932 salı günü saat 1İ4de pa zarlıkla ihale edilecektir. Pastö- rize için de pazarlığa iştirak ve bu yüzdende | “Olunur. (4926) , gili Sayıfa 11 : | Istanbul Evkaf Müdürlüğü ilânları | Müzayedeye vazolunan emlâk Müddeti icar 1 — Bahçekapıda dördüncü vakıf han asma katta 933 Mayıs ga- 31 No. oda yesine 2 — Bahçekapıda dördüncü vakıf ban ikinci kalta 933 Mayıs ga“ 35 No, oda yesine 3 — Galata Mehmetali paşa banı zemin katta 933 Mayıs ga- 39 No. yanhane yesine 4 — Kasımpaşa, camii kebir, Türabi baba S. 5 933 Mayıs ga“ No. dükkân “yesine 5 — Çarşıda zennecilerde 36 No. dükkân 933 Mayıs gas yesine 6 — Beyazıt, sekbanbaşı Yakupağa, fırın S. 2- 6 933 Mayıs ga- No. kemer mahalli yesine 7 — Üsküdar, Rum Mehmetpaşa, tekke babçesin- 934 Mayıs ga- de dükkân yesine 8 — Fatib, Beyceğiz, nişarcada Mescit arsası ve 934 Mayıs ga- baraka yesine 9 — Tophane, tımtım, yeni çarşıda 144 - 138 No. 935 Mayıs ga- dükkân yesine Müddeti müzayede: 10/T.evvel/932 pazartesi günü Balâda muharrer emlâk kiraya “verileceğisden müzayedeye vazolunmuşlur. Taliplerin yevmi ihale olan son günün saat on beşine kadar Evkaf müdürlüğünde akarat kalemine müracaat- ları. o (4916) Ankara Nafıa Başmühendisliğinden: 1 — Bedeli keşfi (22893) lira (3) kuruştan ibaret Ankara-ls- tanbul yolunun Ayaş - Beypazarı kısımları arasında (15574 m”) tşa ibzarı kapalı zârf usulü ile münakasaya konulmuştur. 2 — Yevmi ihale 26-9.932 pazartesi günü saat (15) te Vila- yet Dâimi Encümeninde yapılacaktır. 3 — Talipler münakasa kanunu mucibince bedeli keşfin 96 7,5 olan (1717) lira (3) kuruşluk teminat mektuplarını ibrazla müna- kasaya iştirak edebilirler. 4 — Keşif, şartname ve sair evrakını tetkik etmek istiyenler her gün Başmühendisliğe müracaat edebilecekleri ilân olunur. (4554) Istanbul Yüksek Iktisat ve Ticaret Mektebi Müdürlüğünden. 1 — Kayıt ve kabul muamelesi 1 Eylal 932 de başlıyacak ve 25 Eylül akşamına kadar devam edecektir. 2 — Kayıt için cumartesi, pazartesi perşembe günleri sabalı- ları saat ondan akşamları saat on yediye kadar mektep müdür- lüğüne müracaat olunacaktır. 3 — Mektebin (Yüksek iktisat ve Ticaret kısmına) A — Bakalorya imtibanlarına tabi tam devreli lise mezunla- rile bu derecede olduğu hükümetçe musaddak ve bakaloryaya tabi ecnebi İselerinden şahadetbaineleri olanlar . B — Darülfünun fakültelerinden ve Yüksek mekteplerden me- zun olanlar ile bu mekteplerden naklen gelecek olanlar. Naklen geleceklerin evvelce girdikleri mekteplere her halde lise mezunu olarak kaydedilmiş olmaları şarttır. D — Bu kısma muadil Ecnebi yüksek ticaret mektepleri mezunlarile müdavimlerinden mukabil devrelere naklen alına- cakların Türkçeden imtihan vermeleri meşruttur . 4 — Mektebin (Ticaret Lisesi kısmma) bakaloryaya tabi orta mektep mezunları alıpacaktır. Bu kısma gireceklerin yaşları on beşten aşağı ve yirmi birden yukarı olanyacaktır. $ — Mektebin (Küçük Ticaret Kısmına) ilk mektepler mezün- larile orta mekteplerin birinci, ikinci, üçüncü sınıflarından tas- dikname ile gelecek olanlar. Bunların yaşlarıda on üçten aşağı ve on sekizden yukarı olmıyacaktır. Mektep nihari ve meccani olüp tedrisat öğleye kadardır. 7 — Kayıt ve kabul için aşağıdaki vesaikin müdiriyete bita- ben yazılacak bir istidanameye raptı icabeder. Vesaik : 1 Mektep şahadetname ve ya tasdiknamesi 2 — Sıh- hat ve aşı raporları. 3 — Hükümetçe musaddak hüsnübal vara kası. 4 — Hüviyet cüzdanı. 5 — Üç kıt'a foloğraf. (4214) Yerli ve Avrupa kumaş'arından kusursuz (smarlama elbiseler 20 firadan başlar Hazır pardesü ve elbiseler fevkalâde ucuzdur. Eminönü, Kazmirci Ali Riza müessesatı İstanbul Maarif Müdüriyetinden: Sen Benuva ve Göztepe Amerikan mektbi talebesinden olup lise müntehi sınıfında Yurtbilgisi dersinden imtihanları icabedes efendilerden bir kısmı geçen Eylülün on beşinci günü icra edilen imtihana iştirak etmiş iseler de bir kısmı imtihana gelmemiş ol- duğundan önümüzdeki Eşlü'ün 22 inci perşembe günü yine kes mafissabık saat onda Erkek Muallim mektebinde diğer efendile- rinde irotihanı icra edileceğinden evvelki imtihana gelmemiş olanların her balde bu imtihana muayyen satte iştirak etmeleri aksi halde müracaat haklarının sakıt olacağı beyan ve ilân li 4 m :