22 Eylül 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

22 Eylül 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

Fransaya karşı mi (Bag tarafı 1 inci sayfada) mak için çalıştığını ileri sürüyor, müdafaa vasıtası olacak bir ordu vücude getirmeyi istiyor, İtalya, Almanyaya müzaheret etmektedir. Almanyanın metalibi kabul 6- lunmadığı takdirde Rusyanm kön feranstan çekilmesi © bekleniyor. Bunları yazan “Sundey ekspres, in diplomat muharriri diyor ki: Avrupa devletlerinin bu şekil de Fransaya karşı toplanması Fransada infial ve hiddet uyan - dırmaktadır. İngiltere henüz kati bir karar vermemiştir. | İngiltere hükümeti, -bu"tehlikeli inkişafları | dikkat gözile takip ediyor. Fakat hadiseler süratle © yürümektedir. Berline muvasalat öden Litvinof Almanya hariciye nazır ile bir kaç kere görüşmüş ve Rusyanın müzaheretine dair teminat ver - miştir. Rusya, mütehassıslar komis - yonuna murahhas göndermiye - ceğini söylemekle o konferanstan çekileceğini ihsas etmiş bulunu - | yor. Sinyor . Musolini Almanya nın Roma sefirine teminat ver - miş ve Almanyanın metalibi le - hinde olduğunu söylemiştir. Esa- sen Roma ve Berlinde Sinyor Mu solininin bizzat konferansa işti - rak ederek Alman davasını mü - dafaa edeceği de bildirilmekte - ir, Maden sularımız Hilâliahmer © cemiyetine ait Afyonkarahisar maden suları hakkında tetkikat yapmak üzere çağrılan Alman mütehassıs dok- tor Şerer şehrimize gelmiştir. Hilâliabmer Cemiyeti reisi ve Sıhhiye Vekili doktor Refik B. tarafından memleketimize davet edilen doktor Şerer bugün ken- disile birlikte gelen üç müte- bassıs ustabaşile beraber Afyon- karahisara gidecektir. Esasen geçen: sene memleketimize ge- lerek Karhisarda tetkikat yapan mütehassıs yeniden tetkikat ya- pacak ve maden suyunun tabii halde ve menbamdan çiktiği gibi . satışa çıkarılmasını temine çahşacaktır. Bunun i içinde ma- getiren şebeke -baştan başa de- ğiştirilecek ve menbama kadar kazılarak yeni tesisat yapıla- caktır. Bu faaliyet iki ay sürecektir. Kadın yüzünden bir dayak Kurtuluşta 21 numaralı evde ofuran Aleko Feriköy spor klü- bünde otururken bir kadın me- selesinden araları açık bulunan Dimitri ile arkadaşlarından İliya Koço, Ermis, Dimitri, Vitali is- minde altı kişinin ani bir taar- ruzuna maruz kalmış, dayak ye- miştir. Alekoyu kurtarmak için araya Muhittin isminde bir genç te girmiş, bu da taşla başından yaralanmıştır Mühendis mektebi | Rektörü istifa etti Mühendis mektebi Rektörü Suphi Bey vazifesinden istifa etmiştir. Dün Mühendıs mektebi mu: allimler meclisi fevkalâde bir iç- tima yaparak muallimlerden Fik- ri Santur ve Yusuf Razi Beyleri Rektör memzedi olarak seçmişler ve kararların Vekâlete bildir mişlerdir, izl Güreş ve Atletizm Alaturka güreşlere dün başlandı Türkiye Atletizm birincilikleri müsabakaları da yarın besiye Dün, küçük ortalar er meydanında Himayeietfal Cemiyeti tarafın | ri müsabakalarına bu cuma gü - dan tertip edilen alaturka güreş nü şehrimizde başlanacaktır. Mü müsabakalarına dün Taksim stad | sabakalara, Ankara, İzmir, Balı - yomunda başlanmıştır. Meyda - nın, iki tribünün ortasına rasge - len bir kısmında yere geniş bir çadır bezi serilmiş, Kurtdereli | Mehmet ve Cemal pehlivanlardan mürekkep hakem heyeti ortada bir masaya oturmuşlardı. Seyir - ciler hakem heyeti etrafında ve İ kesir Bursa ve İstanbul şampi - | yonları girecekleri için çok heye- | canlı olacaktır. Diğer taraftan bu | müsabakalar, on beş gün sonra A | tinada yapılacak Balkan şampiyo nasında Türkiyeyi temsil edecek atletleri seçmek mahiyetinde ol- kismen tribünlerde yer almışlar. | duğundan ayrıca büyük bir ehem dr. Günün tatil günü olmaması ve | miyeti vardır. dünkü müsabakaların bir tasfi- ye mahiyetinde bulunması dola yısile seyirci adedi çok değildi. Güreş yerinden biraz uzakta iki zurna ve davul çalıyor, koca mey | danı çın çın öttürüyordu. Dün küçük orta güreşleri ya - pıldı, Bulgaryalı Rüstem künde i- le Adapazarlı Hüseyne, Ağaç al- tılı küçük Hasan ters paça ile a- rabâcı Hüseyne, İzmitli Aşir, ters paça ile İzmitli Hüseyne, İstanbul lu Hasan Basri de Karamürselli Sulhiye yenildiler. Bundan sonra bu dört galipten | İzmirli Hüseyinle Adapazarı kü den suyunu - tevzi: yerina kadar | çük Hüseyin İzmitli de Karamürselli lar. a Arabacı Hüseyin Adapazarlıyı ters kepçe ile ayakta yendi. İzmit li Hüseyin de Karamürselli Hil - Hüseyinle Hüsnü tutuştu ! miye pes etti. Bu suretle arabacı Hüseyinle — Karamürselli * Hilmi finale kalmışlardı. Bu gün küçük |* orta için başka güreşçi gelmezse, bu iki güreşçi son müsabakayı ya pacaklardır. Bundan sonra büyük orta gü- reşleri yapıldı. Kireçburunlu Meh met Ali ile Yıldırım Bekir berabe j re kaldılar. Gönenli Mehmet de Bursalr Hüseyni yendi. Bugün küçük ve büyük orta güreşlerine devam edilecek ve ağlebi ihtimal baş altı güreşlerine de başlanacaktır. Hakem heyeti müsabakaları i- tina ile takip ediyor ve arasıra pehlivanlara beraberlik olmıya - cağını, muhakkak biribirlerini yenmek için çalışmalarını ihtar ediyordu. Neticeleri o megafonla bildiren orta hakeminin sözleri - ni yalnız bir tarafa değil iki tara- fa da söylemesini temenni ederiz. Atletizmbirincilikleri Müsabakalar cuma, cumartesi, pazar günleri mi yapılacak ve neti - eelendirilecekt Tr, Yarınki program şudur: Saat 14,30 — Geçit resmi, 110 metre manialı, 100 metre seçme, gülle atma, 800 metre final, 100 metre final, yüksek Oatlama, 10 bin metre mukavemet, 4X400 bayrak koşusu. Cumartesi programı: Saat 16 — 200 metre seçme, 1500 metre final, disk atma, uzun atlama, 200 metre final, 4Xx1500 bayrak. Pazar programı: Saat 15,30 — 400 seçme, sirık- la atlama, 5000 metre mukave - met, Cirit atma, 400 metre final, 3 adim atlama, 4X100 bayrak, mükâfat dağıtılması. Ant içme merasimi Yarın yapılacak açılma resmi programı şudur: Saat 14,30 da bando resmige »« çit marşını çalmıya başlıyacak ve müsabakalara iştirak edecek An - kara, Balıkesir, Bursa, İzmir ve İstanbul mıntakaları atletleri sıra ile önlerinde otuz kişilik bakem heyeti olduğu halde halkın önün- den geçit resmi yaparak geçecek- ler ve büyük tribünün önünde di- zileceklerdir. Müteakiben Cev - det Kerim bey bir nutukla müsa- bakaları açacaktır. Bundan sonra İstiklâl marşı çalınacak ve en &s- ki atletlerden cirit Sudi'bey ortaya çıkarak (o “Türk vatanı ve Türk gençliği asaleti na mına kardeşçe ve meriçesine te - miz yürek ve iyi niyetle müsaba- | ka edeceğimize ant içerim,, diye- cektir. Bu anda bütün atletler sağ İ ellerini yukarıya kaldırarak (ant Geçen gün haber verdiğimiz içeriz) diye bağıracaklardır. Ye « gibi Türkiye atletizm birincilikle | mine iştirak etmediği görülen at- rekortmeni İ Güdüz. e gece hırsız mi (Baş tarafı 1 inci sayfada) yakalamak için emir almışlardı. memurlar Üzerinde kunduracı gümleği bulunan bir adamın Aksaray cıvarında şüpheli bir halde dolaştığını görmüşler ve bu adamı evvelki gün bir eve ,girerken yakalamışlardır. Tah- kikat o derinleştirilmiş, Ibrhimin fenerin en işlek bir yerinde kun- duacı dükkânı bulunduğu, birkaç kalfasile mükemmel iş yaptığı anlaşılmıştır. Ibrahim akşamları yanına ka- lm ve sağlam bir tornavide alır ve kahvede blârdo oynıyacağım diye dükkândan çıkar, Aksaraya gider, gözüne kestirdiği evlere girermiş. İbrabim hırsızlığı yap- tıktan sonra tekrar dükkâna döner, namuslu bir adam gibi çalışırmış. Ibrahimin Şehremininde Nev- bahar mahallesinde Bakı Bey sokağında 15 numaralı bakkal Arif, Hasekide Kürkçü mahalle- sinde komisyoncu Ibrahim, Ka- ragümrükte Hocadede mahallc- sirde 13 numaralı Mehmet Ali, Şehremini nahiyesi müdürü Is- mail Hakkı Beyin, Samatyada Çardaklıhamam sokağında 8 nu- maralı Halet H., Fenerde Yık dırım caddesinde komisyoncu Israil Ef.nin evlerini söyduğu tesbit edilmiş, bu evlerden çal- dığı eşya, mücevher, : tabanca, gümüş takımlar tamamen mey- dana çıkarılmıştır. İbrahime ya- taklık eden Fenerde aki Yor- gi ile deliâi Ağdon'da a- lanmış, dün akşam Adliyeye tes” lim edilmişlerdir. let derhal diskalifye edilecektir. Karagümrük sahasın da Yarın Karagümrük sahasında, teşkilâta dahil olmıyan kulüpler arasmda, çok dikkat ve alâkayı calip maçlar tertip edilmiştir. Saat onda Kasımpaşa gençler | birliği birinci takımile Karagüm - rük İdman yurdu ikinci takımı, 11 Peraspoç kulübü üçüncü takımı ile Karagümrük idman yurdu ü - güncü takımı, 12 de Bakırköy Al- tbınok birinci takımı ile Bulgar ku libü birinci takımı (İddinir), 14 te Edirnekapı Mimarsinan birin ci takımı ile Aksaray kulübü bi - rinci takımı (İntikam, kupa), 16 da Pera birinci takımı ile Kara - gümrük İdman yurdu birinci ta- kımı karşılaşacaklardır. Sporcuların kır balosu Karagümrük #por kulübü İs- tanbuldaki bütün sporcuların şe - refine bir kır gezintisi ve balosu tertip etmiştir. Gezinti pazar gü - nü öğleden sonra Topkapı Malte- pesindeki bağlarda © yapılacak - j tr. Karagümrüklüler bu eğlen - jtiye bir çok sporcuları davet et - mektedirler. DAVET | Altınordudan : Altınordu ku- lübü 225 inci yılını 30-9.932 cu- ma günü tesit edeceğinden Pro- gre Ünyon kulüp gibi Altınordu teşekküllerinde çalışan kardeş- lerin günü şenlendirmek için Ka- dıköyündeki okulüp merkezine teşrifleri rica olunur. 20 Eylal 1932 Kurultaya hazır inne (Baş tarafı 1 inci sayfaön) dilemek üzere geleceklere cek davetiyelerin gönderi! için Matbuat Cemiyeti reisi Hal *Tarık Beyefendi ile görü Kendisiden alacağım liste göre davetiyeleri Matbuat miyeti reisliği vasıtasile gön” receğim. Aza kaydı harare devam ediyor Istanbul, 21. (A.A) — T.V T.C. Kâtibi Umumiliğinden:' 26 Eşlülde toplanacak «9 kurultayda aza olmak arzu$' müracaat eden zevatın isimi nin neşrine devam ediyoruz! Ali Riza B., mütekait mir lay, Tahsin B., Topkapı sara müzesi müdürü, A. Aziz B., tanbul müzeleri müdürü, Mal mut Faik B., Kuleli askeri lis” si edebiyat muallimi, Güzide” Hikmet H., İstanbul ikinci mek” tep muallimi, Celâl F. Bey, Erkek lisesi müdürü Dr. Fazıl Şerafettin Bey, Tıp f8 kültesi müderris muavinlerinde Mahir Bey, Üsküdar ortamektef Türkçe muailimi Mibran Mibri Bey, Mülga harbiye nezareti bif tercümanı, şark lisanları mualli” mi Ömer Riza Bey, Vakıt gazi” tesinde muharrir Harun Resi Bey, Maarif vekâleti müfettişle” rinden N. Tevfik Bey, Âli denif ticareti mektebi ve Kabataş İf sesi tarib müallimi Ali Gali? Bey, Eyüpte Babahaydarda B€" kir Bey, muallim Faruk Ber Topçu. miralaylığından .mütek## M. lazet Bey, muallim Feyhamâf” Bey, Güzel san'atlar akademi” si resim muallimi N. Naref ün Bey, mütekait baytar A Hamit Bey Tarih o pröfesörü” Y. Behçet Bey Darülfünun ede” biyat fakültesi tarih müderrisi Meliha H. towallim, Mehmet Ser” vet B. muallim, Eşref B. askeri mütekait, Hamit Nafiz B. D* rülfünun ve yüksek orman mek” tebi Jeoloji mnallimi, A, Ma B. Darülfünun ve yüksek orms” mühendisi Jeoloji muallimi, Beğ” ri B, Maarif Vekâleti müfettiş rinden, Salih Zeki B. Maarif müteşarı, A. Yılmaz Ikinci Omektep baş (mua Sabri Can Bey Beyoğlu Sakızsğ”” cında, Reyhane Melek Hanı” Beyoğlu Sakızağcında, Dr. A met Şükrü Bey. Kurultaya iştirak edecek memurlar Ankara, 21 (Hususi) — TO” | dili tetkik cemiyeti kurultayı? | iştirak edecek memürların ei sayılması kararlaştırıldı. j | — Büyük Sünnet Düğünü | Malü'gaziler ve şehit çocukl”” rının sünnetleri Malülgaziler miyeti tarafından Beyoğlu, yi bahçesinde bugün alafıra alaturka muzik, kukla, ora | nu, Variyete, karagöz ve sair ir Müsamere sabaha kadar nef ğ" uam edecektir. Deniz kızı Ef”. | ya Hanım cemiyet şerefin Ni baha kadar saza iştirsk kabul etmiştir. li Fiatlarda katiyen tebedi yoktur. Hergünkü liste oi