5 Ekim 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

5 Ekim 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Spor e EA MENA Husust Uşak muhabirimiz ya- ağ Memleketimizin bariz bir ve osiyeti vardır. O da gençlik 0 hareketlerinin her 21“ İebil ummalı bir şekilde görü- swmesidir. Hariçten gelen bir Zairin ilk defa nazarı dikkatini Selbedecek nokta bu. hareketi “zmesi ve görmesidir. Şehrimizde üç spor kulübü rdır ve cümlesi faaldir. Bu ku- üplerden Ergenekon idman yur- du ve Gençler Birliği on, Turan i dman yurdu da dört senelik ma- ziye maliktir. Bundan yedi sene evvel şehrimizde bir idman mın- 4 kanlı“. getirilmiştir. a e bu üç kulübümüzden för şka Afyon ve Sivas kulüpleri akımın büy Gele“ sim bir şubesi ve çalışkan bir mm- or takası vardır. Kulüplerimiz yek- diğerile her zaman samimi ve nüfit spor temasları yaptıkları eli gibi şehirlerimiz. arasında da bu “kabil temasların fazlalığı nazarı likkati celbeder. 1931-32 mev- #imi mıntakamız birincilik müsa- aları baştan sona kadar aynı ecan ve hararetle a et miş, Turan idman yurdu şam- İyonluğu kazanmıştı. Bu kulüp di İzmirde yapılacak Türkiye tbol birinciliklerine iştirak et- tedir. aydın Gençlik ve spor hareketleri" ammını or. N atlar «lee sari n bu hafta 201? gti a a Ürer yapılacak“ Türkiye vi diğe maçlarının ilk grup birincilikleri bütün mıntakalarda ak Istanbul grubu inciliği maçları da önümüz- Uşak birincisi Türen takımı “Türkiye Futbol birinciliği Grup birinciliği maçları Istanbul şampıyonu son kadrosile « Uşak gençliği güzel — bir stad kazandı nin bir kaynaşma menbaı olan şehrimizde çok güzel ve asri bir stadyum da vücudegetirilmiş- tir. Stadyomun etrafı taş duvarla tamamen çevrilmiş ve içerisine dört yüz kişiyi alabilecek modern bir tiribün de yapılmışlır. Stad- yom, mevcut bazı ufak eksikle- rinin tamamlanmasından sonra gençliğin istifadesine açılacak ve sporumuz bundan sonra daha esaslı bir çalışma tarzı takip e- derek komşu şehir ve mıntaka- larla temaslarını sıklaştıracaktır. Stadyom tamamen Uşak bele- diyesi tarafından. yapılmıştır. Belediyenin memleket gençli- ğine hediye ettiği bu çok de- gerli eser maksat ve gayelerin süratle tabakkuk ve tecellisini temin edecektir. Kulüplerimizde spor, musiki, ilim ve temsil şubeleri de vird Her şubenin uzuvları çalışmakta ve genç neslin irşadı yolunda emek sarfeylemektedirler. Ku- lüplerimizin bir kısmı müstekil binalarda bir kısmı da Cümhu- riyet Halk Fırkası merkez bina- sında yerleşmişlerdir. Bugün yapılması mümkün ol- mıyan sporlarınyakın bir zaman- da tatbik olunacağı ve esaslı bir inkişaf görüleceği mubak- kaktıtır. yapılıyor ki cuma günü başlıyacak, pazar günü bitecektir. Bu müsabakalara (girecek olan Bandırma, Edirne, Kocaeli şampiyonları yarın şebrimize gelmiş bulunacaklardır. Cuma tadır. Ne oldular ? Yunanlı güreşçi- lerden haber yok ! Karilerimizden aldığımız bir çok mektuplarda, vaktile Kara Aliyi güreşmeye davet eden Yunanlı güreşçilerden yeni bir haber olup olmadığı ve maç tâ- savvurunun ne olduğu sorulmak-” Malüm olduğu üzere Kara Ali- j yi evvel Pire şampiyonu olduğu- nu söyleyen Yunanlı Tanas Vasılo davaet etmişsonra bu güreşçi Yunanistanda yapılan son bir güreş turnuvasında mağ- lup olduğu için bu davetin büyük bir kıymet ve ehemmiyeti de ka!- mamıştı, Esasen vaziyeti Yunanlı güreşçide kavradığı için yeni bir bulunmamıştı. Bir reş lurnuvasını kazanan Boras isminde genç bir Yunan pehlivanı Kara Aliyi gazatemiz vasıtasile bir güreşe çağırdı. Bu davetleri başta Kara Ali olmak üzere hemen bütün peblivanlarımız kabul ediyorlardı. Vaziyet Yunan pehli- vanına derhal bildirilmiş güreşi deruhte edecek bir Türk organi- zatör bulunmuş ve bilhassa bu iş için Yunanistandan geldiğini söy- güreşçi İ Geçenlerde, Himayei Etfaliu tertip ettiği güreşler dolayısile, Alaturka dediğimiz yağlı güreş usullerinin (ıslahı o lözumundan bahsetmiş ve bu güreşin fazla- lıkları atılarak, eksikleri tamam- kün olduğunu anlatmıştık. Fikrimize kuvvetle iştirak eden federasyon reisi Ahmet Fetgeri Bey de yağlı güreşe lüzumsuz yere Alaturka dendiğini, asıl alaturka güreşte yağ olmadığını söylemişti. Güreşte hiçbir faydası olmı- yan yağın bırakılması, yenme, yenilme, tutuşma, müddet kabul ettiği usullerin alınması alaturka dediğimiz güreşin ser- best güreş baline getirilmesi demektir. Bundan edeceğimiz istifade her şeyden evvel beynelmilel topraklarından (fışkıran kuvvetlerin kolaylıkla bütün ci- leyen bir zat bu organizatörun tekliflerini çok muvafık bulan Yunan sporcusu bu teklifleri der- hal Yumanistana bildireceğini söy lemişti. işte bu güreşe ait faaliyet he- nuz bu (o moktada durmaktadır. Alâkadar karilerimize (o neticeyi bildirmek Üzere Yunanistandan cevap gelmesini bekliyorduk. Ma- alesef aradan hayli müddet geç- mesine rağmen Yunanlı güreş- cilerden biç bir haber gelmemiş- tir. Bu itibarla meydan okuma- ların ancak bir mazariye halinde kaldığı anlaşılıyor. Yunanlı güreş- çilerden yeni bir haber gelince bunu derhal karilerimize bildi- rerek meraklarını gidermiye ça- lışacağız. müracaatta aralık Atanes Vasilyo yerine, gü- l SEREREK Sekize SEE EEE ERER HARARET AREA ERA derya amaaan se günü iki maç yapılacaktır. Kura neticesinde bir numaralı takım 2 numaralı ile 3 numaralı takım da 4 pumaralı takımla karşıla- şacaklardır. Istanbul grubu mü- sabakalarma çs4sen dört takım gireceği için cuma günü dört mıntakanın şampiyonunu da sa- hada görmiye imkân b ğ Gün ekebikaler ğe sinde mağlüp olan takımlar cu- mürtesi günü yerlerine dönecek- ler, pazar günü de 1-2 galibi ile 3-4 galibi son maçı yâpa- caklardır. Bu suretle tesbit edilecek grup şampiyonu İl Eylül salı gü. nü İzmire doğrü Yola çıkacak- tir. Bu sene Istanbul şampiyonu Istanbulspor takımı olduğu için Bandırma, Kocaeli Edirne şam- piyonlarile de karşılacak olan bu genç takımımızdır. Futbolda mantık olmamasına rağmen İstanbulsporlüların grup şampiyonluğunu (o kazanacakları kuvvetle tahmin edilebilir, Hatta biraz iyi oynamak şar- tile Türkiye birinciliğinin de en kuvvetli namzetlerinden birisi ğene bu genç takımdır. ban pehlivanlarile boy ölçüşme- lerini temin edecektir. Yapılan bir çok tecrübelerde yağlı gü- reşte bir saattan üç saata kadar güreşen bir çok sayılı pehlivan- larımızın serbest güreş usulünde rakiplerine on on beş dakika bile dayanamadıkları görülmüş- tör, Haber aldığımıza göre butişle ehemmiyetli surette meşgul olan ve bütün güreşlerin menşci üze- rinde tetkikat yapan güreş fede- rasyopumuz bir rapor hazırlamı- ya başlamıştır. Bu raporda yağlı güreşin serbest güreş haline ge tirilmesinin faydaları uzun uzun anlatılmakta ve serbest güreşle- rin gene Himayeietfal cemiyeti DAVETLER Cümhuriyet gençler o mahfeli spor şubesi umum kapdanlığın- dan: Mabhfilin spor şubesi bu sene büyük bir ping pong mü- sabakası tertip etmiş bulunuyor. Müsabakaya azalar ve hariçten isteyenler | iştirak (o edebilirler. Birinci ve ikincilere mabfil tara- fından mükâfatlar verilecektir. Müsabıkların kaydına Teşrinev- velin 30 ncı pazartesi günü ak- şamına kadar devam edilecek ve Teşrinsaninin 4 üncü cuma gü- nü bir heyet huzurunda kura ile tanzim edilecek ve müsabakanın günu, tarihi, ve oyuncuları tesbit edilecektir. Müsabakaya iştirak etmek isteyen mahfel szası ve bariçten iştirak etmek isteyen- lerin ber cuma günü saat 10dan 1ö ya kadar Beyoğlu Cümhuri- | yet Halk Fırkası kaza merkezi | spor şubesi müdüriyetine müra- caatları, Izmirdeki maçlar İzmir, 4(A.A.) — Türkiye birincilikleri için yapılan 3 üncü grup müsabakalarında berabere kalan Balıkesir — Isparta takım- ları arasında bugün yapılan müsa bakada gene O — 0 berabere kal- mışlardır. Maç yarın tekrar edile- cektir, lanarak serbest güreş usulüne | kolaylıkla getirilebilmesi müm- | Serbesf güreşe siklet ve | için bütün dünyanın || olacak ve Anadolunun feyizli | genç | doğru Güreş federasyonu mü- him bir rapor hazırlıyor tarafından himaye edilmesi iste” nilmektedir. Tasavvura göre ce- miyelin her vilâyette sıklet esa- sına göre yapacağı güreşlerde Güreş fedörasyonu reisi Ahmet Felgeri B. kazanacak pehlivanları senenin muayyen gününde ya Ankarada yabut Istanbulda toplıyarak çok büyük bir güreş bayramı yapmak pek mümkündür. Memlekette büyük hâlk kitlelerini toplıyan spor hareketlerinin futbolla gü" reş olmasına göre, Himaycietfal bu işte yalnız masrafını, çıkar- makla kalmıyacak, belki mübim surette kâr edecek, aynı zamanda memleket sporunun ilerilemesine de mühim surette yardım etmiş olacaktır. Güreşle meşgul olanlardan bir kısmı profesyonel güreşçiliğe de mevki verilmesini ve hemen bü- tün memleketlerde olduğu gibi güreşin bizdede amatör ve profesyonel olarak ikiye ayrıl- masının zararlı olmaktan ziyade faydalı olacağını ileri, sürmekte- dirler. ETER ERE reeememinen ee iie anna ee MEDA Ankara güreşçileri geliyorlar Ankara, 4 (A. A.) — Türkiye birinciliklerine iştirak edecek o « lan Ankara güreşçileri bu akşam- ki trenle İstanbula hareket etmiş- lerdir. Heyet Ekrem Beyin riya « setindedir. Ve aşağıdaki güreşçi- lerden mürekkeptir: 1 — Seyfi bey (Filiz sıklet), 2 — Esat bey, (En hafif siklet), 3 Refet bey (Hafif sıklet), 4 Hüse- yin bey (Yarı orta), 5 Selim bey (orta), 6 Hüsnü bey (Yarn ağır), 7 Necmi bey (Ağır). Güreş Hareketleri eümineilimecii Güreş Federasyonundan Seyli Cenap Beyin çok güzel bir tetkiki Cumartesi günü çıkacak Spor sayıfamızda