20 Ekim 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

20 Ekim 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

S9 Bir geyik Yıllardanberi en büyük isteğim ava gitmekti. Babam bu arzumu | bildiği için bana mavzerle nişan talimleri yaptırıyor ve: — Eğer üç defa birbiri arka- sına İl veya İ2den vurursan seni ava götürürüm.. diyordu. O gün bilmem tesadüf, bilmem hakiki nişancılığım O sayesinde dört defa 12 den vurdum. bam beni tebrik etti: — Haydi bakalım Alüş.. de- Çifteyi al.. ilk ava gidelim. ». di. lik âvımız bir tavşan vurmak olacaktı. kısmelimede tavşan hemen karşıma çıkmaz mı? te- peciğin arkasına çıkar çıkmaz kuyruğu kısa, kulaklarını kıstı ve yolun üslünde kalıverdi, Tü- feğimi doğrulttum. Bir pat.. bi- raz sonra tazım lavşam yanıma getirdi Babam da bu ilk muvaffakı- yetimdem sevindi. Hemen belin- den bıçağı çıkardı. Tavşanı yüz“ dü, Ateş yaktı. Tavşanın içinden bir çubuk geçirerek ateşin üstü- ne as'ı ». Matralarımızda su bitmişti. On dakika ilerde büyük bir kaynak vardı. Koşarak gidip su doldur- maklığım lâzımdı. Çünkü tavşanın pişmesine bir şey kalmamışlı. Iki matra elimde, çifte omuzumda incecik dağ yolunda koşarken bir- denbire çamlıkların içinden garip bir ses yükseldi. — Hu hu. Hiç işitmediğim bu sesten korktum. hemen oraya yutarak tüfeğimi hazırladım. Bu ses ne idi? Ne oluyordu? Uzaktan bir hışıltı oldu. Arkasından bir bö- ğürme daha yükseldi, Ne yalan söylüyeyim. İçimde garip bir korku vardı. Sol gözüm seğiri- yor. Avucumun içi kaşınıyozdu. Büyük annemden işittiğime göre sol göz seğirirse ağlanırmış., Fa- kat neye ağlıyayım.. Derken bir- denbire bir beygir büyüklüğün. de boynuzlu bir hayvan ortaya çıkmaz mı? Resimlerini gördü. ğüm hayvanı derbal tanıdım, Bir geyikti. Lâkin geyik vurmak uğursuzdur derler.. Nasıl vura- yım? Elim titremiye, gözlerim Ba» | Ç O vurdum!. | kararmıya başladı. Beynim uğul- duyor ve aklımdan bin türlü şey- | ler geçiyordu. | Bu esnada bilmem nasıl oldu? | Bir şeytan beynime girdi. Ku- İ lağıma: — Ateş et. emrediyordu. ilk avda bu kadar gaddar ol- Ateş et.. diye Birdenbire çanılıkların arasında geyiğin garip sesini duydum .. mak bana 2ör geldi. Lâkin şey- tanın sözleri beynimde yerleş- tikçe yerleşti. Bir aralık; — Ne olursa olsun. dedim ve tüfeğimi ateşledim. Birdenbire “yükselen ses çam- lar arasında akisler yaparak tâ uzaklara kadar. yayıldı. Arka- sından da öyle acı bir uluma yükseldi ki... İçime birdenbire Kendime geldiğim zaman baba- mın sesini duydum —Alüş.. Alüş.. diye be ri yordu. Hemen doğruldum Ye se- sin geldiği tarafa doğru yürü- | düm, Babam yerde yatan geyi- ğin başında idi. Beni görünce ağzından şu sözler döküldü. — Gördünmü ilk eserini.. Babamın söylediği bu sözlerde muvaffakiyetimi tebrikten ziyade | büyük bir teessürün derin izleri | vardı. Sol gözüm hâlâ seğiriyor ve avucum - kaşınıyordu. Arkama bakmadan tavşandan bile tatma- dan koşa koşa eve döndüm. Odama girerek yatağıma girdim. Başımı yastıkların arasına s4ka- rak hüngür hüngür ağladım.. Ne- için? Bunun sebebini hâlâ bil miyorum. Fakat geyik vurmıya de artık tövbeliyim. Masalcı Babam yerde yatan geyiğin başında ; — Gördünmü ilk eserini... dedi. Bu sözlerde muvaffakı- yetimi tebrikten ziyade büyük bir İcessürün derin izleri vardı. fenalık geldi. Oraya yıkılıvermişim. | e ener Dünyanın en yüksek dağları Dünyanın en yüksek dağları nerededir biliyormusunuz ? Ben size söyliyeyim. Beş kıt'ada da yüksek dağlar vardır. En yük. sekleri de şunlardır. Avrupada.. Fransa ile Italya hududunda Alp dağında 4810 metre yök“ sekliğinde Monbelân dağı, Italya ve İsviçre bhududunda A'p da- ğında 4638 metre yüksekliğinde Mon Roza dağı ve Isviçre Alp- larında 4512 metre yüksekliğinde Vayis Horn dağlarıdır. Asyada.. Himalayada 8882 metre yük- sekliğinde Everest, yine Hima- layada 8620 metre yüksekliğinde Godvin ve Hindistanda 7750 metre yüksekliğinde Hindokuşta Tiraçmir dağlarıdır. Amerikada., Arjantinde Agon Gagua 7040 metre yüksekliğinde, Alaskada 6240 metre yüksekliğinde Kin- ley ve Meksikada 5582 metre yüksekliğinde Sitlâltipet dağla- rıdır. Afrikada. Kılımancurada 6010 metre yükseklikte Kibo, yine Kilıman- curada 5065 metre yükseklikte Margaritenpak ve İngiliz müs- temlikesi. olan Kinyede 4600 metre yüksek Viktoryapak dağ- larıdır. “Ay, Bilkisi Semamızda parlıyan ay bize 384,394 kilometre uzaktadır. Kutru 3479 kilometredir. Dün- yanın etrafında 27 gün sekiz saatte devir yapar. Avustralyada. İ 5100 metre yüksekliğinde yeni Kinede Viktorya ve 5000 metre yükseklikte yeni Kinede Karsten metre yükseklikte yeni Kinede Bismark dağı veya Otu- berg dağlarıdır. Gizli yazılar Yazısı olan bütün lisanları bi- liriz diye iddia ederseniz doğru olmaz. Çünkü dünyada birçok insan- lar arasında gizli yazılar vardır. Bunu da, kendilerini namuslu in- sanlardan saklıyanlar kullanır, Meselâ hırsızlar, dolandırıcılar, yankeseciler gibi. Bu adamlar birbirlerile muhabere ederken birçok şekillerde gizli yazılar kullanırlar. licci şekil: Harflerin kendi aralarında ayrı sedaların isimleri verilir. Bu harflerle dizilen yazı yı okumak çok zordur. Meselâ Ç harfinin ismi A olarak kabul edilir. O ise B, Cnin ismi de M olur ve U harfinin işareti de d olarak kabul edilir K da S | olarak gösterilir. Bir de bakar- sınız ki duvarda şu yazı var. ABMdsS Artık okuyabilirseniz okuyunuz. Fakat dünya hırsızları tarafın- dan gizli alfabe olarak kabul edilmiş harfler vardır. Punu da başka zaman size söylerim. | Bilrmece : 6 i 190 kariimize hediye “3,, numaralı bilmecede kazananların isimlerini 24 teşriniev- vel Pazartesi günkü gazetemizde okuyunuz. 20 Teşr inievvel 1 üzel ve gürbüz ç9 müsabakas! Müsabakaya gire Şişli Hürriyetiebediye caddesinde #* sahibi Mehmet Beyin kızı Ayten Hf Güzel ve gürbüz çocuk mi bakamızın müddeti Ubitmi Yalnız Anadoludan gelen fali raflar için iki hafta daha det vardır. Her hafta muntazaman /0" rafları neşredeceğiz. Müsabil i ten sonra yapacağımız şe)” okuyucularımıza bildireceğiz. | Karilerimize cevaplar $ Bursada Ali Ruşen Beye — Bütün mekteplerin kaf, | larıkapandı. Yalnız orta ml tep mezunu olanları kabul ef Istanbul ziraat mektebi taleh kavdediyor. M $ Aksarayda Ali Kemal Perf! — Avrupaya her sene tal gönderilmektedir. Imtibanla # şildiği için gelecek sene si£ giriniz. Avrupada tahsil göreli rin istikbali tabii çox parlak | Fakat Maarif Vekâleti hesabi gidildiği için Avrupadan dönü mecburi bir vazife zamanı varf $ Kadıköyünde Muallâ Hi ma: i — A'i Kemal Peye verdiği cevabı okuyunuz. Vu imtihan da kız ve erkek düşünülmü,Üğ Yeni bilmecemiz heceleri bir araya getirerek bir cümle yapmaktır ; yor-va-bil-kıt-h-a. kes - her - den-sin- ce - me, Bu iki cümledir. Cümleler Doğru halledenler arasında çeke lihliye “bir kol saati hediye edeceğiz. : 3 kişiye birer mürekkepli kalem, 10 kişiye birer kitap, 20 kişiye birer kutu şeker, Bundan ronra kolata, 20 kişiye birer rer kartpostal hediye edeceğiz. $ Kupon yoktur. Gazetenizi kesmeyiniz. $ Bilmecelerde kazananların. isimlerini her pazarlesi günlü gazetemizde okuyunuz. Dikkat —. $ Bilmecede kazananların hediyelerini her perşembe gü- nü öğleden sonra idarehane- mizden almalarını rica ederiz. $ Fotoğraflarını getirenlerin resimlerini de (Çocuk sayıfa- sına) basacağız. Resimlerini gazetede görmek isleyen bil- mecede kazananlar fotoğraf- larını da beraber getirsinler, 3 $ Uç hafta içinde hediyele- rini idarehanemizden almıyan- lar haklarını kaybederler, He- diyelerinizi derhal almayı unut- mayınız. kutu pisküvi vereceğiz. 76 kişiye de bi- ye-di-he-ves-yor-nı-za-kas (ve) ile birbirine bağlanmıştır. ceğimiz kur'ada birinci gelen ta- 20 kişiye birer kutu çi Vakıt Kulübü Çocuk sayıfası karileri ara- sında yapacağımız “Vakıt Ku- lübü,, için hazırlıklarımız de- | vam ediyor. Şimdiden kulübe kaydolmak için iki fotoğrafınızı bazırlayı- niz. — Sinemalara ve tiyatrolara ucuz gireceksiniz, Kitaplarıbızı, defterleri- nizi ve kalemlerinini ucuz ala: caksınız. Fazla tafsilâlı gelecek per- şembe okuyunuz. Imtihanda mavaffak o'an gidiy" $ Ankarada M. N. imza mektup gönderen okuyucumU” — Türk dili tetkik cemiyi nin peşreltiği beyannameyi os © samz istediğiniz malünah edi m'ş olursunuz. Karipostat mübadele edenler $ Kartpostal mübadele e” rim. ik Sıvas bökümet caddesi de kitapçızade Ef, vasıtasile Neşet N $ Memleket manzaralarile İ9; Ax tanbul kartlarını mübadele ©“ yorum. Vakıt - Z. M ii $ Avrupada dolaşırken 19 k ladığım kartlari Türkiye manıs ralarile değiştiriyorum. Vakıt — K. K: $ Istanbul fotoğraflarile Tör kiyenin dört bir köjesindeki zelliklerin foloğraflarını müba' le ediyorum. Vakıt — D. C $ Manzara fotoğraflarile ista” bul manzaralarını değiştiriyo:u” Vakit — M.