25 Kasım 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

25 Kasım 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Şehir Meclisinde dünkü müzakereler - 4 üncü sayıfamızda - 16 ıncı Yıl » Sayı : 5345 e ————— ii Siyasi müsteşarlık l İdari müsteşarlık Memleketimizin idare sisteminde Siyasi müsteşarlık usulünün ihda- Snr tekâmül yolunda bir kazanç | “Örüyoruz. Fakat bu meselede ha- bir sual gelebilir: Esasen her | âlette birer müsteşar" vardır . Mmüsteşarlar kâfi gelmiyor da Onun için mi siyasi müsteşarlık gissena İüzum görülüyor?. Şayet iyük Millet Meclisi âzasınm 'usluk tahsisatından istifade erek vekâletler için masrafsızça eşarlar tedarikine imkân var- | Ayrıca niçin bütçeden fedakâr- lar yaparak müsteşarlar tayin iyor?. Bugün her vekâlette mevcut o- in müsteşarlar idari mahiyette- Ür. Halbuki bizim düşündüğü Nüs tir siyasi müsteşarlar ile idari fark olacaktır. Vel Bu " li teşarlar arasında ehemiyetli İdari müsteşarlar umumiyetle Silse bile ekseriyet itibarile Smuriyet mesleği içinden yetiş- ir. Hükümet memurluğunun Mağ, basamaklarından başlıya- ik yavaş yavaş yükselmiştir. Bu arta bu müsteşarlar başlarına deçmiş oldukları dairelerin müuh- yi şubelerinde cereyan eden iş in teferrüatı üzerinde vekilleri R ir edecek kabiliyette zevattır. W zevat vekillerinden aldıkları hiyet ile daireleri dahilinde. ve AE EZOP gul olurlar, Müayyen for- f de meş; Müller dairesinde ke ği görülen işleri ti vekillere sevketmeksizin adi kendilerine hal ve intaç e- ilirler, Fakat günün vak'aları rinde olsa bile bir takım işleri İlere izahederk onların rey Mehmet Asım (At tarafı 2 nci sayfada) b memleketin imarını — düşün Tan, iten para getirecek ya adamların değil, bizzat mem- b içinde yaşıyanların ilk vazi- » Bunun aksin; farzetmek bir kendi evinin temizliğini, eetliğini, genişliğini, ve rahatlı- ker şeyden evvel başka evler- ulunanların vazifesi o sanmak lir. Fakat bu basit hakikat ME kurt devrinde anla. te “ tr. Ancak cümhuriyelin siya- balta, bu memlekette sanayi için, te daş için ve her türlü mali tsadi inkişaflar için vatan- zn Kendilerini evvelâ bir ta- Mere birler düşünerek aktif bir Mey Memleketin mukadderatına dir, “olmak vazifesi hissedilmiş- Tahrir Telefonu: 24379 Hitler Başvekil Olamıyor Mevkide gene Fon Papen kalmaktadır | Berlin, 24 (A.A) — Von Pa- pen'in reisicümbur tarafından sabık kabineyi yeni: baştan teş- kile memur edilmesi ihtimali pek kuvvetlidir. Yeni kabine, galiba eskisinin aynı olmıyacaktır. Me- sai, ziraat ve milli iktısat nazır- lıklarınm başka ellere geçmesi muhtemeldir. Buna rağmen yeni hükümet, selefi gibi mütehak- CUMA, 25. Teşrinisani alimian - 1932 “FP ”“Mektep kitaplarını “Hükümetin basması doğru mudur ? Bu anketimize gelen cevaplar iç sayıfamızda Idare Telefonu: 24370 Sayısı 5 Kuruş Hitlere bir Alman kızı Siyeri cehhez bir “Reisicümhur kabi- nesi,, olacaktır. Hitler'in muhtırasını bir daha tetkikten sonra cümbhur reisinin, Alman faşistler liderine yeni tekliflerde bulunmamağı karar altma aldığı ve parlâmanter bir kabineyi teşkilden imtina eden Hitler'in bu red cevabım senet ittihaz eden bir mektubu, mu- maileyhe göndermekle iktifa e- Radyo dikey bir dökük öteki ucuna her şeyi atacak .. Dünyanın Gidişi Mesafe ortadan kalkıyor, yakında zehirli gazlar radyo ile havada dolaşacak ve istenen yere düşecek ! Meşhur İngiliz muharrir ve müte- | Bu değerli Konferansın hülâsası Şu- fekkiri Mister Wella bir kaç gün cv. | dur: vel Londra radyo merkezinde son de- Bütün hayatta gördüğüm en mühim. hâ- rece mühim bir konferans irat - etti, (Devamı 9 uncu sayıfada) Uahaaza dia Mektep kitapları meselesi Vakıt'ın bu husustaki neşriyatı büyük bir alâka uyandırdı Maarif vekili fiatların indirilmesi için bir komisyon ayırdı ANKARA, 24 (Telefonla) —| © Maarif Vekili Reşit Galip Bey İ:| Mektep kitapları hakkında iki | bununla bizzat alâkadar, olarak i gündenberi. (Vakıt) te yapılan | iddiayı varit görmüş ve mülehas- neşriyat burada ehemmiyetle kar- | srs komisyonca tayin olunan Ba- şılanmıştır. (Devamı 9 uncu sayfada) ENE 0000 BŞ A 00 00 0 A Ad kim, mutlak salâhiyetlerle mü- | deceği söylenmektedir. A Ki A A Dünkü “Şehir Meclisınde Belediye Reisinin ızahatı TERKOS Belediyeyegeçince nasıl olacak ? Dünkü şehir meclisinde Mehmet Ali Beyin takririne Vali Muhid- din Bey cevap vererek Terkosla kendisinin müzakereye giriştiğini Terkos işini için * belediyenin 800 bin. liranın sordu. Buna ait tafsilât iç sayfamızdadır. KE Tİ #ransizlarla itilâfımızdan sonra .. BANA UM AAA A ANA yede hayat Suriyeli kadınların ev hali Suriye reisicümhuru Mehmet Ali Bey Elhabib'in oğlu Nasuhi Bey Elhabib'in kendi kullandığı hususi otomobilile Paristen şeh- rimize gelmişti. Nasuhi Bey Elbabip dün ken- disile görüşen bir muharririmize şunları söylemiştir: — Istanbulda bulunuşum sa- dece bir seyyah sıfatiledir. Pa- risle İstanbul arasında Almanya, İSMET PAŞA ruyoruz: deli midir, akıllı mıdır? İ Buna nit tafsilât 8 inci sayıfamızdadır | Avusturya, Macaristan, Romanya Bu Hâkim Yakında başlıyacak olan tef- rikamızda bir mektepli kızla maceralarını yazacağımız hâ- kimin deli mi akılımı ok duğunu bilen. 50 kişiçe he: diyeler (o vereceğiz. Doğru bulanların hepsinin isimleri- ni. dercedeceğiz. AŞK ARAYAN ADAM Tefrikamızı takip ediniz ! ve henüz nasıl idare Üehmel Ali B. met Ali Bey Terkos tesisatı denEmin oğlu anlatıyor ! Yeni mukaveleler bir çok işleri yoluna koydu. Suri- cümhurun kızı serbestiye çalışıyor ! ve Bulgaristandan geçerek güzel bir otomobil seyahati yaptım. olunacağı Abidelerin hara- mütebakisini nasıl - vereceğini kadınlar geri bir yaşıyorlar. Reisi- Bir Suriyeli deveci Otomobille seyahat son derecede güzel ve o nisbette istifadelidir. Çünkü başka vasıtalarla seyahet edildiği zaman gözden kaçan birçok şeylerin görülmesine im- kân verir. Parise dört aylık tatil müdde- tini geçirmek üzere gitmiştim. E- sasen üç yıl evvel tamamladığım bukuk tabsilmi. orada yaptığım (Devamı 4 üncü sayıfada) içki düşmanları dün “yeni kararlar verdiler İçki sarfiyatı seneden seneye artıyor. Heroin korkunç bir zehirdir 300 azanın toplandığı dünkü içtimadan ... hiş bir hal aldığı söyletimiş, üç heroin müptelâsı azaya gösteril miş, kilosu 1200 liraya olan bu müthiş zehirin neler yaptığı an- latılmıştır. Tafsilâtı iç sayıfamız- dadır. Dün içki düşmanları toplana- rak senelik kongrelerini yaptılar. Bu içtimada: içki sarfiyatının memleketimizde gittikçe. arttığı- nı, bu meyanda kokain, morfin ve hele heroin sarf © — Sakın şu köşedeki konaktan sadaka isteme. — Neden ? — Gel de uşaklık et diye insana hakaret ediyorlar.