14 Aralık 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

14 Aralık 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

| Belçika maçı Londradaki muvaffakı- ziyadeleştirdi | | | Avusturya milli takımı Londr& stadında » “Dünkü haberler, Londradan İönen Avusturya milli takımının İçika milli takımını bire karşı altı sayı ile yendiğini bildir- diler, Londradaki maçtan sonra böyle bir taahhüde girişmeyi A - Vüsturya takımı için biraz lüzum- “iz ve tehlikeli sayanlar çoktu. akat işte Avusturya takımı Lon 'radaki muvaffakıyetinin bir ta- ve tesadüf eseri olmadığını en bir zamanda ve parlak su - Tette ispat etmiş oluyor. Filhaki- fevkalâde yıpratıcı bir maçtan tam dört gün sonra ve Londra i- Viyana arasmda Belçika gibi »ldukça sayılı bir kuvvetle kar- Hlaşmak pek kolay bir iş değil- di. Bununla beraber futbol dikta törü Hugo Mayzel hesaplarında Yanılmadığmı bir kere daha an- ak hazırlanmış bir takımın Öyle yol yorgunluğu gibi, yaban- © toprak gibi sık sık ileriye sü- Yülen mazeretlerle alâkadar ola - uyacağını gösterdi. Susığırlıkta Avusturya takımı dün Viyana- ya dönmüş ve fevkalâde sevinçli merasimle karşılanmıştır. Avus - turya gazeteleri Londra maçın - dan bahsederken bu maçın karşı- laşan iki sistemden birinin terci- hi için esaslı bir fikir vermediği- ni, sert hamleli, uzun paslı İngi- liz sistemile kısa paslı, hesaplı, mutedil ve ahenkli Avusturya $is teminin hemen hemen ayni dere- cede müvaffakıyet gösterdiğini i- şaret etmektedirler, Fakat ayni zamanda Avusturya takımındaki ahenkli ve hesaplı oyunun bütün Londra halkını teshir ettiğini ile- riye sürüyorlar. Bütün bu sözler ve akislerden sonra spor efkârı umumiyesi Vi- yanada yapılacak bir karşılaş- manm vereceği neticeyi şimdiden merak etmiye başlamışlardır. An- laşılıyor ki bu tarihi maç Avrupa futbolüne yeni bir hayat ve faa- liyet başlangıcı olacaktır. 9 18115 WE 06 6 0 008 0 80 A ve Ünyede Susiğirlikta İdman Şurdu takımı imiz ya- ya at Sunığır! va azamızda senelerdenberi de- *den spor işleri şu son za - Ür nlarda nedense pek gevşemiş- » Esasen (Idman yurdu) namı di rda tek bir spor klübümüz var e biricik klübün de fazla iğ, Soket göstermemesi Susığır May hayatını pek ölgün gös Iş çükiden gençlerimiz canla baş il, Yarak mevcudiyetlerini her kiç) 1 ispat ederlerdi. Halbu- Sa, beri ne ufak bir ma - & İm de bir ekzersizin yapıldı- an sene davet olunul- duğu halde lik maçlarına bile iş- tirak edilemedi. e Gençlerimize memleketin münevverleri, ida - recileri her türlü fedakârlığı gös- termekten geri kalmıyorlar. Bun- dan başka (Idman yurdu) nun bir yer satın alıp bunu mümkün mertebe bir idman sahası haline sokabilecek kadar parası da mev- cut. Bütün bunlara rağmen bu ha- reketsizliğin sebebini Oanlamak müşkül.. Biz gençlerimizin yakın bir zamanda faaliyete © geçerek hareketsiz geçen günleri bu suret le telâfi edeceklerini ümit ediyo- ruz. Her halde bu ümidimiz boşa Avusturyalıların zaferi | Bu haftaki maçlar Bu cuma Taksım stadında Süleymaniye - Galatasaray B ta- kımlarile (birinci takımları ve Eyüp - Hilâl karşılaşacaklardır. Fenerbahçe stadında da Bey- koz- Beşiktaş B takımlarile bi- rinci takımları ve Kasımpşa ile Altınordu maç yapacaklardır. Kadıköyünde bundan başka genç takımlar arasındaki kupa maçına devam edilecek, Beşik- | taşla Süleymaniye, Istanbul spor- la Galatasray küçükleri karşıla” şacaklardır. İ Gönderilen tebliğe göre mu- | ayyen vakitte sahaya çıkmayan ve on dakika keç kalan takım | mağlüp sayılacak ve federasyon- dan alınmış lisanstan başka hiç bi vesika kabul edilmiyecektir. B. takımları maçı 11,30'da, ikin- ci küme maçları 13,15 te, bi- rinci takımlar maçıda 15 te başlıyacaktır. Maçların ehemmiyeti Bu maçlar arasında birinci de- recede alâka uyandıran karşı- laşma hiç şüphesiz Galatasaray- Süleymanine birinci (takımları karşılaşmasıdır. Çünkü ilk maçı: nı Beşiktaş gibi ağır ve kuvvet- li bir rakiple yapan ve yeniden Galatasaray, ikinci maçını Be- şiktaşa nisbetle kâğıt üzerinde daha zayıf sayılan bir. takıma karşı yapacaktır. Maçın netice- si de Galatasarayın bu seneki şampiyona maçlarındaki mevkii hakkında birinci maçtan daha iyi bir fikir vermiye yarayacak- tır. Birinci maçtaki tecrübeden ve çalışmadan sonra Galâtasa- ray takımının bü cuma daha muvaffakiyetli bir maç yapması beklenebilir. Buna mukabil Sü- leymaniyenin de kuvvetli rakip- ten daha az muvaffakıyetli bir maç yapacağı iddia edilemez. Süleymaniyeliler takımlarını bu sene genç uzuvlarla yenileştirmiş ve daha bhareketlendirmiş bir vaziyettedirler. Türkiye birincisi Istanbulsporla iki hafta evvel sıfır sıfır berabere kalmak mu- vaffakıyetini göstermişlerdir. Fa- kat buna mukabil bu takım gençliği nispetinde tecrübeli de- ğildir. Bu itibarla zannediyoruz ki Galatasaraya karşı, bu karşı- laşmadaki en mühim eksikleri de, bundan ibaret kalacaktır. Kadıköyünde yapılacak Beşik- taş - Beykoz maçı da muhtelif noktalardan ve daha ziyade Bey- koz için oldukça ehemmiyetli sayılabilir. Birinci maçlarını Fe- erin karşısına düşerek büyük bir talisizlikle bitiren Beykozlu- lar ikinci maçlarında da gene ağır ve ağdalı bir takım karşısına düşmüş oluyorlar. Bakalım ne yapacaklar ? Binicilik bahisleri : 2 Binici duygusu ve in'ikâsi Her sınıf binicisinin ata mü- | teallik bir duygusu vardır. Bunu binici, ihtisas peydaladığı şubede | gördüğü tecrübelerle iktisap e - der, Faaliyet halindeki atın bel pabileceği her hareketi, husulün- | den evvel, binicinin sezmesini temin eden bu duyguya binici duygusu denir. Yarış, müsabaka ve yüksek mektep binicileri, hat ta alelâde gezinti için binen bi- niciler bile atın hareketlerini tan- zim etmiye bu duygu sayesinde muvaffak olurlar. Yarış binicisi, bindiği atın ne- fesinin tükenmemesini teminen, sürali mesafeye göre tanzim, ko- lan yerine varmadan evvel ka- zanmak için, atım son gayretinin sarfettirilmesine (başlanması en muvafık olan zamanı ve hayva - nm kudret ve kabiliyet derecesi” ni tayin etmek ve hini hacette kullanılması icap eden kırbacm vurulmasına en müsait olan dört nalın sonuncu safhasını sezebil - | mek (1); müsabaka binicisi, atm engele doğru koşarken atlayıp, atlamıyacağını, sağa yoksa sola mı kaçacağı, engel önünde du- rup durmıyacağını, son atağını nerede bitirip hangi noktada at- lamıya (davranacağını tahmin etmek; yüksek mektep binicisi, dört nalda atın ayak değiştirme, sol ve sağ art ayak üzerinde dön- me, iki yana yanaşma, İspanyol adım ve tırısmı ve daha bazı yüksek binicilik hareketlerini hay | vanın en kolay ve muntazam tarzda yapabileceği zamanı se- zip yardımcı tesirlerinin o anda yapılması; gezinti esnasında her hangi bir sebeple ürkmek, parla- mak, irkilmek, tepmek, şahlan - mak ihtimali olan atm tehlikeli hareketlerini tam vaktinde anla- mak velhasıl, gerek atın iradesi- le husule gelebilecek aykırı hare- ketleri, husulünden evvel, seze - bilmek, gerekse binicinin arzusi- le hayvana yaptırılmak © istenen şeyin düzgün olmasını temin ede- cek olan en müsait vaziyeti ha - zırlıyabilmek için bütün biniciler bu duygudan istifade ederler. İnsanın zekâ, o iz'an ve idrak hassaları üzerinde akisler uyan - dıran binici duygusu, evvelâ, hay vanın hareketsiz bulunduğu €$ - nadaki bakışları, kulak ve baş tu tuşu ve vaziyetinin ifade ettiği sertlik, yumuşaklık, O kuvvetlilik, kuvvetsizlik, usluluk, huysuzluk, gibi halleri, sonra da faaliyette (4) Yarışta kırbaç vurmanın usul ve tarzı vardır. Ayfı bir bahis olân bu mese- ledan srra düşünce bahsederiz. Yarış tekni ği bu kadarla bitmez, O da uzun bir bahis- tir çıkmıyacaktır. M.C. Hususi Fatsa muhabirimiz yazı - yor: Bu cuma Fatsa spor sahasın- da Ünye spor klübü ile Fatsa Cümhuriyet gençler (birliği spor | klübü arasında çok kalabalık bir halk huzurunda hararetli bir maç yapıldı. Havanm yağmurlu ve sahanın da çamurlu olmasma rağmen gençler muvaffakıyetli bir oyun oynadılar. Maç Fatsalıların (o hakimiyeti altımda başlamış ve hakimiyeti altında bitmiş olmakla beraber ta hareket ket, binicide bir inikâs suretile | husule gelir. Binicinn anlayış ve sezişile hareket ve tesir yapması sata (Güzel bir snyış: Biniüihin yu. muluşundaki rahatlık ve baldırların hayva- nın gövdesi ie teması dikkate değer) Or tada (Zorlu bir biniş: Ön arada bulunan binici kazandığına, emin bir tavırla müca- deleyi terketmişs benzer) Altta: İspanyol adımı: On Iuamun yükaşkliği ile ort kismen gövdeyi yüklenişi dikkate değer) iken binicinin bacakları arasın - daki gövdesinin ve elinde tuttuğu dizginlerin zaptettği ağız ve ba - İ şının hareketlerile faaliyete ge - çer. Yani binici, altındaki hayva- nın nasıl davranacağını vaziyet ve hareketlerinden anlıyarak ona, istediği şeyi yaptırmak, isteme - diğini yaptırmamak için ne gibi İ tesirler yapmak lâzımgeldiğini ta İ yin eder. Binici duygusunun zekâ, iz « an ve idrak yollarile biniciye yaptırtacağı her bangi bir hare - arasında geçen zaman hemen he- men sevkitabii ile yapılan hare - ketlerin mütevakkıf bulundükları an kadar kısadır. Tozlu ve yağmurlu havalarda gözlerin kırpıştırılması, vurmak için kaldırılan ele karşı yüze si - per yapılan kolun müdafaası gi- bi sınıf binicisinde her hareket a İ şağı yukarı aynidir. Binicilik dilinde bu hareketle- re in'ikâsi hareket denir, Canlı ve cansız vasıtalarla ya- pılan diğer bazı sporlara da şü- mulü olan bu duygu ve in'ikâsi hareket bahsinden anlaşılacağı veçhile bir binici iktisap ettiği binici duygusunun tenemmüü ve in'ikâsi hareketlerin srhhati dere- cesinde ilerler ve en ziyade bu hassalarla mükemeliyete yaklasa- bilir, Galatasaraylı 0000009088U8A10900068UE9EEESEANNEAEN ASA a8 lsizlikleri ve hakemin bazı yan- ış görüşleri yüzünden sıfıra kar- şı iki sayı ile Ünyeliler lehine bitmiştir. Her iki tarafın gençleri de çok çalıştı. Buralarda spor merakı ya- vaş yavaş açılmak üzeredir. Yak nız himayeye muhtaçtır,