14 Ocak 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

14 Ocak 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

Şu hale bakınız ! Maçlar, dün, böyle bir İ . bataklıkta yapıldı .. Fötöğraf muhabirimiz Alinin, dün Taksim stadında çektiği bu resim, bizde İiğ maçların yağış- İ: havalarda ne kadar bedbaht şart Jar içinde geçtiğini göstermiye ya- rıyan yeni bir vesikadır. gölmüdür, bataklıkmıdır diye in :| sana baktıkça ürküntü gencimiz klüplerinin şerefini yük- seltmek için yüzüp durdular. Fa - veren bu | vıcık tarlasında dün de tam 66| te tam bir buçuk saat didinen ve sahadan, çoraplarından hatta pan- talonlarından çamurlu sular aka - rak çıkan bu gençlerin banyo yap- mak değil hatta temizlenmiye bile Metil imkân bulamıyarak, soğuk, karan- lık ve zemini toprak bir barakada kurunmaya ve giyinmiye mecbur olduklarını da düşününüz.. Bizde geniş spor hareketleri ni- çin yok, hele futbol niçin geriliyor diye düşünüp ve döğünüp durur - kat manzaranın sefaleti bununla | ken şu manzarayı da sık örk hatır- bitiyor zannetmeyiniz. Bu vaziyet- lıyalım. Ankara ve İzmirde Yapılan maçlarda Çankaya ve Muhafız gücü berabere kaldılar, Altay izmir sporu yendi; ANKARA, 13 (A.A) — Bugün| birinciliklerine bu cuma da devam İstiklâl spor sahasında lig maçları na devam edildi ve Muhafızgücü birinci ve ikinci takımları, Çanka- ya birinci ve ikinci takımlarile kar- şılaştılar. Havanın güzel olması sahaya çok seyirci toplamıştı. İzmir meb- usu Saraç oğlu Şükrü Beyle Ordu müfettişlerinden Fahrettin Paşa 'da gelmişlerdi. Hakem Altmordudan İbrahim Turgut Beydi. İkinci takımlar ara- smdaki oyun Çankayalıların bire karşı yaptıkları iki sayile netice - lendi. Günün merakla beklenen birin - ci takımlar maçı Çankayalıların bir hücumü ile başladı, ve Muha - $fızgücü kuvvetli müdafaası karşı» $ında neticesiz kaldı. Bundan sonra oyun mütevazin bir şekilde devam etti, ve binneti- ce tarafeyn birer sayı yaparak dev reyi beraberlikle bitirdiler. İkinci devrede oyun sert ve seri bir şekil aldı, ve zaman zaman her iki takımın tehlikeli akınları göze çarpmağa başladı. Muhafızgücü merkez mühacimı Ahmet, soldan gelen topu sıkı bir şütle rakip ka - Jesine sokarak sayı adedini ikiye çıkardı. Aradan çok geçmeden Muhafızgüçlüler aleyhine verilen bir korneri Çankaya sağ açığı mü - kemmel bir vuruşla gole tahvil e- derek beraberliği temin etti. Oyun bu suretle 2-2 beraberlik- le neticelendi. izmir lig maçlar; IZMIR, 13 (A.A.) — Mıntaka| bi iyi bir netice ile kazandı. edilmiştir. Birinci oyun sabahle - yin Şarkspor — Buca birinci ta - kımları arasında yapıldı. Şarkspor | iyi bir oyundan sonra 2-1 galip| geldi. | İkinci oyun da K. 5. K. — Türk spor arasında yapıldı. Bu müsaba | kada 1-0 Karşıyaka sporlular ga- | lip geldiler. Üçüncü müsabaka oldukça he « yecanlı oldu. Altmordulular atıl - gan ve güzel bir oyun oynıyarak Göztepeyi 4-1 yendiler. Günün son ve en mühim müsa bakası İzmirspor — Altay arasın- da icra edildi. Her iki takımda tam kadrolarile sahaya çıktılar, O- yun başlar başlamaz İzmirspor, güzel bir akınla rakip kalesine in- di ve bu ilk dakikada bir sayı kay- detti.. Golün verdiği şevkle İzmir- spor Altayı epeyce sıkıştırdı. Çok geçmeden ikinci gollerini de yap- mağa muvaffak oldular. Altay gol çıkarmak için çalışı - yorsa da İzmirsporun kuvvetli de - fansı karşısında bir türlü muvaf - fak olamıyordu. Fakat bugün gü - zel anlaşan İzmirspor mühacim battı üçüncü golü de almakta güç- lük çekmedi ve devre de 3-0 İzmir spor İehine bitti. İkinci devrede Altayın iyi bir oyun oynıyacağı ümit olunuyordu. Fakat, maalesef ümitler boşa git- ti ve İzmirspor birinci devredeki güzel oyununu idame ettirerek Al tayın bir tek sayısına karşı daha iki gol yaparak müsabakayı 5-1 gi Lig Maçlarının Yedinci Haftası Beşiktaş : 1 -- Süleymaniye : 0 İstanbulspor : 2 - Beykoz:2 ikinci kümede Eyüp takımı beşinci maçını da güzel bir galibiyetle bitirdi Dün liğ maçlarına devam edil- di. Havanın çok soğuk ve yağışlı mıyorlardı. Beykozlular yirmi yir- mi beş dakika süren bu tazyikinde | Bundan sonra bu sahada da sf ra günün en mühim maçına gel olması iki sahada da seyircilerin | bir kaç ciddi fırsat kaçırdılar fa - | mişti. Beşiktaşla — Süleymaniff sayısını haylı azaltmıştı. Taksim- | kat ikinci sayılarını yaparak galip | birinci takımları karşılaşıyorlardı! de evvelâ İstanbulspor — Beykoz B takımları ilk maçı yaptılar. Sa - I ha feci bir vaziyette olduğundan zavallı çocuklar top sürmek için çamur içinde didinip duruyorlar - dı. Neticeyi İstanbulspor ikiye kar şı dört sayı ile kazandı. Bundan sonra Topkapı ile Ka- srmpaşa karşılaştılar. Bu karşılaş- ma bir hayli sert ve gürültülü ol - du. Hatta bir aralık maçm bir kaç dakika durması bile icap etti. Neti cede Topkapı sıfıra karşı iki sayı ile maçı kazandı. Üçüncü ve son maç İstanbulspor la Beykoz birinci takımlarını kar- şılaştırdı. Dün bu maç hakkında düşüncelerimizi yazarken netice - yi İstanbulspor lehine gördüğümü- zü ve Beykozun bu maçı kazanma: sı için çok çalışması icap ettiğini yazmıştık. Netice bu tahminimizi kısmen doğru çıkardı. Hattâ Bey- kozun cidden güzel oyunu karşı - sında ciddi müşkülâta tuğrıyan İs- tanbulspor yakın bir mağlübiyet tehlikesini bile atlatmış oldu: Bu nurla beraber İstanbulsporluların, büsbütün vıcık vicik bir hale ge -| len sahadan Beykozlulardan daha çok müteessir oldukları görülüyor du. Bu itibarla iki tarafında bu maçta bütün kabiliyetlerini göster dikleri iddia edilemiyeceği esasen maçtan evvel yapılan her hangi bir tahmini de böyle gayri| tabii şartlar içinde yapılan bir maç ta nazari itibare almak doğru ola- mazdı. Maçın birinci devresinde vazi » yete İstanbulsporlular (o hâkimdi. Fakat Beykozun baştan sona ka - dar cidden sıhhatli görüşlerle ça - lışan müdafileri kalelerini iyi mu- bafaza ediyorlardı. Sonra çamur kombinezona da, şüte de mani o- için luyordu. Bununla beraber devre «| ; nin ortalarına doğru İstanbulspor sol açığı güzel ve ferdi bir sürüş - le Süleymaniye kalesine kadar 40- kuldu ve zaviyeden bir gol çıkar - mıya muvaffak oldu. Beykozlular bu sayıdan sonra biraz açılır gibi oldular ve biraz sonra sol açıklarının uzun bir pa - sile İstanbulsporun sayısma cid - den nefis bir sayı ile mukabele et- tiler. İkinci devre, Beykozluların bu | gayri tabii şartlar içinde cidden fevkalâde sayılabilecek muvaffa - kiyetli çalışmalarile başladı. Bü -| tün takım hareket halinde İstan - bulspor kalesine akıp gidiyordu. Beykozlular çamurda oynanabile- | cek en iyi oyun tarzını, yani açık- | lar vasrtasile işlemeyi tatbik ettik leri için bu tazyiklerinde rakiple - rinden daha tehlikeli oluyorlardı. Çünkü İstanbulspor müdafaası ça- İ mur dolayısile uzun çıkışlar yapa- Beykoz » Islanbulspor mâçından bir estantane mevkiine çıkmışlardı. İstanbulspor cidden tehlikeli bir vaziyete gir - mişti. Bunun içindir ki onlar da âzami bir mücadeleye girişmek za ruretini duydular. Fakat Beykoz müdafaasile haflari Fevkalade bir gayretle, esasen ahenk ve şiddeti - ni kaybeden İstanbulspor müha - cimlarına sayı imkânı vermiyordu. Bununla beraber bir aralık çizgi i- çinde topun ele dokunması ve Beykozun penaltı cezası alması İs- tanbulsporun da ikinci sayısını ka- zanmasına sebep oldu. Maçın son onbeş dakikası Bey- koz sahasında geçti. Fakat akıllı ve düşünceli hareket eden müda- Beykoz kalesi, hiçbir tehlike atlatmadan maç iki- şer sayı ile ve beraberlikle bitti. Kadıköyünda Kadıköyünde evvelâ küçük ta- kımlar arasındaki müsabakalar yapıldı. Kasımpaşa küçükleri Ve- falıları bire karşı iki, Fenerbahçe- üler de İstanbulspor küçüklerini ire karşı dört sayı ile yendiler. faası sayesinde Topkapı » Kasımpaşa gençleri bir arada Beşiktaş — Süleymaniye B ta- kımları maçında sıfıra karşı iki sa- yı ile Süleymaniye kazandı. Eyüp- Altmordu maçı ise sıfıra karşı iki sayı ile Eyüp tarafından kazanıl- dı. Bu maçla Eyüp beşinci maçını- da galibiyetle bitirmiş olmaktadır. Altınordu biraz gayret etmezse İ- kinci kilmenin sonuncusu olmak- tan kurtulamıyacak görünüyor. Tahminler Beşiktaşm bu maçı J4 mühim bir farkla kazanacağı met“ kezinde idi. Bununla beraber bif haylı sert geçen maçta Beşiktaş w* mulduğu kadar muvaffak olamat” dı ve genç Süleymaniveyi enenk sıfıra karşı bir tek sayı ile ye* nebildi. Hakem Sait Salâhattin Beydi. Oyuna Beşiktaşlıların hücu * mu ile başlandı. Rüzgârı lehleri” ne alan Beşiktaş takımı mütema” diyen Süleymaniye kalesini teh * dit ediyordu. Arada bir Beşikta$ kalesine sokulan Süleymaniy€ muhacimleri kolaylıkla durduru > luyordu. Buna rağmen Beşiktaşlı lar yaptıkları akımlarda bir neti ce elde edemiyorlardı. Oyunun 25 inci dakikalarında Beşiktaşlıların uzaktan bir atışı" nı Süleymaniye kalecisi korner? atmak istedi. Fakat Beşiktaş mer” kez muhacimi yetişerek Beşikta * şın ilk ve son golünü yaptı. Ikinci devrede Süleymaniyeli ler birinci devreye nazaran dah» düzgün başladılar. Beşiktaşlı?” ilk devredeki hâkimiyeti, oyuncs” larının yerlerini kaybetmeleri YÖ zünden ikinci devrede idame remiyorlardı. i Oyun her iki tarafın da neti siz hücumlarile devam etti. F' a bütün gayreilerine rağmen Beşik taşlılar başka sayı yapamadıla” oyun 1-0 Beşiktaş lehine bitti»