3 Şubat 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 15

3 Şubat 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 15

Gobi çölünde genç kadın kâşifler LONDRA, 2 (A.A.) — Mis Mild red Cable, dün akşam Royala Cen- tral Asia Society'de Çin hudutların daki Gobi çölünde başından ge - genleri anlatmıştır. Mumaileyha, ayni heyetten iki arkadaşı ve beraberlerine almış oldukları sağır ve dilsiz bir Mon - gol kızile Gobi çölünü geçmeğe te şebbüs etmişlerdir. Başlarına birçok vak'alar gel « dikten sonra seyyahlar evvelâ Ed zingol mntakası prensi tarafından dostane bir surette kabul görmüş- ler, sonra Machoungin isminde genç bir kabile reisi tarafmdan 8 ay hapis edilmişlerdir. Bunlar hapisten kaçtıktan son - ra 1603 tarihinde Hindistandan başlıyarak çini yürüyerek katetme Harp malülleri cemiyeti umumi merkezinden: ! 1 Harp malüllerinin aldıkla- rı maaşlardan ne kadarınm teka üt ve ne kadarının malüliyet maa- şı olduğuna dair bazı malmüdür - lüklerinde tereddütler hâsıl olmuş- tu. Bir harp malâlünün tekaüt maaşı yoktur. Yalnız malüliyet maaşı vardır. “1683, numaralı kanunun 30 uncu maddesi ve 2-6 929 tarih ve 516 numaralı büyük millet meclisi kararı mucibince bir harp malâlü, terfih zammından başka maaş namile hükümet büt - çesinden ne kadar para alıyorsa bunun yekünu malüliyet maaşıdır. 2 — 1847 numaralı kazanç ver- gisi kanununun 2 inci maddesi A ve D fıkralarile bu kanun izahna- mesinin 16 ıncı maddesindeki çok açık sarahatlere göre omalüliyet maaşlarından kazanç vergisi kat « iyyen kesilemez. 1847 numaralı kanunun 2 inci maddesi A fıkra - ğe teşebbüs etmiş ve Gobi çölünde ismdaki 50 liradan fazla tekaüt büyük seddin önüne defnedilmiş | maaşları ibaresinin harp malâlle- olan münzevi Benedikten rahibi | rile hiçbir alâkası yoktur. de Goesin mezarını bulmuşlardır. 3 — 1890 numaralı buhran ver- Köşifler ahiren keşfedilmiş olan | gisi kanununun 2 inci maddesinin 1000 Budalı mağaralardaki hari « |8 inci fıkrası mucibince malüliyet kaları seyreden ilk beyaz insanlar / maaşlarından buhran vergisi kesi- dır. İlemez. | 4— 1183 maddelerdeki kanun ah Hindistanda İ kâmınm tamamen tatbiki maliye BOMBAY, 2 (A.A.) — Umumi) vekâleti celilesinin 21.7.5932 tarih yali, parlâmentonun içtima dev - | ve 3634-34 numaralı tamimi ve İs- resini açmıştır. Bu içtima bütçe |tanbul O defterdarlığınm 31.7.5932 müzakerelerine tahsis edilmiştir. © | tarih ve 24434 - 602 numaralı zey- Umumi vali, bir ihtiyat bankası | li ile malmüdürlüklerine tamim tesis edilmiş olduğunu haber ver - | edildiği gibi bu kere 24.1.5933 ta « miş ve hükümetin Gandhi lehinde | rih ve 2822 numaralı tahriratla ke- ki nümayişlere karşı alınan tedbir. | silen kazanç vergilerinin iadesi ve leri hafifletmek tasavvurunda ol - | badema kazanç vergisi kesilmeme- madığını söylemiştir, şu khalde| si malmüdürlüklerine tamim edil- Gandhinin tahliyesi ihtimali uzak miştir. tır. 5 — Kanun ve emirlerin bu e « : sasları dahilinde en ufak bir müş- crhoşların evinde | külâta uğrıyan meslektaşlarımızm biryabancının baskını tahriren veya şifahen merkezi u - Gelliğik Uran Cerehl ri mümimize behemehal müracaatla. —— — Bir alacağın temini için ipatekli olup, paraya çevrilmesi tekarrür eden ve tâmil - muna 2300 Iki bin öç yüslirm kıymet tak» dir edilen Beyoğlunda Feriköyünde Rus 80- ve tevali intikali methali müştemli müfroz bir bap İmnenin tamamı 20 gün müddetle ve en fazla bedel !le talebi bulunan müşteri datlinde birakmak üzere açık (o arttırmaya Cumartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede artırmax icra kılmacaktır. Artırma- ya iştirak etmek istiyenler mezkör çayri menkulün kıymeti muhamminesi olan meb - lağı mezktirun yüzde yedi buçuk nisbetinde teminat akçesi vermeleri Yâzimdir. Hakları tapu sicile sabit olmıyan ipotekli alacak- Maria diğer alâkadarlar irtifa hakkı sahip - itibaren 20 gün zarfında evtaklarile birlikte daireye bildirmeleri Jâzımdır. Aksi takdirde tapu sidiilile sabit olmıyanlar satış bedeli - ala paylaşmazmdan hariç kalırlar. Müte - rakini vergile belediye rüsumlerı ve VAkI icariyesi müşteriye aittir. Daha fazla ma - iümat almak istiyenler 582/1077 Nolu dös- yaya müracaatle mezkür dosya meyanda mevcut ve mahalli mezkürun evsaf ve me - saha Ve #âlresine havi vaziyet ve takdiri kıymet vaporlle ©0/2/93 taribinden itibsret daire divanhanesinde sarı o bulundurulasak arttırma şartnamesini görüp eekleri ilân olunur, aslıyabile - Usküdar İcra Memurlağundan: Tamamına — 400 — lira kıymet tezdir edilen Üsküdarda Kısıklı mahallesinde Tür- bel Şerif Arka sokağında Beki 1 yeri i No. larla murakkam biri maa) migtemel bir kata ursa. Satışı peçindir. Müşterilerin yüzde 7 buçuk pey akçaları vermeleri icap eğer. Vet- gi, tanzifat, tenviriya ve Vakıf börçları ve belediye Türumu müşteriye aittir. Arttırma şartnamesi 11/2/033 tarihine müsadif Cu - kağıda atik 32 ceğit 78 No, Ile murakkam 4 konulmuştur. 25/2/088 © tarihine müsadif | leri bu haklarını ve bu hususla faiz ye ma- | mevki Satınalma komisyonunda sarife dair olan Iddlalarmı Hân tarihinden ; yapılacaktır. Şartnamesini gör- İ 28 —1 — 988 tarih've 18 adetli Hümen M. Sayfa 11 Tayyare Piyangosu # 14 üncü tertip başlıyor (inci keşide Ii Şubat e Üncü Kolordu Satınalmi Komisyonu Ilânları 3 taksitte alınmak (o şartile 52,800 kilo un kapalı zarfla mü- nakasaya (konmuştur. ibalesi 27 « Şubat - 933 Pazartesi günü saat İ5 te izmir Müstahkem mek üzere her gün ve münaka- sasına iştirâk edeceklerin o gün ve vaktinden evvel teklif ve te- minat mektuplarını mezkür ko- misyon Riyasetine tevdi eyleme- (3012) (457) İstanbul asliye mahkemesi 4 üncü ba - kuk dairesinden: Eftik namı diğer Ojeni ve Makrohi ve leri, Haygasoş hantnlar vekilleri avukat Meh - met Fevzi bey tarafından Ortaköyde Piş - Sadıkzade Biraderler Vapurları KARADENİZ POSTALARI Dumlu Pınar apn Pazartesi saat 16 da Sirkeci rıhtımından ba- reketle (Zonguldak, inebolu, Ayancık, Samsun, Ordu, Gi. resup, Trabzon, Sürmene, Rize ve Hope) ye azimet ve avdet edecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Meymenet hanı altında acen- talığına müracaat, Tel, 22134 İstanbul dördüncü icra memurluğundanı Tamam! 7000 ira kiymetli muhammine. İM ve ahara üç yüz Uraya birinci derece miş oğlu sokağında esli 33 yeni 6& No. Vu | gootek Koskadı Çoban çavuş mahallesinde hanede mukim iken elyevm mahalli İlk » meti meçhul bulunmaş olan Artin A- rapyan efendi | eleyhine £ manhitememizde 908 — 519 Nosiyle acılan Mekki haciz da- vazmdan dolayı cereyan eden mühaksemei giyabiye netieesinde müddeabih gayri rmen- küllerin üzerindeki mevru haczin o mürürü zamandan dolayı fekkine 24 — 13 — 983 tarihinde karar verilmiş ve ba husustaki A. Artin Arapyan efendinin rsahalli ika - martoni günü divanhaneye talik adilecektir. | metnin meçiriliyeti me Birinci arttırması 6/3/933 tarihine müsadış | 1/8! Kabi olamadığımdan raezkür ilmin bir pazartesi günü snat J4 den 16 ya Zadar | Süreli 80 — 1 — 935 tarihinde Üsküdar icra datrasinde yapdacaktır. Art - | divanhanesine astlmış oldağundan muma - terma bedeli kiymeti muhammenesinin yüz. | Heyh Artin Arapyan efendiye tebliğ ma- de 75 ini bulduğu takdirde üstünde bira - kılacaktır. Akel takilirde on soh arltıranın | müddetle garelelerde de ilân o okinnr. tahhüdü baki kalmak üzere | arturma 16 | (9490 gün daha temdit edilerek 21/3/9933 tarihine müzsadıf Salı gürü ayni matte en son art. “ranm üstünde bırakılacaktır. e 2004 Nolu İstanbul ilinel lera memurluğundan: kanma Kalm olmak izere keyfiyet 15 ÜN | minat mektubunu Camişerif sokağında eski 1 milkerrer, ye- ni 6 numaralı hanenin tamamı açık arttır maya konmuş olup şartnamesinin 20 - 2« 983 tarihinden itibaren dairemizde berkes tarifinden görülebileceği giti 6 —8— 933 taMhine mlsadif pazartesi günü saat 14 den 16 oya kadar dairemizde (açıl Arttırma ile satılacaktır, Artırma (o bedeli muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde en son arttıran taah. hüdü baki kalmak üzere 21 — 3 — 933 tarihine müsadi! salı günü gene saat 1& den 18 ya kadar dülremizde yapılacak olan arttırmaşnda gayrimerkei On çok ertir» rana ihale edileceğinden taliplerin mubam- men kıyretin yüzde yedi buçuğu mispetin- de pey akçesini veya mihi bir bankanın te- hümll bulunmaları Jâ - zımdır. Müterakim vergüerle vakıf icaresi ve belediyeye alt tenvirat ve tanzifat re- Z— —— ———— imleri mişteriye ait ve 3004 Bumüareli dert ve Müş kanununun 125 cı maddesinin Tamamını (4800) dört bin sekiz yüz lira | dördüncü fıkrasına tevfikan bu gayrimen- isra ve iflâs kanununun 128 inci maddesine | kiymet takdir edilen Beşiktaşta Mrüradiye | kul ipotekli slacakllarln diğer olâkadara- tevtikan ipotek sahibi mlaraklılarla diğer a. | "#ballesinde Nüzhetiyye sokağında atik 6/7 Mkadarınm ve irtifak bakır sahiplerinin | ©İt 5 numara ile murakkam ve fevkinde Bayri mesku) üzerideki haklarını ve hüsüsile | Datamam ebniyeyi havi ve tamamen kârgir faliz-ve müsarife dalr clan iddialarını evrakı | bir bap firin müstitelerile birlikte 20 gün içinde icra da, | 473/953 tarihine müsadif Cumartesi günü ireaine bildirmeleri icap eder aksi (halde | #MAt 14 ben 16 ya kadar dairede icra kılına” birinci açk arttırması | gece Ahmet Kemal isminde bir ar |” ”.<* Br. kadaşını davet ederek yemişler, iç mişlerdir. Gece yarısına doğru iki si de keyif hale gelmişken Yusuf isminde bir şahıs Cemalin evine gelmiştir. Fakat Yusuf çok sarkoş olduğun dan iki arkadaş bir hâdise çıkma. sın diye eve almak istememişler - dir. Buna rağmen Yusuf içeriye gir- miş belindeki bıçağı çekerek Ce mal ve Kemalin üstüne saldırmış- 5r. Cemal derhal kaçmış, fakat bu adam Ahmet Kemali birkaç ye- rinden yaralamıştır. Yusuf yaptığı işten sonra kaçıp giderken polisler keyfiyetten ha- berdar olarak Yusufu yakalamış- lardır. Kemal da hastaneye kal- dırılmıştır. Halkevi dil işlerile de uğraşacak “Cümhuriyet H. Fırkası umumi Kâtipliği, fırkanın İstanbul vilâye- ti idare heyetine bir tebliğ gönder- miştir. Bu tebliğde Halkevlerinin » dil, tarih ve edebiyat şubelerinin ;. ayni zamanda Türk dili tetkik ce- miyetinin vilâyet merkez heyeti, makamına kaim olduğu, bu şube- erin Ey talimatnamesine göre esas vazifelerine devam ederken ayni zamanda bu cemiyetin vilâyet şu- ge olarak da çalışmaları bildiri!- miştir. G, H. F. Istanbul vilâyet idare heyeti, bu emri İstanbul Halkevi i reisliğine tebliğ etmiştir. 6 — Malüliyet maaşı ve kazanç vergisi hakkında büyük hizmetleri ül malül binbaşı Fahri beye- fendiye alenen arzı teşekkür olu- dur, | 7—031- 932 inhisar ikramiye: İleri bakiyelerinin bordroları, ha - valelerin irsali zımnında maliye vekâletine gönderildiği M. M. ve « kâleti yüksek makamından mer - kezi umumimize tebliğ buyrulmuş- tur. e —> Zİ caki 47 1/3 Gel kapısı ve Külhan ve yazi İstanbul Asliye İkindi Hukuk Dairesin- den: Dairot zevciyetinân bulunduğu bir orada a6 ocağını terle bir semti meçhule firar ederek eşyayı zatiyenini de alıp götürmüş olduğundan bahisle bedeli olan 369 İtranın Mahalli talebile milddel İsmali Beyin Küçük” pazarda Hocn Giyasetlin mahallesinde tâ - vAnII Çeşme sokağında 71 numaralı hanede mukim Niçtr Hanım aleyhine fkame olu man davadan dalâyç üsulen mtlddelaleyhaya gönderilen arzuhal | sureti mumesleyhanın mezkür ikametgâh: bir çk zaman evvel terkle bir semti meçhule Eİttiği megruhatile bilA tebliğ inde edilmesi Üzerine sehiteden talep mucibince H.U, M.K. 141 inet mad « desi mücibince mezkür arsuhal nüahal sane yesinin hir ay müddetle müddelseyhaya ilâ men tebliğine tehlikesi hâkimliğince karar verilmiş ve arzuhal n4hai saniyesi mahke « 18 divanhahenine talik “edilmiş © olmakla mezikür midder yarında cevap vermediği takdirde gıyaben icrayı reuamele edileceği malâmu olmak Üzere ilân olunur. İstanbul kinci tera memurluğundan: * hallinde hazır bulunmaları ân olunur (6501) iki, ağ nm ve irtifak hakir sahiplerinin bu hakla yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile bi - âlrmeleri; akal halde hakları tapu sicili. ierile sabit olmadıkça satış bedelinin pay * hariç kalacakları cihetle mlâ « hakları tapu siciile sabit olmıyanlar satış calır. Artırmaya iştirak etmek iştiyerlerin kadaranm işi maddenin mezkür fıkrasına mezkür gayri menkulün kiymetli muhammi | göre hareket etmeleri ve daha fel ma - lâkadaranın icra ve ls karununun mevad. | nesinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde temi. | lüssat almak istiyenlerin 102 — 3044 dos- bedelinin paylaşmasmdan hariç kalırlar, A » dı ranhşusasma tevfikan hareket etmeleri ve daha fazin malümat almak istiyenlerin 032/1048 Nolu dosyaya müracnat etmeleri ilân olunur efendim. İstanbul beşinci fera Memurluğundan: Dimitri veledi Nikola Efendiye (1300) Mira ve faiz ve masarif borçlu bulunan W£- tatiyos veledi İstefan Efendinin whtesinde bulunan ve tamamına (2300) lira kıymet taktir edilen Kasımpagnda Camil kebir ma» hallesinde Bel kapısı ve Külhan sokağında 1/3 Külhansokağı Nolu sağ tarafı Eşref Mehmet Et, ve arka tarafı Kiyork ve saire. mia geyri menkulü ve SON ve ön tarafları umumi yolla hudutlu İki kattan ibaret ve mesahası d4 metro murabbamda olup zemin nat sicillerile sabit olmayan ipotekli alasaklılar. İa diğer alâkadarlarm, irtifak hakkı sahip- lerinin, bu haklarını ve İususile faiz ve mas râfa dair olan iddialarını tarihi ildndan i&- Düren 20 gün zarfında evrakı müabitelerile | balesinin A birilikte daireye bildirmeleri iüzimdir. Aka takdirde hukları tapu sicillerile sabit olma” | maş olup 16 yubet 833 tarihinde şartname”. . Uracnat ilân olunur. akçesi vermeleri Wzrmdır. Hazlarr tapu | > Bümaremie müracsatirı 16406) li li İstanbul dördüncü iera memurluğundan; Tamazımâ beg bin alt yüz lira kıymet takdir edilen Yedikulede Hacı Hamza mâ « yeni 42, 48 —3, evin masif biesesli açık arttırmaya vazedil « yanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç | s1 divanbaneye talik edip 4 mart 903 tari kumar. Müterakim vergi ile belediyeye Mt tanzifiye ve tenviriyeden müteveliit vergi - ier ve vakıf icaresi müşteriye aittir. Daha fazla malümat ulmak istiyenlerin bina müsadi? cumartesi günü saat 14 der sokağında oski 30; 44 No, lu man bostan Ud gd Arttırma ikipcidir. Birinci artırmada en, 8/2/9093 | ziyade sekiz yüz Wraya müşteri çıkmıştır. #ürihirden itibaren hericesin gözetilmesi için | Bu kere er ziyade arturanın detünde bi Gairede açık bulundurulacak olan arti şartnamanlle 032/746 numaralı dozyasma | yim vergi, belediye, vakıf iceresi müşteri. müracaatla mezkür dosya derununda mev- tırma | sakılanaktır. Artırmaya iştirak için yüzde yedi Buçuk teminat aXçast almır. Mütera « ye aittir. Hakları tapu siciilerile sahit ol « katı kahvehane ve Üst Katı bir koridor üze. | Cut ve mahslli mezkürun ovsaf, mıesaha ve | mayan ipotekli miacnkidar ile diğer alâka rinde tahta bölzmelerle Ayrılmış üç odas ve bir hela olan gayri menkulün yarısının 22/1/983 T.da icra olunan birinci arttırma. sında (Bin) lira bedelle alacaklısı üzerinde kalmıştır. İkinci drttarmınaı 1/5/1033 tarihi. ne mlsadif Çarşamta günü saat (14) ten (46) ya kadar icra edilecektir. En gok art- Uranın üzerinde ihalesi yapılacaktır. Şart - #salresini mühtevi vasiyet ve takdiri kıymet raporunu görüp anlıyabilecekleri ilân olu - Mur. İstanbul Beşinci İcra Memarluğundan: Beyoğlunda: Kâtip Mustafa Çeleki mahal- lesinde Ayyetiriyade kilisesi karşısınAn İM söknk (18) Nada mukim iken elyevm İka. darânın ve İrtifak bakkı sahiplerinin bu gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri izımder, Aksi halde hakları tapu sicile » rile sabit cimıyanlar satış bedelinin peylağ- masmdan harç kalmlar, Oo Alâkadar, larin işbu madösi Okanisiye o abkâmıza göre hareket etmeleri ve daha fazla mas lâmst almak isliyenlerin $80 — BiZ dome namesi 8/2/955 tarihinde herkesin görebde- | metin: meçbul bulunan Efrat veledi İster.| ve pumarasile memuriyelimize müracaat » ceği yere dairede konulacaktır. Müşterile » rin yüzde yedi buçuk teminat parası verme- leri lâzımdır. İhale tarihinden sonra işliye - teriye alitir. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli slacaklılarla diğer alâka - darların irtifak hakkı sahiplerinin bu hak - larını ve humussile faiz ve masarile nit olan iddislarmın ilân tarihinden itibaren o yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile tildirmeleri lâzımdır. Aksi taköirde haklar; tapu “sicil- ân olunur (6600). SE fan Efendiye: Dimitri Veledi Nikola Efendiye (1800) Mira ve faiz ve müsariflen dolayı raumalley. mahallesinde sel kapısı ve külhan sokağın - da eski 47 — 1, 5, #5) kapım ve kilkan ve yeni 1/$ külban sokağı Nolu iki kattan j- baret alti kahvebana ve Üstü ikametgih it. Whaz edilen binanın «ize «it olan yarısının 22/1/0933 tarihinde yapılan birinci arturme- da bin Jira bedele müşterisi Ürerinde ka) - darı Hân olunur. (6495) İstanbul Asliye üşüncü hukuk Mahke « © cek vakıf ve milliye ve sair vergiler miş - | ha vehnettiğiniz Kasımpaşada Camii Kebir | mesinden; Cemil Beyin Beyoğlunda Tarla! Bakız âğarı Karanlık sokak 11 No mada ifamet etmekle ilen tezayyüp karısı Meta hanım aleyhine (kame eylediği terk sebebile boşanına davusınn icra kik .. man mubakemesi peticesinde; mahkemeden sadır ula ve İki tarafın boşanmalarına Mğ- Bir borçtan dolay; mahcuz ve aatılma . | lere sabit dlmıyanlar satış bedelinden ha- | şuştır. Mulga Sora ve iflâs kanunu mucibin- | tedair Yalensz 2/2/935 tarik ve 65 Nolu sına karar verilen ©” eyyast 5/2/983 tartı. | TİÇ Kölırlar. Alâkarlırın mülga icra ve iflâs | ce ikinci arttırması 1/3/03 T. Çarşamba | lâm hükmünün mumalleyhanın haler ne müsâdi! Pazar günü sâat 9 — 10 da Şi. | Kanununun (219) uncu maddesi bükmüne | günü saat 14 ter 16 ya kadar yapılacak « | mietizihı meçhul nl gi lide Baburluyan apartımanı 10 Nolu daye - | göre tevfik! hareket etmeleri ve daha farla | tor. Bn çok fazla para verecek üzerinde br. | tabiii tensip edilmiş sinde açık arttirma suretile satılacağından | malâmat ve tafmlat almak ( istiyenlerin | rakılacaktır. İlknların tebliği malamına yeç- | tiplerin yukarda yazı: gün ve eaatte ma- | 932/240 Nolu dosyaya müracant etmeleri | mek Uzere tarafınıza ilinen tebliğ olunur, | hasınm mahkeme divanbanesins asmış öğ ge» duğu Meta kamma alm olmak Üzere ilm biz hanıma ilânen tebtiğ olunur. 4 Ni