4 Şubat 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

4 Şubat 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Hitler'in niyeti Rayiştag meclisini fesheden Hitler ne yapıp yaparak yöni mecliste kati ekseriyeti temin edecektir tikinci sayıfada) “7N Dehketli bir grip salgını 'Iogilifrede iki haftada 3500 kişi << çöldilren grip Almanyayı ve Fransayı da sardı 16 ncı Yıl »* Sayı: 5414 İSPARTA, 3 (A-A.) — İs - | parta meb'uslarile fırka ve bele- diye reisleri Reisicümhur Hz.ne bir telgraf çekerek İspartayı teşrif buyurmalarını istirham etmişlerdir. Telgraf şudur: “Büyük kurtarıcılarının derin hasre- tini taşıyan Isportalilar tetkik seyahati - Bin ilk günündenberi değerli huzurunuzla sereflenmek Ürnidini sevinçle karşılamak: tadır. İzmiri teşrifinizle ümütlerinin yakın - taştığını gören balk sevinç heyecanı için de tezahürat yapmaktadırlar. MU müca- drienin başlangıcındanberi izmizden ay - rılmayan Tspartamaz. halkı huzurunuz ge- refinden mahrum kalmamalarını istirba - ma bizi memar etmişlerdir. Büyük saygılarımızı sunar irndslerinizi diloçla se” enik Reisicümhur Hz. ni Ispartalılar davet etti Başvekil ve iktısat vekili Ispa Başvekil İsmet Paşanın: Antalyada memurlarla görüşmesi ve otomobilden ini" Resilimhur Hi. İspartalı - larm telgrafına aşağıdaki ceva - Yı vermiştir: “Arsuma rağmen uğramağa > İmkân bulamadığından dolayı müteessirim. Ma amafih, bari tetkikat için oraya hareket | Ihracat ve nakliyat politikası 30,1. 1933 Dresden İhracat, devletin muhtelif poli - tikaları ile çok yakından alâkalı o- lan bir alış veriş faaliyetidir. Daha ileriye Ogiderek (diyebiliriz ki, ihracat ayni zamanda, her devletin temel — yasa (Ka nunu oesasi) haklarına göre bile değişebilir. Bunun üzerine ge* niş bir fikir vermek maksadile te- mel — yasaya göre yurtdaşlarma hüralış veriş hakkı vermiş veya bu hakkı kendisi için saklamış devlet leri gösterebiliriz. İlk hukuk kay - akları bu kadar derinlere giden iharacat hareketinin, cemiyet için de tanzim edilmesi icap eden mü nasebetleri çok geniş, çok karışık- tır. Onun için ihracat hayatına teş kilât vermek, sanıldığı gibi kolay değildir. İktısadi ihracat kıymetle- ri yaratan bir cemiyette normal iş tihsali müteessir eden ve netice iti barile ihracatı dikenli bir yola sü. rükliyen muhtelif imkânlar vardır, Bu imkânlar münakaşa ve tenkidi çok uzun süren başlı başma mev- zulardır. (Franz Oppenheimer: System der Soziologie, Cilt:3, say Fa: 467.606). İhracat, fazla istihsalin za rüri bir neticesidir. e Meselâ on dört milyon kiloluk tü- tüne ihtiyacımız vardır. OHal- buki biz bunun üç mislini yetişti- riyoruz, İhtiyacımızdan fazla mik tarı, ihtiyacı olan pazarlara gönde- | — Kahve işi Tahrir Telefonu: 24379 rtaya vardılar eden İktmat vekili Celâl Beyefendi ma muma, da güzel İspartayı ve onam muh - terem halkını ziyaret edecek ve cümleye sevgi ve sayydarımı sınacaktır.» Gazi M. Kemal Başvekilimiz ve Iktısat vekili Ispartada İSPARTA, 3 (Hususi) — Başvekil İsmet Paşa Hz., bu - gün 16 da Antalyadan şehrimi- ze geldiler, coşkun ve emsalsiz tezahürlerle karşılandılar. İs - met Paşa Hz., şehrin bir kısmı” nı, yeni su tesisatını ; gezdiler. Akşam, şereflerine belediye- de büyük bir ziyafet . verildi, Nutukler #öylenildi. Başvekili - miz geceleyin de zabitan yur - dundaki baloya teşrif ettiler. İktısat vekili Celâl Bey de gece yarısına doğru, refakatin- deki mütehassıslarla (beraber İzmirden geldi. Telsiolmhur Hazretlerinin İzmirdeki telkiklerine dair tafsilât 2 inci sayfa - mızdadır. Brezilya sefiri izahat veriyor Son zamanlarda Brezilya ile latamızda hazırlanan kahve ithali mukavelesi hakkında, dün Brezil- ya elçisi bir muharririmize etraf - İr izahat vermiştir. Altıncı sayfa - Dü İ mızda okuyacaksınız. yenilere Barmen © (Sağ tarafta * Keriman Hanım, sonra 1932 dünya” güzeli Keriman Halis Hanım, dün akşam Fındık- "İYoruz, Dışarıya çıkardığımız bu | ldaki evinde, Bursa güzeli Te - Ü. M. Nermi AN tarafı 2 inci sayıfamızda) man ve İzmir güzeli Neriman Ha- nımların şerefine bir çay ziyafeti Geçen sene güzelinin çay ziyafeti İdare Telefonu: 24370 Sayısı 5 Kuruş Cumartesi, 4 - ŞUBAT inley - 1933 —amam — Muzaffer ile anasını kim vurdu? Yeşildirekte anasını da kızını da | bıçakladılar, kurşunladılar, şişlediler, boğazladılar .. Kendisinden şüphe edilen Muzafferin kocası Ahmet Haydarpaşa hastanesinde cinayetin işlendiği silâhın kurşunile öldü Evvelki gece Yeşildirekte çok fe ci bir cinayet olmuş, biri genç, di- geri ihtiyar iki kadın öldürülmüş - tür. Dün sabahtan geceye kadar de- vam eden tahkikata rağmen cina - yetin ne suretle yapıldığı tespit edi lememiştir. Dün bir muharririmiz vaka ma- hallinde uzun boylu tahkikat yap- mış ve şu malümatı elde etmiştir: ilk malümat Yeşildirekte mektep sokağında oturan Muzaffer isminde bir kadın la anası Zeliha dün sabah odaların da ölü olarak bulunmuşlardır. Bu cinayeti araları açık bulunan Mu - zafferin kocası terzi Ahmedin yap tığından şüphe edilmiştir. Nasıl baber verildi? Cinayetin yapıldığı ev beş nu maralıdır. Alt katında Muzafferle annesi Zeliha oturmaktadır. Üst kattaki odada da çarşıda terzi Sa- im kiracı olarak oturmaktadır. i Dün, cinayetin haber alınmasından sonra Yeşli direkteki hâdisenin geçtiği ev ve civarında toplanan halk Dün sabah saat sekiz buçuğa doğru Saim koşa, koşa Yeşildirek mevkiine gelmiş, komiserin odası na girerek: — Benim oturduğum evde bir cinayet yapılmış, şimdi gördüm. hemen size haber vermiye geldim demiştir. Bu ihbar üzerine komiser ve me murlar derhal “cinayetin işlendiği eve gitmişlerdir. (At tarafı 9 uncu sayfamızda) —a a Fenerbahçede bir tayyare kazası Dün akşam saat ürlte Fenerbahçe üs- tünde bir tayyare kazası olmuş ve yalnız bir tayyaremiz harap olmuştur. oKazaya i Vecihi Beyin Kalamış Koyundaki tayyare mektebinden bir talebe ile ucan tayyare se- bep olumişter. Tayyareyi Vecihi Bey hasta olduğu için mektep maallimlerinden LORİ Bay idare etmekte idi, Lti Bey yanma aldığı talebe ile uçuş talimi yaparken ve tayyare Fener üstünde bulunduğu © sırada metör işlememiş, LOt Bey tayyareyi hemen indirmeye lüzüm görmüştür. Fakat tayya - renin inmeğe mecbur oldüğu yer Fenerbah- çenin arkasmânki arızalı bir toprak oldu - Ku için tayyare zeğelesmiş, içindeki Iki zat ta hafifçe yaralanmışlardır. İzmir güzeli : beyazlısı Bursa güzeli | vermiştir. Resmimiz bu ziyafette üç güzel ve yeni müsabakaya gi - recek bir iki hânımı göstermekte - dir, ün akşam Galatasaray kongresi pek hararetli oldu Eşref Bey hakkındaki karar tastik edildi, reisliğe Haydar | Bey seçildi.Fethi Bey mevkiinde kalmayı kabul etmedi Dünkü kongrede bulunanlardan bir grup Galatasaray Beden Terbiyesi klübünün, aylardanberi tam bir hararetle beklenen umumi kon - gresi dün yapıldı. ğü üzere, klüp azası arasında öte- denberi yaşadığı iddia olunan i « kilik son aylar içinde daha çok alevlenmişe benziyor, bir çok de- ......ENEENENAEAAEAENEEENNA EKEN — Bogün hava açacak — Hayır, yağacak. «. Hayır açacak. Malüm oldu - | — Sanı yağacak di- yorum, yağıcak.. Al işte. dikodular yaplıyordu. İdare he « yetinin üç dört hafta evvel, aza « sından muharrir Eşref Şefik Bö - yin klüpten çıkarılması hakkın » da verdiği ve ilân ettiği karar bu, için için devam eden ibtilâfın ilk harici tezahürüne yol açmış (AH tarafı 7 inci aayıfamızda) ve SUEUEAUNEEE EAA EEAEENANENEE EEE AEAAA EEE — Gördün mü? Na. sil ?,. İşte o damlamı başladı |, ö