5 Şubat 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

5 Şubat 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

yapılacak Türkiyede 30 bin mahpus olduğu tahmin ediliyor, bunlar fena e. yüziyetten kurtarlicaklarır. Ji... kurtarılacaklardır 16 ncı Yıl # Sayı: 5415 a Lpg yy Reisicümhur Hazretleri ev - $ velki gece İzmirden trenle ha - | reket etmişlerdir. Saat yirmiye çeyrek kala Afyon karahisara ii varmışlar, orada daha (evvel İspartadan gelen Başvekil İs - # met Paşa Hz.ne mülâki olmuş- 3 Jardır, AFYON KARAHISAR, -4 EZ (A.A.) — Reisicümhur Haz - i retleri Afyon Karahisarda Baş- $ vekil Paşaya mülâki olarak Baş- vekil Paşa Hz.nin o seyahati, ar yy 3 tetkikati hakkındaki raporunu € dinlemişlerdir. 3 £ lümat alırlarken i Reisicümhur Hazretleri ma” Bürseda bir şubatta Türkce ezan ve kamet sebebile milli hissiyatı #let ede- ğrek deiletin emniyetini — ihlâl pd. harekete halkı teş - vik edör mahiyetteki bir kaç kişinin teşebbüsüne o “bilhassa ehemmiyet atfetmişler, hâdise - Amerikada idare sisteminin tecelli- lerinden Malömdur ki, Amerika ka - Bunü esasisi mucibince Teşrini * sani iptidasmda intihap Edilen Amerika reisitümhurlarınm Mart İptidasında ise başlaması büyük müşkülüt; mucip oluyor. Memle- ketin itimadını kaybeden eski re- isicümhur hiç bir mühim işte ka Yar veremiyor. Yeni reiticümhur ise filen işe başlamamış olduğu için işlere karışamıyor. Bu suret « le karışıklık ve kararsızlık içinde gezen dört ay bütün manasile bir hükümet fasılası teşkil ediyor. Bu vaziyeti artık Amerikalılar da anladılar, Onun için dört ay - hık fasılayı iki aya indiriyorlar - mış, Bundan sonra Amerikada reisicümhurlar Teşrinisani ba - şında intihap olunacak, Kânunu - sani iptidasında işe başlıyacak - larmış. Mademki Teşrinisanide inti « hap edilen reisicümhurun Marta kadar işe başlamamasındaki mah- zurları Amerikalılar artık anla - mışlardır. Bu mahzurları kaldır - mış olmak için dört aylık fasılayı iki aya indirmeğe İizum görmüş- lerdir, O halde bu iki ayı da orta- dan kaldırmak daha doğru değil midir? Meselâ Teşrinisaninin dör. ünde reisicümhur olan zatın ni- hayet beş on gün sonra işe baş - mm daha makul ve omantıki değil midir? ( Mehmet Asım AH tarafı 3 irci saytfamızdadır) e. eni “hapishane binaları — Afyonda Gazi Hz. ile İsmet Paşanın mülâkatı Gazi Hz. Bursa hâdisesine ehemmi- yet vererek Ra hareket ettiler yg Ay yy VA| “Bir kaçakcı ihtiyar kadın, mahküm © Dün mahkeme 60 yaşında ihtiyar bir kadını kaçakcılık yaptığı için altı ay bapse mahhüm etti T Tahrir KER Sie Mae 21379 PA Z H A R; , $ - ŞU ŞUBAT > iel van - 1933 - me —— Bursada dini siyasete alet edenler .. Gazi Hz. Bursaya hareket ettiler sa |Aiman güzeli Ahmet karısını ve kay- yarina oil yag yi anlamak için Bilecik üzerin- den Bursaya hareket etmişler - dir, Başvekil Paşa . Eskişehir den Ankaraya avdet edecek - tir. ANKARA, 4 (Hususi) — Bursada tevkif edilenler hak - kında adli tahkiklere devam edilmektedir. Hâdisenin, cami de Türkçe kamet getiren müezzine karşı başladığı, son ra bir kaç kişinin kanunsuz te- cemmi ile memurların vazife - sine tecavüze ve dini siyasele alet kılarak devletin emniyeti- ni bozacak harekete geçtiği an laşılıyor. Umumi takbihe maruz ka lan cami hatibi tevkif ve müsa: Prusyada ve Almanyanm diğer birçok yerlerinde güzellik müsaba kası tertibi menolunmuştu. Buna rağmen Berlinde küçük bir grup resmini koyduğumuz genç kızı in- tihap etmişlerdir. Bü kızın ismi Frolayn Mueller- dir. Frolayn Mueller on dokuz yaşındadır. maha gösteren Bursa müftis azledilmiştir. Gazi Hazretlerinin yarın? öğleyin Bursada © bulunmaları 3 muhtemeldir. yy Bir vücutta yirmi sene kalan iğne KAYSERİ, 2 (Hususi) — Ope- ratör Şerif Bey, Develi idarei hu- susiye memuru Halis Beyin parma ğından yirmi senelik bir iğne çıkar mıştır. İğne yüzük parmağındadır, Yü- züğün tazyikile ve iğnenin ucu kı- rik olduğundan hareket imkânmı bulamamış, iğne etle beraber âde- ta kaynamışt, yirmi sene olduğu yerde kalmıştır. YL Hintli mücahidin karısı da yakalandı 5 $ Bir yanardağ ateş saçıyor NAPOLİ, 4 (4A.) — Vezuv volkanı, iki genelik bir söküret devresinden sonra ” ıp feveran alimeti göstermeğe başla - Taşır. Kıyı gazlar fırlatıp çıkarmaktadır. Völkanm neşrettiği kızllıklar geceleri Na po'lden ititeran vraklara kadar görülmek. tedir. Dün bir çok yerlerde sarsıntılar duyul- muştur. Vozüvüz gösterdiği bu faaliyetin indifa yolunun tıkanıp ktpanmasından. ve yabar dağın gteş haçan ağzım daralmızından ile- ri geldiği zanmolürmaktadır. Veriyön 1913 #cnesindenberi olduğu gi- bi bu sene de ilkbahara doğru tekrar faali yet sarnasma gireceğine İhtimal veriimekte- gir. Madam Gandi diğer mücahitlerle BOMBAY, 4 (ALA.) — Gan - dinin karısı tevkif edilmiştir. Madam Gandi, iki gün evvel yanında bir çok kadınlar olduğu halde kadınlar tarafından bir nü- mayiş yapılması | için Gujerata git- mişti, Tevkifinin bu sebepten ile- ri gelmiş olması muhtemeldir. Bu tevkif, mumaileyhanm 13 ay zarfında üçüncü tevkifidir. Bugün 6ıncı sayıfamızda Mütarekeden 4Z evel İstanbulu müdafaa eden Fazıl 7 inci sayıfamızda : Genlçik - —— — e 1933 İdare Telefonu: 24370 Sayısı 5 Kuruş ğ —— nanasını nasıl öldürdü? Kaynana randevu evi işle- tiyor, ana kız hastalıklı Ah- medi pek hakir ve züğürt görerek evden kovuyorlardı Yeşildirekte beş numaralı evde işlenen cinayeti yazmış, Zeliha ile kızı Muzafferi, Muzafferin kocası Ahmedin öldürdüğün- den şüphe edildiğini de ilâve etmiştik. Abmedin evvelki gün Üsküdara geç- mesi ve evvelce tedavi edildiği Haydar- paşa hastahanesinde ölmesi de kendisinin katil olduğunu meydana çıkarmıştır. Zabıta dün de tahkikata devam ve cinayetin nasıl yapıldığını tes - pit etmiştir. İki kadm ve katil öl - düğü için bu husustaki evrak hif- zzdilecektir. Doktorların en kıdemlisi Hacı Suphi Bey Tıbbiyeye açıldığı tarihte girmiş, şimdi 78 yaşında; hâlâ çalışıyor Doktorların en kıdemlisi Hacı Suphi Beyle Mustafa Münif Paşa- dır. Ta Sultan Aziz zamanında mektebe girmişler ve talebelikle - rinde bile kendilerinden doktor olarak istifade edilmiş, Mustafa Münif Paşa, şimdi ça- lışmiyor, fakat Hacı Suphi Bey, yetmiş sekiz yaşında bulunması - na rağmen çalışıyor ve Eyip dis- panserinde temin edebildiği kü * çük sıhhiye memurluğu vazife » sile uğraşıyor. Bu itibarla kendi - sile konuşmayı daha muvafık bul- dum. Dispanserin içi, kızıl aşısı için gelen yavrularla dopdoluy » du, Bu itibarla Eyip sokakların - da bir hayli gezindikten sonra Hacı Suphi Beyle konuşmam ka- (Alt tarafı 9 uncu sayfamızda) Yeni Bina Vergisi Nizamnamesi Yarından itibaren Forma balinde karileri- | mize vereceğimiz bü nizamname üç günde tamam bir kitap halinde toplanacaktır. Ahmedin karsı Müzeffer Gelelim cinayetin nasıl yapıldı ğma: Zelihanm randevü evi işletmesi terzi Ahmedi fazla kızdırmaktay- CAl& tarafı 2 inci sayılamızda) Hacı Suphi B. Bizde yeniden kış sporlarına lüzum var mı? Istanbulda dağlara trmanmak spotunu bepimize talim etmektedir. Kanalizasyon |