5 Şubat 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

5 Şubat 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

Sana 1 Ahmet Satisi Ve ve ür nasıl öldürdü ? esat (Baş tarafı 1 inci sâyilamızda) dı. Hattâ Ahmet ön beş senelik ka rismi kendinden #öğütanın da kay rdanâsı olduğuna emindir. Ahme - din az para kazanması, sonra ve - remli bulunması kedisinin ana kiz nezdinde hakir görülmesine se bep olmuştur. Zelihanm yaptığı kötü iş ona bir hayli para temin et miş, bu kazanç sayesinde Zelihâ Fatih taraflarında bir ev almış, emniyet sündığına da bir kaç bin lira yatırmıştır. Ahmet hastalığın dat dolâyı tersi dükânını kapayip ta Haydarpaşa hastahanesine ya - tımca Zeliha kendisini yoklamıya gelmediği gibi kızımı da gönderme miye çalışmıştır. Hattâ bir aralık Ahmet kendilerinden para iste - miş, ret cevabı almiştır.Alimet bu hallerden çok müteessir olmuş, fa kat bir şey yapamamıştır. Hastahaneden çıkınca.. Ahmet hastahaneden çıkınca e- ve gelmiş, karısından şöyle bir ce- vap almıştır: — Sen veremlisin, senden ayri - lacağım. Zaten kendine bakmıya vaktin yok! İş bununla da kalma - mış, Muzaffer mahkemeye müra - caat ederek kocasının hastalıklı ol duğunu, kendisine bakmadığını, kendisini daima döverek ölümle | tehdit ettiğini söyliyerek ayrılmak | istediğini bildirmiştir. Bir kaç gün sonra da Ahmetle karısı gene kav ga etmişler ve nihayet Ahmet eş - yalarını alarak başka bir eve git - miye karar vermiştir. Fakat ana kız eşyaları vermemiş ler, Ahmedi evin içinde dövdük ten sonra sokağa atmışlardır. Has ta olan, kazançsız kalan, bütün mahalleliden kaynanası ile karısı hakkında çok fena sözler işiten Ah met bir gün evin civarından geçer ken rast geldiği komşulardan biri ne: — Ben bunları öldüreceğim. Be | ni verem eden bunlardır! Demiş, teessürünün fazla olduğu nu söylemiştir. Bir hafta evel de kendisinden nafaka kestirileceği. haberini işi - tince Ahmet karısile kaynanasını öldürmiye karar vermiş, bir brov- ning tabancası tedarik etmiştir. ölüm kararından sonra. Cinayetin evelki.gece saat onbu çuğa doğru yapıldığı anlaşılmış - tır. Ahmet sokakta bir köşeye sak lanmış biraz bekledikten sonra ka rısı Muzafferin sokaktan geldiğini görmüş, bir müddet daha etrafı gö zetliyerek evin içinde ana ile kız- dan başka kimse olmadığına ka - naat getirmiştir. Tam bu sırada bekçi Mürtaza görülmüş, fakat u-| zaktan polis düdükleri öterek bir hırsızın yakalandığını haber ve - rince bekçi mahallesinden ayrılmış karakola goşmuştur. Ahmet, bek - İ , | gezdiler, yerli şinin mahalleden ayrılmasını fır sat bilmiştir. Perşembe akşamı ol- masına rağmen evin biraz aşağısı da bulunan bakkal ibrahim dük - kânını onu beş göçe kapamıştır, Mahalle ve sokak tenhadır. Ahmet tabii yürüyüşle evin kapısına gel- miş, kapı evin kiracısı Saim için açık bırakıldığından içeri girmiş - tir. Ahmedin içeri girdikten sonra kaynanasile karısmı nasıl öldürdü ğü, vak'anın şahidi bulunmadığı için anlaşılamamıştır. Yalnız mu- hakkak olan katilin hem ekmek bi e) SONHA VAKITın Hususi Telgrafları . Tayinler V Sıhhat müdürleri arasında değişiklikler ANKARA, 4 (Hüsusi) Kayseri sıhhat müdütlüğüne Niğ « de sıhhat müdürü Halit, Erzurum sıhat müdürlüğüne Erzurum hükü met doktoru Salim, Burdur sıhhat müdürlüğüne Bursa belediye has - tahanesi baş doktoru Esat Beyler tayin edildiler. Sıhhat vekâleti hizmetler şubesi müdürü doktor Faruk Bey terfian içtimai muavenet müdürlüğüne ta yin edildi. Madenlerimiz için ANKARA, 4 (Hususi) — i Maden ocaklarında kullanılan pat ! İ layıcı maddelerin gümrük resmin- İ den muaf tutularak yalnız inhisar Anadoluda Kış ve kar devam ediyor ANKARA, 4 (Hususi) — Burada dün gece yağmıya başlıyan kar bugün de devam etti. Her ta- raf bembeyazdır. KONYA, 4 (Hususi) — Bu gece yarısındanberi kar yağmak- İ tadır. Beyşehri-Konya arasndaki mü- nâkalât karın çokluğundan dur - muştur. Sıvas - Erzurum demir yolu ANKARA, 4 (Hususi) Sivas-Erzurum hattı inşası projesi- nin, şartlarmı nafta vekâleti bu işi yapmıya talip olan grupun mümes sillerine vermiştir. Nafıanın yeni binası ANKARA, 4 (Hususi) — Nafıa vekâleti, burada Yenişehir- resmi almmaşını vekiller heyeti | de yapılacak vekâlet binası için | | Kabal etti. IZMIR, 4 (A.A.) — Reisicüm- susi trenle Basmahane istasyonun- dan hareket buyurmuşlardır. Uşaktan geçerken UŞAK, 4 (Hususi) — Reisicüm hur Hz. bugün saat 15 te şehrimizi teşrif buyurmuşlar ve istasyonda büyük bir kalabalık tarafından ha raretli ve çok candan tezahürlerle karşılanmıştır. İ Gazi Hz. halkın bu samimi teza hürleri üzerine tirenden inmişler, sormuşlardır. Büyük Gaziye, Uşakta yapılan şayak kumaşı takdim edilmiş, Ga» zi Hz. kabul buyurmuşlardır. Reisi cümhur Hz. beş on dakika sonra ayni heyecanlı tezahürler arasında Afyonkarahisnra hareket etmiştir. Afyon valisi Gazi Hz.ni Uşakta karşılamıştır. Başvekil Paşa Afyonda AFYON, 4 (A.A.) — Başvekil İSPARTA, 4 (Hususi) — Baş . vekilimiz bugün iplik fabrikasını malları sergisini | açtılar. Saat on birde candan al « kışlar arasında afyona hareket bu- yurdular. Iktısat vekili Celâl Bey a a çağını hem tabancayı kullandığı * dır. Mutbakta bulunan şiş muaye- ne edilmiş, kan izleri görülmediği gibi kadınların vücudünde de şiş yarası yoktur. Ahmedin ölümü hâ- disesile Üsküdar müddeiumumili - ği alâkadar olmuş evrakını tanzim etmiştir. Zeliha ile Muzafferin ce- setleri dün morgta tetkik edilmiş» tir, hur Hiz. dün gece saat 3,30 da hu-| halkın ve mekteplilerin hatırlarını ! İ bir proje hazırlatmaktadır. Gazi Hz.nin seyahatleri Reisicümhur Hazretler! Afyona gitti. ler, Başvekilimiz e buluştular İsmet Paşa Hz. bugün saat 17 de İspartadan Afyona gelmiş ve ha » raretle karştlatimıştır.Yol boyunda atlılar ve göğüslerinde Gazi Hz. nin resmini taşıyan köylüler baş - vekili karşılamışlardır. Reisicümhur Hz. Afşonda AFYONKARAHISAR, 4 (A.A.) — Reisicümhur Hz. bu akşam 20 ye çeyrek kala Afyonkarahisarına gelmişler, istasyonda Başvekil İs- met Pş. Hazretlerile umum Jandar ma kumandanı Kâzım Paşa, Af - yon meb'usları, binlerce halk tara fından karşılanmıştır. o İstasyon ışıklar içinde ve bayraklarla süslü idi. Gazi Hz. halkın şiddetli alkış ları arasında trenden inerek başve kil paşanın ve diğer karşıcıların el lerini sıktılar, Askeri teftiş ederek tekrar İsmet Paşa ile birlikte trene | bindiler. Kalede elektrikle “Yaşa Gazi, yazılıydı. Başvekil ve Iktısat veki- linin İspartada tetkikleri İ Kopiborlu kükürt madenine gitti; bugün İspartaya dönecektir. Haklar Belediyenin ziyafeti ISPARTA, 4 (A.A.) — Dün i akşam belediye tarafından baş » vekil İsmet Paşa Hz. şerefine bir akşam yemeği verilmiştir. Ye - mekte iktisat vekili Celâl Bey de hazır bulunmuştur, Misafirler, ye- mekten sonra zabitan yurdunda- ki baloyu şereflendirmişlerdir. İsmet Paşa Hz., bugün İspar - ta iplik fabrikası paviyonlarında hazırlanan yerli mallar sergi sinin açılış resmini yapacaktır. — HA ABERLE n Umumiidare heye- ti dün toplandı ANKARA, 4(A. A.) — C.H. fırkası umumi idare heyeti bugün Fırkayı Mikalindren muhtelif meseleler konuşulmuş, Samsun vi- lâyet idare heyeti reisliğine tayin olunan Antalya meb'usu doktor Nazifi Şerif Beye Samsun fırka vaziyeti üzerinde malümat veril » miştir. Umumi idare heyeti salı günkü toplanışında esaslı çalışmak proğramı esasında müzakerede bu lunacaktır. Amerikada İ nız yeni kabine azasını Yeni Reisicümhu- run tasavvur'arı VAŞINGTON, 4 (A A.) — M.| Roosevelt dün akşam Vineet As - tor ismindeki yatile Vrmsfringsten hareket etmiştir. Müşarünileyh, gaybubeti esna - smda telsiz vasıtasile Miami ile te mas halinde bulunacak ve her gün matbuata bir telsiz gönderecek - tir. M. Roosevelt, hareketinden evel gazetecilere beyanatta bulunarak nazirlarmın listesini 2 martta vere ceğini ve bütçeyi tevzin etmek ve sabık idarenin ihmal veya tehir etmiş olduğu meseleler hakkında” icap eden kararı ittihaz eylemek ü zere kongreyi hususi surette topla» mak tasavvurunda olduğunu söyle miştir. Fransa hükümetine itimat PARİS, 4 (A.A.) — Meb'usan meclisi 181 reye karşı 376 reyle Daladier kabinesine itimat beyan etmiştir. Gazeteler, bu sabahki yazıların da M. Herriotun meclisteki müda halesinin merkez ve radikal fırka ları arasında bir ittihat husul bul duğuna delâlet eylemekte olduğu - nu yazmaktadır. Seyrisefainde ala- caklıların bir hareketi Perşembe günü, Seyrisefain ida resi muhasebesine Seyrisefain me | murlarından, havuz ve fabrikalar da çalışanlardan ve diğer maaş sa biplerinden bir çokları baş vura- rak alamadıkları istihkaklarmı is- temişler, muhasebe müdürü Talât | Bey kendilerine para olmadığı ce- vabını vermiştir. Bunun üzerine memurlar bağı" rıp çağırmağa, vezneye doğru yü“ rümiye başlamışlar, Seyrisefain binası içinde büyük bir arbede kop muştur, Bu patırdı esnasında ala- caklılardan birisi bayılmış, polis çağırmak mecburiyeti hâsıl ol - muş ve nihayet müracaatçılara a - lacaklarına mahsuben tediyede bu İ lunmasını muhasebeci bey vezne- ye bildirmiştir. Perşembe günü ve dün alacaklılra birer mikdar para tediye olunmuştur. “ 5 Subat 1983. A mer kada idare sisteminin tecelli- lerinden li (Başmakaleden devam) Zahiren bakılırsa hakikaten intihabatta kazanmış olan (yeni bir reisicümhuru işe başlatmıya - rak memleketin itimadını kaybet- miş olan eski reisicümhuru daha iki ay mevkiinde bırakmak naza- riyat itibarile mantıksızdır; ay » ni zamanda bir haksızlıktır. Fa - kat anlaşılıyor ki Amerikalıları böyle bir mantıksızlığa ve hak - sızlığa sevkeden diğer bazı s6 - bepler ve mecburiyetler vardır. Fikrimizce bu sebepleri ve mec « buriyetleri Amerikada riyaseti cümhur makamındaki tebeddü - lün tevlit edeceği içtimai, iktısa - di ve mali neticelerde aramak lâ- zımdır. Filhakika Amerikada yeni re- isicümhur olan zatın vazifesi yal- intihap etmekten ibaret değildir. Büyük sefaretle;le ikinci derecedeki se - firlikler başta olduğu halde yüz | yirmi bin kadar memur yeni rei- sicümhur işe başlar başlamaz yer- lerinden kaldırılır. Azledilen bü « tün bu memurlar cümhuriyet fır kasma mensupsa yerlerine de - | mokrat fırkasının adamları geti - rilir. Ve şayanı dikkattir ki bun- ların içinden on beş, yirmi oObin kadar büyük memur (doğrudan doğruya yeni reisicümhur * tara fından tayin edilir, Diğer taraftan yeni reisiciim - hür intihabat proğresar ile mem leketine karşı bir takım tâahhüt- lere girmiş bulunur. o Meselâ bu defa reisicümhur olan Ronsveit* içki memnuiyetini o kaldıracak, gümrük tarife kanunlarını değiş tirecektir. Bütün bu icraat ise Amerikada doğrudan doğruya yüz binlerce değil, (milyonlarca insanın ve müesseselerin hayat lara, menfaatlerine tesir yapa * caktır. Bu itibarla Amerikada re- isicümhur değişmesi âdeta büyük bir içtimai ve iktısadi inkılâp vuku bulması demektir. İşte bunun için Amerika ka - nunu €$asisini yapanlar yeni rei- sicümhurun işe başlaması ile mu- amelelerinde esaslı değişiklikler vuku bulacak olan Amerikalılara ve Amerikan müesseselerine bir nevi mühlet veriyor, bu omüblet zarfmda (herkes Oyeni va- ziyet ve şeraite göre işlerini uy - durmağa çalışır. İcap ederse işi « ni tasfiye etmek imkânlarını bi » le arar. Bu suretle intihabat ne « ticesinde iş başından (çekilecek olan eski reisicümhur umum! ha- yat içinde kendilerine hususi va ziyet verdiği fırkası efradınm muntazam bir ric'at ile işlerinden çekilmelerine bir dereceye kadar fırsat ve imkân hazırlamış olur. Başka memleketler için biraz garip görülecek olan bu idare sis“ temi Amerikalılar için pek tabit gelir, Mehmet Asım ingiltereden cenub Amerikaya sefer LONDRA, 4 (A.A.) — Tayyar? ci James Mollison pazartesi sabah* Uympne tayyare karargâhında hareket ederek üç günde 7 bin ki” lo metre katetmek suretile Amerikaya gitmek tasavvurunds * dır. Buna muvaffak olacak olur## İngiltereyi cenubt Amerikaya İsyan ilk tayyareci olacaktır.