5 Şubat 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

5 Şubat 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

I Köylü, asil kız ve Dünkü kısmın huldsası: Johan bir köylü çocuğudur. Bir şatoda oturan bir ösilzadenin Vik - torya isimli kızı ile sevişiyor. Kız, babasının tsrarı ile ve onun servetini kurtarmak için, bir başka dsilzade i - le evlenmek mecburiyetindedir. Fa kat bir taraftan aşkı var. O akşam Johan ile tiyatroda © karşılaşıyorlar. Yanlarında nişanlısı dsilzade var. Müşkül bir variyet. Nihayet gece ya - rısı, Viktorya sokakta dolaşan şt - Kinı görüyor. Onunla konuşuyor. — Bu sene köye gelmiyecek mi- siniz. Ne kadar memnun olur» dum. Eliniz ne kadar sıcak, ben | yazar. ayrılmaklığım | kabul eder, lâzım, Allaha ısmarladık Johan! | ellerini titretiyor. Niçin gitmiye - üşüyorum... Ah, — Allaha ısmarladık! Sokak, soğuk ve donuk, bir aşkları şerit gibi uzanıyor, namütenehi | gözüküyor. Solmuş güller satan bir çocuğa çarpıyor, çağırıyor, bir gül alıp küçük satıcıya beş kuron - Tuk bir altrn — ehemmiyetsiz bir şey — veriyor, yoluna devam edi - yor. Biraz ilerde oynıyan çocuk - lar var. On yaşlarında bir çocuk, oturmuş, oynuyanları seyredi - yor... Gözlerimavi ve ihtiyar, » yanakları çukur, çenesi köşelidir, | ? uyuyor. başında bez bir takke var. Bu ço - cuk hastalık geçirmiş ve bu genç baş ebediyen saçsız kalacaktır. İhtimal ruhu da solmuştur.? Johan bunları hangi mahalle - nin, hangi sokağında olduğunu bilmeden görüyor. Başlıyan yağ- muru duymuyor, ve bütün gün kolunda taşıdığı şemsiyesini o aç- mak ihtiyacını duymuyordu. Ni - © hayet büyük bir caddeye gelince bir kanapeye oturdu. Yağmur artık sertleşmişti, mihaniki bir hareketle şem$iyesini açıyor... Ye- nilmez bir uyku Johanı bastırıyor, beyni ağırlaşıyor, kafası iki tara - fa sallanıp gözlerini kapatıyor ve Sokaktan geçenlerin sezleri o - nu uyandırır. Kalkar ve tekrar © sürlmeğe başlar. Beyni artık a - mi artık açıldı, olanı biteni çi - “yor; çiçek alıp da beş kuron- luk bir altın verdiği, çocuğu bi - İle hatırlıyor. Çocuğun paraları — arasında altını bulduğu zaman © nasıl sevineceğini tasavvur edi - yor. Allah afiyet versin! Yaöteki çocuklar! İhtimal yağ- omur onları çatı altına kaçırmış - tır da oyunlarına orada devam ediyorlar. On yaşlarındaki mah - zun ihtiyar acaba onlara gene bakıyor mu. Belki de sevinerek bir şey düşünüyor; belkide bir - avlu nibayetindeki harap kulü - Zayıf ve ince bir kadın önüne çıktı. Johan titreyerek durdu. — Hayır, tanıdık değil, Yan sokak- — lardan birisinden çıktı ve yağmu- © rarağmen şemsiyesiz yürüyor. Jo- — han kadına geçti. Ne kadar genç ve ince. İs- lanıyor, hasta olacak, ona yakla- yetişerek baktı ve | lamak üzere havuza gitmiş ayni rasında da... Biliniz bakalım ki- mi? Viktorya şatosunun kızımı! Sandalyanın üstünde dalıyor. İki, üç saat sonra soğuktan titre - yerek uyanıyor. Yarı uyanık, ma- sasına geçiyor, €sasen kabul et - meğe niyeti olmarlığı davete ce- vap yazmıya başlıyor. Bittikten | sonra çıkıp postaya götürüyor. | Birdenbire Viktoryanın da davet edilmiş olduğunu hatırlıyor. Fa - kat Viktorya ona bundan bahset - medi, belki gelir diye korktu; o - Du başından defetmek istiyor. Mektubu yırtar, bir başkasını Teşekkür ederek (o daveti Şiddetli bir hiddet cek? Niçin saklanacak? Pöh!... Teessürü taşar, sevinçli bir öf - keye tutulur. Bir tutuşta tak - vimden bir sürü yaprak kopara - rak, zamanıbir hafta ilerlet - mek ister. Bir şeye çok sevindiğini ta - savvwur eder, bir neşeden istifade ederek bir pipo yakarak “oturup içmeği düşünür. Pipo çekmiyor, açmak için bir çakı filân arar, bu- lamaz. Birdenbire saatin akrebi- ni çekip koparır. Bir hareket o- nu memnun eder, içinden güler; gözlerile bozacak başka şeyler a- Vakit geçiyor. Nihayet ıslak elbiselerile olduğu gibi yatağa u - zanır, uyur. Uyandığı zaman çoktan gün - düz olmuştu. Yağmur hâlâ ya - ğıyor, sokakları seller götürü - yordu. Beyninde müphem hatirilarla ruyalar karışıyor; harzreti yok; sinirleri durmuş ve bir serinlik hissinin içinden yükseldiğini du - yuyordu. Öyle zannediyorduki bütün gece boğucu bir ormanda dolaşmış ve şimdi bir gölün göl - geli sahilinde bulunuyor. Kapısı vuruldu; postacı bir mektup getirmişti. o Açtı, baktı, okudu ve anlamak için epey zah - met çekti. Viktorya, mektubun - da onu Seierlerin davetinde gö - receğini ümit ettiğini bildiriyor » du; daha evvel söylemeği unut - muştu. Vaziyetini anlatıyor, ar - tık kendisini hiç düşünmemesini rica ederek bu meseleyi bir erkek gibi karşılamasını ilâve ediyor - du. Küçük kâğrt parçasmm âdi - liğinden de af talebediyordu.... Johan sokağa çıktı, yemek ye - di, döndü ve nihayet Mösyö Sei - ere davetini kabul edemiyeceğini yazdı. Gelemiyecekti, başka bir zaman, meselâ ertesi akşam gel - | mesine müsaade istiyordu." İ Mektubu küçük bir çocukla gönderdi. amaaa Yumrukla adam öldürmüşler Aydın, Reşadiyede hiç yere bir adamın ölmesile neticelenen bir vak'a olmuştur. Reşadiyeden Hasan öküzleri su» zamanda Mustafa isminde bir ser- | seri de atını sulamak üzere oraya | şıyor, ve, ıslanan yalnız o olmasın | gelmiş, evvelâ “sen sulayacaksım, | diye kendi şemsiyesini de kapatı- © yor. ben sulayacağım,, diye aralarında kavga çıkmış, kavga dayağa inti - © Eve döndüğü zaman, gece ya- j kal etmiş. Mustafa Hasanım kal - © rısımı çoktan geçmişti. Masanın b üstünde bir mektup var, bu bir , Seler ailesi ertesi ak- binin üzerine bir yumruk vurarak yere yuvarlamış, yumruğun tesiri - le Hasan bir çeyrek sonra ölmüş - İ davet ediyor. Bir çok | tür. Mustafa zabıtaca yakalanmış adliyeye teslim edilmiştir. İzinli polis müdürü Ehemmiyetli bir oto- mobil kazası geçirdi | İzmir emniyet müdürü Feyzi i Beyle emniyet memuru Şükrü Bey bir otomobil kazası geçirmişlerdir. Feyzi ve Şükrü Beyler hükümet ko nağından bindikleri 91 numaralı otomobille belediyeye giderken $0 förün otomobili çok hızlı sürme - sinden Mimar Kemalettin Bey cad deşinde tam maenvra yapmak ka- bil olamamış, otomobil Tevfik Hüs nü Beyin mağazası yanındaki sa - atçi dükkânınm duvarına şiddetle garpmışlır. Müsademenin şiddetinden oto - mobil parçalanmış, içinde bulunan Feyzi Bey bayılmış, Şükrü Bey ba- şından hafif surette yaralanmıştır. Feyzi Bey derhal baska bir oto - mobile almarak memleket hasta - banesins götürülmüş, muayene © dilmiştir. Muayenesinde sağ kolu- nun müsademe tesirile kırılmış ol- duğu anlaşılmıştır. Rontken ile kırık yer tesbit edil- dikten sonra kola alçı tatbik olun- muştur. Feyzi Beyin yalnız sağ ko- hu kırılmıştır. Başka yerinde hiçboir yarası yoktur. Alçı tatbik edilen kırık kol fazla ağrıdığından istirahat ede- bilmesi için Feyzi Beyin hiç kimse müştür, Şükrü Beye de pansuman yapılmıştır. Otomobil şoförü nezaret altına alınmıştır. Otomobili çok hızlı sür- düğünden kazaya sebebiyet verdi- ği anlaşılmaktadır. Otomobil kul- lanılmıyacak bir vaziyettedir. Tah- kikata devam olunmaktadır. Feyzi Beyin kazaya uğradığı haberi kendisini tanıyan ve seven- leri çok çok müteessir etmiştir. Kendisine şifalar dileiz. Istanbul Fatih Garajı için almacak bir ödet Torna v> bir adet Po lunya tezgüâbı kapalı zarfla münakasaya konmuştur. lar şartname almak üzere ber gün Levazım Müdürlüğüne müra. | caat etmeli münakasaya girmek buru veya meklubu ile teklif günü saat on beşe kadar Daimi ere'imene vermelidirler, (478) Beyoğlu Belediye Şubesi Müdirişetinden : cami maballesinde Kürkçü kapıdaki karakol meydanında mev- cut haritası mucibince Belediye gösterilecek altışar metre uzunluk ve Ücer melre gen şliğinleki iki parçası odun ve kömür ve kereste koymamak ve da're dile- diği zaman kaldırmak şartile bir sene içn çık müzayede ile kiraya verilecektir. İstiyenlern yözde yedi buçuğu nsbetinde banka teminat makbuz veya me tubile 25 Şubat: 933 cumartes günü saat on beşte daire cu- cümenine gelmeleri ilân olunur, İstanbul Dördüncü İcra Mermurlağundan: Beyoğlunda Yazter Mahalle ve sokağın - da atik 41, yeni S5 numaralı hanede sakin iken elyeym ikametgihinri meçhul Spiro ve | Tadori Efendilere: Baher Şirketine olan boş bin ra bor- tunusdan dolayı İstanbyi Dirimei Töaret mahkemesinin © Şubat 1932 tarihi karari. İ le tahtı haczn alman güyri menkul belâda yazılı hanedeki birerden iki hizmeniz açık arttırmaya vazedimiş olup 2 Mart 1503 ta- rihine müsadif Perşembe günü Iki bin lira kıymet takdir edilen mezkür ki hissenin #kinei açık arttırması yapdacağından bi - rinci arttırmada mezkür hisseler sekiz yüz İva talip çilup bu defa en ziyade arttı - ranın Üzerinde birakılacağı Ikamelgâkınızın meçbutiyeti hasebile tebliğ makamma Kaim olmak üzere ilân olunur, © e Memleket H Belediyesi Bir dul «| kadın | Ereğlide çurşafa sa- rılarak boğuldu Ereğli, (Hususi) — Kasabamız- da feci bir cinayet vukubulmuş- tur. Meydanbaşı mevkiinde oturan ve iffetiyle tanınmış olan merhum binbaşı Hüsnü Beyin refikası Es- ma Hanımı görmiyen komşuları, şüphelenerek zabıtaya haber ver- mişlerdir. Eve girildiği zaman, kapının kırıldığı, konsolların açıldığı, bü: tün eşyanın altüst edildiği, dul ka- dmcağazın da boğularak çarşafa sarıldığı görülmüştür. Zabıta katil veya katilleri ara- maktadır. Kavga etmişler, ayır- mak istiyeni yara- lamışlar! Meyhane boğazındaki Suzan lokantasında bir vak'a olmuş, iki kişi kavga etmiş ayırmak üzere a- ralarına giren biri yaralanmışlır. Destan oğlu Abdullahla Ezineli berer © i oğlu Ahmet isminde iki sabıkalı akşamdan meyhane boğazındaki Suzan lokantasına giderek rakı iç- meğe başlamışlardır. Fakat kafalar tütsülenince ara- larında kavga çıkmıştır. Diğer ma- sada bulunan müşterilerden kasap Ahmet Efendi ayır: «k üzere kav- gacıların arasına girmiştir. Bu es- » sada Ezineli Ahmet kasap Ahmet Efendiyi bıçakla reca yeri İamıştır. Hükümet doktoru fından ilk tedavisi yapılan Al Efendinin yarasının tehlikeli olma dığı anlaşılmıştır. Ezineli Ahmet vak'ayı mütca - kip kaçmıştır. Lokanta sahibile lokantada gar sonluk yapan kadınlar kısa bir za manda vak'a mahalline yetişen zabıta memurları tarafından kara kola götürülerek ifadeleri almmış- tır. ilârıları Talip olan- için de 135 liralık tem bat ma”. mektuplarını 772-933 Dazartesi Ga'atada Arap malı o'an yerin bey'eli fenniyece tekif edece'eri senelik kiravın 1475) İstanbul Deşinri İcra Merrhuğumlen: Lala ban madam Angelikiden ala - cağı olan (90690) liranın temini için mahçuz olup sirinci arttırmam 2 — 2 — 953 tari - binde yapılmış bulunan Büyükadada Yeni Bahçe sokağında erki (4) ve yeni (3) No- MM hanenin misk (500) lira bedelle müşteri 8i Üzerinde kalmıştır. Takdir edilmiş bulutan kıymetinin yüz- de 15 imi bulmadığından dolayı İkibci arttır. ması 16 — 2 — 933 tarihine temrlüf eden Gimürlesi güzü esat 14 den 16 ya kadar tera edilecektir. Müştererin yevm ve anali mezkârda yüzde 7 buçük pay aliçesile be- raber 928 — 2900 No, lu dosyaya mliracant etmeleri Hân olunur. (6508) İ dan hariç tutulacıktır.. Artırmaya iytirmie Kayseride temaşa Orada kara kış deh- şetli bir hal almıştır KAYSERİ, (Husussi) — Halke vi tarafından Hilâliahmer menfaa- tine verilen müsamere ve konser hâsılatı 500 lira olmuştur. Halkevi bir seali sinema getirt - mek teşebbüsündedir. Bu hususta tayyare fabrikasındaki Amerika - larla yaptığı müzakereler müspet netice vermistir. Her eğlenceden mahrum olan bu memleket, bir temsil heyetini bir sinemayı alâka ve heyecanla | beklemekte çok haklıdır. Uzun taş | geceleri bu umumi eğlence haya- tına olan ihtiyacı şiddetle hissettir mektedir. il Kış Bu sene her yerde şikâyet ede « cek kadar şiddetli soğuklar olma » dığını gazetelerde okuyoruz. Kay- seri bundan müstesnadır. Bermu - tat Erciş, dehşet ve aza- metini gösteriyor, Vâkıa geçen se neki gibi bütün yollar daimi karla kapalı değil, fakat sert bir ayaz or talığı kasıp kavuruyor. Termomet- reler her gece sıfırdan aşağı 20 de receyi gösteriyor. Bu şiddeti, gün- düzleri güneş biraz tadil ediyor. Pek çok şeyleri ucuz olan Kay - seride yaş meyva odunlarının ok * kası iki kuruştan aşağı'düşmüyor. Menenjit Geçenlerde memlekette bir kaç “menenjit,, vakası görülmüşse de derhal sıkı tedbirler alinarak önü- ne geçilmiştir. Toplu yerlerde bu- lunanların burunlarına ilâç veril - diği gibi mekteplere de aşı yapıl - mıştır. Hastahanede tedavi edilen- lerden ikisi kurtarılamamışsa da diğer yakalananlar iyileşmiştir. F. D. Fatih Iloci Sulh Hukuk Mahkemesin den; Haliş Fenerinde Tahta minarede Fener İ caddesinde eski TZ yemi 74 namarsiı gtr katta bir mutfak, bir held, birinci katta hir oda, tir sta, ve solada yüklük, üst katta bir oda ve bir daraçadan İbaret ve terko ve elektrik teziantını halz ve bez: mabal leri muhtacı tamir kârgir bir ev izale şi» yu için satılacaktır. Tahmin olunan kıyıma. U 1509 iraâm. o Birinci arttırması 6/3/08 Pazartesi güzü saat 17 den 18 ya kadarie - Ta olunseak ve bıyreeti o muhasmtmenesinin #4 75 yüzde yetmiş beşini tecaviz ettiği texdirde satılacaktır. Bu miktarı bulmazan son arttırmasının taahhüdü beki kalmak şartile ikinci arttırması 21/3/8898 Sah günü &yni sastte İcra olunacak ve en çok artisma- nın üstünde bıraküacaktır. ikinci arttırma için ayrıca ilân edilmiyecektir. Şartname herkesin görebileceği bir yere asdaıştır. Fazla Lafzilât için dosyasını herkes görebi- lir. Tarihi fhaleye kadar vergi ve İcare ve tekir sniresi hissedarlara aittir. Yüzde iki buçuk telliliye müzayede pulunu müşteri verecektir. Arttırha bedeli peşin tediye edi- becektir. Aksi takdirde farkı fiat ve masari- fi saire bilhükürü kendisinden tatısl cdile- cektir, Mezkür gayri menkul üzerinde İpo- tek sahibi alasaklılarin o berhangi bir hak iddia odenler yirmi gün zarfında müracaat | etmelidirler. Aksi takdirde tapu sicliliğiyie sabit olmadıaça satış bedeli püylaşmamm « edecekler kıymeti mulinmmezenin yüzde yodi huçuğu nisbetinde teminat akçesini de- po etmeleri veya milli bir banker teminat mektubunu getirmeleri şarttır. Talip olan » lar şerulli mezküse dairesinde Fatih ikisef Sih hukuk mahkemesine müracaatları Hkn