14 Mart 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

14 Mart 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

mg ilk muhnik gaz bombası mel Timrulenk zamanımda, bir mü- neceimbaşı vardı. Müneccim başı ayni zamanda o zamanın doktor « larındandı. Her sabah kalkınca, €- vinin kapısında toplanmış olan hastaları tedavi eder, yaralılarm yaralarını sarardı. Fakat son zamanlarda, zavalir nın uykusu kaçmıştı. Güneşin bat- tığı yere akın etmiş olan bir ordu- dan geri dönenlerin anlattıklarına göre, oradaki muharipler, bunlara yuvarlak bir demir parçası savur- muşlar, bu demir parçası patla - muş, içinden çıkan dumanlar, yüz- lerce askeri öldürmüştü. Müneccimbaşı, bunun bir gaz- li bomba olduğunu anlamıştı. O da böyle bir bomba yapmak isti yor, dünyayı muharebeden, insan- ları biribirlerile döğüşmekten, ken © disini de karısının elinden kurtar- mak için, beşeriyeti mahvetmek istiyordu. Vakrâ, bu çok zecri bir tedbirdi ama, zavallı adam, genç- Jiğinde bir çılgınlık anında evlen- “diği karımdan kurtulmak için bundan başka çare düşünecek hal- de değildi. Müneccimbaşınm, şöhretine ve ilmine rağmen, daha müessir bir bomba yapamayışı onu sinirlendi- riyot, büsbütün aklını kaybettiri - yordu. Hele, karısının istibdadı artık bütün hadleri aşmıştı. Onun gece gündüz içinde bir fırm, bir sürü cam inbikler, ilâçlar dolu odasına kapanıp çalışmasma (karısı fena halde kızıyor: — Seninle biz bunun için mi evlendik?, Diyordu. Eğer on sene evvelki hali olsaydı, müneccimbaşı, belki işini gücünü bırakır, karısınm gü- zelliğine hürmeten dizinin dibin- den ayrılmazdı. Lâkin, kadın ar - tık acuzeleşmiş, kocası kendinden yüz çevirdikçe titizlenmiş, titiz- leştikçe de kurumuş, cadalozlaş - mıştı. Kendisine ancak, yanından hiç ayırmadığı sopayla hürmet et- tiriyordu. Evet, müneccim başı kı- lıbıktı ve karısından dayak yiyor- du. ği O gün, müneccimbaşı, gene o « dasında, o şişeden ötekine ilâçlar dökmekle meşguldü. o Doğmadan ölmüş çocuk külü ile engerek di - şinin tozunu karıştırmış, kükürtlü bir mayile beraber kaynatıyordu. Arasıra da, imbikten süzülen yeşil bir mayiden bu mahlüle ilâve e- diyor, o zaman, pof!.. diye bir mavi duman çıkıyordu. — Müneccimbaşı o kadar dalmış- tı ki, kapımıa açılıp, içeriye karısı- nın girdiğini ve: — Hımzır herif! Yemek soğu- du gelsene!... Diye bağırdığını duymamıştı. Karısı, elinde sopa, yaklaşmıştı. Adamcağız, halâ elinde şişeler, duymuyordu. Fakat sırtına küt!. diye bir sopa inince, döndü, karı" sını gördü. Ve hayatında ilk defa olarak isyan etti, Elindeki şişeleri, olduğu gibi kazanm içine attı, karısma bir çelme takarak yere yuvarladı, fırladı, kapıdan çıktı, onu içerde bırakarak, arkasından kilitledi. | » » | Müneccimbaşı, ertesi sabah u- Yanmca, artık karısma yaptığı ce- Zanın kâfi olduğuna hükmetti ve Gitti, kapıyı açtı. Fakat kapıyı açar açmaz, içer- den müthiş bir duman hücum et- ti, müneccimbaşı, öksürerek ken - disini sokağa dar attı. Biraz son- ra, içeriye temiz hava girince, döndü ve o zaman karısının, yem» yeşil, gözleri anadan uğramış bir halde yerde yattığını gördü. Müneccim, az kalsın sevincin - den deli olacaktı. o Hem karısın. dan kurtulmuş, hemde aradığı muhnik gazı bir tesadüf sayesinde bulmuştu. Derhal oadsma girerek, kazandaki mayii ve şişeleri mua - yene etti, formülü buldu ve bir kâ- ğıda kaydetti, eline alarak, doğ - ruca Timurlengin huzuruna çıktı: — Devletlim, artık kimseden korkmıyacağız. Bütün dünyayı is- tediğimiz dakikada öldürebiliriz. Timürlenk, müneccime istih- fafla baktı ve sordu: Nasıl?, — Bulduğum bir ilâç sayesin - de. — Benim ordularım bu görmüyorlar mı? — Evet ama, bizden de zayiat oluyor. Halbuki bulduğum usul. buyurunuz, bakmız... Timurlenk eline formülü almış, kâğıdı evirip çevirerek bakıyordu. Müneccim anlatıyordu: — Tecrübesini de bizzat refi- kam cariyeniz yaptı ve bu uğurda onu kurban verdik.. Zavallı hay- vanların üstünde tecrübe etmek- tense., Timurlenk kaşlarını çatmıştı: — Anladığıma göre, dedi, bu bir muhnik gaz formülü. Benim gibi büyük bir muharip böyle, ka- bahatlilerden ziyade kabahatsiz a- haliyi, çoluk çocuğu öldürecek bir vasıta kullanmaz. İşte, müneccim- başı, bulduğun formül bak neye yarar?. Timurlenk, formülü yırtmıya başladı. Küçük küçük parçalar haline gelince de, ocağa attı. Mü- neccim inliyordu: işi — Hayatımın bütün mahsulü bir anda mahvoldu. — Böyle bir mahsulün, bir zin- danda çürümesi gerektir, münec » cimbaşı. Fakat madem ki bu vesi- leyle başmdan karını defetmiş- sin.. Haydi git, kendine yeni bir karı al ve bir daha böyle işlerle uğraşma, Ra a A m a a Sovyet Rusyada bir maden MOSKOVA, 13 (A.A.) — yet Rusya ilimler akademisinin bir heyeti Azof denizi yakınında Ker- çin sönmüş yanardağlarından zen- gin bir iyot ve boraks damarı bul « muştur. 1932 senesinde oradan 100,000 altin ruble kıymetinde ma den çıkarılmıştı. Şimdiye kadar Rusya bunları dışarıdan ithal et - mek mecburiyetinde idi. Csküdar hukuk hâkimliğindeni Kadıköyünde Zühtüpaşa © Yahallesinde Kalamış iskelesinde atik mükerrer beş ve cedit 30 Nolu ve Sullan Selim vakfından 4/210 vukunt ve 432/157 dev. rive vüluat kaydı ve 86/009 deruhte Nolu olup tahtı tasarrutında (o bulunan arın Yuvan zevcesi (o Eleniko o namık muharrer görülmekte ise da büâ niza 24 senedir tasarrufunda ve Üzerine inşa etiği hanede kozu 24 senedir tahtı ta- sarrufunda bulunduğundan mezkür atöd- mn namma tescili talebe (o Küm ağa vekili avukat Güzide Hanım tarafından Bieniko Hanım nleyhise açılan davanın Cereyan etmekte Gan O muhakemesinde müddenbih mahalli iddlayı (o tasarruf © denler varmı bir ay zarfında mahke- meyo müracaatla ikamel dava etmeleri ve merkür müddetin hltammdan sonra müracaatlarınm Oomesmu © olamıyacağınız Münma karar verilmiş olduğundan mez. kür arsaya iddiayı tasarruf edenler var- sa müddeti mezkğre zarfında mahkeme ye müracaatları ân olunur. ürkiye Gükhuriyet kon Bankas 9/3/1933 vaziyeti AKTIF Kasa : Altın : saft kiloğram 11, 775.50171. 16.563.220 .27 z 10.005323, x. 010.481 97 Banknot Ufaklık . . Dahildeki Muhabirler : Alin: Sahi Kr. . "Türk lirası Hariçteki Muhabirler : Altın Saft kilogram ( 1.541-044 Hazine Tahvilleri : Deruhte edilen evrakı naktiye ! karşılığı Kanunun © ve 8 indi mad- ! delerine tevfikan vaki cediyat İs Cüzdan : Senedat . .jL Esham ve)Deruhte, edilen evratisi tahvil Jnaktiye karşılığı (iti bari kıymetle) Esham ve Tahvilat 1788-0241. 25150037 .. 648.165 37 2.167.606 Altına tahvili kabil Serbest dövizler, 10733242 ic 158.748.503.— 4.390.503.— ALE 4193.109.02 bakıyesi ei. | tedavüle vazediler İ Mevduat: Türk lirası Döviz 154.356 000 — i Muhtelit 3.205.278 7 Altın ve döviz Üzerine vans . . . Hissederlar ,,,. . Muhtelif 25 Ton Oleom (1 nümarak şartname ) 43/7 Ton Oleom (2 numaralı şartname ) ( Takas ve kontenjan yoktur) Yukardaki malzeme pazarlık: suretile 18/3/933 tarihinde saat on dörtte takas ve kontenjana ? tabi olmadan ihale edilecektir. | Taliplerin şartname için her gün öğleden sonra, pazarlığa girmek içinde o gün teminat ile müra-' caatları, (1126)? . » » EN ş 1630 ton Lave marin kömürü Yukardaki omalzeme kapalı: zarf suretile 5- 4 - 933 tarihinde saat 14 te ihalesi yapılacaktır." Taliplerin şartname için her gün öğleden sonra, münakasaya gir-; mek için de o gön teminat ve teklifat ile müracaatları. (1042): İstanbul Asliye Mahkemesi (o üçüncü hukuk dairesinden: Hüseyin Nazif Beyin Hüseniye ha- »im aleyhine açtığı boşanma davasınm mMümalleyhanm ikametgâh: omeçbul ol - mâsma mebnl oİlânen tebligat (suretile gıyaben cari (Omubakemesinde (tahkikat ikmal edilerek evrak mahkemeye tevdi edilmiş ve muhakemesi 25/3/9383 Cumar- Soy-| tesi saat 14 talik edimiş olduğundan yevmi mezkürdn bizset veya bilvekâle mahkemede hazır bulunması eksi halde muhakemenin gıyabında devam ve intağ eâlleceği ilânen teblig olunur. amm mama Sultan Ahmet Üşüme Sulh Hekük Mahkemesinden: Mukaddema . Sirkecide, Altay öte karşısında 67 Noda mukim İken elyevm ikametgâhı meçhul bulunan Cemal Beye: Csküdar Polis merkesi koömisrelerin den Besim Rfendinin eleyhihise (| ikame ettiği 200 lira alacak (Odavaamdan do- Jayı, berayı tebliğ tarafmıza gönderilen Apt: davanın, ikameigilhmızın meçhu » diyetine mebni teblig edilemediğinden 15 gün müddetle İlinen tebliğat (o İcrasma karar verilmiş olmakla yevmi mubake. me olarak tayin kilnan (20/8/9335 (a- rihine müsadif Çarşamba günü maat İ4 de berayı muhakeme Sultan Ahmet O. güncü Sulh hukuk mahkemesinde bizzat veya biüvekâle ispatı vücut ötmeniz teb. Mğ olunur. Istanbul 3 üne era memurluğundan: Paraya çevrilmesine oOkarar (verilen muhtelif o renkte ipekli ve Okrep dişin ve mantölük (kumaş 18/3/088 gününe müsadif Cumartesi günü saat 1? den 13 e kadar Sultan Hamammda 2/37 su imara dükkânda birinci açik arttırma suretile satılacaktır. Talip olanların mü. âyyen olan vakilla omehelinde o hasir bulunacak memuruna (Omüracaatları Gin olunur. ? ISermaye....... 3416902524) Tedavüldeki Banknotlar : Deruhte edilen evrakı naktiyejiu. 158.748563.— Kanunun 6 ve 8 inci madde delerine tevfikan vaki tediyal » 4.390.505, ni Derubte edilen evrakı naktiye Karşılığı tamamen altun olarak 154.358.000. — 1. S688000.—İ163.046.000.— 307 0645. 19| İskonto Höddi © 5 1/2— Alin üzerine avans “© 4 1/2 ! Harbiye Mektebi Müdürlüğünden: : Hatbiye Mektebinden bu sene zabit vekili çıkacak efendilere satın alınacak aşağıda cinsleri yazılı techizatın evsaf ve şartoa- meleri Harbiye mektebinde teşekkül eden komisyondadır. Talip- ler görebilirler, Cinsi (4121) nat akçesi Lira Kr. Resmi üniforma için sırma, kemer, kılınç 244 püskülü, apulet ve İ teferruatı Kılınç 153 Kaşık, Çatal, Bıçak | 52 80 0 05 2 Rugun fotin 214 Fatih 'Malmüdü Balatta Hacı İsa mahallesinde Muvakkat temi- Sureti ihale ible günü ve saati Kapalı zarf 16-3-933 Perşem- besaat:14 te 16-3-933 Perşem- be saat: 15 te 16-3-933 Perşem- be saat: 15,30da 163-933 Perşem- be saat: 16 da o. gi rlüğünden : mahkeme altı sokağında 1 No.lı dükkân kiraya verilecektir, Müzayede müddeti 8 - Mart - 933 ta- ribinden 27. Mart- 933 tarihine kadar yirmi gündür. İsticara ta- lip olanların 27 « Mart - 933 tarihine müsadif pazartesi günü saat onda Fatib Malmüdürlüğünde müteşekkil (1049) komisyonuna müracaatları. ! müzayedat ve ihalât | Istanbul Belediyesi ilânları | 4 Keşif bedeli 13301 lira 58 kuruş olan Cihangirde Firuzağa- da on ikinci mektep önüne parke kaldırım inşası kapalı zarfla münakasiya könülmuştur. Talip olanlar şartname almak ve keşif gi ii evtakını görmek üzere her gün Levazım müdürlüğüne müracaat etmeli, münakasaya girmek için de 998 liralık teminat makbuz veya mektubu ile teklif mektuplarını 20:3933 pazartesi günü saat on beşe kadar Daimi encümene vermelidirler. (841) | Saltan” Ahmet Üçüncü Mahkemesinden: Perkins efendi vekili met Emin Bey tarafından mmnda Havuslu hatda 16 birnderler şitketi aleyhine, dç yüz diranm maa faiz ve masant ve | ücreti vekâlet tahelli davasının 21/2/083| celesi .muhâkemasinde, olbaplaki tebiiçs- ta rağmen o müddeaaleyh | şirket hazır bulunmadığından hakkmân gıyaben mu - hakemeye haşlanmış ve müddel tarafın. dan ispatı omdden çin müddbaaleybe | yemin teklif edilerek müveccek görülen yeminin iorası için müddesaleyhin celbine ve muhakemenin 30 Mart 933 Perşembe | günü mat on buçuğa talikine ve key-| #yetin ilânen tebliğine karar (o verilmiş | olduğundan tebliğ makamma kaim ol- i mak üzere keyfiyet Sn olunur. Sulh Hukuk avukat Mah- Sultan Hamas Noa Saltiyel | ikame edilen | | duğu İstanbal dördüncü icra mermrla - 9 #undan: 3 Fenerda Khtip Maslahattin maaillesinin Köroğlu sokağında Gedik 7 numaralı hanede mükim İken o selyeym. Mkametgühlari meçhul Madam Marka ve Elisavet hanımlara. Fethiye, Todori Haciyani Efendiye olan berdi cunuzdan dolayı bâlâda adresi muharrer eodit 7 numâralı haneniz 26/3/9383 tas rihinde yapılan vasiyet ve takdiri kıy met mütmelesinde o mezkör © emilikinie O erbabı vukuf tarafmdin 1332 bin Üç yüz. otuz iki lira kıymet takdir eylemiş ol. ve ikametgâhmiz meşhula binaen 982/863 desa murarasile Mânen tebii - © gat yapıldığı ve bu kiymete bir iti. rasınız bulunduğu takdirde Uç gün Zar fında beyan © eyleminiz lüzumu O ilânen © tebliğ olunur. R