15 Mart 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

15 Mart 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Ankarada futbol maçları! Havacılık spor kupası maçları hararetle devam ediyor Bu cuma son maçlar yapılacak ANKARA, — Burada o maçlar büyük bir hararetle devam ediyor. Dün İstiklâl sahasmda Havacılık $por kupası maçlarma devam edil- di. Gençler birliği ile Ankaraspor takımları karşılaştılar. Gençler birliği: Lütfi, — Refik, Ahmet — Şev- ket, Nihat, Rifat — Kemal, Cahit, Halük, Hüseyin, Zeki. Ankaraspor takımı da: Muzaffer — Necip, Hilmi, — Nusret, Mennan, İlyas, — Aptul - lah, Emin, Yavuz, Turgut, Niyazi. Beylerden mürekkepti. Başlangıçta rüzgârın Gençler Birliğinin lehinde olmasına rağ -| men Ankaraspor takımı mumnta » zam hücumlara başladı. Onuncu dakikada gençler, bir serbest vu - ruştan bir şey çıkaramadılar. O - yunda büyük bir muvazene başla mıştı. Fakat devre sonuna doğru gençler rüzgârdan istifade ederek Ankaraspor kalesini fazla sıkış - tırmıya başlıyarak bir sayı kazan dılar. İkinci devrede rüzgâr Ankara- sporluların lehineydi ve Ankara sporluların neticeyi kazanacakları tahmin ediliyordu. Fakat O yanlış bir müdafaa sistemi yapan Anka: ralılar kaleleri önünde bir penaltı cezasına sebep oldular bu da sayı ile neticelendi. Bundan sonra hü - cuma geçtiler fakat bu sefer de ra- kiplerinin güzel müdafaası önün - de sayı yapmıya imkân bulama - dılar. Maç O — 2 Gençler birliği nin galebesile bitti. Önümüzdeki cumaya Havacılık spor kupası maçlarında sona kalan Çankayayla İmalâtıharbiye birin ci, Gençlerbirliğiyle Çankaya i - kinci, İmalâtıharbiye ile Çankaya üçüncü takımları karşılaşacaklar: dir. Bu maçlarda kazanacak takım- lar kupaları da kazanmış olacak - Irdır. Gençler birliği - A'tın ordu Altınordu klübü ile Gençlerbir- liği arasında yapılan hususi bi müsabaka Gençlerbirliği tarafın - dan 2 — 4 kazanılmıştır. Gençler birliğinde Galatasaraylı (Mithat, İzmirli İhsan Beyler de oynamış - lardır. Ankara hukuk fakültesile Çan- kaya arasında yapılan ikinci husu- si maç ise üçer sayıyla ve beraber- likle bitmiştir. Hukuk © takımının son aylardaki iyi vaziyeti her ta- rafta alâka uyandırmaktadır. .. Geçen sene yapı'an müsabakalardan Yüzme sporları için Almanya - dan getirilen Herr Tegethoff, ge - girdiği bir hastalık dolayısile, yü - zücüler için tanzim olunan kış id- manları programmın tatbikma ne- #aret edememiştir, Antrenör, şimdi bir hale geldiği için çalışabilecek programın yetişebilecek bir kısmını omevk'i file koyacaktır. Denizcilik federasyonu yüzme komitesi bu sene için geniş bir program hazırlamaktadır. Bu prog ram yalnız İstanbul denizcilik va- ziyetine nazaran değil, bütün memleket denizciliğinin umumi gö Bu hafta Yapılacak lig maçları mühimdir Bu hafta yapılacak lig maçla” ları çok mühim ve aşağı (oyukarı şampiyona yolundaki esaslı dere - celer hakkında bir fikir verdirecek mahiyettedir. Filhakika iki Ogün sonra karşılaşacak takımlar, Tak- simde İstanbulsporla Vefa, Kadı - köyünde de Beşiktaşla Galatasa - raydır. Vefayla İstanbulspor geçen müsabakada berabere kalmış ve aralarında üçücülükle dördüncü lüğü muvakkaten paylaşmış iki ta: kımdır. Bu hafta yapacakları kar- şılaşma üzerinde iki takımın ta - raftarları şimdiden büyük iddiala: ra girişmişlerdir. Birinci devre esnasında bir kadro buhranı geçiren (Vefalıla; bunu kısa bir müddet içinde gi - dermiye ve takımlarına okuvvetli bir manzara vermiye muvaffak ol- muşlardır. İstanbulspor da ilk dev redeki vaziyetine göre daha zayıf- tır. Hastalıkları henüz ogeçmiyen Fahriyle Hasanın eksiklikleri son maçlarda çok tebarüz ediyordu. Galatasaray « Beşiktaş maçma gelince; bu maç daha çok Galata- saray takımı için yeni bir fikir vermiye yarıyacaktır. Çünkü maa- lesef birçok talihsizliklerle karşı - laşan sarı kırmızılılar takımlarına henüz müstakar bir şekil vermiye muvaffak olamamışlardır. Bu talihsizlikleri kaldırmak el lerinde olmadığı için idarecilerin: tahtie etmemek mümkün değildir. Bu itibarla Galatasaray takımını bu hafta, ancak çıkarabileceği ta - kımların en kuvvetlisi sayılabile - cek bir kadroyla göreceğiz. Bu ta- kımın, Beşiktaşı kazanmak için yapacağı cehti, göstereceği oyunu merakla bekliyenler çoktur. Bu maç üzerinde düşüncemizi (Omaç günü tekrar yazmak istiyoruz. Milli takım Yakında bazırlık maçları başlıyor Mayıs ortasında. milli takımı mızın Sofyada iki maç yapacağı - nı yazmıştık. Bu maçlardan ilki Türkiye - Bulgaristan, ikincisi 1s- tanbul - Sofya müsabakaları ola- caktır. Müsabakalar bir macar ha- kem tarafındn idare (edilecektir. Öğrendiğimize göre önümüzdeki haftadan itibaren milli O takımda yer alması düşünülen futbolcula - rımızın takım halinde çalıştırıl - masına başlanacaktır. Her vakit olduğu gibi bu hazırlanmada geç kalmamamızı temenni ediyoruz. ma NAŞ ONARAN rünüşüne bakılarak ihzar olun - İ maktadır. Önümüzdeki mevsim i - çindeki faaliyet İstanbul, İzmir, Kocaeli, Bandırma Mersin ve Ka- radeniz mıntakalarında ayni e - hemmiyetle takip olunacaktır. Antrenör, mesai devresini bu mıntakalar arasında mütesaviyen çalışarak geçirecektir, Bu seneki Türkiye yüzme birinciliğinin çok ciddi bir rekabete sahne olmas: beklenmektedir. Mühim güreşlere haziliğ Çoban Mehmet, bir müddet için sıkletinde rakipsiz kaldı Bu cuma tecrübeli güreşçiler müsabakası İlk bahar başlamak üzeredir .. Bu itibarla futboldan sonra diğer spor şubelerinde de hazırlık ve faaliyet gittikçe sıklaşmaktadır . malüm olduğu üzere önümüzde- ki bahar ve yazda futbolda oldu- ğu gibi atletizm ve güreş sahasın- da da beynelmilel temaslar yâpa- cağız. Bu itibarla önümüzdeki ay- larda spor hareketleri çok zengin olacaktır. Spor şubeerimiz için en müs - mir, en sistematik şekilde çalı- şanlar ve çalıştırılanlar güreşçi - lerdir. Her cuma bir çok mühim müsabakalar yapılmaktadır. Önü- müzdeki cuma günü de fırkanın Beyoğlu kaza merkezindeki mm- taka idman salonunda evvelce ya” zılan program mucibince O tecrü- beli güreşçiler arasında müsaba - kalara başlanacaktır. Tartı işi 12 den 13 e kadar sü- recek, 13 te de müsabakalara baş lanacaktır. İstanbul mıntakası fe- derasyondan lisans almış tecrü - beli güreşçilerin muayyen vakitte salonda hazır bulunmalarını bil - dirmetedir. Bu sene milli güreş takımımız - da küçük bazı değişmeler olacağı tahmin edilmektedir . Ağır siklet güreşçilerimizden Himmet pehlivanm geçenlerde dığını yazmıştık. Kendisine (o güvenebileceğimiz tecrübeli ağır sikletçilerimiz an- cak iki tane olduğu için bilhassa İstanbulda beynelmilel ağır sik - let müsabakaları yapılması karar- laştırıldığı bir zamanda bu kaza büyük bir talisizlik eseri sayıla - bilir. Kendisi tarafmda ihdas edilen bir hareket neticesinde kolu kırı - lan Himmet pehlivan hastahane - | bir çalışma esnasında kolu kırıl: | de yatmaktadır. Kendisinin lâa - kal iki aydan tekrar başlıyacağına ihtimal ve - rilmektedir. İdmanlara başlasa bi le eski vaziyetini derhal bulabil « mesi de şüpheli görülüyor. evvel idmanlara Bu itibarla ağır siklette muay- Hastanede tedavi edilen Himmet pehl van yen olmıyan bir müddet için Ço ban Mehmet rakipsiz kalmış gibi“ dir. Bulgar güreşçileri geliyor Haliç İdman klübünün bir te - şebbüsü müspet neticeler vermiş- tir. o Bulgar güreşçileri Kurban bayramında şehrimize gelerek müsabakalar yapacaklardır. Bu müsabakalar hususi olmasına rağ- men büyi bir alâka uyandıracak mahiyettedir. Çünkü Bulgarlar Balkan şam « piyoluğu müsabakalarına girme » diklerinden bizim için meçhul bir kuvvet olarak kalmışlardır. Bu müsabakalar, dereceleri hakkın « da vazıh bir fikir vermiş olacak» tır. şe Eskişehirde faaliyet Hususi muhabirimiz yaziyor: Burada havalarm karlı ve yağ - murlu gitmesi yüzünden futbol maçları yapılmamaktaydı. Bu se - beple 932 - 933 senesi mıntaka bi rincilikleri bu sene de ilkbahara bırakılmıştı. Son haftalar içinde havalar birdenbire düzeldi ve ı - sındı. Halkevleri spor şubesi himaye - sinde tertip edilen iki kısım kupa maçlarına başlandı. Birinci tertip Orta Anadolu küme birincisi tay- yare alay takımı ve sivil klüpler mubhteliti ve ikinci tertip de sivil ve askeri klüpler muhtelitleri ara- sında yapılacaktır. Dün hava güzel ve saha me raklılarla dolu idi. Maça saat 15.30 da başlanıldı. Oyun çok (zevki; oldu. Sivil klüpler muhteliti Orta Anadolu küme birincisi alay takı mını (2 - 1 yendi. M.Ş. Muğlada faaliyet Hususi Muğla muhabirimiz ya» zıyor. Vilâyetimiz dahilinde dikkate değer bir spor faaliyeti vardır. Evvelce de sporda parlak bir ma- zisi olan vilâyetimizde bu faaliyet iki sene evvel birdenbire durmuş tu Fakat şimdi klüplerimiz tekrar canlı ve faal bir sahada ilerle - miye başlamışlardır. Bu arada bir sene evvel kuru « lan Muğla Spor klübü bugün bir hayli kuvvetli bir ekip haline gel- miştir. Bu takım geçenlerde Mer» merise giderek içinde mühim fut- bolcular bulunan Mermeris takı « mını yenmiş, bundan sonra davet etiği Milâs futbolcularını da bir sayı farkla (O yenmiye muvaffak olmuştur. Klüp şampiyonluk için çalışmaktadır. M.C