25 Mart 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

25 Mart 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

# Beşiktaşlıların zaferi Istanbul kış koş uları birinciliğini Beşiktaş atletleri kazandılar dün — Balmumcu İstanbul kros şampiyonası Beşiktaş — Yıldız çiftliği — Zincirli kuyu — Hami“ diye köyü — Beşiktaş yolu ve 7-8 kilometre mesafe üzerinde yapıl- dı. Her türlü ârızası olması itibarile yol tam bir kros yolu idi. Senenin €n mühim koşusu sayılan bu mü « sabakaya mukavemet koşucuları olmıyan Galatasarayla Fenerbah » çenin iştirak etmemesine muka » bil atletizm şubelerini yeniden ku- Tan Topkapı, Kasımpaşa ve Vefa — Kumkapı klüplerimizle, Har » biye, Beşiktaş, İstanbulspor klüp- lerinden 30 atlet giriyorlardı. At- letizm antrenörü Her Abraham ile atletizm heyetinin nezareti altın » da büyük bir muvaffakiyetle ya - pılan bu koşu bu şubede en giden Beşiktaş klübümüzün büyük muvaffakiyetle neticelendi. Be - şiktaş atletleri hem ferdi birinci - lik hem de puvan birinciliğini ka- zandılar. Sonra (Mehmet — Rem- zi — Garpis — Ruhi) den mürek- kep ekiplerle İstanbula o yeni bir kros rekoru da kazandırdılar. Bi- ileri rinciliği kazanan koşucumuz şam- piyon Mehmet te yalnız birincilik | kızanmakla iktifa etmedi; iki se- he evel yaptığı İstanbul rekorunu (33,23,4/5) ten (33,9,375) dakika va indirdi. - Koşudan sonra Beşiktaş klübü Halep takımı Bayramda Atletizm şubesinde büyük varlıkları- mızdanı Mehmet B. muvaffakıyetli bir koşuda güzel bir çayla atletleri dinlendir- ce şöyle gidiyordu: Garpis, Rem- zi, Ruhi, Ali (Beşiktaş) Hasan (Harbiye) Naci (Beşiktaş) Kâzım | Kasımpaşa) Enver © (İstanbul-| spor) Raif (Beşiktaş) 933 İstanbul kış koşuları birinci- liğini hakkile kazanan Beşiktaşlı- ları hararetle tebrik ederken bu spor şubesine yeniden atılan klüp- Tere de muvaffakiyetler temenni İ ediyoruz. Adanaya geliyor Adana muhabirimiz yazıyor: Bu hafta şehir stadyormunda lig maçlarına devam edildi. Askeri idman yurdile Adana idman yur- du karşılaştılar. Askeri idman yurdunun oyun- €uları arasında tecrübe sahibi o - lanlar vardı. Bu itibarla kendileri: hin büyük bir galebe temin ede - cekleri kanaati hasıl olmuştu. Fakat Adana idman yurdunun küçük oyuncuları kısa paslarla a- kına başladıkları vakit bu kanaat biraz sarsılmağa başladı. Oyun her an biraz daha heyecanlanıyor- du. Fakat yirmi dakikalık bir hâ - kimiyet idman yurduna bir sayı kazandırmadı. Ancak oyunun #onlarına doğru bir hata yüzün - den penaltı cezası verildi. Ve id- man yurdu bu suretle bir sayı çı - karmış oldu. İkinci haftaym karşılıklı hü - “umlarla başladı. Bu defa idman Yurdu aleyhine verilen bir penaltı “Szasını askeri yurtlular sayıya tahvil edemediler. Fakat biraz *onra daha bariz bir enerjile oy - Niyan askeri idmay yurdu gençle "i beraberlik sayısını yapmağa mu- Vaffak oldu. Ve oyun da beraber: likle bitti, Her iki takım da iyi oynadılar. Maç zevkle seyredildi ve halk ü - #€rinde güzel intibalar bıraktı. | Halep takımı Kurban bayra - mında buraya çağrılacak ve Halk- evi spor takımile karşılaşacaktır. Bu oyun, Halep revanş maçı o- lacaktır. Malüm olduğu üzere To- ros spor takımı Halebe gitmiş ve oranın en kuvvetli takımile, hattâ Suriye muhteliti denilebilecek bir ekiple karşılaşarak galip gelmişti. Halebin bu ziyareti iadesi şüphe- siz büyük alâka uyandırmağa de- ğer mahiyettedir. Kendi sahamızda, kendi seyir- cilerimiz karşısında oynıyacak o - lan Halep kâfi galebeyi temin ey - lemekte hayli sıkıntı çekecektir, Sn » Mıntakamız Atletizm birinci - likleri yakında başlıyacaktır. 100, 200, 400, 800, 1500, 3000 metre koşularla, yüksek, üç adım, tek a- dım atlamalar, gülle ve disk atma müsabakaları yapılacaktır. Müsa- bakalar 28 Nisanda icra edilecek - tir. Karışıklığa meydan vermemek için evvelâ seçme müsabakaları yapılacaktır. Mektepliler arasında 21 Mart toprak bayramı Ziraat İ mektebinde tes'it edildi, Mektep - | ler iştirak ettiler. Futbol sahasın - i da Erkek muallim mektebile muh- telit orta mektep futbol takımları karşılaştılar Oyun sahası pek ziya- İ de kalabalıktı. Her iki tarafın o-| | | di. Birinci Mehmetten sonra dere-| Galatasaray da, Beykoz da Mağli ÇA p Her şeye rağmen hâlâmı tecrü Sarı - Kırmızilılar dün yeni bir tec- rübe daha yaptılar Dünkü maçlarda Galatasaray * lılar da, Beykozlular da rakipleri Süleymaniye ile Beşiktaşa gene yenildiler. Birincisi sıfıra karşı 1 sayı ile ikincisi de gene sıfıra kar- şı dört sayı ile... # » Süleymaniye — Galatasaray maçı Kadıköy sahasında oynandı ve bitaraflara artık hayret hissi bile vermiyen, fakat hakiki Gala - tasaraylıları yeniden kahırlandı - ran bir maç seyredildi. Sarı — Kırmızılılar müddetini dolduran bu maçtan itibaren mü » lafaa hatlarında yer alan Tevfik- le müdafaada kuvvetli bir vaziyete girdikleri sırada, mühacim hattın- da gene akla sığmaz bir yenilik yepmışlar ve eski maruf kalecileri Ulvi Beyi sağ iç mevkiine getir - mişlerdi. Ulviye tekrar kalede yer verselerdi buna tek kimse hayret etmezdi. Hattâ belki bir çoğumuz bu tecrübeli ve usta kalecinin gü - zel oyunlarını görmek ümidile bu yeniliğe memnun bile olurduk. Fa- kat... Sarı — kırmızılılar bundan ma- ada bu mevsimde bariz tek bir mu- vaffakiyet eseri göstermiyen Ra -| sihe bu maçta da yer vermişlerdi, ve takım şu tertibi almıştı: Avni — Burhan, Tevfik — Mu- zaffer, Nihat, Suphi — Celâl, U!- vi, Mehmet, Rasih, Rebii. Maçın iki tarafa ait belli başk vasıfları daha onuncu dakikadan itibaren taayyün etmiye başlamış- tı: Tereddüt, sebebini ve ahenk - sizlik. Ahenksizlik daha çok Sarı — Kırmızılılarda kendini belli edi - yordu. Müdafaa nispeten iyi gö - Atletizm Nasıl çalışıyoruz, nasıl çalışmalıyız ? Mevsim dolayısile önümüzde ha- Büs yük beynelmilel temâslar arifesinde. sonta raretli bir atledzm fa var. yiz. Bu idbarla Bundan sayıfalarımızda âtletzim fas por lerine daha geniş yerler vermeyi düşündük. Müsabakalara ait kısımlarda kıymeti atletlerimizden Harbiyeli Ziya Beyin görüşlerinden ve tenkitlerinden istifa- de edeceğiz. Bundan başka bu şube- et sahibi kalemlerin yazıla- mızda sık sık takdim et miye de çalışacağız. de, sali tnt sütunla yuncularını arkadaşları alkışlıyor- lardı. Oyun heyeti Oo umumiyesile çetin ve seri oldu. Erkek muallim mektebi birinci haftaymda penal - tıdan ilk ve son sayılarını yaptı - lar, Orta mektep takımı bir penal- tıyı atamadı. Ve oyun da karşılık- İli akınların devam ettiği bir sıra- da bitti. Bu iki mektep takımı yakında tekrar karşılaşacaklardır. Eski oyuncu Altınordu—Kasımpaşa maçında heyecanlı biran rünüyordu. Fakat Nihat bu sefer iyi bir gününde değildi. Bu iti - barla haf hattı lâyiki veçhile işle - miyordu. Mühacim hattında Ce -| İ yal ile Rebiinden başka çalışan yoktu. Fakat bunların da bü çalışmasını, üç orta oyuncu bir soğuk kanlılıkla ve mümkün olduğu kadar çabuk, sıfıra indiri - yorlardı. Sarı — Kırmızılılara, bundan başka mevsim başındanberi ada » makıllı düşman kesilen talih karşı koyuyordu. Meselâ kale direkleri, Süleymani. ye kalesini,dün âdetâ Süleymaniye nin dünkü maçta çok muvaffak o- /lan kalecisi kadar korudular. n bâriz | te Birinci devre daha cok Galata- İsaray hücumu, fakat kabil Süleymaniyenin le bitti. Çünkü sahanın buna mu- galebesi - dakikada Ga- latasaray aleyhine bir firikik ceza sı verilmiş ve elli metrelik mesafe- | otuzuncu tam orta yerinde | İ den havalandırılan top ta doğru- | ca gidip Galatasaray kalesine gir- İ mişti. Tecrübeli kalecilerin en! başmda gelen Avnt-hakkında “we şaşırtıcı bir hüdise... Buna mukabilse Galatasaray- Beşiktaş old gibi bir penaltı cezasını Süleyma « niye kalesine sokamamışlardı. Bu fa» tara « llar maçında sefer vuruşu Bürhan yapmış, kat top tam köşede kaleci fından tutulmuştu. İkinci devre, (Güler ve hayret edebilirsiniz) rüzgârın da Galata * saray aleyhine birdenbire lodos * tan poyraza geçmesine rağmen i « müs » tesna, tamamile Süleymaniye sa * Fakat hâkim oynamak neye yarar?. Sa - ki âvut, üç hücum hareketi hasında oynandı. sadece rı — Kırmızılılar sona doğru, hat » tâ Nihadın merkez muhacim oy* namasına rağmen gene tek bir sa - yı bile çıkaramadılar. id Hattâ o kadar yakın olmaları kalesini devamlı surette tazyik bile edeme- diler. Müdafilerin ileri, Tevfiğin canlı ve istekli oyunları, Rebii ile Celâlin, hattâ Muzafferin ve Ni - hadın ileri vuruşları, na rağmen Süleymaniye güzel pas - (Devamı 11 inci sayfada) | Beşiktaş — Beykoz maçından bir görünüş