25 Mart 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

25 Mart 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

ÜALKIN GÖZÜ HALKIN KULAĞI HALKINDİL! Suıı 3 —No 958 Son Posta Yazı Üçleri telefomu İstanbul « — CUMARTESİ — 25 Mırt 193 İdara blart telefenın İstavyal — 2010.) Fııl 5 Inruı SOVYETLER TEDBİR ALIYOR Rusyanın VereceğiKarar Me- rak Ve Korku İle Bekleniyor Büyük Devletler İttifakı Meclislerde Siyasi Munakaşalara Sebep Oluyor Berlin 25 (Hususi) — Moskova- dan gelen son haberler, büyük devletler - dikdatörlüğü — projesl zerindeki faaliyetin, Sovyet Rus- ya diplomatları tarafından büyük bir ehemmiyetle takip - edildiğini göstermektedir. Sovyet Rusyamın böyle bir ittifak karşısında nasıl bir hareket tarzı alacağı yu da- kikada malüm değildir. Fakat Sovyet Rusya, bu ittifakın kendi- sine karşı tertip edilmek İstenik diğine kuvretle kanaat getirmiş- tir. Muhakkak olan şudur ki Sov« yet Rusya bu vaziyet karşısında bir takım tedbirler almıya çalış- maktadır. Asıl endişe İle merak edilem cihet, Rusyanın her hangi bir tecavüz kargısında nasıl hare- ket edeceğidir. Fransa Sosyalistieri Paris, 25( Hususl ) — Frııııı hükümeti, büyük devletler İttifa- kına girmesi hakkında kendisine —— ——— ———— ——— ——— —— — aa A Berlin, 25 (Hususi) — En mevsuk malümat alan siyasi mahafilin dört bü- yük devlet ittifakı teşebbüsü etrafında- ki noktai nazarı çok müphemdir. Sovyet Rusya Hariciye Komiseri M. Litvinof ııpılııı toklif otrafında hııı kararını — vermiş Hükümet bu ittifaka girmeyi esas itibarile kabul etmiş olmakla be- raber, ortada halledilmesi pek Darülfünunda Islahat Hareketi Başlarken... Kadro Harici Bırakılacakları Hakkında RıvayetlerÇıkanMudemslerl(ımlerdır? ve farıça, kelimelerin T4 numaralı Darülfünun müderrislerinden bir kısmı bir toplantı esnasında Darülfünümü ” ıslah “ vazifesile getirilen profesör Malş ile bir senelik bir kunturat yapılıyor. Epi samandan beri vaziyeti gözden geçiren İsviçreli profesör, muka: velenin imzasile beraber ileri sürs düğü fikirleri tatbik yolunda bir (Devamı 10 uacu sayfada ) devletleri tatmin edici birtakım çare- ler bulunmak lâzımdır. Fakat bu saha- da düşünülen tetbirleri tâtbik etmek Bu | büyük müşkülâta sebep olacaktır, İtti- mahafilin kanaatine göre bu teşebbüsün | fakın, Fransa hariç olmak şartile yapı- ne gibi bir netice vereceğini şimdiden | lıp yapılamıyacağı da dip'omatlar ara- kestirmek mümkün degıldır. Fransanın | sında münakaşalara yol açmıştır. Diğer bu ittifaka girebilmesi için hem kendi- | taraftan Almanyanın vaziyeti de ortaya sini, hem de *müttefikleri olan küçük | yeni müşkülât çıkarmak istidadındadır. Dil Anketimiz Bulgar " Krralı. lüzumlu ve hayati görülen mü- him meseleler vardır. Bu mese- leler Fransanın emniyeti mesele- sine uyguu bir şekilde halledi- mediği taktirde büyük devletler | ittifakı suya düşecek demektir. Mevsuk malümata göre Fransa | Erkânıharhiyesi böyle bir — ittifa- kın aleyhindedir. Diğer taraftan Fransız sosyalist — fırkası da bütün devletleri hukukça mü- savi bir halda bulunduran, dev-« letler arasındaki ihtilâfları mevcut muahedeler çerçevesi içinde ve | sulh dairesinde halle İmkân ve- ren Cenevre teşkilâtının dört bü- yük devlet lniiılnndıı daha fay- dalı ve müraccah olduğunu hü- | kümete bildirmiştir. | lngiliz Meb'uslarına Göre Londra 24 — Avam kamara:» ada M. Mak Donaldin silâhları bırakma plâni bakltında mühim münakaşalar olmuştur. Amele fır- (Devamı 10 unecu sayfada ) Devam Ediyor T. D. T. Cemiyetinden ? Karşılıkları — aranacak Paye, pıımifiı- pençe, perhiz, pervane, perver, perişan, peşiman, pesin » pisin, peyda, peygamber. | Okuyucularımızın gönder- | dikleri cevaplar 11 inci sayfamızdadır. üi Sofyada Hasan Ve Ruşen| Eşref Beyleri Kabul Etti Sofya, 24 — Balkan - birliği meclisinin Türk murahhasları Ha- Ruşen Eştef beyler dün Bulgar Kirâalı tarafından kabul edilmişler ve uzun müddet Kıralın yanında kalmışlardır. Türk- murahhasları öğleden sonra hareket etmişlerdir. Işsizler Ve lşçıler Arasında İstanbul'da İşsızler Ve İşçiler Nasıl ıl Yaşarlar ? Son Posta, Aylardınberı Tİşsizler Ve İşçiler Arasında Tetkikat Yaptı, Neler Gördü, Neler İşittk Bu Sütunlarda Okuyacaksınız Memleacito yeni sanayi teessüs ediyor.Yer yer fabrikalar açılıyor. Buna bakarak memlekette iş hayatının da arttığına hükmedilebilir.Halbuki ber ağızdan bubran, Aşalalik sesleri yükseliyon — Anadoludan — hergün iş bulmak Üzere yüzlerce genç pııy. B.:, göençler iş bulmak için merelere baş vururlar, me cevap alırlar, yaşari merelerde , BASI yaşarlar? Son Posta bu İşe bir muharr'rial memur etti. Halta'arca tetkikat yaptırdı. İş arıyan bir genç gibi müsceseseleri ve fabrikaları dolaştırdı. Bu muharririmle iş- #izler ve işçiler arasına girdl Ve pek merakla okuyacağınız malümatı topladı. Ba malümatı bugünden itibarea neşre başlıyoruz. Sabahleyin işlerine giden iİşçi kadınlar İş Ve İşçi Arayanlar Gazeteye ikl İlân verdim. Bi- risi, 25 yaşında, İlise mezunu, lisan bilir çalışkan bir gencin göz lmrlnıtmıyıcık bir maaşla | Iktifa ederek iş ırıdîını dairdi. Diğeri, gazetemizde okur ya- zar bir memura ihtiyaç olduğunu ilân ediyor, talip olacakların mü- racaat edecekleri saati tesbit ediyordu. Maksadım, muhtelif cepheler- den işsizliğin Amillerini ve işsiz- lerin hayatlarını tetkik ederken vıld olacak müracaatlardan da istifade etmekti. Ayni ramanda da iş vereceklerin, bildirdiğim K rumuzuna vaki olacak da- vetlerine de bizzat gidecek, ça hışma şartlarını ve maaş derece- sini anlıyacaktım. Birinci ilân gazetede arka arkaya sekiz gün çıktı, diğerl yalmız bir gün basıldı. Sekiz gön çıkan ilân M. K. rumuzuna bir tek davet bile ge- tirtmiye muvaflak olamadı. Buna mukabil yalnız bir gün basılan diğeri bir hafta, bir bölüğe yakın ( Davıını 9 uncu sayfada ) Olubılır ya! — Kulağım hiç işitmiyor doktor. Öksürüğü bile duymiyorum. — O balde size hızlı öksürtecek bir ilâç vereyim.