25 Mart 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

25 Mart 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Gazetemle perşembe ve cumartesi gün'er olmak Üzere haftada bi upor saylam neşretimek- tedir. Perşembe günkü #por sayfasında dürya epm hareketleri memleket «por h K Haftada İki Defa Spor SPOR Çıkan Spor Sayfalarımızı l Perşembe ve Cumartesi "Günleri Okuyunuz... Beşiktaş 4 -0 Galip Geldi Türkiye-Bulgaristan Mill Maçı İçın Hazırlık Bu sene Fenerbahçenın Karşısında En Ciddi Rakip Beşiktaş Takımıdır Beşiktaş ve Beykoz oyuncuları dünkü maçtan evvel bir arada firikik cezası verildi. Bunu sağ | şiktaşlılar Beykozun birkaç teh- Dün günün en mühim lik maçı olarak Taksim stadyomunda Beşiktaş - Beykoz maçını sey- rettik. Başiktaşlılar şampiyonluk namzetleri arasında bulundaukla- mından, Beykozlular da son za- manlarda — kuvvetli — görünmiye başladıkları için bu maça ehem- miyet veriliyordu. Müsabakaya öğleden — sonra soğuk bir hava karşısında baş- landı. İki takım sahaya şu kad- rolar ile çıktıları Beykoz: Nihat - Nebi, Halit « Şerif, Mehmet, Cahit - Şehap, Sait, Mustafa, Rıdvan, Bahadr. Beşiktaş: Sadri - Hüsnü, Firu- zan - Ali, Nuri, Feyzi - Hayati, Hakkı, Nâzım, Ali, Eşref. Oyun başlar başlamaz Beşik- taşlılar hâkimiyeti ele aldılar, kendi usullerine uygun — gelen derin paslar ila indikleri için rakip tarafın nısıf sahasnda çok kalamıyorlar, fakat her hücumda Beykoz kalesini tehdit edecek vaziyetler ihdas ediyorlardı. Bu hâkimiyet tazyiki altında kalan Beykozlular iki muhakkak gol- den şanslarile kurtuldular. 20 dakika kadar mütemadi hücum eden ve sıksık kale önlerine ka- dar gelen Beşiktaş mubacimleri birkaç mühim fırsat kaçırdılar. Şutler hep kalenin üstünden ap tı. İlk devrenin yarısına — duğru birinci Beşiktaş golü, #ol açık Eşref tarafından çekilen bir kor- nerden Nâzımın ayağile yapıldı. İkinci Beşiktaş golü: Yinö devamlı bir şekilde Beykoz ka- lesini — sıkıştıran — Beşiktaşlılar, merkezden indiler ve Beykoz kalecisi İle karşı karşıya kalan Hakkı güzel bir şutle ikinci golü kaydetti. Beşiktaş temposunu uydurmuş, mütemadi akış yapıyordu. Bir aralık Beykoza bir korner oldu. Bu körner de Nâzımın kafa vu- ruşile Beykoz kalesine girdi ise de Hakkının o esnada kaleciyi tutması yüzünden sayılmadı. 2 — Biten birinci devreden sonra ikinci devre yine Beşikta- gın ekseriya merkezden müsellesi şekil paslarla hücumları tarzında başladı. On dakika geçmemişti ki Beşiktaş muhacimlerini hbatalh durduran — Beykozlular — aleybine açık Hayati çok güzel çekti, top tam kale ağzına geldiği zaman Hakkı yetişti ve bir kafa vuru- şile Beşiktaşın üçüncü golünü yaptı. 4 üncü gol: sağ açık Hayati dün çok güzel oynıyan sağ mua- vinden bir pas aldı, sağ iç Hak- kı ile yer değiştirerek kale önle- ring kadar indiler. Top Üç kere Hayati ile Hakkı arasinda ziktak yaptıktan sonra Hakkının bir sağ vuruşile dördüncü defa olarak Beykoz kalesine girdi. Bu dör- düncü golden sonra gevşeyip bezgin bir oyuna başlıyan Be- likeli hücumuna uğradılar. Bunun- la beraber devrenin son dakika- sında yine hâkimiyeti ele aldılar ve maç bittiği zaman Beşiktaş mubacimleri rakip maıf sahasında bulunmıya muvaffak oldular, Beşiktaş — takımının — dünkü heyeti Mmecmuası kombinezon kudreti ve ,beraberlik kabiliyeti her zaman artan sağlam bir ta- kım hissini verdi. Bazı aksıyan yerleri değiştiriimek — ve — bazı oyuncuları da- itiyatlarının fena kısımlarını terketmek şartile Fe- nerbahçe takımı için en teblikeli bir bale gelebilirler, B Takımları Ve İkinci Küme Maçları Dün Taksim stadyomunda Bı— şiktaş ve Beykoz B takımları arasında — yapılan — müsabakada Beşiktaş 5 gol atmıya muvaffak oldu. Buna mukabil Beykoz B takımı hiç gol yapamadı. Kadıköyünde Galatasaray - Süleymaniye B takımları maçı 1- 0 Galatasarayın galibiyetile neticelendi. İkinci küme: Taksimde Altır- ordu ile Kasımpaşa çarpıştı ve Altınordu 2 - 1 galip geldi. Küçükler: Dün Kadıköyünde küçük futbolcülerden mürekkep dört takım arasında iki maç ya- pıldı. Fener küçükleri ile Süley- maniye küçükleri arasındaki mü- sabakayı 5 - O Fenerliler kazan- | dılar. Beılk'lı ve Kasımpaşa küçükleri arasındaki müsabakayı da 2 - 3 Kasımpaşa kazandı. Küçük futbolcülerin maçları çok zevkli oluyor. İçlerinde i- tikbal için kendilerinden ümit beklenen çok kıymetli unsurlar göze çarpmaktadır. Bu itibar iledir. ki bu maçlara verilen ehemmiyeti yerinde ve lüzumla buluyoruz. Basketbol Şampiyonası Dün mıntaka basketbol şam- piyonasına devam edildi, Gılıtı- saray, rakibi FGMıhçq müsa- bakaya gelmediğinden ve İstan- bulspor da keza rakibi Beşiktaş ıılııdlgi için hükmen galip ilân Altınordu - Kasunpaşa futbolcüleri bir arada Milli Takım Nasıl Seçılecek Futbol Federasyonu, Türkiye- Bulgaristan beynelmilel maçı için seçerek davet ettiği futbolcularla temas etmek üzere federasyonlar merkezinde bir toplantı yapmış- tır. Davet edilen futbolcular ta- mamen gelmişlerdir. Federasyon Reisi Hamdi Emin Bey tarafın- dun sorulan bir suale ceveben; bütün futbolcular, haftanın tayin edilen Üç gününden hangisinde idman yafpabileceklerini bildirmiş- lerdir. Bua suretle her futbolcu- nüun hangi gün ve hangi sahada idmana iştirak edebileceği tayin edilmiştir. Bugünlarde yine spor- cuların ekzersizlere gelebilmesi için, mevcat olabilecek izin ve saire gibi mâniler federasyon tarafından ortadan kaldırılacaktır, Idmanlar Fenerbahçe ve Tak- sim stadlarında yapılacaktır. İzmirden ve Ankaradan mlilli takımımıza namzet olarak seçilen futbolcuların da buraya gelmeleri için her iki mıntaka ile muhabere edilmektedir. Bu iki mıntakadan davet edilen Üç #sporcunun id- manlara en yakın bir tarihte İş- tirak etmesi mukarrerdir. Türkiye - Bulgaristan milli takımlar karşılaşması iki maç olarak yapılacaktır. Maçlar nisa- nın 6 ıncı ve 8 inci günleri Solf- yada icra edilecektir. Bu müsa- bakalar için İstanbul mıntakasın- dan Avni, Sadri, Hüsamettin, Vasfi, Lütfi, Hüsnü, Süleyman, Yaşar, Samih, Nihat, Cevat, Fikret, Feyzi Aziz, Bülent, Naz- mi, Zeki, Hakkı, Eşref ve Şerel Beyler çağırılmışlardır. Millt maç: lardan başka bir de İstanbul - Sofya temsilt maçı yapılacaktır. Millt takımda geçen vene yer alan oyuncular Galatasaray Dün Yine Mağlüp Oldu Netice 1 - 0 Suleymanıye Lehindedir Dün Kadıköy sahasında Ga- latasaray ile Süleymaniye takım- lari lik maçı olarak karşılaştılar. Evyelâ haber yerelim ki Galata- saray dünkü maçı da kaybetti. Süleymaniye takımı sahaya eski kadrosile çıkmıştı. Galatasaray takımı da bildiğimiz maruf oyun- cular takıma dahil olmakla be- raber diğer oyuncular arasında bazı değişiklikler yapılmıştı. Bu vaziyette başlıyan oyunun ilk — dakikalarında — Galatasaray biraz çalışır gibi göründü. Fakat dakikalar geçtikçe İki takım ara- sında bir muvazenet hasıl oldu. Diyebiliriz ki Sarı - kırmızı ta- kım dünkü müsabakada kısmen düzgünce bir oyun gösterdi. Fa- kat oyuncuların nefes kabiliyet- lerini kaybetmesi, hele top kon- trolunu unutmuş olmaları yüzün- den gol çıkarmak imkânsız bir bal alıyordu. Hatta tehlikeli de- nilebilecek bir akın bile yapıla- mıyordu. Buna mukabil Süleymaniye kendi kadrosuna göre ber 1 maoki oyununu dün de gösterdi. Neticede Süleymaniye 1 - O gibi bir fark ile galip çeldi. Bu mağlübiyetten sonra Gar latasaray şampiyonluk derecesin- den tamamen hariç kalmış olu- yordu. Dünkü imaçtan sonra futbol ile sıkı alâkası bulunan bir. Ga- latasaraylı ile görüştük. Bu spor-« cu bize Sarı - Krmızı takımın mağlöbiyetleri hakkında şunları söyledi: Biliyorsunuz ki Galatasa- ray mevsim başlangıcından beri mütemadiyen mağlüp olmaktadır. Bunun birçok sebepleri arasında en mühimmi başkaptanların ta- kımı iyl seçmemeleri — geliyor. Başkaptan denilen zatin takım Bzerinde bâkimiyeti olması lâzım- dır. Fakat Galatasaray — uzun müddettenberi böyle bir başkap- tandan mahrum — kalmıştır. — İş böyle olunca oyuncular çalışamır yor ve kabiliyetlerini derece derece kaybediyorlar. Bu takımı galip vaziyete çıkarmak müşkül bir iş değildir. Fakat her şeyden evvel bilgiye ve bilgili bir bap kaptana ihtiyaç vardır.